Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Consultant

Consultant

Werkervaring interimmanager

April 2000-Heden
Vorm gegeven aan de uitbouw van de activiteiten van het eigen accountantskantoor. Samenstellings-, advies- en belastingadviesopdrachten uitgevoerd. Op basis van controlewerkzaamheden accountantsverklaringen en advies-brieven afgegeven ter verbetering van de kwaliteit van de administratieve organisatie en interne controle in nauw overleg met diverse opdrachtgevers.Voor Kluwer Financiële Uitgevers onderdelen van zowel Praktijkboek als Checklisten Financieel Management geredigeerd en geactualiseerd.

Juni 1999-Maart 2000
Voor een van Nederlands grootste verzekeringsmaatschappijen in teamverband uiteenlopende controletechnieken toegepast om vooruitlopende op externe accountantscontrole onjuistheden en onvolkomenheden in de contracten- en vermogensadministratie op te sporen, te analyseren en te corrigeren. In aansluiting daarop leiding gegeven aan een team van interne controlemedewerkers om de complete investerings- en vermogenadministratie aan te sluiten op de financiële administratie. Hierbij kennis verworven met uiteenlopende financiële programma's voor met name bank- en verzekeringswezen.

Februari 1999-Maart 2000
Interim-management en controlling voor de afdeling Automatisering services van een grote internationale verzekeringsmaatschappij gevoerd. Budgetallocatie/bewaking, contract management en maandelijks financiële rapportage verricht. Leiding gegeven aan trainees en assistants. Na een korte onderbreking werkzaamheden opnieuw uitgevoerd. Managementletters uitgebracht en met het management team besproken, acties uitgezet en overgedragen.

Aug. 1998-December 1998
Voor de rijksoverheid contractenadministraties op juistheid en volledigheid beoordeeld. Daarbij vooral oog gehad voor de volledigheid van het toezicht op door de ISO-gecertificeerde contractpartners uitgevoerde activiteiten en op het nakomen van de verplichtingen uit hoofde van kwaliteitsborging. Zo mogelijk door verantwoordelijke medewerkers administraties laten completeren. Bijdragen geleverd aan de totstandkoming van een standaard werkwijze voor de beheersing van contractenadministraties en daarvoor voedingsbodem binnen de uitvoerende afdeling weten te verkrijgen.

April 1996-Juli 1998
Een Interne Controleafdeling voor een overheidsinstelling opgezet. Daartoe een controlestrategie en -instrumenten opgezet, controle- en werkprogramma's ontwikkeld. Werkzaamheden uitgevoerd in nauw overleg met de controllers-organisatie. Voor de uitvoerende werkzaamheden leiding gegeven aan daartoe aangetrokken medewerkers. Periodiek voortgangsrapportages betreffende de controlebevindingen en daarop gebaseerde adviezen opgesteld, besproken met het lijnmanagement en de implementatie van de adviezen gemonitored.

Voor Juli 1998
Een consultancyopdracht in het kader van het verkrijgen van een goedkeurende accountantsverklaring door een overheidsinstelling succesvol uitgevoerd. Contractenadministraties gecontroleerd, analyses uitgevoerd, knelpunten ten aanzien van de rechtmatigheid aangegeven en adviezen op het gebied van administratieve organisatie en interne controle verstrekt. Periodiek overleg gevoerd met de controller, Accountantsdienst en Algemene Rekenkamer.
Als Manager Vaktechnische Zaken van een detacheringsbureau belast geweest met de vakinhoudelijke aspecten van de consultancy. Daarbij ideeën voor de ontwikkeling van de consultancy geconcretiseerd en in praktijk gebracht. Voorlichtingsbrochures en artikelen op het gebied van personeelsmanagement geschreven. Contacten met verschillende opdrachtgevers onderhouden.
Invulling gegeven aan opzet en uitbouw van de Interne Controleafdeling van een onderwijsinstelling. Daarbij leiding gegeven aan de andere medewerkers. In teamverband vorm gegeven aan controleplannen en werkprogramma's en deze in de praktijk laten toetsen. Diverse voorlichtingssessies georganiseerd. Voor diverse organisaties op de praktijk gericht cursus- en opleidingsmateriaal op het gebied van administratieve organisatie en financieel management ontwikkeld. Bij Markus Verbeek Opleidingen cursus boekhouding gegeven.
In dienst van een accountantskantoor in teamverband controlewerkzaamheden verricht in zowel de profit- als de non profit-sector. Ervaring opgedaan met het beoordelen van de opzet en de werking van de administratieve organisatie en interne controle en het controleren en samenstellen van jaarrekeningen. Daarbij moderne controletechnieken als risicoanalyse en proceduretests toegepast. Financiële analyses uitgevoerd en voor verschillende opdrachtgevers liquiditeitsprognoses opgesteld.
Bijdragen geleverd aan de ontwikkeling van cursus- en studiemateriaal ten behoeve van interne cursussen administratieve organisatie en controleleer.
Diverse interim-opdrachten op het gebied van de administratieve dienstverlening uitgevoerd voor verschillende organisaties. Daarnaast op interim-basis de administratieve organisatie en interne controle van verschillende organisaties beoordeeld en vormgegeven.



Opleiding interimmanager

Atheneum
Vrije Universiteit, Amsterdam, Bedrijfseconomie, Financieel-administratieve variant
Vrije Universiteit, Amsterdam, Postdoctorale opleiding tot Registeraccountant
Diverse cursussen NIvRA, FINAD, SRA, VERA


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Accountancy - administratieve organisatie, interne controle
Consultancy - controlling, financial, automatisering


Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :