Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Administratief specialist

Administratief specialist

Werkervaring interimmanager

06/2010 – 05/2011
Pon’s Automobielhandel B.V.
Medewerker Operations
Crediteuren administratie, opzetten van een nieuw systeem om facturen sneller akkoord te krijgen voor betaling, incl. handleidingen schrijven, testen enz.
Afhandelen van ingediende nota’s van dealers m.b.t. ruitschades. Deze indienen bij verzekeringmaatschappijen en lease maatschappijen, alle daar uitvoor komende vragen en correcties maken. Aanspreek punt voor leveranciers m.b.t. openstaande facturen, betalingen.

04/2010-05/2010
Achmea (Verzekeringen)
Debiteurenbeheer
In een team van meerdere tijdelijke interim professionals ongeveer 10.000 dossier controleren, uitzoeken en de eventuele verschillen oplossen.
Dubbele premie/geen premie correctie als gevolg van scheiding van verzekerden.
Correcties op ontvangen deurwaardersbedragen. Openen onterecht afgesloten dossiers en deze verder afhandelen.

11-2009/03-2010
Roto’n DeWalt Center/ Gojow (Handelsonderneming bouw gereedschappen)
Debiteuren beheerder
Parttime opdracht.
11-2009/ 04-2010
Roto’n is een service punt en verkoop punt voor De Walt elektrisch gereedschap.
Optimaliseren van orderacceptatie en order uitlevering in combinatie met Atradius toetsingen en bijbehorende archiveringen in het breedste zin van het woord.
Onderzoeken en uitvoering van factuur/debiteur blokkades in zowel de Roton als Gojow Administratie
Optimaliseren verwerking kas/bankbetalingen in zowel Roton als Gojow
Optimaliseren “archief deurwaarder’ (Hier staan alle facturen die naar het incasso bureau zijn gegaan)
Controles lopende zaken GGN Tijhuis & partners.
M.b.t. Atradius is er een handleiding gemaakt voor het indienen en afhandelen van de claims. Alle oude claims die nog ingediend konden worden zijn ingediend en afgehandeld.
Optimaliseren van de orderacceptatie, er is eerst gekeken naar de actieve kanten en de status m.b.t. de dekking binnen de polis van Atradius. Er is een beoordeling gemaakt wat een aanvaardbaar risico is en wat niet. Voor de aanname van nieuwe klanten is er een proces beschrijving gemaakt m.b.t. optimaliseren “archief deurwaarder”. Alle zaken zijn bekeken en beoordeeld, in samenspraak met het Deurwaarders kantoor wat de status was. Zaken zijn gesloten waar nodig was en actie ondernomen op zaken die daarom vroegen.
Incasseren van langdurig openstaande vorderingen.
Opzetten aanmaningsprocedure, veelvuldig contact met leveranciers.
(Mamut financieel pakket, Tijhuis & Partners online (bijhouden en controleren van uithanden gegeven debiteuren), Squals Media internet Winkel.)

03-2008/09-2009
Smurfit Kappa Zedek (Grafische industrie)
Administrateur/creditcontroller
Dagelijks verwerken van de inkomende geldstromen.
Het contact onderhouden met de debiteuren doormiddel van telefoon en brief.
Handmatig factureren.
Het verwerken van inkomende facturen.
Contact onderhouden met incassobureaus, eventuele nieuwe incasso’s en lopende zaken.
Accountmanagers op de hoogte houden van de stand van zaken m.b.t. hun klanten. Beoordelen van de krediet waardigheid van klanten. Afspraken maken met klanten voor eventuele betalingsafspraken m.b.t. bedrijven die in financiële moeilijkheden zitten hierbij horen ook bedrijfsbezoeken.
Bespreken met accountmanagers, salesmanager en zo nodig directie wat de lopende problemen zijn en hier een oplossing voor proberen te vinden (in Nederland, UK en Duitsland).
Het controleren van de limieten die aan debiteuren zijn afgeven, met behulp van Dun & Bradstreet Portfolio manager.
analyseren financiële gegevens zoals risico berekeningen enz.
Assisteren bij de maand afsluiting.
Heropzetten van de creditcard administratie.
Het implementeren van een nieuw debiteuren beheer systeem. Inwerken 2 collega’s met Onguard en klantbenadering. Handleidingen geschreven m.b.t. alle bovengenoemde werkzaamheden.
(Onguard, Exact voor Windows, Keren logistiek/ facturatie systeem, Dun & Bradstreet Portfolio manager)


01-2008/02-2008
Domined Vastgoed te Deventer (Woningcoöperatie)
Project administrateur
Het uitzoeken en analyseren van financiële gegevens voor de accountants controle. Waaronder, tussenrekeningen, Onderhanden werk, project administratie, BTW enz.
(Gilde)

07-2007/12-2007
SNS Bank N.V. afdeling Krediet Risico Management (Bank)
Medewerker KRM
Uitbetalen/ controleren van bouwdepot nota’s. Het afbetalen van rekeningnummers. Renteverleningen invoeren. Extra aflossingen berekenen en invoeren aan de hand van de Kredietbrief. Royementsvolmachten opmaken en controleren of de lening/krediet wel geroyeerd kan worden. Opvragen van leninggegevens bij aflossing Opmaken aflosnota’s. Activeren/verstrekken en uitbetalen van nieuwe kredieten. Opmaken en verstrekken van bankgaranties. Opmaken kredietovereenkomsten
(IFS boekhoudprogramma)

03-2007/06-2007
Mega Sellers (Groothandel in computers, randapparatuur en software)
Crediteuren administrateur
Crediteuren beheer. Assisteren maandafsluiting
(Navision)

06-2006/02-2007
TenneT TSO BV (Energie)
Administrateur
Debiteuren beheer, Crediteuren beheer, Assisteren maandafsluiting, Maken van urenspecificaties, Maken specificaties openstaand saldo debiteuren
(Finall boekhoudprogramma)

03-2006/05-2006
De Nederlandsche Bank
Administrateur
Tussenrekeningen uitzoeken, Debiteurenontvangsten wegboeken

2005/02-2006
Ter Stal Textiel BV te Almelo (Detailhandel non-food)
Administratie medewerker
Coderen en boeken van inkomende goederen en kosten facturen. Het bijhouden en controleren van de levering van elektra, gas en water aan de filialen. Het maandelijks controleren van de geregistreerde transactie in de kassa’s van alle filialen en het controleren van het geld wat binnen moet komen. Controleren en uitzoeken van kas verschillen die bij filialen voorkomen.
Problemen oplossen die de filialen tegen komen na het instaleren van de nieuwe kassa’s. Diverse voorkomende taken die er op de financiële administratie zijn.

2003/2005
OVSoftware b.v. te Oldenzaal (ICT)
Administratie medewerker
Crediteuren/ debiteuren/ kas administratie. Salaris- en personeelsadministratie. Assisteren bij de belasting/ accountants controle. Marketing/ commerciële administratie. Voorraad beheer. Wagenpark beheer. Beheer mobiele telefoons. Klein gedeelte systeembeheer. Dagelijks zorgdragen voor de back-up.
(Exact voor Windows)

2002/ 2003
Gemeente Haaksbergen
afdelingen: financiën
Medewerker financiën
Vanuit mijn stage voor ca. 12 uur per week naast mijn opleiding in dienst gebleven. Voor voornamelijk het wegwerken van achterstanden in de uren registratie en het bij springen waar nodig was.
Parttime: ca. 12 uur per week (naast school).

2000/2001
Ter Huurne (Ahold concern) in Buurse (retail)
Administratief medewerker
Kassa’s aftellen zodat deze de volgende dag weer gebruikt konden worden in de winkel.
parttime: ca. 10 uur per week.

Opleiding interimmanager

Bedrijfsadministratie niveau 4
Praktijk Diploma Loonadministratie
Cursus Onguard Enterprise

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels en Duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :