Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim manager

Interim manager

Werkervaring interimmanager

· Rietveld Automatisering.
- Sales/analist software voor woninginrichtingsbranche. 1988-1990

· Plibrico GmbH Düsseldorf
- Systeemanalist Management Information System 1988

· Hewlett-Packard Nederland. Afstudeerstage project bestuurlijke informatievoorziening. 1990
- In SDW beschrijving maken van de gehele AO organisatie financial department

· Handels Onderneming Schadébo Den Bosch B.V.
Handelsonderneming voor Woninginrichtings- en D.H.Z. zaken.
Omzet 90 miljoen, 200 medewerkers.
Werkzaam van 1991 tot 1998
Diverse functies doorlopen binnen Schadébo:
· Hoofd automatisering. Verantwoordelijk voor:
- opzetten nieuwe informatiesystemen voor verkoop, inkoop, administratie en
logistiek
- pakketselektie
- invoeren EDI/FEDI, elektronische orderverwerking, facturen en betalingsberichten
- optimaliseren informatiestromen
- aanleg netwerk voor IBM RS/6000
- training personeel via workshops
- onderhouden van contacten met hard- en software leveranciers, met name firma DiGiS in Houten leverancier ERP software

· Lid management team voor inkoop en automatisering. Verantwoordelijk voor:
- leiding geven aan 15 medewerkers
- aanhouden budgetten
- in samenspraak met directeur/eigenaar inkoopbeleid bepalen
- verder optimaliseren van automatiseringssysteem tot “Tool of Management”
- kantoorautomatisering opzetten met Windows 3.x, Windows 95 en MS-Office toepassingen
- projectleider verhuizing hoofdkantoor
- alle communicatiesystemen: telefooncentrale, GSM, fax
- aanleg UTP netwerk Digital voor DEC Alpha, koppelen via glasvezel van diverse lokaties, routers, bridges, 300 werkplekaansluitingen, MS Exchange

· Unit Manager Logistiek en Automatisering. Verantwoordelijk voor:
- leiding geven aan 80 medewerkers logistiek en 2 medewerkers
automatisering
- optimaliseren goederenstromen
- aanpassen organisatiestructuur
- reorganiseren bestaande afdelingen
- automatiseren goederenstromen
- ontwikkeling en implementatie in eigen beheer ontwikkeld Warehouse Management System pakket Schadis
- implementatie Radio Frequency Pick Pack en Check systeem LXE
- lid stuurgroep automatisering
- lid unit beheer overleg


Huidige functie:
Zelfstandig consultant sinds 1 februari 1998
Diverse opdrachten:
· Adviseur voor producent van tv steunen. Verschillende opdrachten gedaan waaronder:
- Werving en selektie hoofd automatisering
- Selektie EDI pakket
- Begeleiding opzet IT beleidsplan
- Leveranciersselektie
- Second opinion voor IT beslissingen

· Diverse opdrachten bij Schadébo
- Opzetten nieuw distributiecentrum in Vlissingen
- Implementatie inkoop bestelmodule Infolog
- Implementatie Warehouse Management Systeem Schadis
- Implementatie ERP pakket bij werkmaatschappij
- Gesprekspartner voor E-commerce opzet digitale bouwmarkt door derden

· Interim manager van Spaendonck Tilburg
- Ad interim hoofd Dienst Interne Automatisering en hoofd automatisering van
Spaendonck Pensioen & Vermogensbeheer
- Aansturing 18 medewerkers IT afdeling
- Opsplitsen IT afdeling naar business-units
- Opzet decentrale IT afdelingen: formatie, doelstellingen, budgetten

· Team leider gebruikers acceptatie test team PGGM Zeist
- Leiding geven aan testteam van 12 medewerkers
- Bepalen acceptatiecriteria Rechten Berekening en Toekenning systeem
- Opzetten test scenario’s en profielen
- Aanzet implementatieplan

· Projectleider vooronderzoek Deutsche Post Wertlogistik in Bonn
- Uitvoeren van een vooronderzoek t.b.v. een nieuw te ontwikkelen maatwerksysteem
- Linking pin tussen Nederlands softwarehuis en Deutsche Post
- Interviewen van key-users
- Opstellen adviesrapport

· Interim IT manager DMV International, onderdeel van Campina Melkunie
- Eindverantwoordelijk IT afdeling
- Gesprekspartner IT dienstverleners
- Diverse projecten waaronder
- Implementatie Intranet
- Euro conversie
- SAP implementatie DMV Hong Kong en Japan

· Diverse projecten
- Ontwikkelen website
- Adviseren bij inrichten internet/mail toepassingen
- Implementatie ERP pakket


Sinds februari 2001: Lid projectteam @t info, ICT project van Amsterdam Thuiszorg
· Projectleider leveranciersselectie ERP, CRM, HRM en Business Intelligence systemen
· Projectleider leveranciersselectie hardware, software, dataverbindingen en telefonie
Voor beide projecten:
- Maken van projectvoorstellen
- Opstellen en analyseren Request for Information
- Opstellen en analyseren Request for Proposal
- Contactpersoon voor leveranciers
- Opstellen scoremodel / selectiecriteria
- Onderhandelingen leveranciers
- Aanbeveling Raad van Bestuur
- Opstellen SLA’s
Totale inkoopwaarde beide projecten: Fl 6.500.000,-

· Projectbegeleider implementatie Personeel & Salarissysteem
· Projectbegeleider Test en Acceptatie
Voor beide projecten:
- Begeleiding interne projectleider Amsterdam Thuiszorg
- Coachen projectmedewerkers
- Opstellen projectplannen, planningen, AO procedures, opleidingen


Opleiding interimmanager

V.W.O., Atheneum B, Grotius College Heerlen,
1977-1984
W.O., Katholieke Universiteit Brabant,
Bestuurlijke Informatie Kunde bedrijfsvariant,
1984-1990


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Analytisch, rustig, doortastend, turn around

Talenkennis interimmanager

Engels, duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :