Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Marketing & Communicatie Manager

Marketing & Communicatie Manager

Werkervaring interimmanager

2007 - 2009 zelfstandig Interim manager
Tweede helft 2007 en begin 2008 werkzaam bij Henri Wintermans Cigars als a.i. International Brand Manager
In 2008 werkzaam bij Intratuin als a.i. Marketing Communicatie Manager, leidinggevend aan het campagneteam en projectmanager ontwikkeling lokaal marketing handboek.

2003 - 2007 Marketing Director, The Nut Company
Europees marktleider in de markt van voorverpakte pinda’s en noten. Omzet plus 450 miljoen euro. Het bedrijf is actief met A-merken, Private label en Business Ingredients.

Taken en verantwoordelijkheden:
• Het ontwikkelen van corporate communicatiebeleid voor de TNC groep.
• Brand strategy development voor de A merken in Europa.
• Direct leidinggevend aan een team van 5 marketing managers en indirect aan 9 marketeers.
• Coördinatie van internationale marketing en innovatie projecten.
• Sparringpartner voor country managers in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Polen en Roemenië.
• Het vertegenwoordigen van de snack nuts category belangen bij key stakeholders (ESA, CIAA, scentific community, voedingscentrum, etc).
• Gerapporteerd aan de CEO van The Nut Company, de heer Maarten Leerdam.

1999 - 2003 Marketing Executive bij VODW
Cliënten en vervulde interim functies:
• The Nut Company, International Marketing Director
• ENECO, Project Manager (
• Commit Arbo, a.i. Hoofd Communicatie & PR
• Interpolis, Project Manager Corporate Communication
• Centraal Beheer, Project manager Market Research
• SNS Bank, Marketing Manager

Behaalde resultaten en ervaring via VODW
• Creëren van organisatie brede commitment voor diverse veranderingstrajecten & projecten.
• Ontwikkelen en implementeren van corporate identity.
• Het ontwikkelen en laten uitvoeren van een externe & interne communicatie strategieën.
• Het reorganiseren en opzetten van marketing & communicatie afdelingen.
• Managen eigen afdeling, MT ervaring


1997 - 1999 Werkervaring in Advertising & Brand Activation New Business Manager & Strategy Director bij Vand’rVeen & Partners, Middelgroot reclame bureau, circa 20 medewerkers. Het bureau werkt o.a. voor NS, Verkade, Croky, Koninklijke de Ruyter, Brand Bier en Campina Melkunie.

Commercieel Adjunct Directeur bij MORE, lid van het management team, verantwoordelijk voor new business en leidinggevend aan een accountgroep bestaande uit 4 personen verantwoordelijk voor de volgende accounts; Friesche Vlag, Globe Reisburo, Mijnders Meubelen, Voetbalclub Vitesse en het Gelredome.

1986 -1997 Diverse marketing functies in de FMCG sector
Gedurende een periode van 9 jaar werkzaam voor de savoury snacks divisie van United Biscuits. Eerste functie in 1988, brand manager voor Croky Chips, vervolgens marketing manager Nederland leiding gevend aan een team van 6 marketeers, laatste functie, International Brand Development Manager voor UB division savoury snacks continental Europe. In deze functie leidinggevend aan een international team van 4 marketeers.

1986 eerste werkervaring commercial trainee bij Quaker Oats o.a. verantwoordelijk voor het merk Cruesli-repen en de below-the-line activiteiten voor het ontbijtproduct Cruesli




Opleiding interimmanager

Masterclass, intern opleidingsprogramma binnen de VODW groep.

Creating Competitive Advantage, Templeton College, Oxford, UK.

Strategic Marketing Management Cranfield University, Bedford UK.

Bedrijfseconomie Erasmus Universiteit Rotterdam. Doctoraal diploma behaald in 1986



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

• Analytisch sterk, komt snel tot de kern.
• Visionair, slaat nieuwe wegen in en neemt anderen daarin mee.
• Besluitvaardig, zoekt gezonde balans tussen figures, facts & gut feeling
• Weet grote complexe projecten succesvol af te ronden.
• Treedt doelgericht op in de uitvoering, heeft scherp oog voor kosten en baten.
• Meewerkend voorman met hands-on-mentaliteit.
• Creatief & Initiatiefrijk.
• Communicatief en organisatiesensitief sterk.
• Als persoon aimabel en informeel.
• Leidinggevende ervaring met nationale en internationale marcom teams van 3 tot 25 personen.
• Actief betrokken bij formulering missie, visie, strategie en doelen.
• Ervaring met new business development, introducties, herpositionering.
. Ruime ervaring met coördinatie van het ontwikkelen en implementeren van diverse websites en intranet.


Talenkennis interimmanager

Engels spreken vloeiend, schrijven & lezen uitstekend.
Duits & Frans, spreken redelijk, basiskennis.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :