Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Business development: Specialisatie marketing/sales.

Business development: Specialisatie marketing/sales.

Werkervaring interimmanager

FUNCTIES IN DIENSTVERBAND

Onderneming: Grote Nederlandse Bierbrouwer (multinational)
Periode : 1984-2001

Functies bij deze onderneming (6)

PERIODE : 1984-1986
Titel : Bedrijfsadviseur (Consultancy/zakelijke
dienstverlening)

Omschrijving

Opstellen van bedrijfseconomisch/financieel advies inzake aangevraagde financieringen voor horeca-exploitaties door commercie Nederland.


PERIODE : 1986-1990
Titel : Junior en Senior Productmanager.(Marketing)

Omschrijving

Analyse Nielsen gegevens t.a.v. aankoopgedrag/ verkoop- volume/marktaandeel van het product/merkenportfolio. A.d.v.uitkomsten ontwikkelen van ondersteunende acties d.m.v. van productpromoties, verkoopacties, ontwikkeling van foldermateriaal, brochures, en pos/pop artikelen. Ontwikkelen en introductie van nieuwe merken en tapsystemen. Resultaatverantwoordelijk.


PERIODE : 1990-1995
Titel : Area Export Manager( int. marketing & sales)
Gebieden : Markten in Caraïbisch gebied, Midden/Zuid
Amerika
Lokatie : Curacao

Omschrijving

Marketing van het productportfolio(Bieren en fisdranken) aan zelfstandige distributeurs/agenten in 20 markten (B to B).Opstellen van marketingplannen en operationele salesplannen per agent/gebied. Advisering en controle op de uitvoering en reultaat. Bijdrage en personeelsverant- woordelijk.


PERIODE : 1995-1997
Titel : Bedijfsleider/logistiek manager
(management en logistiek)
Traineeship voor volgende functie
Bedrijf : Verkoop en distibutie Unit Noord Nederland

Omschrijving

Orderopname/directe telefonische (actie) verkoop, inkoop, opslag en distributie aan retail (SAP software supply chain management system) Afdelingsverantwoordelijk personeel en kostenbudget(bijdrage) Lid van het MT


PERIODE : 1997-2001
Titel : Regionaal directeur/unitmanager
Bedrijf : Verkoop en distributie Unit Noord Nederland

Omschrijving

Marketing, category management, account/salesmanagement, logistiek, planning & control en administratie. Winst en (HRM)personeels verantwoordelijk.

Getuigschrift en contactgegevens over vast dienstverband beschikbaar.


UITGEVOERDE PROJECT EN INTERIMOPDRACHTEN (3)

Onderneming : Horeca Exploitatie Maatschappij
Opdrachtgever : Brand Bierbrouwerij(Heineken)Rabo Bank
Periode : 13 maanden
Situatie : Bedrijven sterk verliesgevend

OPDRACHT (hospitality management)

Analyse en rapportage over de oorzaken en verbeterpunten. Opstellen verkoopactieplan aanpak en prioriteitsstelling. Uitvoeren van het actieplan en het in te stellen beheersteam. Leiding geven aan het beheersteam en controle van de voortgang op basis van te formuleren doelstellingen. Regelmatige rapportage aan de opdrachtgevers.

UITKOMST

Product/diensten aanbod gesaneerd en uitgebreid op grond van gecalculeerde winstbijdrage. Gesegmenteerde marktbewerking middels directe verkoop technieken toegepast. Hierdoor is financiële bijdrage is toegenomen.
Reorganisatie op het niveau van de operationele afdelingen en functies/taken doorgevoerd. Controleprocedures en financiële verslaglegging aangescherpt en deze voor de afdelingen beschreven. Controle op de tenuitvoerlegging van de procedures doorgevoerd. Overige bedrijfskosten waar mogelijk gesaneerd. Met de vrijgekomen middelen crediteurenposities tot aanvaardbare niveaus teruggebracht waardoor uitzicht op continuïteit sterk is verbeterd. Het management overgedragen aan een nieuw managementteam (deels samengesteld uit het beheersteam)

Getuigschrift en contactgegevens over deze opdracht zijn beschikbaar.



Opdrachtgever : Financieel dienstverlener
Periode : 8 maanden
Locatie : Bulgarije

OPDRACHT (new business development/marketing)

Marktonderzoek naar de introductie van een nieuw hypotheek product voor de particuliere woningsector in Bulgarije, in samenwerking met de Allianz Levensverzekeringsbank in Sofia. Op basis van deze uitkomst opstellen van een businessplan met daarin een investeringsrisicoanalyse en meerjarenbegroting van een op te zetten lokaal agentschap met daarin een verkooporganisatie. Juridisch/fiscaal onderzoek naar de vestigingsomstandigheden, werving en selectie van medewerkers, de opzet en uitwerking van een publiciteitscampagne in samenwerking met een lokaal bureau.

UITKOMST

De vestiging is in de opstartfase.

Getuigschrift en contactgegevens over deze opdracht zijn beschikbaar.



Onderneming : Kunststof Woning Renovaties BV
(Startend bedrijf)
Opdrachtgever : Idem
Periode : 11 maanden

OPDRACHT (new business development, marketing & sales)

Het uitvoeren van een aanbods en vraag onderzoek in de betreffende sector. Ontwikkeling van de meest geëigende verkoop organisatie en verkoopmethodes. Merkontwikkeling, marksegmentatie en positionering van het productportfolio. Ontwikkeling en productie van communicatiedragers, website, brochures, en overige verkoopondersteunende middelen. Ontwikkeling handboeken, overeenkomsten, opleidingsmodules en productpresentaties. Werving en selectie van zelfstandige verkopers die op basis van de ontwikkelde formule vanuit een eigen onderneming werken.

UITKOMST

De opdracht heeft geleid tot de realisatie van een merk/productconcept en een direct marketingformule die door een franchise organisatie wordt uitgevoerd. Hierin zijn momenteel 15 franchisenemers in een verkooprayon actief.

Getuigschrift en contactgegevens over deze opdracht zijn beschikbaar




Opleiding interimmanager

-International High School (Oxford examen O en A levels)
-Middelbare Economische School (commerciële richting)
-Hoge Hotelschool(HBO marketing, commerciële
beleidsvorming)
-Post HBO (business administration)


CURSUSSEN/OPLEIDINGEN

Stichting Marketing en Reklame(SRM) opleiding Publiciteit en reklame(1 jaar)
NIMA B
International Management Development Course (HIMDEC)Locatie Miami (4 maanden project)
Presentatie en onderhandelingsvaardigheden (2 weken)
International Marketing. Ashridge University Londen (intern 3 weken)
Cursus ondernemend creatief denken en handelen(1 week)
Cursus senior management(4 maanden)
Opleiding supply chain management - logistiek (5 maanden)
Cursus mentorship en coaching (4 dagen)
Cursus finance for non financial managers (week)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Marktverkenning, bepalen van de commerciële richting, genereren van ideeën voor verandering/vernieuwing, organisatie/producten, motivatie, uitvoering, implementatie, evaluatie, coaching en kennisoverdracht.

Persoonskenmerken:

• Besluitvaardig/ondernemer
• Resultaatgericht
• Overtuigingskracht /enthousiasmerend
• Delegerend /people manager
• Doorzettingsvermogen
• Pragmatisch en flexibel

Ik ben een actief luisteraar en sensitief voor mijn omgeving. Ik ga van het standpunt uit dat een bedrijfscultuur er niet is om "omver te schoppen" maar op basis van geleidelijkheid en consensus die veranderingen aan te brengen die uit het oogpunt van het te bereiken doel gewenst zijn.


Talenkennis interimmanager

In woord en geschrift. Engels(vloeiend), Frans(goed), Spaans(goed)Duits(goed)

Overig

Competenties zijn hoofdzakelijk toegepast in de dranken en levensmiddelensector nationaal en internationaal-FMCG)Daarna in interim verband en tijdens projecten in horeca/hospitality, financiële dienstverlening (buitenland), en de woningrenovatiesector.



 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :