Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

ICT MT Level management

ICT MT Level management

Werkervaring interimmanager

december 2004 – Huidig
VP Projects & Programmes Cable & Wireless Network Services
Voor een van C&W's Olie & Gas accounts was men op zoek naar een manager die de strategische samenwerking kon leiden. Aangezien die in Nederland is en ik minder wilde reizen heb ik deze uitdaging aangenomen. Dit is het leiden van twaalf mensen, een aantal terug integreren in C&W en nieuwe mensen aan het account toevoegen.

februari 2004 – december 2004
Werkgever – Cable & Wireless, Vice President NSS/OSS Development & Management
NSS – Network Support Systems
OSS – Operational Support Systems
Fase 1, integratie van Europese en Engelse software ontwikkelteams.
Fase 2, Documenteren van NSS & OSS „today picture“ om van daar uit de roadmap samen te stellen.
Dagelijks werk, aanpassen van bestaande systemen om nieuwe en/of aangepaste produkten en services op de markt te brengen.
Grote projecten voor dit jaar:
Nieuwe Netwerk Inventory oplossing gebaseerd op Cramer
Consolidatie en Integratie van Netcool/SMARTS/HPOV/Infovista installaties in Europa en UK
Nieuwe service activation oplossing.
“Burning systems” aanpakken en brand blussen. Dit zijn legacy systemen gebruikt om de netwerk layers te managen.
Speciale klanten contracten voor Managed Network Services.
Huidig budget: GBP 17M Capex en GBP6M Opex.

augustus 2003 – januari 2004
Werkgever – Cable & Wireless, Vice President Network Service Solutions.
Cable & Wireless Network Services (C&W NS) is een zogenaamde Shared Services Unit en eindverantwoordelijk voor alle international netwerken (onderzee, satelliet, land) en daarbij behorende internationale services (IP/Internet, Data-Frame Relay, ATM, Voice, Transmissie). Binnen deze unit ben ik verantwoordelijk voor Sales & Marketing and Communications, Account/Relationship Management, Product & Business Development naar de interne C&W organisatie als mede naar externe klanten.
Opgezet Pacific Telecom Conference alsmede Suboptic, twee submarine conferences.
Opgezet een Produkt & Diensten menu met prijzen. Communicatie en marketing van de nieuwe Shared Services unit. In korte tijd betrokken bij meerdere bids van C&W Group members om hen te helpen bij bids naar hun klanten. Doordat er nu bekend was dat er een unit was met de kennis konden Group Members een beroep doen. En aangezien prijzen en/of kosten bekend waren kon dit in de aanbiedingen meegenomen worden.
Budget: GBP 6M Capex.

december 2002 – juli 2003
Werkgever – Cable & Wireless Vice President Service Creation (Product Development) Product Management
Wegens herstructurering in IT besloten mijn andere “global” college en ik dat het beter was om onze organisaties samen te voegen. De onderliggende reden was dat de global projecten zoals SAP/Siebel/Service Management/Livelink/Intranet en Voice-Video over IP goed op weg waren en business-as-usual waren.

Binnen Product management waren mijn accountabilities en verantwoordelijkheden het ontwikkelen en implementeren van IP Convergence & Connectivity services/solutions. Dit zijn services/solutions zoals Voice-over-IP (VoIP), IP Lan/Wan, IPVPN Qos en IPenabledFrame.
Dit behelst het implementeren in de global regions (AsiaPac/US/UK/EU) van bovengenoemde services/solutions. Zorg dragen voor een nieuwe gedachtegang en gebaseerd op mijn delivery cultuur. Dit zijn nieuwe services/solutions en zaten in een cirkel van 90% klaar maar doordat ze niet volledig geimplementeerd waren, werden ze als „uitzondering“ verkocht. Dit is het volledige traject in het quote-to-cash process. Alsmede er voor zorg dragen dat nieuwe services/solutions en aanpassing op bestaande zonder veel kosten geimplementeerd kunnen worden. Een van de belangrijkste klachten die ik moet oplossen is dat global product management geen goede interlock had met de regionale afdelingen alswel IT/Netwerk bouw/Sales-Demand. Dit is nu veranderd doordat van iedere afdeling er iemand zitting heeft in mijn team.
Budget: GBP23M Capex.

april-2002 – december 2002
Werkgever – Cable & Wireless, promotie naar Vice President Global IT Programmes. Het management team van wat eens was interne IT in Cable & Wireless (support en ontwikkeling) word vervangen. De functie van CIO gaat naar mijn directe manager (die dus wilde dat ik meeging). Naar het network model dat CW heeft wordt IT opgesplitst in Ontwikkeling (toegevoegd aan Netwerk Ontwikkeling) en Support (IT Operations). In de nieuwe rol heb ik de volgende verantwoordelijkheden
• Implementatie van SAP in Cable & Wireless (Global en Regionaal – Verenigde Staten, Midden-Amerika, Azie, Carraibisch gebied, Europa, Verenigd Koninkrijk)
• Implementatie van Siebel in Cable & Wireless Global
• Implementatie van alle andere global ontwikkeling in support en productie, alles in een regio heb ik alleen indirect – vanuit budget oogpunt mee te maken.
• Budget beheer (80M UK Sterling) en uiteraard bijbehorende reduceringen.
• De SAP implementatie was al 2 jaar bezig en ongeorganiseerd, dat is nu opgelost en het is een bijna business-as-usual implementatie.
• Het zelfde als voor SAP gold voor Siebel. Maar dit is nu onder controle en wordt nu geimplementeerd.
• De meeste ontwikkeling is allemaal gebaseerd rond web-based en extranet en integratie van intranets van aangekochte bedrijven.
• Een ander groot project is Livelink (Opentext Document en Kennis Management systeem) en de integratie in het C&W intranet.
• Alle interne IT/Voice/Data/Video-Conferencing netwerken
• YTD 1M GBP kosten reductie doorgevoerd – betalingen aan derden.
• Vervanging van bestaande remote-access met IPVPN.
• Network outpayment reductions achieved 1M GBP YTD.
• Controle over outsource contracten.
• Team van 20 mensen opgezet van bestaande IT en nieuwkomers.
• Een aantal project/initiatieven voornamelijk rond het gebruiken van reeds aangeschafte hardware en software (kosten besparingen).
• Controle over projecten die ooit (12-18 maanden geleden) gestart waren maar waar nog niets mee gebeurt was.
• Re-organisatie van IT Operations (outsourcing/rightsizing)
• Opzetten van centrale functies in plaats van decentrale functies.
Budget: 12M Capex, 15M Opex.

oktober-2001 –maart-2002
Werkgever – Cable & Wireless, na de overname van Digital Island door Cable & Wireless, wordt mijn directe manager (Senior Vice President Operations Europe) gevraagd om de integratie van Digital Island en Cable & Wireless Customer Services te leiden. Aangezien een groot deel van het werk bestaat uit integratie wordt ik door hem gevraagd mee te gaan naar wat nu is CWDI (Cable & Wireless Digital Island). Hier krijg ik de rol van Director OSS/BSS Integration
Verantwoordelijkheden bestaan uit het managen van een aantal virtuele teams om network en systems integratie tussen CW en DI hosting/applications systemen/applicaties en processen tebewerkstelligen.
• Keuze van OSS/BSS (network/applicatie support en business systemen)
• Vervanging van UK en US hosting tools met DI Vantive voor het sell-2-cash process. Dit met bijna geen budget en gemaakte kosten. In 4 maanden zijn UK en US over naar Vantive.
• Registratie van alle outsource en maintenance contracten om kosten besparingen te kunnen doorvoeren en een juiste budget overdracht en duidelijkheid in de operationele kosten.
• Succes volle integratie van DI en CW operations functies in een Customer Services functie.
• Alles is nu business as usual
Nadat C&W nu Exodus Communications heeft overgenomen wordt er een nieuwe organisatie (CWIS – Cable & Wireless Internet Services) opgericht. Deze wordt geleid vanuit US Westkust. Daardoor stopte deze functie en mijn directe manager werd gevraagd om de problemen in CW IT op te lossen, hij wilde dat ik mee ging.
Budget: GPB 5M Capex.

mei-2000 – september-2001
Werkgever – Cable & Wireless, promotie naar Director Network Support Functions. Zelfde verantwoordelijkheden als de vorige periode, uitgebreid met alle network lagen in Europa. (Transmissie/Data-Frame Relay & ATM/Internet IP/Applicaties and Spraak).
Extra verantwoordelijkheden:
• Interne IT Network Operations Centers in Europa
• Integratie van 20 overgenomen bedrijven.
• Team van 25 mensen opgezet.
• Nieuw Producten & Services Implementie
• Kosten reductie (inclusief ontslagen)
• Overgedragen aan nieuwe organisatie voor business-as-usual.
• Process & Systeem integratie met UK
• Intitiatief om de Remedy oplossing van een van de overgenomen bedrijven te gebruiken als oplossing voor Europa.
• 30M UK pond reductie in outsource en maintenance contracten (via team)


mei-1999 – april 2000
Werkgever Cable & Wirless Global Operations. IP Business Systems and Processes Implementation Manager in Europese IP Backbone implementatie. Implementatie van IP backbone in Europa en een Internet Network Operations Center binnen tijd en budget.
Verantwoordelijk voor:
• Process implementatie (Europe only and integrated with UK and US)
• IT systems implementatie
• Product & Services definitie (sell-2-cash)
• Aanschaf en installatie geregeld van Sun en Compaq Servers (veel installaties zelf gedaan)
• Installatie en implementatie van Remedy voor Fault Management en Provisioning
• Opzetten van Service Level Agreements (met interne organisaties en leveranciers).
• Maak deel uit van het wereldwijde "Trouble Ticket" initiatief (of te wel een wereldwijd Fault Management System.).
• Applicatie/Desktop en DataCenter Support ingeregeld
• Software installaties gedaan en geregeld (waaronder Microsoft/Oracle)
• Vervanging van Filemaker Pro door Remedy.
• Budgettering
• Personeelsbeleid en personeels aanname
• User en Business Requirements definitie
• Operational Support Systems verantwoordelijkheid
• Beleids- en operationele verantwoordelijk voor alle hardware en software gebruikt in het Operations Center waaronder (HPOpenView/CiscoWorks/NTTacsPlus/Sun/Microsoft/Compaq/Linux/Solaris/Remedy en andere produkten normalerwijs in gebruik bij Internet Operations Centers)
• Samenwerking met aangekochte ISP's.
• Maak deel uit van het global backbone implementatie programma
• High level design systeem- en applicatie integratie. Connectie van Remedy met andere systemen waaronder een systeem in de Verenigde Staten en het momenteel in gebruik zijnde legacy Fault Management Systeem.
• Er voor zorgen de de Quality-of-Service behouden blijft en telkens weer verbeterd.

oktober 1997 – april 1999
Overgang naar Electronic Data Systems Corporation (EDS), dit in verband met outsourcing van Compaq Customer Services (voorheen Multivendor Customer Services (MCS)) Customer Contract Administration. Compaq (voorheen DIGITAL) heeft met EDS een contract waarbij EDS de volgende zaken voor Compaq gaat veranderen:
Alle business processen binnen Compaq Customer Services en bijbehorende Customer Contract Administratie systemen. Dit betekent voor Compaq CCS wereldwijd dat zij overgaan naar een aantal nieuwe systemen gebaseerd op nieuwe technologieen zoals PC, Windows 95 , Windows NT en Webtechnologie voor Customer Contract Administratie. Dit valt samen met een wereldwijd Compaq programma voor de implementatie van een aantal nieuwe systemen (SAP/R3, CLARIFY, Information Management Repository voor rapportage). Al deze system hebben een realtime connectie met de nieuwe Customer Contract Applicatie. Deze is gebaseerd op Oracle RDB en Web Technology en is een afgeleide van de systemen in gebruik in Europa.

Rapporterend aan de Technical Director van het EDS Compaq CA (Contract Administration) Account was ik verantwoordelijk voor de eerste fase analyse van de business en gebruikers requirements in Noord-Amerika, Zuid-Amerika en Canada.
Hierbij had ik afwisselend tussen de 5 en 10 mensen in het project team voor mij werken. Dit deel van het project is nu afgerond.

Momenteel ben ik verantwoordelijk om de requirements in design/functionele specificaties op te zetten en te analyseren welke wijzigingen in de applicaties/databases en connecties naar clients nodig zijn. Hierbij maak ik deel uit van het software ontwikkel project-team.

1993 – september 1997
Business en Automatiserings verantwoordelijke voor de interne Europese DIGITAL Multivendor Customer Services Operations met de focus op financieel/administratief maar niet gelimiteerd tot deze omgeving. Binnen DIGITAL is Multivendor Customer Services de business unit die de service verplichtingen naar onze klanten uitlevert. De omzet binnen Europa is ongeveer 2.5 miljard dollar. Het volledige automatiseringsbudget is ongeveer 20 miljoen dollar. Dit op Europese basis. Hieronder vallen Europa (Oost en West), Midden Oosten en Afrika.
Hierbij (mede)-verantwoordelijk voor:
• Opzetten, aanpassen en invoeren van business processen (financieel, administratief
• Implementatie van nieuwe systemen in verschillende landen.
• Architectuur en strategy van Digital Services Architectuur (die nu nog doorleeft in Compaq en HP). Dit is het opzetten van services via een modulaire aanpak.
• Samenwerking op administratief en IT gebied tussen DIGITAL Services en partners & allianties (Compaq, Cisco, Exabyte, Computer Associates etc.).
• De keuze en meebeslissing voor aanschaf nieuwe software (paketten) en oplossingen, waarbij Microsoft en Oracle de voornaamste leveranciers zijn.
• Goedkeuring en uitwerking van software aanpassingen op bestaande systemen en gesprekspartner van de software ontwikkelingsafdeling (Dit is uitbesteed aan EDS). Dit gebaseerd op verzoeken van eindgebruikers (van de applicatie en van de gegevens).
• Het uit voeren en opzetten van acceptatie-testen.
• Leiding geven aan diverse ontwikkelprojecten (traditioneel en Rapid Application Development).
• Verantwoordelijk voor alle enhancements van de financieel/administratieve systemen (registratie database, invoicing module, contract print module, rapportage tools, verkoop tools).
• Mede-samenstelling van budget voor interne automatisering.
• Informatie Management en DataWarehousing/Datamart (EIS, MIS, Dashboard, Financieel en Operationeel, via BusinessObjects op een data warehouse met datamarts.)
• Verkoop/offerte tools
• Service Delivery en indirect logistiek en klanten die problemen registreren.
• Facturatie
• Administratie (contracten en eenmalig)
• Internet/Intranet/Extranet
• CASE Tools
• Interconnectie tussen verschillende applicaties (client/server of feeder files).

1987-1993 (juni)
Begonnen als contract-administrateur en vandaar doorgegroeid naar process en systeem-ondersteuning voor de eind-gebruikers. Tijdens deze periode mede-verantwoordelijk voor:
• Integratie van overgenomen Philips en Kienzle dochter.
• Implementatie en conversie van nieuwe administratieve en facturerings systemen en bijbehorende processen.
• Testen van nieuwe applicaties en aanpassingen aan bestaande applicaties.
• Ondersteuning voor eindgebruikers van contract administratie en registratie applicaties.
• Contract administratie als administrateur, Customer Database beheer, Opschoning.
• Opzetten en herindeling archief DIGITAL Services Contract Administratie.

1983-1986 (december)
Militaire dienst bij de verbindingsdienst.
Na deze periode verschillende banen via het uitzendbureau. Werkzaamheden bestonden uit renovatie en sloopwerkzaamheden in de bouw, voorraadbeheer bij verschillende bedrijven en productiewerk.. Herindeling van centraal archief DIGITAL Equipment BV.

Buitenland Ervaring:
• Regelmatig naar de Verenigde Staten voor ondersteuning en advisering bij de veranderingen binnen de Service Administratie op IT en business process gebied.
• Ruim een jaar in Geneve voor het testen van nieuwe applicaties/databases.
• Regelmatig verblijf in andere landen ten behoeve van veranderingen in de organisatie en systemen.


Opleiding interimmanager

Opleidingen:
MAVO, St. Gerardus Majella te Utrecht.
HAVO, College Blaucapel te Utrecht.

Kennis door opleidingen en ervaring
• Project/Programme Management
• Time Management en Work-organisation
• Fast Track Work-analysis/System Developer Workbench/ITIL/ISO
• Financiale Analyse
• Technisch (VMS/Relational Db/Retrieval tools/Business Objects/nTier Architecture/Datamodelling/Datawarehouse/MIS Concepten)
• Programme Management implementatie van onder andere de volgende produkten
• SAP, Siebel, Vantive, Clarify, Remedy, Internal legacy
• Netcool (Micromuse), Infovista, SMARTS, HPOV
• Produkt/Service Ontwikkeling en Implementatie


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Integratie aangekochte bedrijven/business units.
Team building
Communicatie
Customer Focus
Opzetten van een team met verschillende culturen en achtergronden.
Implementatie/herstructurering Administratieve en/of IT Operations/Ontwikkel groepen


Talenkennis interimmanager

• Engels - Vloeiend
• Frans - Gemiddeld
• Duits - Gemiddeld
• Nederlands – Vloeiend


Overig

Hobby's:
Mountainbiken
Racefiets
Rollerskates
Schaatsen

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :