Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

manager

manager

Werkervaring interimmanager

Werkervaring § Alysis Zorggroep ; 12-2004 – heden
bij de Alysis Zorggroep (O.a.Rijnstate Ziekenhuis Arnhem) een change management opdracht uitgevoerd waarbij zowel het personele, kwalitatieve, als toekomstgerichte aspect zijn onderzocht en aangepast. Het totaal heeft geresulteerd in een adequate op de toekomst gerichte inkoop organisatie.Belangrijkste resultaten: - Implementatie nieuw financieel en logistiek systeem nieuw leven in geblazen- Werkwijze en samenwerking verbeterd- Doelmatigheid management informatie verbeterd- Processen aangepast en organisatiedeel daarop ingericht- Personele problemen opgelost- Herinrichting naar back office en inkoop advies gerealiseerd- Nieuwe manager inkoop geworven en aangesteld.



§ Atlant Zorggroep, Beekbergen
Concern Controller en teven manager van dataCura, het administratiekantoor. Verantwoordelijk voor ca. 24 medewerkers binnen de dienst van de afdelingen administratie, automatisering (ICT) en Control. Voor de gehele Atlant Zorggroep ( 8 locaties verpleging en verzorging, alsmede een deel extramurale activiteiten) eindverantwoordelijk voor het gehele financieel beleid. Lid van het managementteam van Atlant Zorggroep. Verantwoording aan Raad van Bestuur en contact met Raad van Toezicht op financieel gebied. Stuurgroep voorzitter van het project Atlant Zorg Registratie. Recent de financiering gerealiseerd voor de aanstaande nieuwbouw (ca. 24 €Mio).Belangrijkste resultaten: - Verwerkingstijd administratie versneld- Invoering en implementatie nieuw zorgregistratiesysteem - Doelmatigheid management informatie verbeterd- Processen vastgelegd en aangepast- Integraal management ingevoerd (verantwoordelijkheden en bevoegdheden)
§ Provincie Utrecht, bestuursdienstsectorhoofd sector administratie en informatievoorziening.Verantwoordelijk manager voor de opzet en uitvoering van financiële en personeel- en salarisadministratie en inrichting managementinformatie.Verantwoordelijk voor 40FTE’s personeel.Tevens voorzitter van de stuurgroep ter vervanging van het financiële- en management informatiepakket.Belangrijkste resultaten: - Motivatie en herschikking van taken en de medewerkers afdeling- Herkenning door interne klant van processen en resultaten van de afdeling- Accountmanagement opgezet naar interne klanten- Aanpassing werkprocessen en AO/IC- Europese aanbesteding en selectie voor nieuw informatiesysteem- Projectverantwoordelijke grote projecten
§ Scope Control BV , De Meern (onderdeel Pentascope)management consultant, eindverantwoordelijk manager, voorzitter van het management team. Deels (ca. 30%) werkzaam op projecten en deelsaccountmanagement verantwoordelijkheid voor onder andere de zakelijke markt en de gemeentelijke overheid markt. Als manager Scope Control B.V. eindverantwoordelijkheid voor o.a. commercie, productontwikkeling en interne planning en control. Sinds 2000 de overall eindverantwoordelijkheid voor Scope Control B.V.Belangrijkste resultaten: - Opbouw detacheringorganisatie van controllers- Ontwikkeling balanced scorecard en quick scan- Opzetten opleidingsplan medewerkers- Participatie in en verantwoordelijkheid voor diverse major projecten bij opdrachtgevers.
§ Stichting Larcom te OmmenInterim Hoofd Financieel Economische Zaken/financieel directeur in deze volgens de gemeenteorganisatie en rekening en verantwoording ingerichte instelling; lid van het managementteam. Verantwoordelijk voor de totale financiële gang van zaken, inclusief de planning en controlcyclus. Tevens hoofd automatisering. Verantwoordelijk voor de implementatie van een volledig nieuwe management informatie stroom, waarbij rekening houdend met regel- en wetgeving veel meer bedrijfsmatige stuurelementen zijn ingebouwd. Stuurgroeplid van het traject tot verandering van de organisatievorm, besturing en doelstellingrealisatie. Implementatie van een volledig nieuw wagenpark en lease concept.Verantwoordelijk lijnmanager van ca. 20 personen.Rapportage naar de voorzitter van het bestuur.Belangrijkste resultaten: - Kanteling van de organisatie naar een zakelijke organisatie- Herinrichting administratieve processen en informatie- Implementatie nieuwe management informatie- Implementatie leaseconcept en wagenpark beheer- Herinrichting bestuursorganisatie


Opleiding interimmanager

Opleiding Van - tot
§ MBA opleiding (incl.doctoraal Business Management) 02-2003 –09-2005
§ Master in art of Control 01-2002 – 12-2004
§ General Control 01-2000 - 09-2001
§ Corporate Controller 01-1996 - 11-1996
§ HEAO BE 02-1990 - 07-1992
§ HEAO BL 08-1997 - 05-1978

Trainingen - cursussen Van - tot
§ Management opleiding KUB 01-1993 - 09-1994
§ Management development Cap Gemini 1993 - 1997
§ Mansall Commerciële trainingen 1999
§ Coachingopleiding Schouten & Nelissen§ Automatiseringscursussen zoals ERP toepassingen en tools 1998 - 20001992 - 2002


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

(Interim) manager ( Financieel, Algemeen management) met een bedrijfseconomische en management achtergrond: 27 jaar staf- en lijnervaring binnen profit en not for profit organisaties. Enthousiaste, gedreven en resultaatgerichte manager die visie en strategie vertaalt naar de dagelijkse praktijk. Ruime ervaring in organisatie- en cultuurveranderingstrajecten, in beleidsbepalende zowel als uitvoerende zin.

Talenkennis interimmanager

Talenkennis Niveau
§ Nederlands Zeer goed
§ Engels Goed
§ Duits Goed
§ Frans matig


Overig

Relevante nevenactiviteiten
§ lid van het NGA, Nederlands Genootschap voor Administrateurs en Controllers
§ bestuurslid van een school voor licht gehandicapte kinderen. (tot 1989)
§ bestuurslid scheidsrechtersvereniging Veenendaal e.o.§ scheidsrechtersbegeleider voor de KNVB
§ voorzitter vereniging Netwerk Zakelijke Dienstverlening regio Utrecht (opstartfase tot 2002)§ lid Orde van Interim Managers (ingeschreven in Register van Interim Managers)


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :