Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Senior SEO consultant, technisch SEO adviseur

Senior SEO consultant, technisch SEO adviseur

Werkervaring interimmanager

Samenvatting
Rode draad: SEO/SEA consultant en ervaren sitemanager met een Fingerspitzengefühl voor het indentificeren van kansen in complexe online omgevingen.

Met een breed perspectief én visie op internetmarketing, gebaseerd op een decennium veldwerk en doelmatig bouwen en managen van high traffic, high conversion portalen ben ik op interimbasis en in overleg meer structureel inzetbaar op basis van de onderstaande rollen:

• Sitemanager / Internetmanager
• Content Manager / Contentmanager
• Online Specialist
• Online Adviseur / Internet Adviseur
• SEO/SEA Consultant
• Technisch SEO Adviseur

Organisatorisch sterk: bewezen bijdrage aan proces- en conversieverbetering. Denkt in kansen. Levert een wezenlijke bijdrage aan de organisatie en haar commerciële doelstellingen. Klant en resultaatgericht. Competenties: inventief, pragmatisch en gedreven.

Werkervaring samenvatting

Huidige betrekkingen
• Eigenaar, SEO consultant at BV internet marketing
• SEO/SEA adviseur Zuidweg & Partners schuldhulpverlening (7 vestigingen)
• SEO/SEA adviseur Alle®zorg thuiszorg (19 vestigingen)
• SEO/SEA/Social Media adviseur BV
• SEO/SEA adviseur Antenna Groep werving & selectie, (4 vestigingen)
Vorige betrekkingen
• Sitemanager bij Fitplein BV
• Account Manager Internet at The Digital Connection BV
• Eigenaar Little Rocket Studios BV, Rotterdam
• Owner at Anthesis Interactive

Werkervaring
BV internet marketing
Eigenaar, SEO consultant, Internet industry, October 2006 – Present (4 years 4 months)
Persoonlijke consultancy BV ten behoeve van SEO/SEA/Sitemanagement interim dienstverlening aan derden. aandeelhouder van Fitplein BV en bedient daarnaast marktpartijen met een concrete site optimalisatie behoefte.

Primair: zorgdragen voor het optimaliseren van bestaande, dynamische (CMS gedreven) websites. Vertrekken vanuit een Quick Scan, kanseninschatting en vertalen naar een Quick Win optimalisatieadvies met duurzame resultaten door o.a. title optimalisatie op basis van zoekwoorden onderzoek, inzet van modrewrite en 301 redirects, verregaande integratie GoogleAnalytics en Adwords conversiecodes, definieren en analyseren conversietrechters in overleg met de klant, optimalistieadvies ter verhoging van bezoekersaantallen en pagina conversie.

Het verrichten van nulmetingen en maandelijkse rankingvoorgangsrapportages zijn om klantbetrokkenheid te verhogen en resultaten meetbaar en bespreekbaar te maken.

Taken:
• bepalen van vraagstelling en doelen;
• zoekwoorden onderzoeken naar juiste positionering;
• maken van nulmetingen en maken verbeterplannen
• interpretatie zoekwoorden onderzoek naar technisch, uitvoerbaar SEO + SEA implementatieadvies o.a. met gebruikmaking van modrewrite en 301 redirects
• overleg met websitebouwers over benodigde technische aanpassingen aan de websitestructuur;
• optimalisatieadvies pagina titles
• adviseren van een optimale websitestructuur vanuit usability en vindbaarheid;
• overleg met reclamebureau of vormgever over invulling van gebruiksvriendelijke navigatiestructuur en/of adviseren tot het opzetten van een intelligente template in het CMS.
• integreren conversiecodes en activeren Google Analytics
• definiëren conversietrechters, analyseren trafficrouting en uitstapmomenten
• maandelijkse monitoring van prestaties en maken van A4 rapportages voor de klant waarop alle kengetallen en management stuurinformatie beschreven staan;
• maandelijks toevoegen van nieuwe pagina’s en aanpassen van niet goed lopende conversiepagina’s
• optimaliseren van exploitatie en actie websites middels Google Adwords; opzetten en uitwerken Google Adwords campagnes A/B multivariabele opzet met 4 tot 8 advertentievarianten per campagne
• bezoeken op locatie met briefings aan techneuten (IT), programmeurs (ICT of externe webpartijen) en overige betrokkenen
• volwaardig gesprekspartner in overlegculturen en acteur op (large) account niveau

Huidige optimalisatie projecten: Alle(r)zorg thuiszorgorganisaties (SEO + SEA+site migratie), Gardena ® tuinartikelen (SEO en nichesite marketing) en Weerplaza (SEO), Zuidweg & Partners schuldhulpverlening(SEO+SEA+ site migratie), Antenna Groep werving en selectie (SEO+SEA)




Fitplein BV

Site Owner, Internet industry, July 2004 – November 2010 (6 years, 5 months)

Fitplein is met meer dan 1,4 miljoen bezoekers per jaar (Bron: STIR Q2 2010) en meer dan 4,3 miljoen pageviews per jaar één van de grootste internetportalen op het gebied van gezond en bewust leven. Met 0,8 % bereik onder de Nederlanders, een 2-wekelijkse nieuwsbrief naar 35.000+ gezondheidsbewuste consumenten en doorlopende leadgeneratie op basis van organische zoekresultaten toonaangevend in de markt.
2004-2007 Uitgebreide ervaring met CPM (banneradvertenties) en CPC (Google Adwords) modellen
2007-2009 Uitgebreide ervaring met Google Adsense, CPL (aanvragen, NAW) en CPS (e-commerce)
2009-2010 Uitgebreide ervaring met CPO (o.a. nabellen en opwaarderen leads) opgedaan
Taken:
• verantwoordelijk voor de online marketing ‘portal breed’:
SEO/SEA (uitgebreide ervaring met CPM, CPC, CPL, CPS en CPO)
• affiliate marketing, onderhouden van partnerrelaties, opzetten en uitvoeren van e-marketingacties in samenwerking met (advertentie)partners;
• (technisch) beheer websites fitplein, fitpleinshop en beautyplaats(domeinnaamregistratie, oplossen hostingissues en doorontwikkeling applicatie)
• productie digitale nieuwsbrieven naar 32.000+ nieuwsbrieflezers elke 2 weken;
• schrijven en redigeren van wervende en informatieve teksten; aansturen content medewerkers en eindredactie
• inrichten en doortesten autoresponder sequences tbv 75.000+ database bodybuilding.nl
• inbreng, concept en strategie doorontwikkeling portaalsoftware
(front-end en backoffice; wekelijks overleg php huisprogrammeur
• coördinatie en ontwikkelen van drukwerk en promomaterialen; beursdeelname
• coördinatie en ontwikkelen van inhouse affiliate software tbv leadgeneratie en toepassing e-commerce omgeving fitpleinshop.nl
• opzetten en uitbesteden CPM campagnes (banner productie)
• initiatie, concepting en begeleiding redesign website(s)
• selecteren, aannemen + inwerken medewerkers en stagiairs
• inrichten logistiek webshop en onderhoud relaties met inkooppartners en productleveranciers
• bewaken en optimaliseren AdSense advertenties
• bewaken en optimaliseren AdWords campanges (tbv leadgeneratie)
• bewaken en optimaliseren leadopvolging door callcenter (CPO)

Acquisitie, relatiebeheer, omzetverantwoording, projectbegeleiding en netwerken.

The Digital Connection BV

Account Manager Software, Privately Held; 1-10 employees; Internet industry, 2003 – 2004 (1 year)
The Digital Connection ontwikkelde en exploiteerde initiatieven op basis van internet en multimedia zoals websites, digitale visitekaartjes en USB sticks. De kernactiviteiten variëreerden van internet, marketing, multimediale verkoopconcepten, DVD producties tot CD/DVD reproductiefaciliteiten.

Verkopen van diensten en begeleiden interactieve projecten in uitsluitend b-to-b omgeving.
Direct gewerkt voor o.a. Kroymans Retail, Royal Haskoning, BKR, AJAX Brandbeveiliging, Koni shock absorbers, Swets, Kegro Deuren, Loeffs Patent, CINI en NCTI.

Acquisitie, relatiebeheer, omzetverantwoording en projectbegeleiding.



Little Rocket Studios BV, Rotterdam

Account Manager, Internet industry, 2000 – 2003 (3 years)

Nieuwe Media producent (b-to-b) op het gebied van internet, cd-rom en 3D animatie.
Verkopen van diensten en begeleiden interactieve projecten in uitsluitend b-to-b omgeving. Direct of indirect gewerkt voor o.a. grote reclamebureaus als McCann Ericksson en bedrijven als Ballast Nedam, Lever Fabergé, Microsof, TechnoGym en 3VO.

Acquisitie, relatiebeheer, omzetverantwoording en netwerken.

Anthesis Interactive
Traffic manager, Internet industry 1998 – 2000 (2 years)

Nieuwe Media producent (b-to-b) op het gebied van internet, cd-rom en 3D animatie. Projectleiding over trajecten direct of indirect gerealiseerd voor bedrijven als Regus International, Kamerbeek Nedasco, Veilig Verkeer Nederland, Sunil en NEC.
Acquisitie, relatiebeheer, omzetverantwoording.

Opleiding interimmanager

Education

The Internet Marketing Center
6 maanden coaching programma (afgerond in 2006)

1994-1999 Hotel- en business school Den Haag - Haaglanden (afgerond)

1997-1998 Hogeschool Rotterdam Bouwkunde / Architectuur (niet afgerond)

1990-1996 Comenius College HAVO (afgerond)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Rode draad: SEO/SEA consultant en ervaren sitemanager met een Fingerspitzengefühl voor het indentificeren van kansen in complexe online omgevingen.

Met een breed perspectief én visie op internetmarketing, gebaseerd op een decennium veldwerk en doelmatig bouwen en managen van high traffic, high conversion portalen ben ik op interimbasis en in overleg meer structureel inzetbaar op basis van de onderstaande rollen:

• Sitemanager / Internetmanager
• Content Manager / Contentmanager
• Online Specialist
• Online Adviseur / Internet Adviseur
• SEO/SEA Consultant
• Technisch SEO Adviseur

Organisatorisch sterk: bewezen bijdrage aan proces- en conversieverbetering. Denkt in kansen. Levert een wezenlijke bijdrage aan de organisatie en haar commerciële doelstellingen. Klant en resultaatgericht. Competenties: inventief, pragmatisch en gedreven.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, uitstekend in woord en geschrift
Engels, uitstekend in woord en geschrift

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :