Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

hoofd financien, concerncontroller, algemene directie

hoofd financien, concerncontroller, algemene directie

Werkervaring interimmanager

Sinds 1 januari 2006 werk ik zelfstandig.
Daarvoor gedurende 20 jaar bij de overheid in functies: financieel economische beleidsmedewerker, hoofd financien, concerncontroller en inspecteur financien lagere overheden.

Opdrachten die ik sinds 1 januari 2006 heb vervuld:

Organisatie: Gemeente Werkendam
Periode: 7 januari tot en met 9 november, 2 tot 5 dagen per week
Functienaam: Coördinator financiën
Opdracht: Coördineren van de planning en control cyclus, ondersteunen financieel consulentschap, almede concrete bijdragen leveren aan de totstandkoming van diverse planning en control documenten. Opdracht eindigt 9 november bij vaststelling begroting 2010 door de raad.

Organisatie: Gemeente Oldenzaal
Periode: 19 mei tot en met 1 februari 2010, 4 dagen per week, vanaf januari 2010 circa 2 dagen per week.
Functienaam: Hoofd Middelen
Opdracht: Leiding geven aan de teams financiën, PenO, Planeconomie, Juridische zaken en Belastingen. Totaal 42 fte en circa 50 medewerkers. Zorgdragen voor tijdige afwikkeling van lopende zaken. Daarnaast toepassen van verandermanagement en het opnieuw inrichten van de afdeling.

Organisatie: Provincie Noord-Brabant en Limburg
Onderdeel: Zuidelijke Rekenkamer
Periode: 1 maart tot en met 15 mei 2009
Functienaam: Senior auditer
Opdracht: Onderzoek naar de mate van onderbesteding in de provincies Noord-Brabant en Limburg over de jaren 2004 tot en met 2008, de daaraan ten grondslag liggende oorzaken en welke conclusies daaruit getrokken kunnen worden en welke aanbevelingen kunnen worden gedaan ter verbetering.

Organisatie: Gemeente Son en Breugel
Onderdeel: Afdeling Mensen en geld
Periode: 12 januari - heden.
Functienaam: Projectleider proces jaarrekening
Opdracht: Coördinatie en ondersteuning jaarrekeningproces

Organisatie: Gemeente Rotterdam
Onderdeel: Dienst OBR, stafafdeling Investeringen en Fondsen
Periode: 15 april tot en met 19 december 2008.
Functienaam: Financieel specialist respectievelijk programmamanager
Opdracht: Financieel projectmedewerker Kansen voor West (EFRO-programma 2007 – 2013 voor de 4 grote steden en gezamenlijke Randstadprovincies). Vanaf 1 september 2008 tevens Programmaleider van het EFRO-programma.







Organisatie: Gemeente Rotterdam
Onderdeel: Dienst OBR, sector Gebiedsontwikkeling, vakgroep beleid en waardebepaling.
Periode: 15 april tot en met 30 juni 2008
Functienaam: Senior consultant
Opdracht: Naar aanleiding van de reorganisatie van de dienst het nader in beeld brengen van de rollen, taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden van het team, met name op het onderdeel waardebepaling van onroerende zaken.

Organisatie: Provincie Noord-Brabant en Limburg
Onderdeel: Zuidelijke Rekenkamer
Periode: 1 maart tot en met 30 april 2008
Functienaam: Senior auditer
Opdracht: Onderzoek naar de wijze waarop in de jaarrekeningen 2007 verantwoording is afgelegd in relatie tot de eerder vastgestelde begroting 2007.

Organisatie: Gemeente Uden
Onderdeel: Concernstaf
Periode: 1 september 2007 tot en met 30 september 2008.
Functienaam: Concerncontroller
Opdracht: Vervanging concerncontroller wegens langdurige ziekte. Aansturen van de concernstaf (4 fte) en coördinatie van de decentrale financiële functie. Medio 2008 bijgedragen aan de vorming van een nieuw cluster Financiën, Planning en control en Advies binnen de grotere afdeling Bedrijfsvoering.

Organisatie: Provincie Utrecht
Onderdeel: Afdeling financiën, team Kaderstelling, Beleid en Coördinatie
Periode: 1 juli 2007 tot en met 31 maart 2008.
Functienaam: Teamleider
Opdracht: Leiding geven aan het nieuwe team (circa 20 fte), zorgdragen voor de oplevering van de relevante planning en control documenten, lid managementteam van de afdeling. De nadruk heeft daarbij gelegen op het opbouwen van het nieuwe cluster dat is ontstaan na reorganisatie per 1 juli 2007.

Organisatie: Gemeente Venlo
Onderdeel: Afdeling financiën
Periode: 1 januari tot en met 30 juni 2007
Functienaam: Teamleider financiën
Opdracht: Teamleider financiën binnen de afdeling Bedrijfsvoering. Leiding geven aan en het verder opbouwen van het nieuwe cluster financiën (circa 40 fte), zorgdragen voor de oplevering van de relevante planning en control documenten, lid managementteam van de afdeling.




Organisatie: Gemeente Venlo
Onderdeel: Afdeling financiën
Periode: 15 september tot en met 31 december 2006
Functienaam: Senior consultant
Opdracht: Mede invulling geven aan de reorganisatie van de totale organisatie, waarbij de nadruk heeft gelegen om per 1 januari 2007 te komen tot de vorming van één cluster financiën (door opheffing van de afzonderlijke bedrijfsbureaus) binnen een nieuw te vormen afdeling bedrijfsvoering.

Organisatie: Congregatie van de Zusters Caritas in Roosendaal
Onderdeel: Bestuur
Periode: 1 mei 2006 tot en met 31 mei 2007
Functienaam: Bestuurder/vermogensbeheerder
Opdracht: Beheer financiën en vermogensbeheer.

Organisatie: Gemeente Dongen
Onderdeel: Afdeling financiën
Periode: 1 mei 2006 tot en met 30 juni 2007
Functienaam: afdelingshoofd financiën
Opdracht: Leiding geven aan de afdeling (circa 10 fte), zorgdragen voor de oplevering van de relevante planning en control documenten, lid managementteam van de gemeente. Daarnaast doorvoeren van een verandertraject met het doel de kwaliteit en de effectiviteit van de afdeling te verhogen.

Organisatie: Gemeente Rotterdam
Onderdeel: Servicedienst, afdeling inkoop
Periode: 1 mei tot en met 14 september 2006
Functienaam: Senior consultant
Opdracht: In projectverband opstellen van een businesscase met het doel te komen tot een professionele inkoopfunctie voor de gehele gemeente.

Organisatie: Gemeente Rotterdam
Onderdeel: Dienst Sport en Recreatie, afdeling financiën
Periode: 1 tot en met 31 maart 2006
Functienaam: Senior auditer
Opdracht: Audit: het in kaart brengen en analyseren van de planning en control – cyclus en met name de procedure rondom beheer en voortgangsrapportages ten aanzien van de wijkgebouwen.

Opleiding interimmanager

• Augustus 1979 t/m oktober 1986
Economische wetenschappen, specialisatie fiscale economie aan de Katholieke Universiteit Brabant. Propedeuse diploma: juni 1980. Kandidaatsexamen: juni 1982. Doctoraal examen: oktober 1986. Afstudeerwerkstuk, getiteld “de drie staatsmachten: een verstoord evenwicht ?” Een onderzoek naar de grondbeginselen binnen de sociale rechtsstaat en de ontwikkeling daarin vooral binnen het belastingrecht.

• Augustus 1976 t/m juni 1979:
Avondcursus Atheneum aan het Baronie van Breda College te Breda. Diploma: juni 1979.

• Augustus 1971 t/m juni 1976:
HAVO 5-jarige cursus aan de Katholieke Scholengemeenschap “Markenhage” te Breda. Diploma: juni 1976.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

De kerncompetenties laten zich als volgt omschrijven:

• Bestuur, management en organisatie: ontwikkelen en formuleren van visies/missies, sturing geven aan complexe vraagstukken zoals voorkomen van opheffing, overname, fusie. Lijnmanagement, maar daarnaast ook projectmanagement. Voorkeur voor oplossen van (financiële) crisissituaties. Daarnaast begeleiding van organisatie (onderdelen) binnen privatiseringstrajecten en na realisatie van een gemeentelijke herindeling, evenals het implementeren van interne veranderingsprocessen. Tegen deze achtergrond binnen diverse interim opdrachten, naast het “op de winkel passen”, veranderingsprocessen doorgevoerd: o.a. herinrichten van de financiële functie (Venlo, Uden), maar ook binnen bestaande organisatie(s) de samenwerking opnieuw leven in blazen (Dongen)

• Beleid en inhoud: initiëren en uitvoeren van nieuw en/of bestaand beleid, inclusief het geven van adviezen aan direct leidinggevenden en/of bestuurders. Bestuurlijk en financieel specialist met ruim gevoel voor maatschappelijke ontwikkelingen en oog voor samenhang tussen de verschillende invalshoeken en/of diverse beleidsterreinen. In de diverse functies en opdrachten is dit aspect van het werk/opdracht steeds aanwezig geweest naast het (in)direct leidinggeven.




Talenkennis interimmanager

nederlands, engels en duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :