Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Project Manager

Project Manager

Werkervaring interimmanager

Werkervaring:

Maart 2014 – heden : Trinamics B.V.
Opdrachtgever: IHC Drives & Automation
Functie: senior Integraal Project manager Aandrijf- en besturingstechnologie

Werkzaamheden:
In opdracht van Trinamics ben ik sinds april 2014 werkzaam bij IHC Drives & Automation, onderdeel van Royal IHC. IHC Drives & Automation divisie is verantwoordelijk voor leveren van aandrijf- en besturingssystemen voor een vijftal offshore schepen, Pipelay Support Vessel, voor de Braziliaanse opdrachtgever SapuraKencana.
Kern activiteiten : stakeholders management, interfase management, contract management, kwaliteit
management, conflict management, finance management, risicomanagement, change management en omgevingsmanagement.

De hoofdopdracht van het project is het engineering, installeren in bedrijfstellen van de complete elektrische installatie aan boord van de schepen.
De scope van het project is :
• Engineering, aanleveren, aankoppelen, inbedrijfstellen inclusief de Seatrails van de complete elektrische
installatie en de componenten waaruit deze installatie is opgebouwd.
• Opleveren van een Dynamic Postioning installatie.
• Turnkey oplevering, inclusief transport van de hoofd generatoren aan de leverancier van de scheepsmotoren.

Breakdown van de hoofd componenten:
1. Hoofd-, Hulp- en Nood generatoren.
2. Hoofd/distributie switchboards 6,6kV, 440V , 230V,
115V and 24VDC.
3. Thruster motoren, Frequency converters, inclusief
transformatoren voor de thrusters.
4. Distributie, pipelay en hoofd kraan
transformatoren.
5. Verlichting transformatoren, verlichting distributie
panelen.
6. DP systeem
7. Vessel Management systeem
8. Power Management systeem
9. Control consoles in de ECR en op het
navigatiedek.
10. Deck service points, shore connection en test
panelen.
11. Alle electrische subsystems zoals telefoon, LAN,
intercom, fire detection etc.
12. Noodzakelijke cable trays, cables, etc.

Dit multidisciplinaire project bestaat uit de volgende disciplines :
Electrical engineering, Automation engineering, System Integration engineering, Software engineering, QA/QC, HSE, Finance, Purchasing & logistics, On-site management en Project management.
Het project was in 2012 gestart en zal naar verwachting in 2016 beëindigen.
De projectwaarde voor de IHC Drives & Automation scope is in totaal € 150 miljoen (€30 miljoen per schip).

Ik geef leiding aan een projectteam dat bestaat uit 35 personen.
Maandelijks rapporteer ik de projectvoortgang en de financiële status van mijn project naar de opdrachtgever
en de directie van IHC Drives & Automation.
Als senior Project manager ben ik verantwoordelijk voor de volgende aspecten :
managen, monitoren en aansturen van alle activiteiten binnen het project o.a. opstellen van Project Initiatie Document (PID), opleveren van engineering pakketten, opleveren van alle inkoop- en bouwdelen, afhandelen van meer- en minderwerk met de klant en/of subcontractors. opleveren van inbedrijf gestelde IHC Drives & Automation installaties en opleveren van het complete documentatiepakket.

Als On-site manager was ik verantwoordelijk voor uiteenlopende activiteiten tijdens de afbouw van de Sapura Topazio. In die rol verzorgde ik de dagelijkse coördinatie met betrekking tot technische afnames (SAT’s en HAT’s) van verschillende installaties, het bijwonen van voortgangsoverleg met de opdrachtgever (IHC Offshore & Marine) en de klant, coördinatie bij het afhandelen van openstaande restpunten, uitbrengen van wekelijkse voortgangsrapportage naar de opdrachtgever en de directie van IHC Drives & Automation.

Na de oplevering van de PLSV Sapura Diamante en Sapura Topazio ben ik als warranty manager verantwoordelijk voor coördineren en afhandelen van binnenkomende claims vanuit Sapura Kencana.
Tot mijn takenpakket behoort het updaten van het claim register, bespreken van claims met desbetreffende partij(en) (sub-contractors en/of leveranciers), opstellen van plannen van aanpak voor het afhandelen van de claims, rapporteren van status en voortgang van de lopende claims aan IHC Service & Garantee.

September 2010 – februari 2014 : TCPM Advies B.V.
Opdrachtgevers : Fischcon Trading & Engineering B.V., TCPM Engineering, Research & Development, Rijkswaterstaat en Bosch Rexroth B.V.
Oktober 2012 – februari 2014 : Bosch Rexroth B.V.
Functie: Integraal Projectmanager Aandrijf- en besturingstechnologie

Werkzaamheden:
In opdracht van TCPM Advies B.V. was ik vanaf oktober 2012 werkzaam bij Bosch Rexroth B.V. onderdeel van de Duitse multinational Bosch Group. Bij Drive & Control divisie van Bosch Rexroth BV leidde ik een aantal infra/elektrische/werktuigbouwkundige projecten voor de Rijkswaterstaat.

De hoofdopdracht van het project luidde: een complete Systeemvervanging van de Maeslantkering (onderdeel van de Deltawerken). Bosch Rexroth moet het aandrijf- en besturingssysteem van de Maeslantkering compleet vervangen. Dat project was uitgevoerd als een Publiek-Private Samenwerkingscontract (PPS).
Dit multidisciplinaire project bestaat uit de volgende disciplines Systeem- en software engineering, Electrical engineering, Mechanical engineer, QA/QC, HSE, Finance en Projectmanagement.
De projectwaarde voor de Bosch Rexroth-scope is in totaal € 20 miljoen.
Kern activiteiten : stakeholder management, interfase management, contract management, inkoop management conform UAC-GC standaarden, kwaliteit management, conflict management, risico management en omgevingsmanagement.

Het project was in 2009 gestart en zal naar verwachting in 2014 beëindigen.
Ik gaf leiding aan het projectteam van 18 personen. Maandelijks rapporteerde ik de projectvoortgang en financiële status naar de directie van Bosch Rexroth.
Als senior Project manager was ik verantwoordelijk voor de volgende aspecten :
managen, monitoren en aansturen van alle activiteiten binnen het project o.a. opstellen van het Project Management Plan (PMP) en opstellen van deelplannen, opleveren van engineering pakketten, opleveren van alle inkoop- en bouwdelen, afhandelen van meer- en minderwerk met de klant en/of sub-contractors ,opleveren van inbedrijf gestelde Bosch Rexroth installaties en opleveren van het complete documentatiepakket.

Als Proposal manager maakte ik deel uit van het projectteam dat verantwoordelijk was voor het voorbereiden, opzetten en finaliseren van de tender voor het Initieel Meerjarig Onderhoudscontract en het Voorgezet Meerjarig Onderhoudscontract. Het Initieel Meerjarig Onderhoudscontract is in november 2013 door Rijkswaterstaat geaccepteerd en ondertekend.

Installaties behorende bij de waterdefensie installatie (Maeslantkering ):
1. Powerpack units
2. Brandbestrijding systemen
3. Besturing systemen van de Locomobiel
4. Energie- en noodstroomvoorzieningen
5. Bliksembeveiliging
6. (Nood)verlichtingssystemen
7. Datanetwerken en telefooninstallaties
8. Camerasystemen
9. Intercomsystemen
10. Geluidssystemen

Oktober 2011 – oktober 2012: Rijkswaterstaat – Dienst Infrastructuur
Functie: Integraal Project manager

Werkzaamheden:
Projectmanagement van een aantal Infra/Civiele/WTB projecten voor de Dienst Infrastructuur van Rijkswaterstaat, project PrABO2; dit project behelsde het opzetten, coördineren en uitvoeren van de RisicoInventarisatie en Evaluatie (R I & E’s) voor de Beweegbare Objecten.
Mijn projectteam bestond uit de volgende disciplines:
Mechanical engineering, Electrical engineering, Software-engineering en system integration engineering, en had als opdracht alle projecten binnen het begrote budget en geplande tijdsbestek uit te voeren.
Dat project was uitgevoerd als een Publiek-Private Samenwerkingscontract (PPS).
Kern activiteiten : stakeholder management, contract management, inkoop management conform UAV-GC standaarden, kwaliteit management, risico management en omgevingsmanagement.

De projectactiviteiten waren: het opstellen van het Project Initiatie Document (PID), het ontwikkelen van een werkbare standaard RI&E model, overdragen van RI&E model aan de opdrachtnemers van de RWS (Witteveen en Bos en Arcadis) en coördinatie van de Landelijke uitrol, welke wordt uitgevoerd door opdrachtnemers van RWS.
Bij deze uitrol was ik verantwoordelijk voor o.a. planning, coördinatie en communicatie met de Dienst Infrastructuur, alle betrokken regio’s en de opdrachtnemers van RWS .
Installaties behorende bij de beweegbare bruggen en sluizen:
1. Energie- en noodstroomvoorzieningen
2. Bliksembeveiliging
3. (Nood)verlichtingssystemen
4. Datanetwerken en telefooninstallaties
5. Camerasystemen
6. Intercomsystemen
7. Geluidssystemen
8. Brandmeldinstallaties
9. Inbraakinstallaties
10. Sociale alarmeringssystemen

Januari 2012 – oktober 2012: TCPM Engineering, Research & Development
Functie: Project manager, Wind energie

Werkzaamheden:
In opdracht van TCPM Engineering heb ik een R&D (Research & Development) project aangestuurd op het gebied van Wind energie.
De hoofdopdracht van het project luidde: onderzoek naar de ontwikkeling van verschillende typen windturbines voor de windenergie branche, van kleine turbines met een vermogen van enkele kilowatts tot de huidige 6 megawatt offshore turbines.

Inhoud van dat onderzoek was als volgt :
- conceptmatige (mechanische) ondersteuning en optimalisatie.
- FEM analyse, van complete turbines en haar (structurele) componenten (onder meer grote gietdelen zoals frame en hub).
- 3D basic- en detailed mechanical engineering.
- Specificatie en integratie van componenten (bijvoorbeeld motoren, lagers, koeling, etc.) in de rotor, nacelle.
- Doorontwikkeling van ontwerp/prototype tot serieproductie.
- Ontwikkeling van hulpmiddelen om een windturbine on-site te installeren en componenten te produceren (zoals een kantelframe voor rotorblad productie).
- Detaillering en integratie van componenten in de toren (waaronder platformen).

Tot mijn takenpakket behoren de volgende activiteiten:
- het opstellen van het Project Initiatie Document (PID).
- Opstellen van de planning en bepaal de vereiste capaciteit van engineering.
- Aansturen van de projectteam (Lead engineers, projectengineers, productie, e.d.).
- Rapporteren van project voortgang naar de TCPM directie.
- Bewaakt voortgang en kosten.
- Opstellen van de project evaluatie en delen van de Lessons Learned met de TCPM organisatie.

September 2010 – september 2011:
Fischcon Trading & Engineering B.V. actief in
Offshore/Maritiem/Oil & Gas sector
Functie: Project manager WTB

Werkzaamheden:
Tot mijn takenpakket behoren de volgende activiteiten:
- het opstellen van het Project Initiatie Document (PID).
- Bespreekt, beoordeelt en becommentarieert offertes.
- Bewaken van de order specificaties en klantenwensen.
- Opstellen van de planning en bepaal de vereiste capaciteit van engineering en productie.
- Aansturen van de projectteam (Lead engineers, projectengineers, productie, e.d.).
- Rapporteren van project voortgang naar de Fischon directie en de klant.
- Bijwonen van periodieke project overleggen met de klant, sub-contractors en leveranciers.
- Bewaakt voortgang, kosten, kwaliteit (conform specificaties).
- Denkt vooruit, communiceert met inkoop over de materiaalbehoefte.
- Afhandelen van meer- en minderwerk met de klant en/of sub-contractors.
- Coördinatie van de afnames (FAT’s en SAT’s).
- Coördinatie van de project documentatie en certificaten.
- Opstellen van de project evaluatie en delen van de Lessons Learned intern en extern.

Kern activiteiten : stakeholder management, contract management, financiële management, kwaliteit
management, risico management en conflict management.

In ERP systeem bijhouden van:
1. Facturatieschema
2. Projectplanning
3. Uren begroting
4. Budgets

Tot de type installaties van mijn projecten behoorde :
1. Mobiele brandbestrijding systemen (complete wtb en elektrotechnische installaties in een container).
2. Mobiele koeling systemen voor de offshore.
3. Mobiele brandstofsystemen.

September 2004 – Augustus 2010: USG People Group (Technical project management)
Opdrachtgevers: NACAP Benelux B.V. , Axflow B.V. en Dresser Rand Nederland

September 2008 – augustus 2010: • Nacap Benelux B.V, Infra/WTB/Boven- en ondergrondsaannemer
Functie: Project manager Infra/WTB
Werkzaamheden:
Bij Nacap vervulde ik de functie van senior projectmanager Infra/werktuigbouw.
De opdrachtgever was Rijkswaterstaat en de hoofdopdracht luidde: de aanleg van camerasystemen op de spitsstroken in de randstad ( provincie Noord- en Zuid Holland) en het plaatsen van BermDRIPS langs de rijkswegen ( provincie Flevoland, Utrecht, Noord- en Zuid Holland). Dat project was uitgevoerd als een Publiek-Private Samenwerkingscontract (PPS).

In deze rol was ik o.a. verantwoordelijk voor de voorbereiding, uitvoering en aflevering van een of meerdere technische projecten.
Tot mijn takenpakket behoren de volgende activiteiten:
- het opstellen van het Project Initiatie Document (PID).
- Bewaking van het (klant)bestek.
- Vastlegging van de project scope in overleg met de klant.
- Bewaking en bijsturen van de projectplanning.
- Coördinatie van inbedrijfstelling en uitvoering.
- Monitoren van budgets.
- Afhandelen van meer- en minderwerk met de klant en/of sub-contractors.
- Coördinatie van afnames van de installatie(s) voor de overdracht (SAT/ISAT) bij de klant.
- Coördinatie van aflevering van de einddocumentatie.

De volgende systemen behoorden tot mijn project :
1. Energie- en noodstroomvoorzieningen
2. Bliksembeveiliging
3. (Nood)verlichtingssystemen
4. Datanetwerken en telefooninstallaties
5. Camerasystemen
6. Intercomsystemen
7. Geluidssystemen
8. Brandmeld installaties
9. Inbraakinstallaties
10. Sociale alarmeringssystemen

November 2006 – september 2008 : AxFlow B.V., actief in Food/Petrochemical/Offshore/Zware industrie

Functie: Project manager WTB
Werkzaamheden:
Managen van complexe en grote technische projecten in een Engineering omgeving.
Tot mijn takenpakket behoren de volgende activiteiten:
- Beoordelen van de offertes.
- Bewaken van project bestek (ken).
- Beoordelen van de technische tekeningen en aansturen van de engineers/tekenaar(s).
- Begeleiden van de project inkoop en expediten van de leveringen.
- Opstellen en bijhouden van de projectplanning.
- Coördinatie van de projectdocumentatie.
- Hoofd communicator voor de klant, leveranciers en aannemers.
- Behandelen van claims afkomstig uit o.a. productiefouten van leverancier.
- Aansturen van de projectteam.
- Coördinatie van de Factory Acceptenance tests (FAT).
- Coördinatie en aansturen van Non-conformities richting leveranciers.

Volgende type installatie behoorde tot mijn projecten :
1. Diesel Injection Skids (complete WTB en elektrotechnisch installatie in container).
2. Meet- en regel systemen.

September 2004 – oktober 2006: Dresser Rand Nederland in Offshore/Zware Industrie/Petrochemical sector

Functie: Projectleider WTB (Rotating en Mechanical equipments)
Werkzaamheden:
Tot mijn takenpakket behoren de volgende activiteiten:
- Voorbereiden, aansturen en coördineren van technische projecten (installeren van nieuwbouw rotating & mechnical equipment voor Offshore, Olieraffinaderijen, elektrische centrales).
- Aansturen van de projectteam.
- Periodieke overleggen met de klanten, leveranciers, aannemers en overheidsinstanties.
- Modificaties voorbereiden van de rotating & mechanical equipments.
- Coördinatie van logistiek en documentatie
- Uitvoeren van technische inspecties op rotating & mechnicals equipemenst voor Petrochemie industrie en Offshore.
- Periodieke onderhoud voorbereiden en uitvoeren.
- Rapporteren van het project status.
- Uitbrengen van technische adviezen naar de klanten en vergroten van klantenbestanden.

De volgende type installaties behoorden tot mijn projecten:
1. Energie opwekkingsystemen
2. Hulpwerktuigsystemen tbv ladingopslag
3. Rotating systemen (Turbines, Dieselmotoren etc.)

Opleiding interimmanager

2002 - 2004 :Master of Science - Port Integraal Management, Hogeschool van Vlissingen, Diploma
Hoofdvakken: Bestuurskunde, Bedrijfskunde, Haven management, Logistiek management, Europese scheepvaart wetgeving, Maritiem Personeel & Organisatie, Communicatie wetenschappen
Onderwerp afstudeerscriptie: Optimalisatie van rendement en bedrijfsprocessen van de opslagcapaciteit van containerterminals.

1995 - 2000 :HBO - Maritiem officier (Maritiem Engineering), Hogeschool van Amsterdam, Diploma
Hoofdvakken: Navigatie, Beladingstechnologie, (scheeps)werktuigbouwkunde, Installatietechniek, Navigatieinstrumenten, Hulpwerktuigen, Elektronica, Automatisering, Autocad, Maritieme bedrijfskunde, Maritiem Management & Organisatie, Communicatiekunde, Rederijkunde, PR & voorlichting, International Safety Management, Geïntegreerde navigatie systemen, Beladingstechnologie
Onderwerp afstudeer scriptie : Simulatie model van de voortstuwing van een koopvaardijschip t.o.v. een marine fregat
Afstudeer organisatie : Koninklijk Instituut voor de Marine in Den Helder

1992 - 1995 :HAVO, Diploma
Vakkenpakket: Nederlands, Engels, Wiskunde-B, Natuurkunde, Aardrijkskunde en Geschiedenis

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

WTB project management, Integraal Project management, Publiek-Private Samenwerkingscontracten (PPS).
Design, Build, Finance and Maintain-contract (DBFM). Windenergie R&D project management, Scheepsbouw project management, Aandrijf- en besturing technologische project management, Electro technische project management, Infra/Civiele project management, People management, Prince 2, PMP, Contract management, UAV-GC, Project Initiatie Document (PID), Interface management, Sub-contracting management, Risico management en Finance management.


Talenkennis interimmanager

- Nederlands: mondeling en schriftelijk uitstekend
- Engels: mondeling en schriftelijk uitstekend
- Duits: mondeling goed en schriftelijk voldoende


Overig

Software kennis :
Windows 95 / Windows 97, Windows 2000, Windows XP 2003, Window 7, Windows 8
Microsoft Office : Microsoft Access, Microsoft Publisher, Microsoft Works. Microsoft Projects, Microsoft Visio
ERP software: Trimergo I en II, IFS en ISAH.
Mat Lab en DynaShip
Autocad 2002 en 2006, StabiCad en Nordined


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :