Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Finance Manager

Finance Manager

Werkervaring interimmanager

2009 – Heden, Ziggo / Utrecht ( Kabelexploitant / Telecommunicatie )
Functie : Finance Program Manager
Als Program Manager heb ik de deelprojecten Purchase to Pay (P2P) en Revenue van het programma Finance 2010 opgezet en uitgevoerd. Hierbij zijn de processen in kaart gebracht en gepubliceerd op de Finance Portal (Intranet) van Ziggo

Functie : Director Financial Administration
Als manager was ik verantwoordelijk voor de financiële administratie van Ziggo (35 FTE). Ik gaf direct leiding aan de managers binnen mijn afdeling. Tot de taakgebieden van de afdeling behoorden o.a. : Verzorgen van maand- en kwartaal rapportages, Jaarrekening, BTW- en CBS aangiftes. Ik maakte deel uit van het MT Finance en rapporteerde aan de CFO.

Projecten:
- Opnieuw opzetten van de financiële administratie van Ziggo.
- Opschonen van de Crediteuren / Debiteuren en Grootboek.
- Herimplementatie van de Vaste Activa binnen Oracle ERP.
- Verbeteren van de functionaliteiten van Oracle ERP (Financials / Purchasing)
- Optimaliseren van de financiële en administratieve taken en processen binnen de afdeling.

Implementatie van een nieuw facturatie systeem (MS Dynamics / Keanan) voor Ziggo Zakelijk
- Lid van de stuurgroep
- Vaststellen requirements
- Opzetten administratieve vastlegging en processen

Verbeteringen in voorraadadministratie en inkoopprocessen (Goliath project)
- Lid van de stuurgroep
- Opstellen administratieve vastlegging en processen


2007 – 2009, Baxter B.V. / Utrecht ( Healthcare Company )
Functie : Finance Manager
In de functie van Finance Manager was ik financieel verantwoordelijk voor het resultaat van Baxter Nederland en rapporteerde aan de Financial Director Western Europe. Ik heb de Business Finance organisatie binnen Nederland opgezet en gaf leiding aan twee Financieel Analisten.
De primaire taken van de afdeling waren:
- Het opstellen en implementeren van de management rapportage binnen Nederland.
- Het opstellen van Forecast en Budgetten. (Voor zowel het land als de juridische entiteiten)
- Het opstellen van het Long Range Plan en Businesscases i.s.m. de Business Unit Directors.
- Het verbeteren van de SOX documentatie en processen binnen Nederland.



2000 – 2007, UPC Nederland B.V. / Amsterdam ( Kabelexploitant / Telecommunicatie )
Functie : Manager Accounting & Reporting
Als Manager Accounting & Reporting was ik eindverantwoordelijk voor de Balans en Winst- & Verliesrekening van UPC Nederland B.V. Ik gaf leiding aan de afdeling Accounting ( 30 FTE). De taakgebieden binnen deze functie waren: Maand-, kwartaal- en jaarrapportages naar de moedermaatschappij (USGAAP) inclusief jaarrekening (Dutch GAAP), verzorgen van alle Treasury activiteiten van de onderneming, BTW-, VpB- en CBS aangiftes, SOX controles, opstellen van budgetten en gesprekpartner voor interne en externe contacten.

Projecten:
Reorganisatie (centralisatie) van alle accounting activiteiten in Nederland
- Opstellen en uitvoeren van centralisatieplan voor de financiële administratie naar het
hoofdkantoor in Amsterdam.
- Coördineren en optimaliseren van de financiële en administratieve taken binnen de afdeling
Finance & Procurement.
- Opschonen van de Crediteuren / Grootboek en Vaste Activa.

Implementatie van het nieuw facturatie en CRM systeem voor UPC Nederland (Keanan/Arbor)
- Deelname projecteam
- Opstellen requirements
- Coördineren administratieve werkzaamheden

Sarbanes-Oxley (SOX)
- Opstellen SOX raamwerk, inclusief procedures en controles voor het verkrijgen
van de SOX-compliance status van UPC NL.

Introductie Digitale Televisie (D4A project)
- Lid projectteam
- Opzetten proces en procedures (Logistiek en Administratief)
- Implementeren van assetregistratie en Supply Chain Management in Oracle en Arbor

Integratie van Priority Telecom naar UPC Nederland
- Opstellen en uitvoeren van het plan voor de integratie van alle accounting activiteiten van
Priority Telecom naar UPC Nederland.
- Opschonen van Crediteuren en Grootboekadministratie

Implementatie Oracle 11i voor UPC Nederland
- Deelname projectteam
- Vaststellen requirements


1998 – 2000, adView B.V. / De Meern ( Interim Management )
Functie : Interim Manager
Het op ad interim basis uitvoeren van diverse werkzaamheden.

Projecten:
Interim Manager, Supervisor A/R Administration bij UPC NL
- Operationeel leiding geven aan de afdeling ( 10 FTE)
- Structureren werkzaamheden binnen de afdeling
- Analyseren en corrigeren van grootboeksaldi
- Optimaliseren van de registratie van debiteurenbetalingen
- Verzorgen en verbeteren van de maandrapportages
- Verbeteren en uitvoeren van Maand-/Jaarafsluiting
- Prototyping nieuw abonnement registratiesysteem

Controller a.i. bij SFB-Groep
- Opzetten en beheren van MIS binnen deze non-profit organisatie
- Opzetten budgetteringsmodule en Jaarplanningscyclus
- Leiding geven aan afdeling Planning & Control ( 6 FTE)
- Financieel bewust maken van Product Managers
- Contractonderhandelingen met klanten en leveranciers.
- Adviseren Directie bij financiële vraagstukken
- Doorvoeren Activity Based Costing-module (ABC-OROS)
- Deelnemen in het Euro-project

1995 – 1998, CSG Professional Network Services BV / Veenendaal ( IT Services )
Functie : Manager Finance & Facilities, lid van CSG Staff Management
Als Manager Finance & Facilities was ik verantwoordelijk voor de Balans en Winst- & verliesrekening van CSG. Ik gaf leiding aan de afdelingen Finance (6 FTE) en Facilities (4 FTE). De taakgebieden binnen deze functie waren: Maand-, kwartaal- en jaarrapportages naar de moedermaatschappij (USGAAP) inclusief jaarrekening (Dutch GAAP), opzetten en beheren Business Performance Report (MIS), BTW-, VpB- en CBS aangiftes, opstellen van budgetten en gesprekpartner voor interne en externe contacten.

Projecten
ISO 9002 Certificering
- Opstellen en optimaliseren procedures

Projectmanager Contractapplicatie (Lotus-notes maatwerk)
- Opstellen projectplan en bewaken van voortgang Integratieplan CSG binnen IBM Nederland
- Deelname projectteam en opstellen Integratieplan
- Gesprekspartner voor Ondernemingsraad


1994 – 1995, Direct Parcel Distribution Nederland Noord B.V. / Barneveld ( Pakketdienst)
Functie : Hoofd Administratie en Automatisering, lid van managementteam
In deze functie heb ik de administratie van de pakketdienst opgezet in Barneveld. Ik gaf leiding aan de afdeling Administratie en Automatisering. (5 FTE) Mijn taakgebieden waren o.a. het verzorgen en opstellen van de jaarrekening, het opzetten en beheren van het Managementinformatie systeem, contactpersoon voor financiële zaken en accountants, opstellen en implementeren nieuw administratiepakket (maatwerk), het bepalen intern en extern automatiseringsbeleid en het verzorgen van het systeembeheer voor DPD

Opleiding interimmanager

1980 - 1981 Junior Highschool, Cornwall, Canada
1982 - 1987 H.A.V.O., Corderius College, Amersfoort
1987 - 1989 M.E.A.O. – Bedrijfsadministratie, Midland College, Amersfoort
1989 - 1993 H.E.A.O. – Bedrijfseconomie, H.E. M., Utrecht
1997 Basiscursus People Management, IBM Business School, Baarn
1997 “How to achieve a peak personal perfomance!” bij Tony Buzan, MCE London
2000 Communicatietraining voor managers, Stichting Communicatietraining
2004 USGAAP, interne cursus UPC
2005 Top 50 Management Leergang, Changeability
2006 IFRS Basic Course, Deloitte
2008 Risk Management, Brussel
2008 Baxter Leadership Expectations, Brussel (verschillende management trainingen)
2009 Hay 360gr Feedback
2009 Ziggo People Management Master Class
2010 Co-Active Coaching

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ervaren People Manager die solide financiële kennis combineert met een sterk administratief organisatorisch inzicht. Is Hands-On en kan zowel in teamverband als in een solistenrol opereren. Sterke communicatieve vaardigheden stellen mij in staat om zowel op directieniveau als afdelingsniveau makkelijk te kunnen communiceren.

Talenkennis interimmanager

Nederlands (Moedertaal)
Engels (Zeer goed, spreken en schrijven)
Duits (Redelijk, spreken)

Overig

Vaardigheden:
Exact
Cognos
Hyperion
JD Edwards
Keanan/Arbor
Lotus Notes
MS Office
Oracle Applications Release 11.03/11i
PeopleSoft
Sharepoint

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :