Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Manager/adviseur

Manager/adviseur

Werkervaring interimmanager

2001 – heden Training, Interim en Advies BV.
Zelfstandig interim manager, trainer en coach.

Interimopdrachten:
2010 - 2011 Avéro Achmea, Amersfoort/Leeuwarden
HR Adviseur a.i. Specifieke extra capaciteit leveren bij uitvoering reorganisatie besluiten naar aanleiding van adviesaanvragen; schrijven adviesaanvraag en reguliere HR activiteiten. Afbouw organisatie (4 mnd).

2010 Eurocross, Noordwijk
Manager International Assistance a.i. Manager van internationale alarmcentrale. Leidinggeven aan 7 teamleiders, een klachtencoördinator en een fraude coördinator. Verantwoordelijk voor dagelijkse operatie van ruim 100 hulpverleners. Focus opdracht op teambuilding nieuw samengesteld team. (6 mnd)

2009 - 2010 Achmea Zorg, Noordwijk
HR Adviseur a.i. bij Eurocross Assistance. Vervanging langdurig zieke, alle voorkomende HR activiteiten, lid MT. Voorbereiden en implementatie organisatiewijziging. FUWA traject gecoördineerd. (10 mnd)

2008-2009 Achmea Zorg, Noordwijk
HR Adviseur a.i. Zwangerschapsvervanging, alle voorkomende HR taken (6 mnd). Veel ontslag- en verzuimzaken. Reorganisatie voorbereid (afbouw), inclusief schrijven adviesaanvraag. Diverse training- en coachingsvragen uitgevoerd binnen opdracht. (5 mnd)

2008 Achmea Zorg, Noordwijk/Zwolle
Casemanager verzuim. Begeleiden van langdurig zieke medewerkers naar een (ander) perspectief, veelal leidend tot vaststellingsovereenkomsten. (3 mnd)

2007 Interpolis NV – Stichting Rechtsbijstand, Tilburg
Interim Groepsmanager, verantwoordelijk voor een team van 18 rechtsbijstandjuristen Arbeidsrecht (11 mnd). Ontwikkelen op skills en coachen van juristen, motivatie en prestaties verhogen. Zware verzuimcases (weg)gemanaged. Lid MT.

2005-2006 Interpay (nu Equens), Utrecht
Interim teammanager Backoffice Customer Service (14 mnd). Leiding geven aan team Serviceverzoeken en Klachten (navragen giraal, credit en debit). Implementatie van reorganisatie doelstellingen.

2004-2005 Achmea Hypotheek Bank, Den Bosch
Interim manager Offertes & Acceptatie (12 mnd). Reorganisatie van klantenteams, implementatie van verbeterd klantproces/doorlooptijden.



2002-2003 Nashuatec, Den Bosch/Brussel
Manager Customer Service Benelux (8 mnd) in Den Bosch en Brussel. Transitie begeleid van proces- naar klantgerichte marktbenadering.

2001 Priva Computer Systems, Delft
Reorganisatie van marketing/marketingcommunicatie afdeling (4 mnd)

Trainings- en coachingsopdrachten:
2011 Achmea Divisie Bancaire Distributie
Workshop feedback
2009/2010 Eurocross Assistance
Workshops Feedback
2009 Eurocross Assistance
Trainingen communicatie
2009 Achmea Zorg
Trainings- en coachingsopdrachten
2008 Canisius-Wilhelmina Ziekenhuis
Training Communicatievaardigheden aan afdeling P&O
2006 GVB Amsterdam
Training trainersvaardigheden aan functioneel beheerders
2005 Bibliotheek Service Gelderland
Coachingsopdracht
2005-2006 Achmea Hypotheek Center
Diverse cochingsopdrachten
2004 Dell Computers
Diverse cochingsopdrachten
2004 Meelis Security Management
Trainingen sales/acquisitie
2001-2003 Van Dalsum & Schouten
- Salestrainingen(MSP) bij Rabobank
- Assessments MD-trainees voor ABN Amro
- Product- en motivatietrainingen bij KPN Mobile
2002-2008 ISBW
Docent en trainer
2001 Stadstoezicht Amsterdam
Trainingen teambuilding
2001 KPN Callcenters
Coaching van 10 teammanagers (6 mnd)


1995- 2001 KPN Telecom

- Manager Werving & Selectie, KPN Callcenters BV, afdeling Personeelszaken.
Lid managementteam PZ. Initiëren, reorganiseren en professionaliseren van werving en selectie proces, van decentrale organisatie naar centrale organisatie. Verantwoordelijk voor de landelijke werving en selectie van callcenter agents en teammanagers (ca. 800 respectievelijk 30 per jaar). Organisatie en leiding van management workshops en ontwikkeling van management game. Deelname aan projectteam competentieontwikkeling.

- Callcenter Manager Operator Services (inlichtingen binnenland)
Verantwoordelijk voor reorganisatie en (cultuur)veranderingsproces van drie callcenter locaties (Utrecht, Arnhem en Hengelo). Ziekteverzuim gereduceerd van 19% naar 6%. Locatie Hengelo gesloten, verantwoordelijk voor het herplaatsen en afvloeien van 56 medewerkers. Leiding gegeven aan 10 teamleiders en 300 medewerkers.

- Manager Consumentenmarkt, Amsterdam.
Commercieel verantwoordelijk voor alle particuliere klanten van de regio middels drie winkels, de afdelingen telefonische verkoop (inbound), klachten, voorbereiding en afhandeling orders en installatie. Leiding gegeven aan 200 mensen.

- Formulemanager Telefonische Verkoop
Verantwoordelijk voor landelijke formulevernieuwing en professionalisering van dit business-to-business distributiekanaal met 32 callcenters.

- Productmanager MKB.
Verantwoordelijk voor marketing van producten en diensten in het MKB-segment.

1989 - 1995 Northern Telecom B.V (Nortel Networks Ltd)

- Senior Marketing Specialist, Nortel Ltd. Maidenhead, UK
Binnen de Mercury Account Group verantwoordelijk voor marketing van functionele software op openbare telefooncentrales.

- Product Manager en Account Manager, Hoofddorp
Verantwoordelijk voor de product introductie, marketing en distributie van draadloze telefooncentrales via PTT Telecom.

- Sales Executive
Directe en indirecte verkoop van bedrijfscentrales en het opzetten van een dealernetwerk.

- Marketing Assistant
Verantwoordelijk voor alle externe communicatie; standorganisatie van internationale telecommunicatiebeurs Eurocom’89.


1988 – 1989 Arbeidsbureau Amsterdam.

- Marketing Assistent
Verantwoordelijk voor marketing en communicatie van om-, her- en bijscholingsprojecten voor academici.

1987 Stage Adviesraad voor Vrede en Veiligheid, Ministerie van Buitenlandse Zaken, Den Haag.

Opleiding interimmanager

1975 - 1982 VWO. RSG Nieuwediep, Den Helder
1982 – 1983 Propedeuse Engelse Taal- en Letterkunde, Universiteit van Amsterdam
1983 - 1988 Europese Studies, Universiteit van Amsterdam
Engels, Spaans, Rechten
1985 - 1986 University of Hull, Groot-Brittannië
History, Politics, International Law
1989 Nima A, SRM
1998 Opleiding assessor, GITP
1995-2000 Diverse interne trainingen KPN: managementtrainingen, coachen, persoonlijke effectiviteit
2003 - 2004 Leergang Coachen voor Professionals, School voor Coaching
Gecertificeerd als Senior Coach
2005 Master Class Plat Coachen, School voor Coaching
2008-2010 Opleiding Voice Dialogue voor ervaren trainers/coaches (gecertificeerd)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Lef, veelzijdig, resultaat- en oplossingsgericht, analytisch, snelle en onafhankelijke denker, people manager, coach

Talenkennis interimmanager

Engels: actief en passief vloeiend
Frans: actief en passief redelijk
Duits: actief en passief redelijk
Spaans: actief en passief redelijk


Overig

2007-heden Bestuurslid Stichting Weeshuis Sri Lanka
2006 Somawathi Holland House of Hope, Sri Lanka
Vrijwilligerswerk. Engelse les aan weeskinderen in Sri Lanka
(3 mnd)
2004-2008 Stichting Goal! (Gemeente Amsterdam)
Vrijwilligerswerk. Coachen en begeleiden probleemjongeren
2002-2003 Jongerencentum
Vrijwilligerswerk. Huiswerkbegeleiding probleemjongeren

Mijn kennis en werkervaring op het gebied van training, coaching en interim management kan ik toepassen in diverse organisaties en branches, waarbij mijn werkwijze is om binnen duidelijke doelstellingen en zakelijke kaders inzicht en commitment te creëren bij mensen. Ik kan snel doordringen tot de essentie waardoor mensen en teams in beweging komen vanuit de wil om te veranderen en verantwoordelijkheid en initiatief te nemen.

Mijn werk kent vele gezichten: het (tijdelijk) managen van een afdeling, het aanpakken en preventie van ziekteverzuim, het (gezamenlijk) beoordelen of de juiste persoon op de juiste plek zit, het begeleiden van mensen naar een andere functie, een team laten functioneren als team en het trainen en (team)coachen van managers en medewerkers zijn hiervan voorbeelden.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :