Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim (project) manager

Interim (project) manager

Werkervaring interimmanager

Actinium
--------
Na het grote KPN was ik op zoek naar een kleine organisatie die me de mogelijkheid zou bieden diverse organisaties te leren kennen. Actinium (25p) past zeer zeker in dat beeld. Actinium is een adviesbureau voor customer care. De belangrijkste klanten zijn banken, verzekeraars, telecom bedrijven en de overheid.

01/2002 - heden: ... (naam mag nog niet worden gecommuniceerd), Amsterdam
In dit project hebben we een business case opgesteld voor een organisatie die telefoniediensten wil gaan aanbieden aan haar klanten. Voor deze organisatie is dat iets totaal anders dan ze momenteel doen. Binnen het project heb ik me bezig gehouden met het cijfermatig onderbouwen van de business case.

08/2001 – heden: Managing consultant, Actinium, Assen
Algemeen lid van het management team van Actinium met specifieke verantwoordelijkheid voor kennismanagement en productontwikkeling.

11/2001: Ministerie van landbouw, natuurbehoud en visserij, Den Haag
Opstellen plan van aanpak voor het samenvoegen van de front offices (afdelingen klantenservice) van diverse uitvoerende diensten van het ministerie.

08/2001 – 10/2001: ... (naam mag nog niet worden gecommuniceerd), Den Haag
Onderneming die een nieuw loyaliteitsproduct op de markt wil brengen. Actinium helpt bij het inrichten van de interactie tussen de organisatie en haar klanten. Zelf was ik projectleider (4p) voor het beschrijven van de klantprocessen en het inrichten van procesmanagement binnen de organisatie.

04/2001 – 08/2001: LASER, Agentschap van ministerie van LNV, Diemen
Naar aanleiding van het hieronder genoemde onderzoek is Actinium gevraagd te assisteren bij het inrichten van een centraal call center voor LASER. Binnen dit project heb ik me bezig gehouden met het aansturen van een externe softwareleverancier, het structureren van de content en het opleiden van de medewerkers.

03/2001 – 04/2001: LASER, Agentschap van ministerie van LNV, Diemen
De uitvoeringsinstantie LASER is binnen het ministerie van LNV verantwoordelijk voor het uitvoeren van een groot aantal (Europese) subsidieregelingen. Eind 2000 is geconstateerd dat de organisatie beter moest gaan aansluiten bij de wensen van de klanten. Actinium is gevraagd een onderzoek te doen naar een mogelijk centralisatie van vijf decentrale call centers. Ik heb voor dit onderzoek gekeken naar de effecten op het intern telefoonverkeer en de benodigde managementsystemen.

01/2001 – 02/2001: Ministerie van landbouw, natuurbehoud en visserij, Den Haag
Binnen het ministerie van LNV wordt al langere tijd gesproken over “kanteling” van de organisatie. In plaats van focus op wet- en regelgeving wil men zich gaan richten op de diverse klantgroepen. Actinium heeft hiertoe diverse adviezen gegeven. Uiteindelijk heeft de geleid tot de opdracht om in 11/2001 een plan van aanpak op te stellen voor één van de te starten projecten. Twee onderwerpen waarmee ik me bezig heb gehouden zijn de gevolgen van het centraal afhandelen van telefoonverkeer en het opstellen van een gefaseerde aanpak voor de inzet van internet als contactkanaal.


KPN
---
Na afronding van het HEAO en militaire dienstplicht ben ik bij KPN aan de slag gegaan. Redenen om te kiezen voor KPN waren de dynamiek van de markt waarin het bedrijf zich bevond, het internationale karakter en de mogelijkheid om veel verschillende ervaringen op te doen binnen één bedrijf. Gedurende de zes jaar dat ik voor KPN heb gewerkt zijn mijn wensen op dat gebied ook zeer zeker uitgekomen. Na zes jaar werd ik echter zeer benieuwd naar andere organisaties. Het slinken van KPN’s internationale aspiraties waren de directe aanleiding een volgende baan buiten KPN te zoeken.
07/2000 – 10/2000: Business Unit Telecommerce, Den Haag
In 2000 had Planet Internet de ambitie om bij de top 3 van internet service providers in Europa te horen. Er is toen een project gestart dat in oktober 2000 Planet Internet op de Duitse markt heeft geïntroduceerd. Binnen dit project heb ik gewerkt aan het ontwerpen en implementeren van de klantprocessen, het inrichten van change managent en het inrichten van een functioneel beheer team.
07/1999 – 06/2000: KPN Czech Republic, Praag, Tsjechië
Samen met Swisscom heeft KPN een belang in Czech Telecom. Binnen een customer care project heb ik voor Czech Telecom een team (20 p) voor het testen van nieuwe processen en systemen ingericht en tijdelijk gemanaged. Daarnaast heb ik gewerkt aan een pilot voor het verbeteren van de klantprocessen van Czech Telecom.
10/1998 – 06/1999: Service Unit Billing, Rijswijk
Teammanager ontwikkeling (12 p). O.a. verantwoordelijk voor het invoeren van standaard release management (SRM) binnen de afdeling.
06/1997 – 09/1998: Service Unit Billing, Den Haag
Teammanager functioneel beheer (15 p). O.a. verantwoordelijk voor het invoeren van ITIL proces management binnen de afdeling.
01/1997 – 05/1997: Programma Customer Care, Fairfax, Viginia, Verenigde Staten
Teamleider KPN team in huis bij de leverancier van nieuwe informatiesystemen. Daarbij naast coach voor andere teamleden ook contactpersoon tussen KPN en de leverancier.
04/1996 – 12/1996: Cash & creditmanagement, Den Haag
Clustercoördinator functioneel beheer (4 p).
08/1995 – 03/1996: Cash & creditmanagement, Den Haag
Functioneel beheerder (ontwerpen en testen nieuwe processen en systemen en opleiden en ondersteunen gebruikers van die processen en systemen).
08/1994 – 07/1995: Informatievoorziening & Automatisering, Groningen
Technisch projectleider (10 p) voor het realiseren van aanpassingen aan informatiesystemen.



Opleiding interimmanager

2001
----
- European logistics management program, IESE Business School, Barcelona, Spanje
- Call center management, ICMI, Annapolis, Maryland, Verenigde Staten
- The art of networking, RIBS Consultancy, Utrecht

2000
====
- Consultancy training, KPN, Praag, Tsjechië

1999
====
- Post-HBO EDP auditing, Haagse Hogeschool, Den Haag

1998
====
- Itil essentials, Exin, Utrecht
- Presentatievaardigheden, Vergouwen Overduin, Utecht

1997
- Projectmanagement, KPN Telecom, Groningen
- Persoonlijke effectiviteit, Boertien & Partners, Naarden

1988 - 1993
-----------
- HEAO Bedrijfskundige Informatica, Hogeschool Limburg, Sittard


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Management, projectmanagement, testen, IT beheer (ITIL, SRM), Telecommunicatie

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :