Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

AO IC er

AO IC er

Werkervaring interimmanager

Diverse opdrachten als interim-manager van 1991 tot heden:
Opdrachten in chronologische volgorde.

KPN Getronics Nederland + België en Luxemburg (Brussel)
oktober 2008 t/m juni 2009
Functie: Consultant
Werkzaamheden: Optimaliseren SOX systeem vanuit basis AS2 wat betreft key controls naar AS5 uitvoeren kwaliteits review op uitgevoerde SOX testen en uitvoeren van SOX testen zelf.
Resultaten; Besparing in uitvoering SOX testen met 40% met behoud van kwaliteit

Robeco Rotterdam
Juli 2008 – augustus 2008
Functie:
Werkzaamheden: Uitvoeren SOx testen asset management “group Finance” afdeling, back office
Resultaat: Achterstand in uitvoeren complexe SOX testen ingelopen, zodat ïn-control verklaring” over eerste halfjaar binnen tijdslimiet kon worden gehaald

Accountantskantoor Fixus
2007 - heden
Functie: Registeraccountant, bedrijfsadviseur,
Werkzaamheden: Advies en berekening waarde aandelen voor uittredende directeur productie-onderneming. Uitvoeren beoordelingsopdracht notariskantoor
Inbrengverklaringen
Resultaat: behoud accountancywerkzaamheden na vertrek vorige accountant en behoud klantenkring en inkomsten

ABN AMRO Verzekeringen Zwolle
Januari 2008 – juni 2008
Functie: Projectleider SOx
Werkzaamheden: Implementatie SOx-traject binnen ABN AMRO Verzekeringen te Zwolle (51% dochter Delta Lloyd Groep). Uitvoeren van risicoanalyses, opzet control framework, definiëren high level controls, documenteren, houden van workshops, kwaliteitsbewaking
Resultaat: Opzet solide risicobeheersysteem en verhoogde” control” awareness en acceptatie bij betrokken personeel

VVAA Informatisering
Juli 2007 – oktober 2007
Functie: Consultant ITIL & CobiT voor DNB Compliance
Werkzaamheden: Review CobiT 4.0 compliance. Doen van voorstellen ter verbetering van IT management ter voldoening aan de eisen van de DNB wat betreft IT management
Resultaat: Directe verbetering opzet en uitvoering incident management en een heldere GAP analyse welke stappen genomen moesten worden om compliant te worden conform eisen DNB. Stappenplan opgeleverd.

Fortis ASR
Februari 2007 – juni 2007
Functie: Programma Manager
Werkzaamheden: Compliant maken Fortis ASR Bank, uitvoeren Risk Self Assessment sparen en beleggen. Beoordelen, doen van voorstellen, uitvoeren verbetering AO (bWise), aanbrengen kwaliteitsverbeteringsslag, doen opzetten en uitvoeren compliance en risico mitigerende controlemaatregelen ten behoeve van in control status
en verklaring.
Resultaat: Opgeleverd praktisch werkend risicobeheersingmodel (blauwdruk)

AA Financial
2001 - heden
Functie: Consultant beheersing & compliance systemen
Werkzaamheden: Opzet beoordelingssysteem (scan) inzake toepassingen en compliance aan IFRS, SOx, Tabaksblatt, advies omtrent content website moonshadow
Resultaat: Opgeleverd verbeterde governance checklist

Tripticom B.V.
2001 - 2004
Functie: Externe accountant
Werkzaamheden: Samenstelling c.q. beoordeling (geconsolideerde) jaarrekening Tripticombedrijven, accountantscontrole Tripticombedrijven
Resultaat: Goedleurende accountantsverklaring en verbeterde managementrapportage

ABN AMRO Hypotheken Groep
Oktober 2006 – januari 2007
Functie: BIV specialist optimalisatie bedrijfsprocessen
Werkzaamheden: Optimaliseren bedrijfsprocessen Risk Management, Bijzonder Beheer (collections), Control & Reporting, Information Management en dat vastleggen in Bwise
Resultaat: Aactuele procesflows en gerealiseerde procesvereenvoudiging

ING Real Estate
Juli 2004 – juli 2006
Functie: IFRS consultant/SOx consultant
Werkzaamheden: - ING Real Estate Development: SOx-project, uitvoeren van een risicoanalyse en opstellen bedrijfsrisicoprofiel, PCDM’s, bepalen key controls, maken testscripts, voorbereiden en coördineren test of design en test of effectiveness, aanpassen interne beheersingssysteem als gevolg van SOx deficiënties.
- ING Real Estate Corporate Control: Opzet nieuw accounting manual IFRS, ontwerpen procedures periodeafsluiting en jaarafsluiting, plaatsen accounting manual op intranet (world wide website), beoordelen kwaliteit jaarrekening 2003, uitvoeren regulier AO en audittaken.
Resultaten: Verbeterd IFRS handboek, Reporting procedure maandafsluiting, geoptimaliseerd SOX control systeem, reductie van 220 gedefinieerde controls naar 60

ING Bank
Oktober 2003 – februari 2004
Functie: Quality Assurance consultant
Werkzaamheden: SOx beoordelen testscripts, uitvoeren SOx compliance tests voor 0-stelling van SOx compliant beheersysteem (deficiency – default bepaling)
Resultaat: Verbeterde test scripts (250) zodanig dat uitvoering van de 0 test een goed resultaat opleverde. Zonder mijn inspanning zou de initiële test zijn mislukt



Interpay, R International Card Products
Juli 2000 – October 2003
Functie: Hoofd financiële administratie en AO-functionaris
Werkzaamheden: Ontwerpen en beschrijven AO, ontwerp beheersysteem op basis van ROB regelgeving DNB/AFM en Basel II
Resultaat: Beter werkende financiële administratie die nu wel tijdslimieten haalde bij afsluiting. Productadministratie en financieel clearing (afrekeningsysteem opgezet voor verwerking van kasopnames van buitenlanders (VISA kaarthouders) in Nederland

Rijksverkeersinspectie
Oktober 1999 – juni 2000
Functie: Intern accountant, beleidsadviseur
Werkzaamheden: Interne controle scheepvaartsloopregeling, opstellen IC Beleidsplan 2000-2005, projectleider automatisering, post- en archiefsysteem, projectleider activabeheersysteem
Resultaat: Geverifieerde sloopregeling. Eén fraudegeval gedetecteerd. Nieuw beleidsplan geaccepteerd voor afdeling Interne Controle, Activabeheersysteem en postsysteem geïmplementeerd.

Douwe Egberts Utrecht (2x)
Juli 1998 – december 1998
Functie: Interim manager reorganisatie
Werkzaamheden: Reorganisatie, internationale orderfunctie, reorganisatie administratie
Resultaat; Internationale orderfunctie weer aan de praat gekregen met grotere efficiency. Reorganisatie administratie, achterstamden (2000 posten) verklaard en gecorrigeerd.

AVR Rotterdam/ Brielselaan
1997
Functie: Consultant ISO
Werkzaamheden: ISO-certificering afval acceptatie system.
Resultaat: ISO certificaat verkregen

Alewijnse Nijmegen
1996
Functie: BIV AO specialist
Werkzaamheden: Ontwerpen en beschrijven AO
Resultaat: Nieuw geaccepteerd datamodel personeelallocatie binnen meerdere BV’s.

NS Projectorganisatie Betuweroute
1995
Functie BIV AO specialist
Werkzaamheden: Ontwerpen en beschrijven AO
Resultaat: Opzet AO systeem en procesbeschrijvingen

Nederlandse Assurantie federatie
1993 - 1994
Functie: Financieel manager
Werkzaamheden: Opzet bank voor assurantie tussenpersoon.

Ingenieursbureau NS (nu Railconsult)
1992
Functie: Controller a.i.
Resultaat: Opzet datamodel voor projectuitvoering (planning) en beheer van aangenomen projecten

Nederlandse Spaarbankbond
Periode: 1987 - 1991
Functie/rol: Directeur accountantsdienst
Werkzaamheden: Taken en verantwoordelijkheden:
- Toezichthouder namens DNB
- Accountantscontrole van twee pensioenfondsen
- Externe accountantscontrole en certificeren interne jaarrekening
- Adviseren spaarbanken op het gebied van AO en IB
- Leidinggeven aan een dienst van 40 personen
- Adviseren over introductie en invoer van Basel I

Centrale Volksbank
Periode: 1983 – 1986
Functie/rol: Adjuct-directeur
Werkzaamheden: Taken en verantwoordelijkheden:
- Administratie, administratieve organisatie, automatisering en interne controle
- Leidinggeven aan een tiental chefs. Totaal aantal personen in administratieve afdelingen: 125.

Data General Europe Parijs
Periode: 1982 – 1982
Functie/rol: Operational Auditor Verre Oosten, West Europa
Werkzaamheden: Taken en verantwoordelijkheden:
- Beoordelen en het verbeteren van complexe voorraadbewakings- en overige interne beheerssystemen (operational audits). Werkgebied: West Europa, Australië en het Verre Oosten.

Dienst Ruimtelijke Ontwikkeling en Stadvernieuwing
Periode: 1980 – 1981
Functie/rol: Hoofd Financiën

Mobil Oil
Periode: 1974 – 1979
Functie/rol: Internal Audit Supervisor Benelux / Tax Manager Benelux

Bank Mees en Hope N.V.
Periode: 1970 – 1974
Functie/rol: EDP Auditor

Nietzmann, Ten Hage en Kuyper
Periode: 1967 - 1970
Functie/rol: Assistent accountant


Nevenactiviteiten

Periode Werkgever Funktie

1976 t/m heden Diverse onderwijsinstellingen Docent

2009 Fontys
Docent LAC en administratieve organisatie/BIV HBO opleiding accountancy master

1988 - heden
Katholieke Universiteit Brabant//Universiteit van Tilburg
Corrector en examinator Controleleer/Accountantsexamen.
Sinds 1996 docent werkcolleges postdoctorale opleiding accountancy,
vak controleleer waaronder implementatie SOX, Tabaksblat en IFRS.
Mede-auteur/ontwerper accountantsexamen 1997/1998/1999
Instellingexamens.
Begeleiden afstudeerscripties over diverse onderwerpen waaronder Basel 2 risicobeheersing, securisitatie

1993 - heden
SPD
Examinator vakken Interne Organisatie, Bedrijfseconomie,
Bestuurlijke informatievoorziening en externe verslaglegging

1988 - heden
Nivra.
Docent Externe Verslaggeving. Examinator idem.
IFRS

1979 - 1980
Bestuursschool Zuid-Holland Den Haag
Medeauteur, docent en examinator voor een tweejarige opleiding
voor gemeenteambtenaren, die de rang van Administrateur-A wilden
behalen.
Cursusonderdelen: Administratieve Organisatie, Informatiekunde en
automatisering.

1977 - 1984
Praehep
Docent MBA en SPD opleiding (mondeling)
Vakken bedrijfseconomie en administratieve organisatie

1976 - heden
Leidse Onderwijsinstellingen
Corrector, examinator, auteur examens en schriftelijke cursussen.
Docent examentrainingslessen SPD vak AO/IB.
Lid beroepenveld c


Opleiding interimmanager

Opleidingen & cursussen
- Diverse managementcursussen en seminars binnen vakgebied. 1980 – heden

- Diverse automatiseringscursussen: programmering systeemanalyse, projectmanagement, bestandsorganisatie, netwerkstructuren, beheer en beveiliging, CobiT, Prince, ITIL. 1970 – heden

- Nivra; Registeraccountancy. Specialisatie EDP audit, diploma behaald 1979

- MO Economie, diploma niet behaald 1969

- HBS-A, diploma behaald 1965

Vaardigheden

Automatiseringskennis
- Word Peoplesoft
- Excel Oracle
- Visio Mavim
- ABC flowcharter Bwise
- Grote Beer Bwise icSO
- AFAS GRC plus
- Exact Lotus notes



Karaktereigenschappen

Persoonlijke eigenschappen
- Praktische oplossingzoeker
- Doorzettingsvermogen
- Logisch denken

Inhoudelijke eigenschappen
- Analytisch vermogen
- Helikopterview
- Deskundig in praktisch toepasbare risico-analyse (bedrijfsspecifiek en branchespecifiek)
- Goed inschattingsvermogen inzake prioriteitstelling en probleemanalyse
- Overzicht in samenhangende bedrijfsprocessen
- Ervaring met bouw van datamodellen
- Bankervaring: retail, investment management, hypotheken, verzekeringen
- Coaching ervaring
- Actuele kennis van IFRS en Basel I & II



 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :