Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim HR professional

interim HR professional

Werkervaring interimmanager

Periode januari 2006 – heden
Bedrijf onsultancy, personeelsadviesbureau
Functie HRM Consultant/Manager, eigenaar

Advies- en Interimopdrachten:
- Interim HR Manager bij Witteveen Mode B.V.; december 12–mei 13
Vervangen van de P&O manager over de gehele breedte van de functie; reorganisatie van de P&O afdeling, ontwikkelen en implementeren van nieuw P&O beleid, ontslagzaken begeleiden, herzien van bedrijfsprocessen, deze in kaart brengen en herimplementeren, aansturen van de afdeling P&O.

- Interim HR businesspartner bij de Haagse Hogeschool;
april 11-nov 12
Algemeen HR adviseur voor een aantal diensten en academies binnen de Haagse Hogeschool, te weten Opleiding Facility Management, de Pabo, Sportstudies, Management & Human Resources en de Diensten Onderwijs & Studentzaken, Facilitair Bedrijf en Dienst IT. Naast het geven van advies, heb ik een aantal beleidsnotities geschreven en heeft de implementatie van SAP veel aandacht gevraagd.

- Interim reorganisatie adviseur bij de ANWB t.b.v. de Psychosociale Dienst;
jan 11-mei 11
De afdeling psychosociale dienstverlening beschrijven in bestaande processen, een verbeterslag op deze bestaande processen schrijven en tevens implementeren. In de lijn van een officiële aanbesteding, een inkoopproces uitgeschreven, begeleid, beoordeeld, afgerond en geïmplementeerd ten aanzien van de inkoop van dienstverlening ten behoeve van traumabegeleiding, bedrijfsmaatschappelijk werk en bedrijfspsychologische hulpverlening.

- Interim HR adviseur bij de ANWB t.b.v. de WegenWacht Zuid-West Nederland;
aug 10-jan 11
HRM advies aan 8 WegenWacht teams binnen de regio Zuid West Nederland én aan de afdeling Zakelijke Markt. * Individuele begeleidingstrajecten * Verzuimmanagement ondersteuning * Disfunctioneringstrajecten begeleiding * Ontslagzaken * W&S * Reorganisatievraagstukken * Verlofreducering * Opzet Leeftijdsfase Bewust Personeelsbeleid.

- Interim P&O adviseur bij Triversum;
juni 10-aug 10
Algemeen HR adviseur; begeleiding van en advisering aan het management ten aanzien van uiteenlopende personele aangelegenheden en problemen.

- Oproep P&O adviseur bij Factor W;
januari 10 – januari 11
Op afroep advies geven over uiteenlopende HR kwesties.

- Interim P&O adviseur bij het VU Medisch Centrum;
okt 08–juni 10
Adviseren van het lijnmanagement Zorg en de medische staf (Dienst OK, Anesthesiologie, KNO, Mondziekten en Kaakchirurgie, Neurochirurgie, Plastische Chirurgie, Oogheelkunde, Anatomie en Neurowetenschappen) over alle voorkomende personele aangelegenheden, waaronder aannamebeleid, formatieplaatsenplanning, doorstroombeleid, uitstroombeleid, individuele (dis)functioneringstrajecten, opleidingsvraagstukken, verzuimbeleid en verzuimcasuïstiek, interpretatie arbeidsrechtelijke zaken en regelingen, ontslagzaken, reorganisatievraagstukken, etc. (CAO UMC).

- Interim Personeelsmanagementadviseur bij het Kadaster; jan 08–dec 08
•HRM advies t.b.v. de reorganisatie •Individuele begeleidingstrajecten medewerkers en persoonlijke regelingen •Begeleiding outplacement trajecten •Begeleiding vroegtijdig vertrek •Alle voorkomende HR adviesvraagstukken •Werving & Selectie •Ziekteverzuimscan en begeleiding.

- Interim HRM adviseur bij Dactylo Uitzendbureau;
aug 07–jan 08
•Vervanging P&O adviseur wegens zwangerschapsverlof •H&R advies aan districtsmanagers en vestigingsmanagers •Problematiek t.b.v. formatie (wegens krapte arbeidsmarkt) •Werving & Selectie
•Individuele begeleidingstrajecten •Diverse ontslagzaken.

- Interim HRM adviseur bij de ANWB t.b.v. de afdeling Rechtshulp;
mrt 07–aug 07
◦Advies aan afdeling Rechtzekerheid en individuele begeleiding disfunctionerende medewerkers (uitstroom).

- Interim HRM adviseur bij de ANWB t.b.v. 45 ANWB winkels;
okt 06–aug 07
HRM advies aan ‘probleemvestigingen van Afdeling Retail:
Door structuurwijziging van ANWB kantoren naar ANWB winkels heeft een omslag plaatsgevonden in werkwijze en cultuur. Hierbij ontstonden een aantal probleemvestigingen, waar de medewerkers niet of onvoldoende aansloten bij deze nieuwe cultuur. ◦Individuele begeleidingstrajecten ◦Invoering nieuw beloningsbeleid ◦Ondersteuning en advies bij implementatie shared service center.

- Interim HRM Manager bij SRO, een exploitant van sportaccomodaties;
mei 06–aug 06
•Waarneming functie HRM manager (in afwachting van nieuwe manager) •Opstellen en vormgeven arbo-handboek •Opstellen van diverse personeelsregelingen.

- Vervaardigen P&O kwaliteitshandboek voor Bouwbedrijf Van Rhijn Groep;
mrt 06–mei 06
Van Rhijn Bouw heeft te maken met drie verschillende CAO’s. Deze hebben elk hun eigen voorwaarden en regelingen. De opdracht betrof het vervaardigen van een P&O kwaliteitshandboek, waarin deze drie CAO’s werden samengevoegd. Hiermee ontstond een helder, overzichtelijk en eenduidig handboek voor de afdeling Personeelszaken.

- Opzetten van een P&O afdeling bij Zorgwereld, Thuiszorgorganisatie;
jan 06–mrt 06
Voor deze relatief kleine, particuliere thuiszorginstelling een P&O-afdeling opgezet.
•Personeelsdossiers opzetten en inrichten •Contracten opstellen •Personeelsregelingen schrijven
•Ad hoc advies geven op personele vraagstukken.

Werkervaring in loondienst:
Periode februari 2002 – januari 2007
Bedrijf Valent RDB, Zorginstelling te Katwijk
Functie sr. Personeelsadviseur, lid MT, parttime

Werkzaamheden:
- ondersteunen en adviseren van de Raad van Bestuur, de directie, en het (lijn)management bij formulering, ontwikkeling en uitvoering van personeels-, arbo-, verzuim- en reïntegratiebeleid;
- operationele ondersteuning van het management bij ziekteverzuim- en reïntegratiebegeleiding;
- ziekteverzuimbeheersing, Arbobeleid en verzuim in eigen beheer;
- arbodienstverlening in eigen beheer opgezet;
- counselen van arbeidsongeschikte medewerkers;
- werving & selectie, loopbaanbegeleiding;
- informeren en adviseren van individuele medewerkers over toepassing arbeidsvoorwaarden, regelingen en procedures;
- het geven van presentaties en trainingen betreffende veranderende personeelsregelingen en/of wetgeving.

Periode juli 2001- februari 2002
Bedrijf Vitae, Werving & Selectiebureau, vestiging Haarlem
Functie sr.Consultant (parttime in een duobaan)

Werkzaamheden:
- recruitment, intakes, testen kandidaten;
- relatiebeheer, acquisitie.

Periode oktober 1994 – juli 2001
Bedrijf Timing, Uitzendorganisatie, vestiging ‘s Gravenhage
Functie Vestigingsmanager (vanaf augustus 1999 parttime in een duobaan)

Werkzaamheden:
- opzetten en uitbouwen van nieuw te openen vestiging;
- omzetverantwoordelijk voor respectievelijk 1 tot 4 miljoen;
- ontwikkeling en uitvoering van het marketing- en salesbeleid;
- relatiebeheer, acquisitie, relatiemarketing, DM, marktonderzoek en PR;
- leiding geven aan max. 6 medewerkers, aanname- en exitgesprekken;
- loopbaanbegeleiding, functionerings- en beoordelingsgesprekken, coaching.

Periode juni 1992 – oktober 1994
Bedrijf MoDoVanGelder, Papiergroothandel te Amsterdam
Functie Marketing Coördinator, lid MT, fulltime

Werkzaamheden:
- ontwikkeling en uitvoering van het marketingbeleid;
- schrijven van marketing/communicatieplannen;
- marktonderzoek en concurrentieanalyses;
- relatiemarketing projecten, PR activiteiten;
- kwaliteitsplan afdeling Marketing schrijven volgens ISO 9001;
- organiseren van beurzen, evenementen en (product)presentaties;
- drukwerkbeoordeling en –begeleiding;
- ontwikkelen en begeleiden van reclamecampagnes;
- ontwikkelen van brochures en advertenties;
- samenstellen en uitgeven van een maandelijkse nieuwsbrief.

Periode maart 1990 – juni 1992
Bedrijf Goorhuis, Installateur Airconditioning, vestiging Weesp
Functie Commercieel Medewerker Binnendienst, fulltime

Werkzaamheden:
- administratieve afhandeling van offerte- en orderstroom;
- opzetten en bewerken MIS, verzorgen van mailings;
- telefonische acquisitie, klachtenbehandeling.

Periode juli 1989 – maart 1990
Bedrijf SIS, Ziekenhuis te Amstelveen
Functie Logopediste/Akoepediste, parttime

Werkzaamheden:
- afnemen van gehoortesten en aanmeten van gehoorapparatuur;
- geven van logopedische behandelingen.

Opleiding interimmanager

HAVO; 1978-1984; diploma 1984
Sociale Academie; 1984-1985; propedeuse 1985
HBO Logopedie-Akoepedie; 985-1989; diploma 1989
HEAO-CE (avondopleiding); 1989-1993; diploma 1993
HBO Bedrijfscounseling; 2004-2006

Div. computercursussen, waaronder WP, Word en Excel, Bruns Software Opl., 1992-1994
Cursus Grafische Technieken, Grafisch Lyceum, 1994
Basiscursus Uitzendmedewerker, SBU, diploma 1995
Commerciële Communicatie, Kenneth Smit Communicatie, 1995-1996
Basistraining Management, Kenneth Smit Communicatie, 1997
Training Excellent Verkopen, Pieterman & Partners BV, 2001
Cursus Arbeids- en Organisatiepsychologie, LOI, 2002
Cursus CAO Verpleeg- en Verzorgingshuizen, 2002
Cursus Arbeidsrecht in de Gezondheidszorg, 2002
Training Persoonlijke Effectiviteit, Valent RDB, 2002
Cursus Adviesvaardigheden, Post-HBO, 2003
Basiscursus Pensioenen, PGGM, 2005
Cursus Train de Trainer, Hay, 2007
HR Professional als strategisch partner, de Baak Kenniscentrum, 2009

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

resultaatgericht, communicatief vaardig, organisatiesensitiviteit, flexibel

Talenkennis interimmanager

Nederlands, moedertaal
Engels, goed in woord en geschrift
Duits/Frans, redelijk in woord en geschrift

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :