Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim facility manager, projectleider, adviseur

Interim facility manager, projectleider, adviseur

Werkervaring interimmanager

Werkervaring

2/2002 - heden Als zelfstandig ondernemer werkzaam op het gebied van facility management en advies.

5/2009 – 4/2011 Provincie Utrecht, Utrecht ()

Voor het facilitair bedrijf heb ik de functie van Sr. Beleidsmedewerker (full-time) vervuld. Ik was verantwoordelijk voor:

• Het ontwikkelen en internaliseren van de visie, missie, strategie, doelstellingen en beleid van de afdeling.
• De aansturing van het project ‘ontwikkeling en implementatie regiemodel’.
• Het management van het bedrijfsbureau (financiële administratie, applicatiebeheer, beleidsontwikkeling en advies, werving & selectie)
• Het participeren in diverse organisatiebrede projecten en initiatieven, gericht op de professionalisering van de organisatie.

4/2008 – 12/2008 TNT, Den Haag/Hoofddorp

Voor de business unit Real Estate heb ik de functie vervuld van coördinator Facility Management van het project Green Offices (full-time). Het project is gericht op het ontwikkelen van zes duurzame kantoorgebouwen ten behoeve van circa 4.500 kantoormedewerkers van TNT in Nederland. Het eerste Green Office wordt gerealiseerd in Hoofddorp, vervangt o.a. het huidige hoofdkantoor van TNT, en zal in 2010 worden opgeleverd.

Als coördinator was ik verantwoordelijk voor:

• Het beoordelen van, c.q. adviseren over, het gebouwontwerp, bezien vanuit de exploitatie.
• Het opstellen van het facilitaire Programma van Eisen ten behoeve van de Green Offices.
• Het opstellen van de business case Facility Management (investerings- en exploitatiebegroting).
• Het ontwikkelen van de sourcingstrategie met betrekking tot het verwerven van de verschillende producten en diensten.
• Het (starten met het) ontwikkelen van het FM organisatieconcept.

5/2006 – 2/2008 Gemeente Rotterdam

Voor het Shared Services Centre Facilitaire Dienstverlening (SSC FD) heb ik de functie van afdelingsmanager Contractmanagement en Kwaliteitsbeheer vervuld (full-time). De afdeling voert het management over de contracten en stemt de uitvoering af met de leveranciers. Ik was verantwoordelijk voor:

• Het inrichten van een gestandaardiseerd aanbod aan product-/dienstverlening, afgestemd op de klantbehoefte.
• Het opstellen en implementeren van de inkoopstrategie.
• Het (doen) uitvoeren van de inkoopstrategie.
• Het aansturen van circa 10 FTE Contractmanagers en Kwaliteitsbeheerders.
• Als lid van het MT, initiëren van en participeren in diverse organisatorische ontwikkelingen.
• Het realiseren van kostenbesparingen en kwaliteitsverbeteringen.

Het SSC FD is gefaseerd vormgegeven en is sinds juli 2006 operationeel, na een langdurige periode van voorbereiding. Het doel van het project “inrichting SSC FD” was het realiseren van kostenbesparingen en kwaliteitsverbeteringen door het centraal aanbieden van facilitaire dienstverlening aan de interne klant. Daartoe is de bestaande formatie uit de decentrale facilitaire afdelingen overgeplaatst naar het SSC FD. Tegelijkertijd is de verantwoordelijkheid voor de uitvoering van de dienstverlening overgedragen aan het SSC FD. Het project is begin 2008 afgerond. Het SSC FD was vanaf dat moment volledig verantwoordelijk voor de facilitaire dienstverlening ten behoeve van de diverse gemeentelijke diensten.

Gezien de omvang en de impact van de reorganisatie, betreft het hier een complex veranderingstraject. Om enkele uitdagingen te noemen:

• De organisatiestructuur, de functies, de werkprocessen, de financieringsmethodiek en het facilitaire beleid van het SSC FD moesten nog (gedeeltelijk) opgesteld, vastgesteld en geïmplementeerd worden.
• De medewerkers van het SSC FD moesten nog groeien in hun rol in de nieuwe organisatie, die gebaseerd is op nieuwe uitgangspunten en een andere organisatiecultuur.
• Kostenbesparingen en kwaliteitsverbeteringen werden vanaf dag één verwacht door de opdrachtgever.
• Facilitaire producten/diensten waren niet of beperkt gestandaardiseerd.
• De klant moest nog wennen aan zijn nieuwe rol van opdrachtgever.

9/2005 – 2/2006 TNT Post, Den Haag

Voor de afdeling User Management heb ik de functie van contractmanager Facilities vervuld (full-time). Ik was verantwoordelijk voor:

• Het bewaken van de prestaties van de leveranciers.
• Het bewaken van de kosten van de dienstverlening.
• Het implementeren van overeenkomsten/dienstverlening.
• Het begeleiden van Facility Managers bij het toepassen van de overeenkomsten.
• Het opstellen en implementeren van besparingsmaatregelen.
• Het opstellen en communiceren van facilitair beleid.
• Het coördineren van aanbestedingen.

De (mantel-) overeenkomsten waren afgesloten ten behoeve van de circa 500 panden van TNT Post en hadden betrekking op diensten als afvalverwijdering, (automaten-) catering, schoonmaak, verhuizingen, etc.

Opleiding interimmanager

1994 - 1998 Master of Business Administration, Marketing, University of Portsmouth (U.K.) & Hogeschool voor Economische Studies, Rotterdam. Diploma 1998.

1990 - 1994 HBO-Facilitaire Dienstverlening, Haagse Hogeschool, ‘s-Gravenhage. Diploma 1994.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Facility management, contractmanagement, project- en interim management, organisatorische veranderingen, klant- en resultaatgericht werken, shared services.

Talenkennis interimmanager

Nederlands en Engels: uitstekend
Duits: goede spreek-, luister- en leesvaardigheid
Frans: basis spreek- en luistervaardigheid


Overig

Cursussen

2009 Prince2 Foundation certificaat

Bijzonderheden

Lidmaatschap International Facility Management Association (IFMA)
Stichting Alumni HBO-Facilitaire Dienstverlening
MBA Alumni Association “Global Aim”
Tafelronde 188 te Huizen

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :