Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Management

Management

Werkervaring interimmanager

2007 – 2011 Zelfstandig Consultant op gebied van Facility Management en Logistiek
14 maanden bij Ballast Nedam Services BV. Advies aan de directie op het gebied van interne organisatie en bedrijfsprocessen. Nieuwe organisatie en management structuur ingevoerd. Advies omtrent nieuw facilitair management informatiesysteem. Projectleider van de implementatie. Tijdelijke invulling van de Operations management functie en de Front & Back Office management functie. Lid van het management team.

Van juni 2008 tot april 2009 werkzaam bij de regiopolitie Amsterdam-Amstelland ter ondersteuning bij de reorganisatie van de Dienst Facilitaire Services. Invulling van een management functie op het gebied van gebouwenbeheer.

Van april 2009 tot heden werkzaam bij UMC St. Radboud als manager Schoonmaak
en Beveiliging. Ruim 300 Fte en een budget van ruim 10M. Beide organisaties
geoptimaliseerd zowel organisatorisch als procesmatig. FTE verminderd met 10%.
Ruim 1 M euro budget besparing. Ziekteverzuim teruggebracht met 50%.


2003 – 2007 Workplace Services Manager Europe - Agilent Technologies
Gaf leiding aan alle vastgoed, facility management, milieu, veiligheid, compliance en logistieke activiteiten voor Agilent in Europa. Budget 80M$. Europees team van 77 medewerkers plus 300 medewerkers van een derde partij. Beheer en controle van alle leveranciers. Leidinggeven aan de logistieke organisatie. Ontwikkelde en voerde een reductie uit van 300K m2 van het totale gebouwenoppervlakte inclusief de verkoop van enkele grote fabrieken. Kostenbesparing bereikt van 30M$. Rapporteerde rechtstreeks aan de VP Workplace Services.


1999 – 2003 Global Trade Manager Europe - Agilent Technologies
Gaf leiding aan alle logistieke en compliance (douane en exportcontrole) activiteiten van Agilent in Europa. Rapporteerde rechtstreeks aan de Director Global Trade wereldwijd. Ontwikkelde de wereldwijde distributiestrategie en implementeerde een Europees distributiecentrum. Leidde in 2003 de transformatie van de wereldwijde GT organisatie, hetgeen het opzetten van Centers of Excellence inhield, het opzetten van een matrixorganisatie en het oprichten van een back-office in India met een kostenbesparing van 25% op het totale budget van 150M$.



1998 - 1999 Site Manager European Call Center - Hewlett Packard
Verantwoordelijk voor PZ, IT, FM, Finance en Strategische Planning. Call Center had 560 medewerkers met 18.000 calls per dag. Budget 9M$.


1995 - 1998 Site Manager Amersfoort Distribution and Assembly Operations - Hewlett Packard
Gaf leiding aan het Europese transportnetwerk van de computerdivisie. Gaf tevens leiding aan het Laserjet assemblagecentrum. Bovendien leiding gegeven aan de ontwikkeling en implementatie van het geautomatiseerd verpakken van inkjet cartridges. Het betrof hier een afdeling van 22 engineers en een derde partij met 800 medewerkers. Budget 70M$.


1991 - 1995 General Manager European Distribution Center - Compaq Computers
Het distributiecentrum opgebouwd van nul. 77M$ investering. De organisatie ontwikkeld en opgebouwd en Compaq van een decentraal distributiemodel naar gecentraliseerd model gebracht. De totale Europese omzet van 1 miljard dollar werd door het centrum afgehandeld. State of the Art geautomatiseerd distributiecentrum met eigen Compaq organisatie. Twee ploegendienst, totaal aantal medewerkers 150. Totale verwerking per dag 80.000 dozen. Jaarbudget 25M$.


1988 - 1991 Sales Admin Manager - Hewlett Packard Netherlands
Verantwoordelijk voor de verkoop order administratie en logistiek van het Nederlandse verkoopkantoor met een omzet van 500M$. Ontwikkelde het Europese distributie- concept vanuit Nederland en implementeerde het Amersfoort Distributie Center voor HP Europe.


1984 - 1988 Logistics Manager - Hewlett Packard Netherlands
Verantwoordelijk voor alle logistieke activiteiten van HP Nederland. Leiding gegeven aan een klein team van 12 medewerkers. Na een jaar de operationele activiteiten uitbesteed aan een derde partij en het team gereduceerd tot 6 medewerkers.

1977 - 1984 Operations Manager – Vivitar Europe
Gestart als export medewerker. In 1981 gepromoveerd tot Operations Manager verantwoordelijk voor alle magazijn activiteiten evenals de orderverwerking en export. Aantal medewerkers 21. Samen met de boekhouder de activiteiten opgeheven in 1984 inclusief het uitvoeren van alle legale aspecten van de sluiting.

1974 - 1977 Export Assistant – Air Express International (luchtvracht expediteur)
Medewerker van de exportafdeling. Wereldwijde verschepingen voor klanten. Tevens gewerkt aan speciale projecten en afhandeling van charters georganiseerd.

1966 - 1974 Import and Export Assistant – Holland Avia Transport (luchtvracht expediteur)
Medewerker import- en exportafdeling.

Opleiding interimmanager

HEAO BE

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Analytisch, opbouwend, resultaatgericht, inspirerend, teambuilder, communicatief sterk

Talenkennis interimmanager

Engels, Duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :