Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

senior manager

senior manager

Werkervaring interimmanager

2003 - heden: zelfstandig ondernemer
Van wens naar werkelijkheid op het terrein van (team)coaching, training en advies binnen de non-profit.
Individuele coaching
Intervisie Kort HBO Bachelor studenten uit de praktijk
Teamontwikkeling binnen een ROC verzorgd.
Training ICT-mensen bij de Belastingdienst.
Parttime docent NCOI, SWOT, Projectmanagement Academie en Bestuursacademie
Hiernaast verbonden aan een gemeente als Hoofd Publieksdiensten

2001 - 2003: NISROC partner
Bureau gespecialiseerd in het succesvol begeleiden van coaching, outplacement en mensgerichte projecten, waaronder reïntegratietrajecten.
Diverse coach- en outplacementtrajecten begeleid.
Ook zelf actief bij speciale projecten.
Zoals bijvoorbeeld MENSICOS, een dienstverlening gericht terugdringen langdurig ziekteverzuim en WAO-instroom binnen het MKB regio Twente.

Tevens diverse interim-opdrachten verzorgd, zoals:
Projectmanager Positionering Landelijk Mobiliteitsbureau
Verantwoordelijk voor positionering Dienstverlening, als ook doorvertalen naar praktische keuzes betreffende producten, methodes en technieken, gericht op praktisch raamwerk voor handboek.
Hoofd Burgerzaken a.i. 100.000+ gemeente verantwoordelijk geweest voor dagelijkse leiding 40 medewerkers, gericht op terugbrengen van motivatie, teamvorming en voorbereiding grote reorganisatie. Tevens project; Nieuwe Generatie Reisdocumenten geleid.
Senior Communicatieadviseur a.i. gemeente, in de ondersteuning aan twee wethouders gericht op verkeer, vervoer en bedrijfsleven.
Parttime Docent NCOI sinds december 2002.
Tevens diverse managementteams begeleid bij visieontwikkeling, zowel binnen gemeenten als binnen het onderwijs.


2000 – 2001: Nijkamp & Nijboer Huisstijlmanagement B.V., Manager Interimdiensten
Verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van aanvullende dienstverlening
betreffende Interim-management en Detachering in de vorm van een aparte B.V. Volledige
omzetverantwoordelijkheid.

1998 – 2000: Nijkamp & Nijboer Huisstijlmanagement B.V., Operations Manager
Resultaatverantwoordelijk voor projecten. Relatiemanagement key-accounts. Tevens verantwoordelijk voor loopbaanontwikkeling en carrière begeleiding van 70 professionals, alsmede hun beoordeling en beloning. Uitvoeren inzetmanagement van de eigen medewerkers op wisselende projecten bij klanten (top 500-bedrijven van Nederland. Competenties van de medewerkers variëren van projectassistent tot senior consultant in leeftijd van 21 tot 54 jaar. Opleidingsniveau HBO/wetenschappelijk. Initiëren nieuwe beloningsstructuur, optimaliseren overlegstructuren, doorvoeren kwaliteitsverbetering waaronder cursus projectmanagement, invoeren kennismanagement en verantwoordelijk voor productvernieuwing. Rapporteert rechtstreeks aan Algemeen Directeur. Omzetverantwoordelijkheid 17 miljoen.

1997 - 1998: IBM Nederland N.V., Skill Center Manager
Als onderdeel van totale integratie van Automatiseringscentrum PON b.v. met IBM verantwoordelijk voor opzet Skill-Center-concept bij IBM-Leusden. Begeleiding cultuurverandering a.g.v. integratie, invoering Kwaliteitsmanagement systeem, invoering nieuw beoordelingssysteem, functietypering en waarding. Tevens interne sollicitatietraining verzorgd voor alle medewerkers IBM-Leusden, aangezien zij binnen IBM (en daarbuiten) daadwerkelijk op een baan moesten solliciteren.
Verantwoordelijk voor loopbaanontwikkeling en carrière begeleiding van 60 eigen medewerkers, alsmede hun beoordeling. Uitvoeren inzetmanagement eigen medewerkers en wisselend aantal sub-contractors op wisselende projecten bij klanten.
Cost center: omzet 15 miljoen.

1995 –1997: Automatiseringscentrum PON b.v. Management-consultant
Strategische veranderadviezen inzake Informatiebeleid binnen de Automotive branche, banken en verzekeringen. Alsmede verandermanagement, projectmanagement en begeleiden diverse pakketselecties.
Opzetten, promoten en uitvoeren workshop informatievoorziening t.b.v. Management Development Programma.

1994 -1995: Regiopolitie Amsterdam – Amstelland:
Projectmanager Dienst lnformatiezaken en Automatisering.
Verantwoordelijk voor de invoering van een nieuw systeem voor Vreemdelingenregistratie (250 gebruikers in Amsterdam). Tevens landelijk coördinator van dit systeem. Een project met veel politieke (landelijk en regionaal) aspecten. Aandacht voor: organisatieveranderingen, technische infrastructuur, opleiding, conversie, koppeling met andere systemen waaronder GBA en beheer. Omvang 5,6 miljoen.

1994: Chef Bureau Techniek, Dienst Centrale Recherche (DCR) met 70 medewerkers,
naast de functie van Informatiemanager DCR.
Gedurende 8 maanden een reorganisatieverandering doorgevoerd. Opzetten en uitvoeren motivatieprogramma.

1992 – 1994 Informatiemanager Dienst Centrale Recherche, gehele Dienst 450 medewerkers.
Verantwoordelijk voor het informatiebeleid van de Dienst, dagelijkse leiding 4 automatiseringsspecialisten.
Secretaris en intermediair tussen Dienstleiding en management bij de voorbereiding en doorvoering van de reorganisatie binnen de Dienst.
Implementatie van een bedrijfsprocessensysteem voor de recherche (Octopus) met 600 gebruikers.
Invoering Kantoorautomatisering voor 450 gebruikers.
Projectleider verantwoordelijk voor de opzet van fenomeenonderzoek en verbetering projectuitvoering gebruikmakend van simulatietechnieken. Hierbij heb ik drie Aio’s en 4 afstudeerders van de TU-Delft begeleid. Oprichting in samenwerking met de TU- Delft van Group Decision Room betreffende computerondersteund vergaderen en beslissen.

1991 - 1992: Facilitair projectleider Dienst Vreemdelingenpolitie, 250 medewerkers.
Inrichten informatievoorziening binnen deze Dienst in relatie met het doorvoeren van een omvangrijke reorganisatie.
Project coördinatie verhuizing Vreemdelingendienst, inclusief nieuwe infrastructuur en invoering nieuwe huisstijl, ontwerp en aanschaf nieuwe tijdelijke onderkomen.

1990: Informatieanalyse Pon's Automobielhandel b.v. te Leusden.
In het kader van Management Development op uitleenbasis strategisch onderzoek verricht in het kader van nieuwe dealerautomatisering ten behoeve van 300 vestigingen. Hierin gekomen tot segmentering van de dealerorganisatie t.b.v. nieuwe automatisering.
Tevens een opleiding mede verzorgd betreffende Dealermarktbewerking, voor de dealerorganisatie.

1989 – 1991: Gemeentepolitie Amsterdam:
Informatieadviseur, plaatsvervangend chef Bureau lnformatiezaken en Automatisering, 35 medewerkers.
Dagelijkse bureauleiding, informatiebeleid en -planning, advisering korpsleiding en anderen, project beoordelingen, standaardisatie, kwaliteitsverbetering, inkoop en financiën (budget 1991: 8 miljoen) en personeelsbeleid.

1988 – 1989: Plaatsvervangend chef Bureau Technische Opsporing en Herkenning,
80 medewerkers. Verantwoordelijk voor de stedelijke informatiepositie.

1984 – 1988: Uitvoerende en leidinggevende functies bekleed, waarin de nadruk lag op peoplemanagement, crisismanagement en doorvoeren reorganisaties.


Opleiding interimmanager

HAVO, katholieke pedagogische academie te Bergen NH 1979 diploma
Nederlandse Politie Academie (HBO), te Apeldoorn 1984 diploma
Studie Bestuurskunde, VU Amsterdam 1989 propedeuse
Leergang informatiemanagement, stichting EXIN 1991 diploma
Financieel Management, Studiecentrum Warnsveld 1993 certificaat
Leergang Informatietechnologie en
Organisatieverandering, SIOO te Utrecht 1995 studiepunten MBA
Neuro Linguïstisch Programmeren, Practitioners en Masters 1996 diploma
Collegereeks Leiderschap, Focus 2000 certificaat
Geautoriseerd trainer KernKwadranten®
en KernKwaliteiten® (Daniel Ofman) 2001 certificaat
Professioneel Coach, School voor Coaching, 2007

Overige opleidingen:
Flexway, dynamische integratie van mens en organisatie; Dome International Utrecht
School voor Filosofie, Deventer/Hengelo
Integraal Inkoop Management, NCOI
Business Proces Redesign, Getronics
Loopbaancounceling, Leiderschapscompetenties, Customer Relations Management, Quality Management I-system, Business Simulation Workshop, World Wide Solution Delivery Management, training Personal Business Commitment: allen IBM.

Diverse seminars
Individueel Ondernemersschap
Netwerkorganisatie in de nieuwe economie, Focus
IT Update 1999 “IT na 2000: nog op koers?”, Ernst & Young
Automatiseren en beveiliging, Computable; cursus Dealer Marktbewerking, P.A.H.; Media training, Studiecentrum Warnsveld,
Personal Development Seminar (PDS-1), PANFOX Educatie

Diverse automatiseringscursussen (o.a.):
SDM, AS\400, basis Telecommunicatie en Netwerken, basiscursus systeembeheer, FPA, SuperProject, Lotus Notes ITIL-essentials. :certificaten



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Senior Manager (1960) met een brede achtergrond als peoplemanager, adviseur, interim-manager en projectmanager. Ruime ervaring in peoplemanagement, inzetmanagement en verandermanagement binnen overheid en zakelijke dienstverlening. Actieve, initiërende rol gespeeld in opzetten van nieuwe dienstverlening, meerdere reorganisaties en cultuurveranderingen begeleid.
Combineert een heldere mensgerichte visie met een nuchtere hands-on mentaliteit. Heeft vanuit doorwrochte kennis oprechte aandacht voor de ont-wikkeling van de mens vanuit gepaste betrokkenheid.
Vriendelijke en doortastende stijl van leidinggeven gericht op individuele competenties. Analytisch, stressbestendig, creatief actief, resultaatgericht, authentiek, ondernemend mens.

Gespecialiseerd in het coachen en begeleiden van mensen in hun dagelijkse werk, loopbaan- en carrièreplanning en outplacement.
Ervaren trainer managementvaardigheden, leiderschap en zelf-ontwikkeling.
Ervaren in begeleiding en aansturing veranderingstrajecten binnen overheid en bedrijfsleven.
Betrouwbaar, flexibel, motiverend, inspirerend. Communicator met een positieve levensinstelling.
Stabiele persoonlijkheid met levenservaring.


Talenkennis interimmanager

Nederlands

Overig

Het beoefenen van praktische filosofie en het lezen van filosofische boeken heeft bijzondere aandacht.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :