Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim manager

Interim manager

Werkervaring interimmanager

Als projectleider, accountmanager, software consultant salesmanager, procesconsultant en eigenaar van een bedrijf uiteenlopende ervaring.

Profiel:
Inventief, resultaatgericht, creatief, pragmatisch, betrouwbaar en commercieel. Improviserend, kenniszoekend, scherpzinnig en begripvol. Flexibel en onbevreesd. Efficient, sportief en ter zake.


Werkervaring:
2010 – heden Activiteit bedrijf: Leveren van software en diverse interim werkzaamheden
Functie: Eigenaar
Als reseller van Invantive BV eigen bedrijf opgezet. De software ondersteunt projectmatig werkende bedrijven met planning, projectmanagement, takenbeheer, financien, documentmanagement, commercie en budgettering. Op strategisch en operationeel niveau. Het wordt als aanvulling op een ERP systeem verkocht. En is vaak de verbindende factor tussen bestaande systemen . Voornaamste taken zijn verkoop en marketing.
Daarnaast interim-klussen gedaan, op het gebied van marketing of sales voor diverse opdrachtgevers. O.a voor een webshop (B-to-C), een (IT)netwerkbedrijf, een installatiebedrijf en een coachingorganisatie.

2008 - 2010 Qurius BV
Activiteit bedrijf: Automatisering
Functie: Sr. Account Manager
Verantwoordelijk voor beheer van ca. 60 bestaande klanten van deze grote Microsoft-partner. Klanten zijn gebruikers van een Microsoft Dynamics ERP oplossing. Klantenkring bestaat enerzijds uit een groot aantal discrete productiebedrijven of klant-order-gestuurde productiebedrijven zoals jachtbouwers, machinebouwers, metaalbewerkers en anderzijds Sociale Werkvoorzieningen. Primaire taak. : meerverkoop en cross-sales. Bijvoorbeeld: E-Commerce, BI, virtualisatie, SAAS, Sharepoint, training, document management, workflow en hardware. Ook werkzaam als projectmanager door dagelijks gemiddeld 2 projectleiders aan te sturen.
Resultaat: targets licentieverkoop (ca. 1 miljoen euro), services (ca. 1.2 miljoen euro) behaald. Klanttevredenheids-target (vertaald in 2.2 miljoen euro onderhoudsgeld en continu extern klanttevredenheidsonderzoek)verhoogd.




2004 – 2008 Respond BV
Activiteit bedrijf: Leveren van ICT oplossingen en consultancy
Functie: Sr. Account Manager
Nieuwe klanten verwerven voor deze kleine organisatie. Werkzaam in nichemarkt “Veiligheid”. Verantwoordelijk voor verkoop software en dienstverlening in de markten Rijksoverheid, Defensie, Veiligheidsregio’s, Openbaar Vervoer en Industrie. Werkgebied: BeNeLux en klein gedeelte Duitsland.
Software is bedoeld voor crisismanagement, business continuity management, en (enterprise) riskmanagement. Verkocht project houdt in dat er gedeeltelijk Commercial of the Shelf (Microsoft) software geïmplementeerd wordt (inclusief hardware).Implementatiebegeleiding vindt plaats door consultants en een door mij aangestuurde projectleider. Na implementatie blijven klanten onder mijn commerciele hoede.
Resultaat:Eerste twee jaar omzet verdubbeld door totale verkoopstaf bestaande uit mijn collega en ik. Derde jaar: alleen ca. 1.2 miljoen omzet new business verkoop. Vierde jaar: alleen ca. 1.6 miljoen euro omzet verkocht, waarvan ca. 0,9 miljoen new business. Door de commerciele resultaten is Respond bv in deze 4 jaar gegroeid van 8 naar 22 medewerkers.

2000 – 2003 Cap Gemini Ernst & Young,
Activiteit bedrijf: Management- en IT Consultancy
Functie: Administratieve Organisatie (AO) en Kwaliteits Consultant / Test Engineer
Als consultant aan verschillende projecten bij uiteenlopende organisaties gewerkt. In de meeste van deze projecten in het spanningsveld tussen ontwikkelaars, bouwers en gebruikers van software. Bijvoorbeeld door de toekomstige processen te beschrijven, functioneel te testen, gebruikers te adviseren, applicaties functioneel te beheren, functionele ontwerpen of gebruikershandleidingen te schrijven, informatie-analyses uit te voeren, te adviseren over autorisaties voor een systeem, mee te werken aan een conversie van gegevens, gebruikers op te leiden of te ondersteunen bij acceptatietesten.

2000 – 2000 Van Eerd Food Groep / Jumbo Supermarkten
Activiteit bedrijf: Groot- en Detailhandel in food en non-food
Functie: Administratieve Organisatie (AO) en Kwaliteitsconsultant in kader van software
Implementatie:
Op projectbasis ad interim lid van het implementatieteam van een ERP software-pakket.
Voornaamste taak is om uit te zoeken hoe alle procedures in de toekomst dienen te verlopen en deze vervolgens tot in detail (tot op werkinstructie-niveau) te beschrijven.
Daarnaast ook testcoördinatie, testscripts opstellen, enkele gebruikers van het nieuwe systeem opleiden en diverse andere ondersteunende werkzaamheden voor andere implementatieteam leden.

1998 - 2000 Van Gend & Loos
Activiteit bedrijf: Transport
Functie: Verkoop Binnendienst medewerker / Sales Manager / Accountmanager
Op een regionale vestiging van Van Gend & Loos begonnen als verkoop Binnendienst medewerker, het laatste driekwart jaar als Hoofd Verkoop en Account Manager van deze vestiging gefungeerd.
Tot de taken behoren onder meer: acquisitie, beheer van de grotere klanten, budgettering, marktonderzoek, verantwoordelijk voor uitbesteding aan externe transporteurs, werving nieuwe medewerkers, verkoop- en acquisitieplanning, assortimentsanalyses en opzetten van verkoopacties.
Daarnaast de dagelijkse leiding genomen over gemiddeld 4 personen

1998 - 1998 KNP BT
Activiteit bedrijf: Papier recycling
Function: Account manager

1997 - 1998 Ato Findley Adhesives BV
Activiteit bedrijf: Handel en productie lijm en lijmstoffen
Functie: Medewerker verkoop binnendienst / Account Manager. Afdeling Bouw
Alle uit beheer en acquisitie van klanten voorkomende werkzaamheden verricht.
Onder meer: relatiebeheer, advisering, facturering, acquisitie, productieplanning, voorraadcontroles, inkopen handelsartikelen en extern transport, in de markt zetten bestekservice CD ROM, huisstijlwijziging ondersteunen, accountmanagement, marktonderzoek, productmanagement, assortimentsanalyse, updaten technische documentatie en offertetrajecten.



1995 - 1997 Resistoflex en Witzenmann BV
Activiteit bedrijf: Handel en productie pijpleidingen en appendages voor chemische industrie
Functie: Hoofd Verkoop Binnendienst / Medewerker bedrijfsbureau

1993 - 1995 Diverse functies verricht via uitzendbureaus waaronder:
- 4 maanden beheerder amusementshal
- 7 maanden medewerker Material Management, DSW De Vossenberg
- 4 maanden administratief medewerker, Van Spaendonk Pensioenfondsen
- 2 maanden administratief medewerker, CZ Groep

Opleiding interimmanager

HTS Bedrijfskader, PRINCE2, NIMA B

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Sales, consultancy, marketing, procesmanagement

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :