Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

management bedrijfsvoering

management bedrijfsvoering

Werkervaring interimmanager

Mei’02 - mei'03: Teammanager Planning en Control, Haags Ontwikkelingsbedrijf, Gemeente Den Haag.
Werkzaamheden:
- Integraal management team planning, control en informatievoorziening;
- Beleidsontwikkeling en -advisering coördineren en implementeren;
- Zorgdragen voor planning, control en informatie-voorziening binnen de directie;
- Medeverantwoordelijkheid voor het hele bedrijfsbureau, plaatsvervanger van de directiecontroller.


juni’00 - mei ‘02:Freelance interim management, coaching en counseling
- management primaire ondersteuning revalidatiecentrum;
- projectmanagement opleidingen gezondheidszorg fonds;
- herinrichting/optimalisatie contract-, project- en financiële administratie headhunters bureau;
- reïntegratie consultant.


juni ‘99 - juni ‘00: Organisatie-adviseur/trainer Schouten en Nelissen Organisatieontwikkeling.
Werkzaamheden gericht op procesbegeleiding projecten, verandermanagement, teambuilding en projectmanagement.


april '97 - juni ’99: Hoofd Bedrijfszaken, Bouwdienst Rijkswaterstaat, Natte Infrastructuur.
Werkzaamheden:
- Integraal management van de afdelingen Contractzaken, Kostprijszaken, Planning en Control, Planning- en Kostenbewaking en Facilitaire Zaken (totaal 45 medewerkers);
- Begeleiden van een ingrijpend cultuurveranderingsproces ter bevordering van de transparante, eenduidige, samenwerkende, communicatieve, efficiënte en effectieve dienstverlening binnen de bedrijfsvoering;
- Implementatie van een nieuw formatieplan.


okt.'96 - mrt.'97: Interim Hoofd Bedrijfsbureau via Randstad Interim Kader: KNMI, De Bilt;
Werkzaamheden:
- Management van de financiële-, project- , buitenlandse reis- en personeels-administratie van extern aangetrokken wetenschappers ( 120 medewerkers);
- Opstellen en invoeren van de outputgerichte begroting 1997;
- resultaatgerichte stroomlijning van alle administratieve afhandelingen;
- jaarafsluiting 1996;
- bewaking van financiële afhandeling van 25 internationale en 10 nationale projecten en de administratieve begeleiding van de aanvraag van 20 nieuwe internationale projecten, waarbij veel contact met internationale organisaties plaatsvond.

jan.'96 - sept.'96: Tijdens wachtgeldregeling:
- Meewerken aan de visie- en produktontwikkeling van The Chamave Group, Den Haag, een nieuw gevormd maatschap management consultants. Deze groep werkte vanuit de filosofie dat het met succes veranderen van organisaties het best te bereiken is middels communicatieve zelfsturing en de kennis van de mensen uit de organisatie zelf via een creatief beeldvormingsproces te mobiliseren, waardoor het veranderingsproces uiteindelijk door de mensen zelf bedacht en uitgevoerd wordt;
- Vrijwilliger bij de Stichting Thuis Sterven Utrecht.

1994 - 1995: Hoofd Bedrijfsbureau Regionaal Bureau Arbeidsvoorziening K.A.M.,Hoofddorp.
Werkzaamheden:
- Integraal management van de financiële- en productinformatie en het facility management van vier arbeidsbureauvestigingen binnen de regio;
- Aansturing van de financiële- en productinformatie afdeling;
- Opstellen management-, kwartaal- en jaarrapportages;
- budgetbewaking en beheersing;
- Opstelling van de begrotingen (beleids-, beheers- en personeels-);
- Bewaken van efficiënte bedrijfsorganisatorische informatiestromen;
- Facility management voor de vier vestigingen met de daaruit voortvloeiende contract-onderhandelingen met leveranciers.


1991 - 1994: Management Consultant, Deloitte en Touche Management Consultants,Organisatie en Informatica BV.
Werkzaamheden:
- Analyse en reorganisatieadviezen van bedrijfsondersteunende diensten bij bedrijven en (semi)overheden;
- Projectmanagement en begeleiding van resultaat- en klantgerichte veranderingsprocessen en reorganisatietrajecten van bedrijfsondersteunende en (financieel) administratieve diensten;
- Implementatiebegeleiding (inclusief acceptatietesten, inrichting van gegevensbanken, ontwikkeling opleidingen, geven van trainingen, helpdesk, cliëntbegeleiding) van grote informatiesystemen.

1990 - 1991: Marketing- en informatiebeleidsmedewerker Courseware Midden Nederland, Utrecht.
Werkzaamheden:
- Mede richting geven aan de ontwikkeling en uitvoering van het informatiebeleid:
- Zorg dragen voor de coördinatie van promotionele activiteiten;
- Ontwerp en ontwikkeling van een bedrijfs- en verkoopinformatie systeem.

1987 - 1990:Coördinator IC Beheer, PTT Post, PTT Nederland NV, Den Haag,.
Werkzaamheden:
- Opzetten en aansturen van een afdeling functioneel- en operationeel beheer van afdelingssystemen binnen het hoofdkantoor van PTT Post.

1986 - 1987: Omscholing tot technisch-commercieel automatiseringsdeskundige, Wang Nederland BV, Culemborg.
Werkzaamheden:
- Stage intern:- afdeling Sales Support en afdeling Marketing (vergelijkend onderzoek naar tekstverwerkingspakketten).
- Stages extern:- supportmedewerker van de Mentor Computergroep, ondersteuning en begeleiding van zowel de intern sales afdeling als externe klanten.
- Applicatiebeheerder PTT Telecom Nederland.

1982 - 1986:Bedrijfsleider.Restaurant "De Brasserie", Utrecht.
- Management over 10 medewerkers;
- organisatie en (financiële) administratie van het restaurant;
- Begeleiding van een verbouwing en een totaal nieuwe inrichting van het restaurant.



Opleiding interimmanager

1973 - Gymnasium B, Montessori Lyceum Zeist;
1974 - Vooropleiding Tolk/Vertaler Frans/Engels, Sorbonne;
1982 - Orthopedagogiek, RUU; Specialisatie: Moeilijk Opvoedbare Kinderen.
1986 - Omscholing tot automatiseringsdeskundige, Wang Nederland;
1988 - AMBI I1, HE1, NOVI;
1989 - Managementopleidingen Twijnstra Gudde, M.O.C., NIOW e.a.;
1990 - NIMA-A, SRM.
Vanaf 1995 heb ik meerdere workshops, trainingen en leergangen doorlopen, gericht op persoonlijke ontwikkeling.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

- (Interim) management bedrijfsondersteunende afdelingen (financiën, projectplanning en -ondersteuning, planning en control, calculatie, juridische zaken, subadministraties, facilitaire diensten);
- Verandermanagement, coördinatie en begeleiding van cultuur- en organisatieontwikkelingsprocessen binnen o.a. bedrijfsondersteunende organisatieonderdelen (financiën, planning en control, administratie, juridische zaken, facilitaire diensten);
- Loopbaanbegeleiding, -coaching en counseling


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Frans, Duits

Overig

Karakteristieken:
Academisch denk- en werkniveau, snel doorzien en kunnen handelen binnen complexe situaties en structuren. Inspirerend peoplemanager, sterk in enthousiasmeren en stimuleren van mensen. Pragmatische instelling, visionair, energiek, slim, analytisch, daadkrachtig, besluitvaardig, klant- en resultaatgericht.Vanuit een mensgerichte aanpak werkend naar het beste resultaat. Mijn stijl is een open, heldere en directe manier van leidinggeven. Ik focus me niet alleen op inhoud maar ook op proces en organisatie. Ik werk met enthousiasme en betrokkenheid naar te bereiken doelen voor een organisatie, met name gericht op het stroomlijnen en optimaliseren van bedrijfsvoeringsprocessen.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :