Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Projectmanagement

Projectmanagement

Werkervaring interimmanager

01 / 2000 – heden
Momenteel ben ik overall projectmanager bij Casema NV voor de uitvoering van multidisciplinaire projecten. Van 2000 tot juni 2002 was ik eindverantwoordelijk voor het project kennisnet. In anderhalf jaar tijd zijn door mijn projectteam in totaal meer dan 2000 breedband internet aansluitingen gemaakt en in dienst gesteld. Sinds juni ben ik verantwoordelijk voor de uitbreiding en nieuwbouw van com21 ten einde het service van breedband internet op het gewenste niveau te houden. Daarnaast verdeel ik de werkzaamheden onder de projectmanagers en vervul ik een coachende rol om het projectmanagement op een hoger niveau te krijgen.


03 / 1998 – 01 / 2000
In deze periode werd ik door Brunel ICT gedetacheerd als projectmanager telecommunicatie.
- De eerste twee jaar heb ik gewerkt voor KPN Telecom en heb ik zowel bovengrondse als ondergrondse bouwprojecten gedaan. Ik was eindverantwoordelijk voor het projectresultaat in termen van geld, kwaliteit, organisatie, informatie en tijd. Projecten die ik heb gedaan zijn: bouwen voor de introductie van de nieuwe mobiele operators Ben, Telfort en Dutchstone; Hoogwaardig openbaar vervoer in Utrecht en de introductie van ADSL door KPN.
- Daarna heb ik drie maanden gewerkt bij VersaPoint, een joint venture tussen VersaTel en het Amerikaanse NorthPoint. Ik was hier verantwoordelijk voor het opzetten van een afdeling Installatie en Services voor het leveren van breedband technologie.
- Nu ben ik werkzaam bij UPC Nederland en ben ik zal projectmanager verantwoordelijk voor klantopdrachten in de zakelijke markt. Het gaat hierbij het leveren van leased lines, InterLans en ISDN30.



04 / 1996 – 03 1998
In deze periode heb ik gewerkt bij MegaCard International als algemeen projectleider aan een groot project voor smartcards. Hierin ben ik verantwoordelijk voor de interne bedrijfsvoering en de ontwikkeling van apparaten in Wit-Rusland. Ik geef leiding aan de medewerkers van MegaCard en aan diverse projectgroepen voor de ontwikkeling van elektronische / mechanische apparatuur en het opzetten van de productie. Tot mijn taken behoort: het zorg dragen voor de interne bedrijfsvoering, het opstellen en bijstellen van budgetten en de begroting, kostprijscalculaties, het opstellen van het ondernemingsplan, het voeren van onderhandelingen met producenten in Nederland en Wit-Rusland en het leiden van projecten voor de smartcard.


09 / 1988 - 04 / 1996 Directeur en mede eigenaar van Intraventie bedrijfsadvisering en -begeleiding
Tijdens mijn studie Bedrijfskunde aan de avond HTS heb ik samen met een mede student een organisatie adviesbureau opgericht, te weten Intraventie. In de loop der tijd hebben wij ons gepositioneerd als zogenaamde “Handige Mannen”, een organisatieadviseur die de mouwen opstroopt en aan de slag gaat. Toen het bureau goed begon te lopen heb ik besloten hiervoor fulltime te gaan werken als bedrijfsadviseur. In de periode heb ik veel uiteenlopende projecten gedaan, waarin het veranderen van de organisatie veelal centraal stond, zoals:
· Het opzetten van financiële administraties, de administratieve organisatie en het financieel beheer bij Rijksmusea.
· Opzetten van een computerbedrijf.
· Het organiseren en leiden van de “Managementteam Competitie” met als doel teambuilding..
· Het begeleiden van de invoering van een nieuwe werkwijze en een nieuw geautomatiseerd systeem bij de Raad voor Rechtsbijstand in Amsterdam en Den Haag, waaronder: het opzetten van de afdeling systeembeheer, het geven van opleidingen, het opzetten van de kantoorlogistiek en het beschrijven van procedures en het ontwikkelen van management informatie.
· Opzetten van een loodgietersbedrijf en het voeren van de administratie.
· Het optimaliseren van de werkwijze en de kantoorlogistiek bij de Gemeente Utrecht.
· Het organiseren van beurzen en het samenstellen van folders.
· Het opzetten van zaken in Oost-Europa.
Naast mijn uitvoerende werkzaamheden was ik verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering binnen ons kantoor. Ik verantwoordelijk voor de financiële administratie, de salarisadministratie, fiscale zaken en de begroting en budgettering. Eind 1995 kregen ik en mijn compagnon een meningsverschil, waarna wij ieder ons eigen weg zijn gegaan .


06 / 1991 - 06 / 1993 TNO
Als projectbegeleider bij TNO werkte ik direct onder de adjunct-directeur van een van de onderdelen van TNO, Industrie. Ik was in mijn functie het zakelijke en financiële geweten van de projectleiders en de afdeling. Ik adviseerde en begeleidde de projectleiders bij het opstellen van de offertes en het rond krijgen van de benodigde financiering, bijvoorbeeld door het verkrijgen van subsidie. Daarnaast hield ik project voortgangsbesprekingen met de projectleiders en het afdelingshoofd en rapporteerde aan de adjunct-directeur. In mijn tijd bij TNO heb ik projecten begeleid op het gebied van: binnenmilieu, coatings en textiel. Na twee jaar heb ik gekozen om voor mezelf te gaan werken en heb ik ontslag genomen.


05 / 1986 - 06 / 1991 PTT
Als junior adviseur had ik als taak het begeleiden van de implementatie van informatiesystemen. Dit betekende onder andere het geven van opleidingen, het begeleiden van het veranderingsproces, het vastleggen van procedures (AO) en het oplossen van organisatorische problemen die bij het invoeren van het informatiesysteem ontstonden. Daarnaast moest ik de senior adviseur ondersteunen bij het doen van onderzoeken en het schrijven van rapporten. Na twee jaar werd ik senior adviseur. Ik fungeerde als projectleider bij grote projecten op het gebied van de informatievoorziening bij PTT-onderdelen in het hele land. Tijdens de privatisering van de PTT heb ik mij eveneens bezig gehouden met het vorm geven en het veranderen van de afdeling, die net als veel afdelingen binnen de PTT resultaat gericht moesten gaan werken. Na ruim vijf jaar bij de PTT was ik toe aan een nieuwe uitdaging en heb ik gesolliciteerd naar de functie van projectbegeleider bij TNO.


1983 - 1986 Diverse uitzendbureaus
Direct na het behalen van mijn HAVO-diploma heb ik administratief werk gedaan voor uitzendbureaus. Zo heb ik met kleine onderbrekingen gewerkt voor: de Rijksgebouwendienst, Produktschap voor Groenten en Fruit, Ministerie van Defensie en de PTT. De PTT bood mij een vaste baan aan als junior adviseur informatievoorziening.



Opleiding interimmanager

HAVO - B-pakket - Diploma in 1983
Ambi-module - I1, I2 en B1 - Diploma in 1984
Avond-HTS - Bedrijfskunde - Diploma in 1989
Vrije Universiteit - Politiek en Communicatie
Schouten en Nelissen - Projectmanagement plus - Getuigschrift 1999
VCA 1en 2 - PBNA - Veiligheidspaspoort
Casema - Communicatieve vaardigheden - Getuigschrift 2001
voor leidinggevende
Casema - Resultaat gericht leidinggeven - Getuigschrift 2001
NIMO - Prince2 college - Getuigschrift 2001



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

· Leiding geven aan een, bedrijf, groep, afdeling en project.
· Analyseren van bedrijfsprocessen en rapporteren.
· Kennis van financiële administraties.
· Opzetten en beschrijven van processen.
· Implementeren van geautomatiseerde systemen (kant van de gebruikers).
· Opzetten van informatiesystemen.
· Organiseren van stromen (kantoorlogistiek).
· Veranderen van afdelingen en organisatieonderdelen.
· Voeren van zakelijke onderhandelingen.
· Het begeleiden van het ontwikkelen en verbeteren van producten en productieprocessen.


Talenkennis interimmanager

Nederlands
engels

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :