Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interimmanager

Interimmanager

Werkervaring interimmanager

Loopbaanoverzicht

1972 - 1978 Begonnen als assistent-accountant Dijker en Doornbos bij een grote verscheidenheid van cliënten.
Vanaf eenvoudige controlewerkzaamheden tot het leiden van grotere controleopdrachten.Klanten in vele sectoren van de maatschappij. Stichtingen, grote en kleine bedrijven. Eveneens opdrachten in het buitenland.
1978 - 1995 Werkzaam in familiebedrijf; groothandel en productie van zuivelproducten. In eerste instantie als bedrijfsleider, vanaf 1991 als directeur/grootaandeelhouder.
Bedrijf omgebouwd tot een groothandel in levensmiddelen, waarbij de nadruk gelegd werd op toelevering van versproducten ten behoeve van catering, horeca en bedrijfsrestaurants. In deze hoedanigheid een veelheid van werkzaamheden verricht behorende bij directeurschap.
In de loop der tijd uitgebreide automatisering doorgevoerd evenals de bouw een bedrijfspand begeleid. Maximaal 25 personeelsleden bij een omzet van 10 miljoen gulden.

1995 – 1996 Freelance betrokken bij het opzetten van een kopieerwinkel en beheren van een kantorencentrum in Utrecht.
Beziggehouden met de verkoop en verhuur van Rank Xerox kantoormachines.

1997 – 1999 Interim-werk op administratief gebied bij Loyens & Volkmaars. Inhoudende het assisteren bij het samenstellen van de jaarrekening van de diverse vestigingen de van de gehele maatschap.


Eind 1999 Het opzetten van een notariële administratie bij Loyens & Volkmaars Rotterdam en Eindhoven ten behoeve van de nieuw toegetreden notarissen. Systeem van beheer van derdengelden en declareren bedenken en implementeren en een koppeling maken met de administratie van de maatschap.


Eerste helft 2000 Exacte tekst van de opdracht:
Per 1 januari zorgdragen voor de integratie van de administraties van de notarissen van Loeff en Loyens in de vestigingen Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven. De integratie houdt onder andere in:
Het werken met ėėn declaratiesysteem Het werken met ėėn urenregistratiesysteem Het werken met ėėn boekhoudkundig systeem
Het inwerken en opleiden van medewerkers


Sept. 2000 –2001 Invoeren van het nieuwe urenregistratie- en declaratiesysteem CMS Open bij het notariaat van Loyens & Loeff. De exacte opdracht luidt:

1. Zorgdragen dat de wensen van “het notariaat” vanuit gebruikerszijde –zowel vanuit de notarissen alsook vanuit F&A - aan de projectorganisatie kenbaar worden gemaakt en gerealiseerd binnen de standaard mogelijkheden van CMS-Open. Onderdeel hiervan is het uitvoeren van z.g.n. acceptatietesten.
2. Zorgdragen dat de notariële gebruikers van CMS-Open – zowel notarissen als medewerkers F&A – worden opgeleid en kunnen omgaan met CMS-Open door het maken en geven van training/cursussen.
3. Zorgdragen voor overdracht van kennis aan daartoe in aanmerking komende medewerkers m.b.t. het vervaardigen van rapportages ( debiteuren, OHW, derdengelden, omzet en resultaat).

In deze periode heb ik ook een nieuwe werkwijze van declareren bedacht en geïmplementeerd. Hierdoor kan sneller en efficiënter worden gedeclareerd.



Mei 2001- sept. 2001 Als projectmanager bij Timesoft-Hansco verantwoordelijk voor de bouw van een notariële module in CMS Open.

• Inventariseren van eisen en wensen
• Ontwerpen van geïntegreerde notariële module
• Aanpassen van invoerschermen en database
• Inbouwen ITPsoftware (Intelligente Tekst Productie)
• Inbouwen uitlijnsoftware
• Maken van handleidingen
• Geven van demonstraties aan cliënten
• Overdragen kennis aan nieuwe medewerkers

In dezelfde periode:

Als consultant bij AKD Prinsen Van Wijmen installeren van CMS-Open bij de notariaten van Dordrecht, Rotterdam en Eindhoven.

Hier werden de bij Loyens & Loeff ontworpen werkwijzen en procedures integraal ingevoerd in het gehele notariaat.

• Derdengeldenadministratie
• Declaratieproces
• Verschottenproblematiek.

Verbeteren van communicatie tussen administratie, projectleiding en notariaat.
Door middel van het geven van cursussen en het begeleiden van de administraties en de notariële medewerkers.

Mei 2001 – heden Verwezenlijken van een doorstart van een in financiële problemen geraakte zeilbotenbouwer.
Sinds 1991 houdt cliënt zich bezig met het onderhouden en restaureren van ‘ Draken’. In een later stadium werd begonnen met het ontwerpen en bouwen van nieuwe boten.
De aanloopkosten van in het bijzonder de bouw van de benodigde mallen waren te hoog voor dit relatief klein bedrijf.

Middels de overname van de mallen en licenties uit de oude vennootschap worden de alle activiteiten doorgezet.
In een nieuwe vennootschap en in samenwerking met een ander bedrijf worden wederom niet boten gebouwd.




Opleiding interimmanager

Havo
Nivra propedeuse

Coachend ondernemen
Div. vaardigheidstrainingen

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

MS Office
Bekend met administratieve paketten, waaronder Groote Beer,
Exact, CMS Open, Van Brug Notarieel.

Talenkennis interimmanager

Engels, Duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :