Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

directeur, manager, projectleider overheid en non-profit

directeur, manager, projectleider overheid en non-profit

Werkervaring interimmanager

1996-heden INTERIM- EN PROJECTMANAGER
Zie bijlage voor uitgevoerde opdrachten interim- en projectmanagement.

1988-1996 GEMEENTE AMSTERDAM, BUREAU ORGANISATIEZAKEN
• Directeur
Eindverantwoordelijk voor een intern adviesbureau. Opdrachtgever voor consultancy en interimmanagement. Projectmanager en adviseur t.b.v. van het bestuur. Projecten op gebieden als strategie, doorlichting organisaties, verbetering organisatiestructuur, informatisering, decentralisatie. Projectleider samenwerking gemeente/justitie/politie in het Immigratieloket.

1977-1988 GEMEENTE AMSTERDAM, DIENST HERHUISVESTING
• Directeur resp. adjunct-directeur
Eindverantwoordelijk voor de dienst (circa 350 medewerkers) Eigen portefeuilles: Financiën, P&O, Automatisering, Onderzoek & Beleid, Algemene & Interne Zaken, Voorlichting, Juridische Zaken. Eerste adviseur van het gemeentebestuur. Tijdelijk zelf managen van publieksafdelingen, administratie, personeelszaken, automatisering. Fundamentele reorganisatie totale organisatie.

1976-1977 KONINKLIJKE NEDERLANDSE AKADEMIE VAN WETENSCHAPPEN,
• Projectmedewerker microbiologisch onderzoek

1970-1975 UNIVERSITEIT VAN AMSTERDAM
• Wetenschappelijk medewerker

____________________________________________________________
BIJLAGE
Uitgevoerde opdrachten interim- en projectmanagement (selectie)

Stichting FNB (Federatie Nederlandse Blindenbibliotheken)
Directeur-bestuurder
Orde op zaken stellen in crisissituatie na schorsing directeur. Organisatie omvat circa 150 fte (veel parttimers), 40 WSW-ers en honderden vrijwilligers.
Herstel van normale verhoudingen met de belangrijkste subsidiegever (OCW) en samenwerkingspart-ners. Saneren financiële noodsituatie (liquiditeit). Opstellen sluitende begroting, realiseren bezuinigin-gen, opzetten planning & control systematiek. Aansturen diverse externe onderzoeken (financiën, organisatie, fraude, ICT). Verwerven externe inkomsten.
Voorbereiden ingrijpende reorganisatie, o.a. structuur, reduceren aantal vestigingen, meerjarig bezuinigingsplan.

Gemeente Amsterdam, Register Amsterdam
Projectleider inrichting frontoffice Toelating Vreemdelingen
Inrichten van het gemeentelijke frontoffice in verband met de overdracht van toelatingstaken door de Vreemdelingendienst aan de gemeente.

Ministerie van Justitie, Immigratie- en Naturalisatiedienst, Hoofddirectie
Projectleider Informatie Groot Project Vreemdelingenwet
Opnieuw inrichten van de invoerprocedures van de primaire gegevens met het oog op een goedkeurende accountantsverklaring. Ontwikkelen van een nieuw geautomatiseerd invoerproces, administratieve organisatie en bijbehorend opleidingsplan met circa 1.000 deelnemers.

Woonzorg Nederland
Projectleider Commercieel Onroerend Goed
Inventariseren van het commercieel onroerend goed. Inrichten van de beheerorganisatie hiervoor.

Woonzorg Nederland
Kwartiermaker divisie Facilitaire Diensten
Opzetten van een nieuwe divisie binnen deze grote landelijk werkende woningcorporatie voor ouderen waarin alle facilitaire diensten worden ondergebracht. Ontwerpen organisatiestructuur, formatie, functies, inplaatsen medewerkers.

Gemeente Enschede
Projectleider Registratie bewoners en slachtoffers Vuurwerkramp
In zeer korte tijd realiseren van een sluitende registratie van de slachtoffers van de Vuurwerkramp, zowel ex-bewoners van het rampgebied als bewoners van omliggende wijken.

Ministerie van Justitie, Immigratie- en Naturalisatiedienst, Regionale Directie Noordwest
Hoofd Beheer en lid Directieberaad
Leidinggeven aan de afdeling Beheer met circa 30 medewerkers financiën, ICT, facilities. Structuur aanpassen aan nieuwe taken o.a. ICT-beheer, AO & IC, Veiligheid. Opnieuw inrichten van de planning & control, realisatie 3 grote nieuw- en verbouwprojecten, herinrichten I&A-taken.

Ministerie van Justitie, Immigratie- en Naturalisatiedienst, Regionale Directie Noordwest
Unitmanager Naturalisatie
Leidinggeven aan de unit van circa 20 medewerkers. Samensmeden van de voorheen over diverse onderdelen verspreide medewerkers tot één geheel, opzetten van de planning & control, initiëren van overleg met de gemeenten, invoeren nieuwe geautomatiseerde administratie.

Gemeente Amsterdam, Register Amsterdam
Hoofd Bureau Bedrijfsondersteuning
Leidinggeven aan het bureau met circa 15 medewerkers P&O, financiën, planning & control, secretariaat. Herstel van onderling vertrouwen na diepgaand arbeidsconflict. Herordenen van de taakgroepen, functies en medewerkers.

Gemeente Amsterdam, Register Amsterdam
Hoofd Bureau Burgerzaken
Leidinggeven aan het bureau (5 units, 80 medewerkers) Hergroeperen van taken, nieuwe organisatiestructuur, aanpassen functies, inplaatsen medewerkers, interne en externe overlegstructuur.




Opleiding interimmanager

Chemie, Universiteit van Amsterdam (promotie)
Talenstudies Frans, Duits en Engels
Diverse managementtrainingen en cursussen
Masterclass Interimmanagement, Rotterdam School of Management, Erasmus Universiteit


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ervaren manager, in het bijzonder in complexe omgevingen. Verwerft draagvlak door zorgvuldige en gedegen aanpak. Resultaatgericht, analytisch, pragmatisch, integer en loyaal. Bruggenbouwer met gevoel voor bestuurlijke verhoudingen

Talenkennis interimmanager

Engels: spreken vloeiend, schrijven vrijwel foutloos
Duits: spreken goed, schrijven redelijk
Frans: spreken redelijk, schrijven redelijk

Overig

Nevenfuncties
2001- HEDEN
• Raad van Commissarissen woningcorporatie Ymere (fusie per 1.1.2004 van Woningbedrijf Amsterdam en WVA Almere, 47.000 woningen)
Lid en Secretaris RvC, lid agenda- en remuneratiecommissie, lid begeleidingscommissie fusie.

VOORHEEN
• Partij van de Arbeid; vele bestuursfuncties (lokaal en landelijk)
• Instituut van Directeuren gemeente Amsterdam; bestuurslid
• Landelijke Vereniging van Huisvesters; voorzitter
• Vereniging Milieudefensie; bestuurslid
• Stichting Internationale Werkkampen; bestuurslid


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :