Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim manager supply chain / logistiek

Interim manager supply chain / logistiek

Werkervaring interimmanager

December 2007 – heden:Interim (zelfstandige)
Interim Opdrachten:


August 2012 – Jan 2013: Warehousemanager a.i. Moduslink Apeldoorn.
Implementatie van SAP WMS.

September 2011- September 2012: Warehousemanager a.i VSH Amersfoort.
Implementatie van M3 Lawson WMS.
.
Augustus 2010 – januari 2011: Operations manager a.i. Geodis Venray. Implementatie van een nieuwe client. Verantwoordelijk voor Warehouseplanning, Picking en Replenishment.

November 2009 – mei 2010: Interim teamleider warehousing bij Life Technologie te Bleiswijk.
Project: het samenvoegen van twee bedrijven in een nieuw Europees Distributiecentrum. Diverse processen succesvol geimplementeerd. Lay-out wijzigingen doorgevoerd. Delivery performance binnen twee maanden >99%. Ondersteuning 5S implementatie.

April 2009-juli 2009: Groupleader decanting Europees Logistiek Centrum Bausch & Lomb te Schiphol-Rijk Project: het samenvoegen van twee magazijnen en de implementatie van een nieuw WMS systeem (Knapp). Door toepassen TOC diverse nieuwe werkmethoden succesvol geïmplementeerd.

Februari 2009-heden: Parkmanager Ecofactorij te Apeldoorn.
Duurzaamheid loont. Dat bewijst het bedrijvenpark Ecofactorij. Aansprekende voorbeelden van kostenbesparing op het gebied van water en energie.

September 2008 – februari 2009: Manager European Equipment Distribution Centre a.i. Nalco te Den Bosch. Vervanging tijdens ziekte.
Door data management in SAP te optimaliseren, lean werkmethodes binnen customer service, purchasing en warehousing te implementeren, zijn de performance verbeterd en de jaarlijkse kosten aanzienlijk gereduceerd. Diverse HR en safety activiteiten uitgevoerd.

Februari 2008 – aug 2008: Ondersteuning Geesink Norba bij de centralisatie van de Europese productie te Emmeloord. Werkmethoden ontwikkeld waardoor de lijncapaciteit, zonder investeringen, succesvol werd verdubbeld. Leiding geven aan een supervisor, een teamleider en aan 40 medewerkers van verschillende nationaliteiten.

2002 – december 2007: ABB B.V. Manager Logistics Division Automation Products Nl
Taken
Managen van het Material Management Center (9-) en het Warehouse (22 FTE ).
Het material management center behartigde het gehele inkoopproces, forecasting en voorraadbeheer van de divisie automation products. In het warehouse vond de opslag en de in- en uitgaande goederenstroom plaats voor ca. 10.000 sku’s.
Successen
- Centralisatie operationeel inkoop AP Nl. Inkoopvolume MMC in 4 jaar met 1200% gegroeid tot ruim 100 Mio.
- Succesvolle out-sourcing van de productieafdeling draad, integrale prijsreductie 30%.
- Succesvolle implementatie RFID detectielabel/detector voor het traceren van wandcontactdozen.
- Tender spuitgietmachines, besparing 22%.
- Insourcing Sociale Werkplaats met succes afgerond.
- Centralisatie voorraad beheer voor geheel AP Nl.. Voorraad reductie 22% door:
o dynamisch voorraadbeheer
o correct data management / SLA
o succesvolle implementatie Slim4 forecasting software
- Ondanks omzetgroei van 25% reductie van het aantal FTE Warehouse met 50% door:
o invoeren warehousemanagement systeem
o invoeren barcode en scanning / dynamische inslag en picking
o toepassen geautomatiseerde ”expert” picking
o sluiten twee externe opslag locaties
- In het Warehouse ziekteverzuim gedaald tot 3,5%

1999 – 2002 : Yacht Interimmanager Logistiek & Inkoop
Taken
- Vanaf mei 2000 Warehouse manager a.i. voor ABB te Ede
o Reorganisatie magazijn na overname/samenvoeging DC Rotterdam
o Meewerken aan de implementatie van SAP
- Interim manager Logistiek en Inkoop bij Cito Nordenia te Putten
o Vervanging van de manager logistiek en inkoop. Naast de dagelijkse inkoop activiteiten ook het het magazijn (4) en transport planning (1) aangestuurd. Diverse contracten, o.a. kleurstoffen en internationaal transport, succesvol onderhandeld.
- Europese centralisatie magazijnen Shimano Benelux B.V. te Nunspeet.
o Succesvol samenvoegen van het Engelse, Duitse, Italiaanse en Nederlandse magazijn voor vis activiteiten.

1997-1998 Bedrijfsleider bij Visser en Bosschaart B.V.
Taken
- Leiding geven aan de afdeling poedercoaten (4), natlak (9), schuurkamer (5) en expeditie (5).
- Verantwoordelijk voor het voorraadbeheer en inkoop van verbruiksgoederen.
- Verantwoordelijk voor het personeelsbeleid.
- Als lid van het managementteam mede verantwoordelijk voor het strategische beleid en het ontwikkelen van de organisatie.

Successen
- Door rationalisering productieproces realiseerde het productieteam in 1997 een omzetgroei van 20% zonder uitbreiding van het personeelsbestand.
- Reduceren van de voorraad met 25%.
- Reductie inkoopprijzen voor materialen met ca. 4% voor uitzendtarieven met 5%.

1990 – 1996 Bedrijfsleider Natrena bij Bayer B.V.
Taken
- Leiding geven aan de afdelingen productie (30), technische dienst (6), kwaliteitsdienst (4), magazijn (6), bedrijfsbureau (1) en inkoop (1).
- Eindverantwoordelijk voor het kwaliteitsbeleid, logistieke beleid, investeringsprojecten en procesvoortgang
- Lid van het managementteam consumentenproducten
Successen
- Centralisatie van de Natrena productie. Dit ten koste van productie in Duitsland en Spanje. Lid projectteam realisatie nieuwbouw Natrena site te Mijdrecht. Vanaf blue print tot realisatie.
- Realisering internationale kostprijsdoelstellingen door
o Efficiency verbetering (10-20%) door deelintegratie TD /Afd. verpakken
o Reduceren van de inkoopprijzen (10%)
o Reduceren van de voorraden met 50% (64-32 dagen).

1986 – 1990 Productieleider Natrena bij Bayer B.V.
1983 – 1986 Chef kwaliteitsdienst Natrena bij Bayer B.V.
1980 – 1983 Hoofd bedrijfslaboratorium bij Vleeswaren en Conservenfabriek Lupack
1976 – 1980 Chemisch analist bij Waterschap Regge en Dinkel

Opleiding interimmanager

HBO – B analytische chemie / O.L.A.N.
General Management / IBW
Deelcertificaten Bedrijfskunde O.U. Heerlen.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Profielschets

People manager met veel ervaring op het gebied van logistiek-, supply chain- en operationeel management. Voor opvang van tijdelijke afwezigheid, voor overbrugging bij vertrek van één van de leidinggevende, voor het initiëren en implementeren van veranderingstrajecten.
Ik ben praktisch ingesteld en geef graag leiding aan een team om samen grensverleggende doelstellingen te realiseren. Ik hou van een no-nonsense benadering, effectief werken en gemaakte afspraken dienen te worden nagekomen. Van nature ben ik eerlijk, open, enthousiast en positief ingesteld. Sterk in het ontwikkelen van dynamische processen, first time right. Lean manufacturing en Six Sigma technieken worden veelvuldig toegepast. Goede kennis van WMS / ERP systemen.
Kenmerkende eigenschappen zijn: ondernemend, initiërend, analytisch, sterk verantwoordelijkheidsgevoel, besluitvaardig, energiek, klantgericht en stressbestendig.



Talenkennis interimmanager

Nederlands: vloeiend
Engels en Duits: mondeling goed en schriftelijk redelijk


Overig

- SAP in combinatie met Basware of Onbase als electronische factuurverwerking
- Red Prairie WMS
- Exact
- Slim4
- MS Office (Excel, Power Point, Word)
- KNAPP WMS / WCS
- M3 Lawson


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :