Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Human Resources Manager

Human Resources Manager

Werkervaring interimmanager

Ervaring binnen hierna genoemde functiegebieden.
Sociaal beleid:
- beleidsvoorbereiding bij omvangrijke veranderingsprocessen, implementatie hiervan;
- onderhandelingservaring op het gebied van arbeidsverhoudingen.
- voorzitter commissie sociaal beleid Samenwerkingsverband RIAGG/RIBW/PZA Amsterdam Centrum/Oud-West/Noord.
Organisatie:
- opbouwen en (opnieuw) structureren van afdeling P & O, waaronder de personeels- en salarisadministratie;
- advisering inzake formatie-, organisatie- en communicatiebeleid en uitvoering geven aan dit beleid;
- flexibilisering van de personeelsbezetting, beleidsadvisering en
-uitvoering;
- functiewaardering; (beleids)voorbereiding, begeleiding en uitvoering.
Lokaal openbaar bestuur:
- onderhouden van contacten met raads(commissie)leden met betrekking tot besluitvorming;
- voorzitter gemeentelijk migrantenplatform;
- kwantitatieve en kwalitatieve verantwoording met betrekking tot gevoerde (sociaal) beleid aan vakwethouder, raadsleden, belangenverenigingen enz.;
- beleidsvoorbereiding en -uitvoering van WSW gemeente Delft e.o.
Financieel-economisch:
- beleidsvoorbereiding bij kostenreductie van distributiecentrum;
- budgetopzet en -beheer.
Arbeidsvoorwaarden:
- opstellen van, onderhandelen over en afsluiten van CAO en Sociaal Plan i.v.m. fusie en reorganisatie:
- onderzoek naar en voorbereiding voor overgang van ABP naar PGGM, het daartoe oprichten van een tweede rechtspersoon;
- het ontwerpen van (secundaire) arbeidsvoorwaarden gericht op beleidsdoelstellingen van de cliëntorganisatie;
- het ontwerpen en implementeren van arbeidsvoorwaarden rond flexibilisering;
- het onderzoeken van de mogelijkheden voor een eigen branchegebonden CAO en het aftasten van het daarvoor bestaande draagvlak bij werknemers- en werkgeversorganisaties;
- onderzoek en implementatie van consequenties WIA,, Arbo-wet, Wulbz, Pemba, WBEAA/SAMEN, Poortwachter etc.;
- herstructurering/modernisering pensioenvoorziening.
Automatisering:
- beleidsvoorbereiding en implementatie personeelsinformatiesysteem;
- eerstverantwoordelijke voor beheer geoutsourcede ICT-infrastructuur;
- lid Change Advisory Board PeopleSoft TU Delft;
- secretaris/materiedeskundige van werkgroep automatisering logistieke aspecten van voorraad-/inkoopadministratie.
Organisatieontwikkeling:
- decentralisatie-/delegatieproces "personeelsmanagement in de lijn";
- ervaring met veranderings- en integratieprocessen in een veelheid aan organisaties;
- project "diversity management"
- organisatieontwikkeling richting kwaliteit/klantgerichte organisatie;
- loopbaanontwikkeling/MD/stroombeleid.
Personeelsbezetting:
- ontwerpen van een formatie/personeelsbezettingplan;
- arbeidsmarktonderzoek en het opzetten van wervingscampagnes;
- uitvoering geven aan selectie;
- beleidsvoorbereiding en -uitvoering van de "uitstroom" naar aanleiding van veranderingsprocessen;
- project "vermijdbaar verzuim".
Ervaring binnen hierna genoemde functiegebieden.
Sociaal beleid:
- beleidsvoorbereiding bij omvangrijke veranderingsprocessen, implementatie hiervan;
- onderhandelingservaring op het gebied van arbeidsverhoudingen.
- voorzitter commissie sociaal beleid Samenwerkingsverband RIAGG/RIBW/PZA Amsterdam Centrum/Oud-West/Noord.
Organisatie:
- opbouwen en (opnieuw) structureren van afdeling P & O, waaronder de personeels- en salarisadministratie;
- advisering inzake formatie-, organisatie- en communicatiebeleid en uitvoering geven aan dit beleid;
- flexibilisering van de personeelsbezetting, beleidsadvisering en
-uitvoering;
- functiewaardering; (beleids)voorbereiding, begeleiding en uitvoering.
Lokaal openbaar bestuur:
- onderhouden van contacten met raads(commissie)leden met betrekking tot besluitvorming;
- voorzitter gemeentelijk migrantenplatform;
- kwantitatieve en kwalitatieve verantwoording met betrekking tot gevoerde (sociaal) beleid aan vakwethouder, raadsleden, belangenverenigingen enz.;
- beleidsvoorbereiding en -uitvoering van WSW gemeente Delft e.o.
Financieel-economisch:
- beleidsvoorbereiding bij kostenreductie van distributiecentrum;
- budgetopzet en -beheer.
Arbeidsvoorwaarden:
- opstellen van, onderhandelen over en afsluiten van CAO en Sociaal Plan i.v.m. fusie en reorganisatie:
- onderzoek naar en voorbereiding voor overgang van ABP naar PGGM, het daartoe oprichten van een tweede rechtspersoon;
- het ontwerpen van (secundaire) arbeidsvoorwaarden gericht op beleidsdoelstellingen van de cliëntorganisatie;
- het ontwerpen en implementeren van arbeidsvoorwaarden rond flexibilisering;
- het onderzoeken van de mogelijkheden voor een eigen branchegebonden CAO en het aftasten van het daarvoor bestaande draagvlak bij werknemers- en werkgeversorganisaties;
- onderzoek en implementatie van consequenties WIA,, Arbo-wet, Wulbz, Pemba, WBEAA/SAMEN, Poortwachter etc.;
- herstructurering/modernisering pensioenvoorziening.
Automatisering:
- beleidsvoorbereiding en implementatie personeelsinformatiesysteem;
- eerstverantwoordelijke voor beheer geoutsourcede ICT-infrastructuur;
- lid Change Advisory Board PeopleSoft TU Delft;
- secretaris/materiedeskundige van werkgroep automatisering logistieke aspecten van voorraad-/inkoopadministratie.
Organisatieontwikkeling:
- decentralisatie-/delegatieproces "personeelsmanagement in de lijn";
- ervaring met veranderings- en integratieprocessen in een veelheid aan organisaties;
- project "diversity management"
- organisatieontwikkeling richting kwaliteit/klantgerichte organisatie;
- loopbaanontwikkeling/MD/stroombeleid.
Personeelsbezetting:
- ontwerpen van een formatie/personeelsbezettingplan;
- arbeidsmarktonderzoek en het opzetten van wervingscampagnes;
- uitvoering geven aan selectie;
- beleidsvoorbereiding en -uitvoering van de "uitstroom" naar aanleiding van veranderingsprocessen;
- project "vermijdbaar verzuim".
Management:
- (plv.) leiding geven aan afdeling P & O (8 medewerkers);
- optreden als waarnemer/plaatsvervanger van directeur distributiecentrum,lid MT;
- projectmanagement onder meer invoer integraal P-management.
Opleiding/vorming:
- het zorgdragen voor de "education permanente" (direct en indirect);
- begeleiding van studenten/stagiaires:
- ontwikkelen en geven van les- en instructieprogramma's;
- beleidsontwikkeling en opzetten van scholingsprojecten.
Diversen:
- opzet programma invoering Balanced Score Card;
- invoering ISO 9002 afdeling P&O
Bestuurlijke ervaring/nevenactiviteiten
- OR/COR-lid Internatio-Müller, Rotterdam, 1973-1976
- lid instituutsraad PVO Amsterdam, 1983-1985
- vice-voorzitter oudervereniging, lid MR, St. Laurenscollege, Rotterdam, 1986-1995
- lid Nederlandse Vereniging voor Personeelbeleid, lid Vereniging Hoofden Personeelszaken in de Gezondheidszorg
- lid Theory of Constraintsclub Nederland
- freelance consulent Outplacementbureau (top 5 Nederland), 1992-
- freelance trainer/docent (o.m. 3VO, Hudson, UWV, VOA-Acces bv)


Opleiding interimmanager

Diploma's
2006 NMI mediator
2002/04 Executive Leadership Program I & II, Winchester (UK)
1991 Practitioner NLP, IEP Nijmegen
1987 Statistiek NVS
1985 Post-HBO (2 jaar) V.O. Arbeidsverhoudingen,
Protestantse Voortgezette Opleiding (PVO), Amsterdam
1982 HBO AP/PB, Katholieke Leergangen, Tilburg
1976 Module I-1 van het AMBI-diploma
Cursussen/trainingen :
Onder meer op het gebied van (sociaal) management, arbeidsrecht/rechtspositie, arbeidsomstandigheden, project- en kwaliteitsmanagement, medezeggenschap, conflicthantering, functiewaardering en sociale vaardigheidstrainingen.


Talenkennis interimmanager

Nederlands-Engels-Spaans

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :