Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Regio Directeur

Regio Directeur

Werkervaring interimmanager

Naam : Principal Hotels
Plaats : Amsterdam
Gewerkt van : 6 juli 1995
tot : 1 mei 2001
Functie : General Manager The Park Hotel
Regiodirecteur sinds 21 januari 1999

Als Regiodirecteur eindverantwoordelijk voor 5 hotels in Amsterdam (1), Kopenhagen (2), Londen (1) en Edinburgh (1). Totale omzet per jaar in deze hotels is ca. Dfl 90 miljoen en er werken er ca. 500 - 550 medewerkers.
·Ik was eindeverantwoordelijk voor algemene performance van deze 5 hotels.
·Ik nam deel aan de maandelijkse “board of directors” vergaderingen van Principal Hotels
·Ik was lid van het Marketing en Sales team op groep niveau

Op hotel niveau was ik verantwoordelijk en tekende ik af
·Budgetten van de hotels samengesteld door de General Manager en het management team inhoudende P&L, S.W.O.T analyse, Marketing & Sales Plan en Human Resource Management strategie, investeringsplan en return of investment.
·Periodieke (van 4 weken) winst en verlies rekening samengesteld in de hotels
·Wekelijkse forecast, onderverdeeld in omzetten, kosten en winst per week voor de huidige en de komende 2 periodes
·De hoteldirecteuren rapporteren wekelijks aan de Regiodirecteur. Deze rapporteert aan de Managing Director van Principal Hotels

Tevens heb ik onder andere geïntroduceerd:
·Een nieuwe manier van budgetteren gecombineerd met het contracteren van de accounts
·Beheersbaar maken van de loonkosten door invoering van een nieuw spreadsheet wat per afdeling de totale loonkosten, loonkosten per mandag alsmede de productiviteit per mandag per week voor de huidige periode berekende
·Persoonlijk ontwikkeling programma voor kader en subkader alsmede de opzet van een alles omvattend trainingsprogramma voor alle medewerkers.



Naam : The Park Hotel ****, (Principal Hotels)
Plaats : Amsterdam
Gewerkt van : 6 juli 1995 tot 1 mei 2001
Functie : General Manager
Verantwoordelijk voor:
budget, winst en verlies rekening per periode, forecast per week voor de huidige en komende 2 periodes, personeelsbeleid, marketing en sales beleid,product en presentatie alsmede de organisatie
Bijzonderheden:
1) De marketing mix veranderd van 68% leisure (1995) naar 65% zakelijk in het jaar 2000. 85% van de omzet wordt gegenereerd door het eigen sales team.
2) In de afgelopen 5 jaar is de omzet verdubbeld en de winst gestegen met 360%.
3) 4 sterren hotel met 187 kamers, restaurant, lounge, bar, 5 vergaderzalen,diverse winkels en de verzorging van de catering van rederij Noord-Zuid


Naam : Hotel Noordzee ****, (Principal Hotels)
Plaats : Noordwijk
Gewerkt van : 1 september 1993 tot 6 juli 1995
Functie : General Manager
Verantwoordelijk voor:
budget, winst en verlies rekening per periode, forecast per week voor de huidige en komende 2 periodes, personeelsbeleid, marketing en sales beleid, product en presentatie alsmede de organisatie
Bijzonderheden:
1) Reorganisatie van het Hotel. Structurele problemen in alle afdelingen. In november 1993 was de kamerbezetting 42% en een erg lage winst.
2) Financieel resultaat. Financiële jaar van 01.04.1994 - 30.03.1995. Kamerbezetting steeg tot 62% en de netto winst steeg met 102%
3) 4 sterren Hotel met 88 kamers, restaurant, lounge, bar en 8 vergaderzalen


Naam : Golden Tulip Geldrop
Vestigingsplaats : Geldrop
Gewerkt van : 26 augustus 1991 tot 1 september 1993
Functie : Food and Beverage Manager, lid van
Management Team
Verantwoordelijk voor: F&B budget, kosten aspect van de afdeling, interne verkoop, personeelsbeleid,product en presentatie
Bijzonderheden:
1) Reorganisatie van de F&B afdeling. Structurele problemen in de afdeling veroorzaakte een veel te lage winstgevendheid. Om de te hoge personeelskosten (55%) beheersbaar te maken is door mij geïntroduceerd:
* mandagenbewakingsrapport
* produktiviteitsbewaking
* trainingsprogramma
2) 139-kamer hotel met restaurant, lounge, bar, banquet faciliteiten met 7 zalen en 8 subzaaltjes en party centrum Herberg ’t Hout, geschikt voor maximaal 800 gasten


Diverse andere management functies.


Opleiding interimmanager

Hotelschool
H.A.V.O.
telefonische verkoop
direct marketing
train the trainer
human resource management
situationeel leiding geven
yield management


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Windows 98 / ME / 2000
Fidelio versie 7.13 ( windows versie)
Fidelio Sales & Catering
Microsoft Outlook, Words, Excel en Internet Explorer


Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels
Duits

Overig

Ik ben een professional met een stimulerende managementstijl, integer, positieve denkwijze en uitstraling met een correct voorkomen. Een persoonlijkheid met een natuurlijke autoriteit, een winnaars mentaliteit, krachtige onderhandelaar en een hoog gevoel voor service, gericht op de gast/klant.
Financieel en economisch (micro en macro) ben ik erg goed onderlegt en heb een prima analytisch denkvermogen. Conceptueel ben ik erg sterk en in staat nieuwe projecten, veranderingen cq. bijsturingen in strategieën te vertalen en succesvol te implementeren. Ik heb bewezen zeer succesvol te zijn in Marketing en Sales


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :