Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

HR Manager

HR Manager

Werkervaring interimmanager

* DSM Pharma Chemicals Venlo BV, 2007-2008

Functie.
HR Manager, rapporterend aan Site Director.

Taken.
· ontwikkelen en implementeren HR-beleid;
· lid MT;
· onderhandelen over CAO;
· uitvoeren operationele HR-taken;
· leidinggeven aan de afdeling HR (4 personen).

Thema’s.
· Implementatie Shared Service Center als pilot binnen DSM;
· management development voor het middenkader;
· invoering SAP Time tijdregistratie systeem;
· functiewaardering;
· implementatie opleidings- en development planning;
· cultuurverandering m.b.t. veiligheid en mileu.


* Kemira ChemSolutions B.V. (voorheen: Verdugt B.V.), 2003 – 2006 (145 medewerkers).

Functie.
HR Manager, vanaf september 2005: Director HR, Safety and Performance. Rapporterend aan de Managing Director.

Taken.
· ontwikkelen en implementeren HR-beleid;
· lid MT;
· onderhandelen over CAO;
· uitvoeren operationele (internationale) HR-taken;
· vanaf september 2005: tevens verantwoordelijk voor de afdelingen KVME en Laboratorium (totaal 11 medewerkers).

* Universitair Medisch Centrum St Radboud, 1998 – 2002 (8000 medewerkers).

Functie.
Social Controller, rapporterend aan de directeur P&O.

Taken.
· adviseren Raad van Bestuur over HRM aspecten in het kader van de budgetcyclus;
· ontwikkelen arbeidsmarktmonitor;
· invoeren personeels- en opleidingsplanning voor verplegend en verzorgend personeel;

Interim-functies.
· lid managementteam P&O en coördinator HR-beleid (11 adviseurs, juristen en projectmedewerkers);
· onderhandelaar namens Raad van Bestuur voor de invoering van honoreringsregeling bij 400 medisch specialisten;
· hoofd systeembeheer en informatievoorziening P&O (4 medewerkers).

* Ministerie van Economische Zaken, 1995 – 1998 (5000 medewerkers).

Functie.
Beleidsadviseur P&O bij de centrale staf P&O.

Taken.
· adviseren over organisatieveranderingen;
· adviseren van de departementsleiding in het kader van de budgetcyclus;
· adviseren over ontwikkeling businessplan middelgrote rijksdienst (2500 medewerkers);
· invoering nieuw functiewaarderingssysteem.

* Gemeente Uden, 1990 – 1995 (350 medewerkers).

Functie.
Beleidsmedewerker organisatieontwikkeling, rapporterend aan de directeur P&O.

Taken.
· begeleiden reorganisatieproces;
· adviseren over personeelssterkte en functievorming;
· selectie en invoering nieuw personeelsinformatiesysteem.


Opleiding interimmanager

Universiteit Twente, Technische Bedrijfskunde (ir), diploma in 1990.
Diverse managementopleidingen

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Professionalisering HR
Internationale ervaring
Beloningsstructuren, functiewaardering
Implementatie HR-IT systemen
CAO-onderhandelingen

Talenkennis interimmanager

Nederlands: moedertaal
Engels: vloeiend

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :