Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Hoofd ICT

Hoofd ICT

Werkervaring interimmanager

FMO (mei 2004-dec 2005)
De manager ICT is primair verantwoordelijk voor de aansturing van de afdeling ICT. Daarnaast is de manager ICT verantwoordelijk voor het informatiebeleid en planning.
In deze functie verantwoordelijk voor alle ICT-gerelateerde zaken zoals infrastructuur,
applicaties (back-en front office), systeemontwikkeling, dealingroom, telefonie en equipmentruimte. De manager ICT legt verantwoording af aan directie.
Geeft leiding aan de ICT-afdeling van 18 mensen (helpdesk, infrastructuur, (functioneel/technisch) applicatie-beheer en projectenburo).
Eindverantwoordelijk voor de performance, continuiteit en beveiliging van het totale netwerk en infrastructuur. Tevens is manager ICT de back-up voor de security-officer.

Diverse projecten zijn uitgevoerd onder mijn verantwoordelijkheid:
- Implementatie nieuw back-office systeem
- Implementatie nieuw ordermanagement (incl. orderrouting) systeem voor dealingroom
- Implementatie web-oriented-omgeving voor Research afdeling
- Implementatie MIS systeem
- Implementatie General Ledger systeem
- Optimaliseren diverse interfaces binnen back-en front office

Taken/verantwoordelijkheden in hoofdlijnen
1. Verantwoordelijk voor het opstellen van het informatiebeleid en planning.
2. Verantwoordelijk voor de uitvoering van de werkzaamheden van de afdeling ICT.
3. Verantwoordelijk voor de bewaking van de dienstverlening van de ICT-leveranciers.
4. Verantwoordelijk voor het beheer van de ICT-investeringen.

Ad 1: Opstellen informatiebeleid, informatie- en projectenplanning.
Ad 2: Leiding geven aan medewerkers, aansturen en coordineren van activiteiten, opstellen operationeel werkplan. Prioriteren werkzaamheden afdeling ICT.
Ad 3: Opstellen SLA’s, onderhouden leverancier relaties en bewaken naleving SLA’s.
Ad 4: Bepalen investeringen en kosten.


Opleiding interimmanager

1979 Mavo
1982 Havo


Praktijdiploma Boekhouden (1987)
Focus development tool (1989, 1990)
Focus seminairs (Brussel 1990, Birmingham 1991)
Ambi I1, HE1 (1989)
Ontwikkelmethodiek Enduser computing (1991)
OS/2, MS/LAN, Novell, Lanserver (1993)
Securitytools (1994)
Inzicht in invloed (1995, Persoonlijkheidstraining)
Engels (1995, Pace Taleninstituut)
Document Management (1996)
Persoonlijke Ontwikkeling (1996, buro Spier & van de Horst)
Leertraject Leiderschapsontwikkeling (1997, buro van Dalsum & Schouten management training)
Criterium gericht interviewen (1998, management training voor voeren van sollicitatie gesprekken)
Pirimidaal denken (2002)
Management training (2003, Buro Krauthammer)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Operating systems: MS-DOS, Windows, OS/2, Lanmanager, Novell, Lanserver, Windows NT/2000, VMS (decvax), TSO (mainframe), SOLARIS, UNIX/AIX.
Programmeren: Pascal, C, Access, Focus.
Software: Alle ms-office produkten, planningssoftware, DTP-software, CRM-software.
Management: Diverse management vaardigheden op gebied van:
• slecht-nieuws gesprek, beoordelinggesprek
• teambuilding en teamverband (begeleiden en motiveren, teamperformance)
• conflicthantering, coaching
• kwaliteitscontrole, effectiviteits-en efficiency meeting
• verandering en transitie
• time-management
• gedrag en motivatie
• verschillende stijlen van beinvloeden



Talenkennis interimmanager

Nederlands uitstekend, Engels (redelijk) en Duits redelijk.

Overig

Banksystemen: Kennis van (tientallen) banksystemen voor back-en frontoffice in effectenwereld.
Voorzien van helicopterview qua banksystemen en bijbehorende techniek.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :