Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Commercieel

Commercieel

Werkervaring interimmanager

Werkervaring:

2005-heden Interim projecten.
- Onderzoek Commerciële reorganisatie uitzend bureau (8 vestigingen)
- Haalbaarheidstudie, opzet multidisciplinair Werving en selectie bureau

2001-2004 Cap Gemini Ernst & Young Nederland
Bij deze internationale Consultancy & IT dienstverlener, werkzaam binnen de sector Consumer Products Industry and Distribution(CPRD).

Account Manager & MT-lid (Consumer Products Industry)
Verantwoordelijk als account manager voor sales en business development binnen de (inter)nationale named account Philip Morris.
Door het opstellen en uitvoeren van strategische account planning(accountplan & aansturen solution salesteam(5FTE)) de relevante CGE&Y diensten/producten portfolio (o.a.business consultancy, pakket-implementaties en detachering) positioneren en verkopen binnen dit account, door up- en cross-selling, contact niveau Cxx en management.
Milestone:
Persoonlijk account target € 500K gerealiseerd.

Account/Alliance Manager & MT-lid (Business Unit JDEwards & Warehousing)
Commercieel verantwoordelijk voor deze Business Unit.
Primair verantwoordelijk voor de opzet en commerciële ontwikkeling van een (inter)nationaal Warehouse Management Solution Centre binnen de B2B/Supply Chain Serviceline, inclusief de opbouw en het beheer van het (inter)nationale Partner Channel(Alliance Management).
Het Solution Centre hanteert een sterk Push-Sales gedreven go to market strategie, in samenwerking met software- en hardware partners.
Alles gebaseerd op de CGE&Y diensten portfolio(business consultancy, implementaties) inclusief outsourcing(IM,AM & BPO).
Milestones:
Gerealiseerde new business projecten tussen de € 30k en de € 1000K in de segmenten: Consumer Products Industry, Retail, Automotive, HighTech en Logistic Service Providers.
Bij accounts als: Philip Morris, Philips Lighting, Penske, Tibitt& Britten, Frans Maas, Volvo Trucks, BMW AG, IKEA, Ahold.


1991-2001 MediaHouse
Een onafhankelijke op new business(80%) gerichtte verkooporganisatie in de printed media-exploitatie. Speerpunt van de organisatie, de verantwoordelijkheid voor de werving en verkoop van advertentieruimte, inleggers en andere media uitingen in vakbladen, in de sectoren: Gezondheidszorg, Bouw en Overheid. Tevens verzorgde men bedrijf/product presentaties/introducties .

Ondernemer
Deze organisatie voor eigen rekening en risico van nul opgebouwd. Naast alle aspecten die aan het ondernemerschap verbonden zijn, lagen de taken vooral in: business development(commerciële strategy en organisatie) en de training en coaching(leading by example) van het sales-team.
Time-management: direct sales activiteiten 75% en management 25%.
Om in deze zeer competatieve markt te realiseren, werd er gewerkt met een regionaal georganiseerd salestarget gedreven sales-team(10 sales executives). Gesprek- en contractpartners lagen altijd op directie niveau.
Milestones:
Omzet toename van 400%, tot € 1.200K. De ontwikkeling en introductie van CRM-systeem, ten behoeve van toename up- en cross-selling. Middels business development verbreding van de doelgroep, met als doel de markt nog pro-actiever te benaderen. Opbouw kwalitatief hoog, target gedreven, sales-team (10 sales executives), met weinig verloop. Strategie ontwikkeling product markt combinatie media en ICT, print en on-line. Stevige producten in de markt. Verkoop van het bedrijf.


1991-1991 Infotheekgroep NV
Systeemhuis met de nadruk op de verkoop van hardware en standaard office software. De software divisie hield zich met name bezig met het project matig leveren van maatwerk, detachering.

Large account manager
Binnen de software divisie verantwoordelijk voor het opzetten van de business unit Business Intelligence (BI). Met name verantwoordelijk voor het introduceren en positioneren en licentie verkoop van dit engelse product (EIS-Track), gebaseerd op IBM OS-2 en AIX infrastructuren, in de Nederlandse markt.
Daarnaast verantwoordelijk voor de verkoop van maatwerk en detachering.
Milestones:
Opstellen marketing- en salesplan voor de business unit. Ontwikkeling Business Inteligence businessplan, definiëren en realiseren van pilots bij klanten. Introductie van het product bij de top-100 bedrijven in Nederland. Succesvol verkopen van detachering.


1987-1991 The Yellow Company BV
Deze middels een management buy-out verzelfstandigde business unit van The House of Communication BV, hield zich bezig met het in eigenbeheer ontwikkelen van een ERP systeem (EWACS). Door de gebruikmaking van een open ontwikkelomgeving was het mogelijk het product te implementeren in omgevingen variërend van UNIX tot Mainframes. Door de architectuur was het product zeer snel en zonder veel kosten te implementeren.

Adjunct directeur(aandeelhouder).
Binnen deze organisatie (25 medewerkers) verantwoordelijk voor marketing en sales, zowel nationaal als internationaal en resellers. Daarnaast verantwoordelijk voor financiën, met daaronder de financiële rapportage naar de aandeelhouders (venture capital maatschappijen).
Time management: 60% direct sales en daaraan gerelateerde business en 40% management.
Milestones:
Software licentieverkopen ter waarde van € 25k tot € 1.500k binnen de segmenten:(semi- )overheid (Ministerie WVC, Ministerie SoZa), logistieke dienstverleners, onroerend goed maatschappijen en dienstverleners, licentie verkopen in de UK en Duitsland. Venture Capital

The House of Communication BV
Software house hield zich bezig alle disciplines binnen de ICT. Ontwikkelen van branche georiënteerde standaard software producten, System Software (IBM en Digital); Industriële automatisering; Detachering en Organisatie & Informatieadvies.Business units waren product georiënteerd in de markt actief, alle diensten werden tot producten omgevormd en fixed-price aangeboden, behalve detachering. De organisatie was o.a actief binnen overheden, industrie, banken.

Sales Manager
Verantwoordelijk voor corporate sales (4 account managers). Zelf in het bijzonder voor de marketing en sales van de standaard applicaties voor verticale markten en behandeling van twee key-accounts(NS en Digital) inzake detachering.
Milestones:
Introductie van de nieuwe organisatie bij overheden, Rekencentra en large accounts. succesvol verkopen van software licenties, target realisatie €250k omzet in detachering


1986-1987 Canon Verkooporganisatie Nederland BV
Producent kantoormachines,divisie Small Business Computers
Account Manager SBC
Binnen de divisie verantwoordelijk voor de verkoop van hardware en software in de zakelijke reisbranche. Dit was een samenwerkingsverband tussen: KLM Nederland NV, Canon Europa NV, IPM International BV
Milestones:
realiseren verkopen software-licentie contracten met bijbehorende


Opleiding interimmanager

HBO HEAO-CE
Opleiding :- Heao-ce/ Havo/Mavo
- div. sales & marketing trainingen
· (Inter)nationaal account management(Cap Gemini Ernst & Young)
· Team Selling/Team Buying/Team Delivery(Cap Gemini Ernst & Young)
· Marketing van diensten(Interselling)
· En vele anderen.

Commercieel zeer gedreven senior Sales/Account manager, met 18 jaar succesvolle sales en business development ervaring in ICT en Media.

Persoonlijkheid: Ondernemerschap, Analytisch, Commercieel, Conceptueel, Coach, Overtuigend,
Strateeg, Realist, Communicatief, Creatief, Enthousiast, Doortastend, Team-player



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Algemeen Management
Sales Management

Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels
Duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :