Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Verandermanager in zakelijke dienstverlening

Verandermanager in zakelijke dienstverlening

Werkervaring interimmanager

2003-heden Eenmanszaak voor interim management, managementconsultancy en werving & selectie
. Verschillende opdrachten voor VFM Adviesgroep, adviesbureau voor facility management. Organisatie-advies, werving- en selectieopdrachten, opzetten Interim Management afdeling.
· Samenwerkingsovereenkomst met In Touch women resource management (tot medio 2004). Bureau voor werving en selectie, coaching, training en advies. Doelgroep: hoger opgeleide vrouwen met gedegen werkervaring voor management, staf en directiefuncties. Verantwoordelijk voor: werven en selecteren van geschikte kandidaten. Coaching en training. Doen van onderzoek en het adviseren van organisaties op het gebied van genderdiversiteit. Begeleiding interim managers. Relatiebeheer en acquisitie eigen klantenportefeuille.

1992-2003 FMH Groep, adviesbureau en opleidingsinstituut voor facility management en wonen te Amersfoort (120 fte).
Directeur Divisie Opleidingen (1999 – april 2003)
· Eindverantwoordelijk voor totale divisie waarin drie business units (ieder aangestuurd door business unit manager) met opleidingen en trainingen op het gebied van facility management (FMH Training en Opleiding), wonen/volkshuisvesting (Atrium Training en Opleiding) en organisatieontwikkeling (FMH/Atrium In Company Training). Totaal 40 fte, circa 200 gastdocenten, omzet van € 6 miljoen per jaar.
· Als directielid FMH groep mede verantwoordelijk voor strategie, beleid en dagelijkse besturing van de organisatie en voor proces van cultuur- en organisatieontwikkeling. Kernwoorden: strategie (waaronder selectie overnamepartners), beleid, management van verandering, integratie twee opleidingsbedrijven na fusie. Vanuit menselijke kwaliteiten sturend op commerciële en financiële resultaten en op kwaliteit van producten en processen.
Business Unit Manager In Company Training (1998 – 1999)
· Leiding geven aan de business unit. Verantwoordelijk voor acquisitie en resultaten van (maatwerk) opleidingen en trainingen. Vanuit de organisatiestrategie het vaststellen van het beleid voor de business unit. Inzetten en begeleiden van trainers. Succesvolle acquisitie en relatiebeheer.

Consultant en Interim Manager bij de business unit Consultancy (1994 - 1998)
Belangrijkste projecten:
· Ministerie Verkeer & Waterstaat, Rijksverkeersinspectie Den Haag en Rotterdam. Interim Manager Facilitaire Zaken. Verandermanagement van correctieve naar pro-actieve dienstverlening en van taakgerichte naar klantgerichte afdeling,
· Academisch Ziekenhuis Leiden. Project Afvalstromen. Diagnose en advies logistieke, financiële, milieutechnische, organisatorische en personele aspecten.
· Nederlandse Spoorwegen Utrecht. Objectmanager 20.000 m2 kantoorruimte. Ontvlechten van de facilitaire organisatie tot facilitair bedrijf door het vormgeven aan de afdeling Objectmanagement, introduceren relatiebeheer, introduceren doorberekening facilitaire kosten, coördinatie van renovatie kantoorpand en reguliere verantwoordelijkheden zoals huisvesting, inrichting, verhuizingen, catering en (schoonmaak) onderhoud.
· PTT Telecom district Amsterdam. Projectteamlid herhuisvesting hoofdkantoor. Verantwoordelijk voor inrichting, communicatie, inhuizingslogistiek.
Trainer/consultant trainingen en opleidingen (1992 – 1994):
· Doceren, trainen, ontwikkelen en coördineren van zowel reguliere als maatwerk opleidingen en trainingen, tevens acquisitie en relatiebeheer. Aandachtsvelden: (interne) dienstverlening, klantgerichtheid, communicatieve vaardigheden, teambuilding.

1990 – 1991 ABN AMRO Bank, Hoofdkantoor Amsterdam.
· Stafgroepmedewerker Organisatie afdeling Betalingsverkeer Rekening Courant.
· Kernteamlid Kwaliteitsproject District Den Haag.
· Management Trainee Hoofdkantoor Amsterdam.


Opleiding interimmanager

1997- 2000: Vrije Universiteit Amsterdam. Sociaal Culturele Wetenschappen, richting Cultuur, Organisatie en Management.
1985-1989: THW Hogeschool Diedenoort Wageningen richting Management Facilitaire Dienstverlening (Stages: Flughafen Düsseldorf in Duitsland, Sint Radboud-ziekenhuis te Nijmegen).

2003: Leiderschapstraining, Gender Dynamics.
1992-2001: Internationale EuroFM/IFMA (facility management) congressen: 2001 Innsbruck (tevens spreker), 2000 Glasgow, 1999 Los Angeles, 1999 Maastricht, 1997 Dallas, 1994 Frankfurt, 1992 New Orleans.
2001: Management voor hoger kader, Krauthammer.
1995: Train de trainer, Michael Römer.
1994: Commerciële vaardigheden, Mercuri Goldman.
1990-1991: Meerdere NIBE (Nederlands Instituut Bank- en Effectenbedrijf) opleidingen.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

· Gedreven teamleider en teambuilder.
· Vermogen om (groepen) mensen te enthousiasmeren en mobiliseren en een positieve houding ten aanzien van veranderingen te creëren.
· Enthousiast en gemotiveerd om met een kritisch oog telkens processen, diensten en producten te blijven verbeteren.
· Goede sociale en communicatieve vaardigheden.
· Resultaatgericht.
· Betrokken en betrouwbaar.
· Plezier in relatiebeheer.


Talenkennis interimmanager

Nederlands - moedertaal, Engels - uitstekend, Duits - goed, Frans - voldoende, Spaans - basis.

Overig

· Actief lid Women’s International Network, Amsterdam.
· Vrijwilligerswerk: verzorgen bijles inburgering via vluchtelingenwerk.

· Met partner tweemaal een wereldreis gemaakt. Eerste reis van september 1991 tot april 1992 (Indonesië Nieuw-Zeeland, Thailand, India en Nepal). Tweede reis van januari 1996 tot november 1996 (India, China, U.S.A./Canada, Ecuador, Peru, Bolivia).
· Half jaar (1989) in de omgeving van Parijs, Frankrijk gewoond en gewerkt als au-pair.

Vrije Tijd
· Tennis, fitness, aerobics, fietsen, (berg)wandelen, vrienden, schouwburg, reizen en lezen.



 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :