Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Bedrijfskundig verandermanager vanuit financiële achtergrond

Bedrijfskundig verandermanager vanuit financiële achtergrond

Werkervaring interimmanager

Van 1998 tot heden: Interim manager, Verandermanager, adviseur, projectleider, coach in > 20 organisaties in geheel Nederland.

Van 1978 tot 1998: In vast dienstverband:
1993/1998: Arbeidsvoorziening Breda (later Midden- en West Brabant); Breda. Controller tevens verantwoordelijk voor Bedrijfsvoering.
1978/1993: Zorgverzekeraar RZG (later onderdeel van Menzis); Groningen. Hoofd Financiële Zaken.

Ervaring als interim/verandermanager en adviseur:
2012/2013 - Veiligheidsregio Zeeland; Middelburg. Manager Bedrijfsvoering. Organisatieontwikkeling; plaatsingsproces medewerkers.
2011 - Ministerie van Veiligheid en Justitie; bestuursdepartement DGJS; Den Haag. Procesbegeleider kwaliteitsverbetering bedrijfsvoering Directie CBJ. Professionalisering dienstverlening en cultuurverandering (houding/gedrag)
2008/2009 - Ministerie van Defensie; Financieel Dienstencentrum (onderdeel SSC); Den Haag; Verandermanager in crisisperiode. Professionalisering dienstverlening en cultuurverandering (houding/gedrag)
2008 - Gemeente Amsterdam; Stadsdeel Zuideramstel; Concerncontroller / kwartiermaker. Operationeel maken concerncontrollers functie.
2007/2009 - Hanzehogeschool; Groningen; Hoofd Bedrijfsbureau Facilitair Bedrijf en juridisch controller aanbestedingen.
2006/2007 - Provincie Fryslân; Leeuwarden; Clusterleider Administratie en Beheer. Centralisatie financiële functies. Begeleiding transitie en werken vanuit nieuwe rollen.
2006 - Gemeente Amsterdam; Dienst Werk en Inkomen (DWI); Verbetermanager Juridische Zaken. Samenwerking optimaliseren.
2005/2006 - Gemeente Rozenburg; Hoofd Financiën / Controller. Kwaliteitsimpuls inhoud.
2004/2005 - Gemeente Amsterdam; Dienst Werk en Inkomen (DWI); Procesmanager / kwartiermaker Inkomen Service Centrum (SSC). Voorbereiden Servicecentrum.
2004/2005 - Gemeente Tilburg - Dienst Publiekszaken / Sociale Zaken. Consultant
2004 - WeBeGo; Werkvoorzieningschap Binnenhof; Middelharnis; Controller. Professionalisering P&C cylus.
2003 - Gemeente Zwolle; Dienst Expertisecentrum (voormalig Ingenieursbureau); Afdelingshoofd Bedrijfsondersteuning. Oplossen samenwerkingsproblemen.
2003 - Gemeente Zwijndrecht; Dienst Middelen; Werkleider Financieel Beheer; Centralisatie begeleiden en samenwerking organiseren.
2002/2003 - Gemeente Asten; Afdelingshoofd Financiën en Belastingen. Nieuwe afdeling op de kaart zetten en nieuwe systemen implmenteren
2001/2002 - SWA (Sociale Werkvoorziening Alphen aan den Rijn); Alphen aan den Rijn. Controller / organisatieadviseur. Adviseur in complexe periode.
2001/2002 - Gemeente 's- Gravendeel. Sectorhoofd Middelen en Controller. Voorbereiden fusieproces. Verbeteren samenwerking.
2001 - Gemeente Valkenswaard; Projectleider / organisatieadviseur Sociale Zaken. Voorbereiden visie op alle aspecten nieuw systeem
2000/2001 - IBN Groep; Uden. Sociale Werkvoorziening; Controller.
2000 - UW Re-integratie; Utrecht. Sociale Werkvoorziening. Projectleider / organisatieadviseur
1999/2000 - PGGM. Zeist; Adviseur en ondersteuner Controller IT organisatie.
1999 - Veneka BV (thans Quantore); Beuningen. Adviseur en ondersteuner Controller
1998/1999 - UW Re-integratie; Utrecht. Sociale Werkvoorziening. Hoofd concernadministratie.

Veel ervaring met het verander- en verbeteropdrachten vooral in complexe overheids- en non profit organisaties met blijvend resultaat
Verantwoordelijk voor het realiseren van de veranderingen. Het gaat vooral om het realiseren van door opdrachtgever gewenst nieuw perspectief. Enerzijds gericht op inhoud en anderzijds zorgen voor verandering in houding en gedrag (cultuur) van mensen; ervaring met ombuigen van ongewenst gedrag.
Ik ben een verbinder en netwerker met een financiële en bedrijfsvoeringsachtergrond (alle ondersteunende processen in de organisatie).

Opleiding interimmanager

Financiële en bedrijfsvoering opleidingen: SPD (diploma 1976) en HOFAM (controllersopleiding; diploma 1994).

Daarnaast vanaf 2006 opleidingen/programma's gevolgd op het vlak van leiderschap (RAVEL - Leiderschap voor interim managers - authentiek en verantwoord leiderschap). Aansluitend programma's gevolgd gericht op Integraal Waarnemen (Integraal Waarnemen 1 en 2 - Schout Schouten) en opleiding Counselor /Coach

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Luisteren en waarnemen/voeling maken wat er speelt qua inhoud en gedrag. Weten te onderkennen waar mensen behoefte aan hebben.
Sluimerend potentieel kunnen ontdekken en ontwikkelen. Mensen helpen in korte tijd uit weerstand in een gemotiveerde positie te geraken.
Gewend in structuren en systemen te denken waardoor snel duidelijkheid is te creëren bij mensen
Kan mensen verbinden van alle niveaus (van bestuur t/m op uitvoerend niveau).
Duidelijk in schriftelijk en mondeling communiceren



Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits

Overig

Beschikbaar voor opdrachten in geheel Nederland

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :