Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Verander Manager

Verander Manager

Werkervaring interimmanager

Maandag® 2009 - 2011
COO
o Werkzaamheden & verantwoordelijkheden:
Statutair Directeur voor Maandag® BV, een organisatie met operaties in Nederland, België en Duitsland en een jaarlijkse omzet van 145 miljoen (2009);
Verantwoordelijk voor afdelingen HRM, Finance & Control, ICT, Procurement & Facility, Quality & Environment en Project Office;
Professionaliseren van gehele service organisatie.
o Resultaten:
Aanzienlijke verbetering gerealiseerd in het terugdringen van de uitstroom van interne medewerkers door verbetering aanname proces, invoering integrale testing en training van operationeel management;
Opzetten interne campus ter verbetering van kennis en vaardigheden van het personeel;
Verbeteren van recruitmentproces door meer focus op talent registratie systeem, campus recruitment en nieuwe media recruitment.
Opzetten van gedegen management informatie systeem, budgetteringscyclus en HR KPI tool;
Onderzoeken, opstellen en implementeren van nieuw functiehuis inclusief bijbehorende compensation & benefits;
Invoeren van een performance inclusief een nieuwe functionerings- en beoordelingssystematiek;
Beschrijving en invoering van eenduidige, efficiënte en effectieve processen en procedures met als gevolg het realiseren van een FTE besparing van 15%;
Herstructurering en realiseren kwaliteitsverbetering van alle afdelingen binnen de service organisatie met als resultaat een forse verbetering van de dienstverlening aan de salesorganisatie;
Terugdringen leegloop (improductiviteit gedetacheerden) teruggebracht van 6,5% naar minder dan 2%;
Realiseren kostenbesparing van iets meer dan 20%.


Brunel 1999 – 2009
General Manager Brunel Canada (2005-2009)
o Werkzaamheden & verantwoordelijkheden:
Algemeen verantwoordelijk voor Brunel Canada (Werving & Selectie bedrijf met een jaarlijkse omzet van 10 miljoen CAD, jaarlijkse marge 5 miljoen CAD). Brunel heeft Canadese kantoren in Toronto, Montreal, London en Calgary;
Aansturing van salesorganisatie en alle staven (HR, IT, Marketing en Finance).
o Resultaten:
Bedrijf winstgevend gemaakt na verliesjaar 2004 met Ebit resultaten van tussen de 6% en 8% van de omzet;
Marktfocus aangepast van Automotive en Manufacturing naar meer duurzame industrieën zoals Mining, Aerospace, Energy en Farmaceutical/Healthcare;
Opzetten van nieuwe wervingsstructuur waarbij de focus werd verplaatst van het benaderen van kandidaten uit de database naar het vinden kandidaten die emplooi hebben en dus niet actief op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging.
Salescultuur succesvol aangepast van volledige focus op salestransactie naar een model meer gericht op solide klantrelaties;
Opzetten van een uiterst succesvolle Farmaceutische & Healthcare divisie.
Directeur HRM Brunel Nederland (2002-2005)
o Werkzaamheden & verantwoordelijkheden:
Eindverantwoordelijk voor HRM processen, administratie en beleid voor Brunel in Nederland, voor zowel intern personeel als gedetacheerden. De HRM afdeling bevatte 30 personeelsmanagers en administratief medewerkers;
De jaarlijkse omzet van de Nederlandse operatie was in die jaren rond de 75 miljoen euro.
Lid directie team van Brunel in Nederland;
Eindverantwoordelijk voor verloning van intern personeel (250 medewerkers) en gedetacheerde medewerkers (1000 medewerkers);
Eindverantwoordelijk voor facturatie en debiteuren beheer voor alle detacheringsprojecten voor Brunel Nederland;
Eindverantwoordelijkheid voor de afdeling facilitaire zaken.
o Resultaten:
Reorganisatie van interne organisatie doorgevoerd om bedrijf weer winstgevend te maken inclusief herstructurering van het directieteam van Brunel Nederland. Dit heeft geresulteerd in een verbetering van het resultaat met jaar op jaar groei van meer dan 7% vanaf 2003 en een groei in omzet van meer dan 10% jaar op jaar vanaf 2004;
Reorganiseren salesforce: Meer focus op new business door het aantrekken van ‘hunters’ en het vervangen van minder presterende ‘farmers’;
Afslanken van backoffice door middel van herdefinitie van backoffice processen;
Terugbrengen leegloop en ziekteverzuim voor alle businessunits vanaf 2003;
Verdieping en moderniseren flexibel arbeidsvoorwaarden pakket;
Implementatie trainings- en ontwikkelingsprogramma’s voor alle lagen van de organisatie;
Samen met de directeuren van diverse businesslines binnen Brunel in 2004 een groei in het accountmanagement gerealiseerd van 30% welke de basis heeft gelegd voor de extreme groei in de daaropvolgende jaren;
Instroom beleid verbeterd door verscherping functieprofielen, interviewprocessen en testing.
Hoofd P&O Brunel ICT (2000-2002)
o Werkzaamheden & verantwoordelijkheden:
Eindverantwoordelijkheid voor HRM administratie, processen en beleid voor Brunel ICT, voor zowel intern personeel als gedetacheerden;
Aansturen HRM team voor Brunel ICT met 4 personeelsmanagers en 2 administratief medewerkers;
In-, door- en uitstroom proces en beleid voor intern personeel voor Brunel ICT (75 interne medewerkers);
Bewaken en verbeteren arbeidsvoorwaarden, improductiviteitsbeleid en verzuimbeleid van Brunel ICT;
Lid van Management Team Brunel ICT.
o Resultaten:
Terugdringen ziekteverzuim van ruim 7% tot 4%;
Succesvolle implementatie E-learning systeem voor gedetacheerden;
Samen met commercieel management verbetering van de kwaliteit van de interne organisatie doorgevoerd door vervangen van underperformers;
Implementatie nieuw cafetaria arbeidsvoorwaardenmodel.
Hoofd personeels- en salarisadministratie Brunel ICT (1999-2000)
o Werkzaamheden & verantwoordelijkheden:
Verloning en HR administratie voor 950 detacherings medewerkers;
Herstructureren van afdeling (5 personen);
Verbeteren van output van afdeling.
o Resultaten:
Aantoonbare verbetering van output gerealiseerd door vervangen van 2 medewerkers en invoeren controle mechanismen;
Afdeling foutloos ondergebracht in corporate verloningsafdeling.

Start Uitzendbureau 1994 -1999
Personeelsmanager (1996-1999)
o Werkzaamheden & verantwoordelijkheden:
Aansturing van operationele P&O afdeling voor gedetacheerde medewerkers (5 interne medewerkers).
Definitie en implementatie van HR beleid samen met overige Personeelsmanagers landelijk.

Personeelsfunctionaris (1994-1996)
o Werkzaamheden & verantwoordelijkheden:
Uitvoerende P&O werkzaamheden voor gedetacheerde medewerkers zoals ziekteverzuimbegeleiding, personeelsadministratie en periodieke functionerings- en beoordelingsgesprekken.

Opleiding interimmanager

SPD I en II

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ik heb een succesvol, internationaal track record bij zowel beursgenoteerde als niet beursgenoteerde ondernemingen als HR Directeur, Operations Directeur en General Management waarin in met succes turn around projecten, reorganisaties, professionalisaties, fusietrajecten en cultuur veranderingstrajecten heb geleid.

Mijn stijl kenmerkt zich als gedreven, open, postief resultaatgericht en scherp.

Talenkennis interimmanager

Nederlands - Moedertaal
Engels - Vloeiend
Duits - Goed

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :