Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

CFO / Financieel directeur

CFO / Financieel directeur

Werkervaring interimmanager

08/2009 - 10/2009 bij Interexcellent Interim Management opzetten en uitwerken van de marketingcampagne volgend op de oprichting van het bedrijf
02/2009 - 05/2009 strategieformulering en advisering over de interne organisatie bij CPA, een adviesbureau inzake continuïteitsplannen en informatiebeveiliging, sparring partner voor de directie, opmaken meerjarenplan
10/2008 - 06/2009 voor Ebbinge Executive Interim Management uitvoeren van bedrijfskundige quick scans bij MKB bedrijven, gericht op beheersing van effectiviteit en efficiency
07/2007 - 09/2008 als CFO bij Van Dam Machine BV (ontwerp en assemblage van drukmachines) financiële herstructurering en vinden van een nieuwe financier
11/2006 - 06/2007 als Projectmanager Bedrijfsoprichting verzelfstandigen van werkmaatschappij Silicon Hive uit de Koninklijke Nederlandse Philipsbedrijven, van scratch opzetten van een productie-locatie, kwartiermaken, opzetten backoffice en administratie, opzetten meerjarenplan
02/2005 - 10/2006 als CFO / COO bij Kluwer Software BV (softwareontwikkeling van boekhoudpakketten) verandermanagement om 4 productiemanagers tot business unitmanagers op te leiden, met elk van deze business unit managers het strategisch plan maken, financiële onderbouwing in meerjarenplan regelen, competentiemanagement invoeren; tevens softwarebedrijf aangekocht
10/2004 - 01/2005 als Projectmanager Bedrijfsvestiging oprichten en het opzetten van de bedrijfstructuur van Uitgeverij Nassau BV (uitgeverij van technische tijdschriften), kwartiermaken, opzetten informatiesysteem, inrichten backoffice, opzetten meerjarenplan
01/2004 - 09/2004 als CFO van Ten Hagen&Stam (uitgeverij van technische tijdschriften) sanering van de bedrijfsomvang van 450FTE naar 350FTE en vervolgens verkoop van het resterende deel van het bedrijf aan een derde partij; waardebepaling en due diligence
02/2003 - 12/2003 als CFO / COO bij WoltersPlantyn (uitgeverij van schoolboeken) herstellen van winstgevendheid door sanering van de backoffice, door meer effectiviteit in de productie (betere routing) en door een inkoop effectiviteitsplan
09/2002 - 04/2003 als Projectmanager Effectiviteitsprojecten bij Wolters Kluwer Education aansturen van operational audits ter verbetering van managementinformatie en aanbrengen van verbeterpunten incake cash flow en werkkapitaalbeheer
06/2001 - 08/2002 als CFO bij Wolters Noordhoff (uitgeverij van schoolboeken) reorganisatie van de administratie (35 FTE) en verandermanagement van een ambtelijke afdeling boekhouding naar een dynamische afdeling management control (met onder meer een voorgeschreven investeringplan per titel / methode)
05/2000 - 05/2001 als Projectleider Herstructurering bij het Nederlands Omroepproductie Bedrijf (NOB) herstructurering en verandermanagement bij de reorganisatie van 10 decentrale administratieve afdelingen naar één centrale administratieve afdeling
10/1999 - 03/2000 als directeur IT/ICT bij WRA groep (sociale werkvoorziening in Amsterdam) formuleren van het informatiebeleid in een Informatieplan en het vlottrekken en afronden van een project inzake de ontwikkeling van een personeelsinformatiesysteem
05/1999 - 04/2000 als financieel directeur bij Montapack (sociale werkvoorziening in Diemen) verandermanagement van een ambtelijke organisatie naar een bedrijfsmatig werkende organisatie; daarnaast verkoop van een transportbedrijf

VASTE DIENSTVERBANDEN
09/1996 - 04/1999 als directeur Financiën en Informatievoorziening bij Utrechtse Werkbedrijven belast met verandermanagement van een ambtelijke organisatie naar een bedrijfsmatig werkende organisatie; in dat kader oprichting van 14 bedrijven en een strakke sturing op oplevering van een businessplan, financiële structuur, rapportagestructuur en meerjarenplan; ook hands-on meewerken hierbij; als directeur ICT opstellen van een informatieplan.
daarnaast ontwikkeling en implementatie van een bedrijfsstrategie en financiële herstructurering na een fusieproces
als directeur Faciliteiten over 4 productie locaties organiseren van goede en beschikbare huisvesting en voorzieningen; organiseren van service-level-agreements (SLA\'s)
05/1993 - 08/1996 als controller bij Grenco BV (koeltechnisch installatiebedrijf) en Revalco BV (massa-productie van afsluiterkranen) activity-based-costing systeem ontwikkeld; daarnaast vestiging in Polen opgezet (administratie, backoffice, management rapportage, meerjarenplan)
05/1980 - 04/1993 als accountant / controleleider bij Ernst&Young verantwoordelijk voor accountantscontrole bij productiebedrijven, handelsondernemingen, reisbureaus en transportbedrijven, zorginstellingen en de belastingdienst


Opleiding interimmanager

- Nyenrode Business University, doctoraal Information Management (2000)
- NIvRA, registeraccountant (1993)
- Opleidingsinstituut Merlijn, NMI training voor gecertificeerd mediator (2006)
- Nyenrode Ebbinge, masterclass op Change Management (2009)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

KERNCOMPETENTIES
vertrouwenwekkend manager, energiek en geïnspireerd; trekt mensen hierin mee; brengt overzicht aan in complexe situaties en weet dat ook aan anderen over te brengen; werkt daarbij van analyse naar structuur; teamspeler; participerende stijl van leiding geven; eerst gezamenlijk vaststellen van verantwoordelijkheden en daarna op die verantwoordelijkheden sturen; heeft oog voor goede veranderingen, formuleert veranderplannen en weet deze om te zetten in concrete uitvoering; kan daarbij schakelen van hands-on naar management; sparringpartner voor ondernemers

KERNERVARING
• in de profit sector:
- opzetten van nieuwe bedrijfsactiviteiten / vestigingen, alsook van marktontwikkeling en productontwikkeling;
- vormgeven en implementeren van begrijpbare en to-the-point managementinformatie
- opzetten / vernieuwen van management control door het top management
• bij not-for-profit organisaties en overheid invoeren / verandermanagement naar een zakelijke en bedrijfsmatige manier van denken en doen, alsmede subsidieoptimalisatie


Talenkennis interimmanager

Nederlands / Engels / Duits vloeiend, Frans goed

Overig

Mijn belangstelling gaat uit naar een interim opdracht:
- waarin ik mensen moet bewegen
- waarin ik verbindingen sla tussen finance en de rest van de organisatie
- van enige complexiteit
- aard van bedrijf geen issue (productie, retail, groothandel, energie etc)
- eveneens belangstellend voor ambtelijke organisaties (overheid, zorg, universiteit) die moeten worden omgevormd naar bedrijfsmatig werkende organisaties
- mag zeker internationaal zijn


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :