Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

verander- en projectmanager

verander- en projectmanager

Werkervaring interimmanager

Typering opleiding

Betrokkene heeft zijn basisopleiding gehad in de werktuigbouwkunde. Daar is zijn natuurlijke nieuwsgierigheid naar technologie gevormd.

Gedurende zijn werkzame leven heeft hij vele tientallen opleidingen gevolgd en seminars bezocht. Deels waren deze opleidingen (automatiserings)-technisch gericht. Een ander deel betrof heel gericht het ontwikkelen van kennis en vaardigheid op het gebied van management.

Al met al kan de achtergrond van betrokkenen gevarieerd en breed worden genoemd, met een flink accent op de directe toepasbaarheid van de verworven kennis.

Recent heeft hij zich door klassikale training de details van de Prince2 projectmanagement methodiek eigen gemaakt.


Overzicht werkervaring


TNTpost (Den Haag)
(September 2006 – 1 februari 2008)

Interim/change manager

In de eerste instantie was het de bedoeling management ondersteuning te bieden aan de aanwezige manager Functioneel Beheer op organisatorisch gebied. Verder was het door een eerdere reorganisatie noodzakelijk de aansturing en werkwijze van de afdeling FB te analyseren, een opsomming te maken van knelpunten en aanbevelingen te doen ter verhoging van de beheersbaarheid en efficiëntie van de afdeling. Bij de uitvoering van de aanbevelingen is oa een extra management laag (teamleiders) geïmplementeerd om de 22 medewerkers ook inhoudelijk te kunnen aansturen en om daarmee de beheersbaarheid van de afdeling te vergroten en het gebruik van standaarden te kunnen afdwingen. Deze teamleiders zijn gerekruteerd uit de afdeling zelf en daarna opgeleid en begeleid tot zelfstandige (parttime) teamleiders. Door het uitvallen van de manager Functioneel Beheer heeft hij voor genoemde periode tevens de gehele verantwoording over de afdeling, inclusief het managen van de verandering, overgenomen.



Bioderij BV
(April 2003 – juli/augustus 2006)

Interim/change manager

Interim-opdracht om van een (te) snel gegroeide onderneming zonder organisatie of structuur (150 medewerkers), een “echt bedrijf” te maken. Dit hield in het schrijven van een rapport en presenteren van de knelpunten met conclusies en aanbevelingen. Daarna het uitwerken en definiëren van afdelingen, hiërarchieën en structureren en het opzetten en aansturen van de proces automatisering. Verder heeft hij de mensen begeleid in nieuwe (leidinggevende) rol. Ook zijn alle processen van kwaliteit, productie en technische dienst in kaart gebracht.

Het afgelopen jaar heeft hij als Hoofd Productie en als MT-lid leiding gegeven aan de IT-afdeling en alle productieafdelingen, Technische Dienst en kwaliteitscontrole alsmede het opzetten, definiëren en begeleiden van IT projecten.




(november 1998 – april 2003)


• Een van de drie oprichters bv gespecialiseerd in interim management en project management.

Interim/project ICT-manager

• GSD Amsterdam [oktober 2001 – maart 2003] Doorvoeren van alle in het volgende punt genoemde maatregelen met betrekking tot efficiëntie en (re)organisatorische verbeteringen. Gelijktijdig als ICT-manager het management voeren over de gehele ICT organisatie bestaande uit 3 afdelingen van totaal 80 personen en een budget van 21 miljoen Euro. Tevens eindverantwoordelijk voor 9 uiteenlopende IT projecten bij diverse regio’s van de GSD. Dit hield in sommige gevallen in het stoppen of het opnieuw, via verbeterde functionele beschrijvingen, starten van nieuwe projecten. Contacten met softwareleveranciers die verantwoordelijk waren voor de uitvoering en het opstellen van functie- en testeisen behoorden tevens tot zijn verantwoordelijkheden. Communicatie met alle lagen binnen het hoofdkantoor en de regiomanagers is als een onderdeel van fundamenteel belang ervaren.

• GSD Amsterdam [september 2001 – oktober 2001] Na onderzoek uitbrengen van een rapport met conclusies een aanbevelingen over de totale ICT organisatie binnen de GSD van Amsterdam.



• KLM [oktober 2000 – september 2001] Het via de bij de KLM geldende projectmethodologie onderbrengen van applicaties uit de business naar de staande ICT service organisatie (IS) van de KLM.


• ROC Midden Brabant (feb. 2000 – oktober 2000. Het samenvoegen van de IT afdeling van 4 scholengemeenschappen tot een centraal gestuurde ICT organisatie met één centrale helpdesk en ICT inkoop afdeling.

.

• KLM [november 1998 – februari 2000] Wereldwijd bij KLM vestigingen de millennium aanpak van KLM presenteren ten einde het vertrouwen van de klanten te winnen met betrekking tot een “storingsvrije” millennium wisseling.

• Deel uitmakend van het Project Management Office inzake millennium van de KLM. Verantwoordelijk voor de monitoring van zo’n twee honderd millennium projecten van KLM Cargo, “all over the world”.







Origin Nederland (voorheen BSO)
(maart 1995 - november 1998)

Senior consultant en senior project manager

• KLM [juli 1997 - november 1998]: project management van diverse aan het millennium problematiek gerelateerde activiteiten en projecten middels de “stemband” projectmethodologie. Het betreft zowel de business applicaties (200) als de non-IT componenten (5000) die mogelijk verstorend kunnen werken. Het project kent in totaliteit 150 projectleden, verdeeld over 13 regio’s en 144 kantoren.

• Zurich verzekeringen [maart 1997 - juli 1997], manager millennium project. Tot het project behoorde niet alleen de inventarisatie, maar ook het scannen, aanpassen, testen en opnieuw implementeren van de aangepaste software.

• Schuitema Distributie [februari 1997 -maart 1997], project management millennium project met name gericht op het inventariseren van de omvang van de probblematiek en oplossingsrichtingen.

• Hollandse Signaal Apparaten [oktober 1996 - februari 1997], als consultant verantwoordelijk voor het beschrijven van processen van een nog nieuw op te zetten organisatie.

• Belastingen Automatiserings Centrum [februari 1996 - oktober 1996], als integratie en servicemanager verantwoordelijk voor het optimaliseren van het proces van beoordeling en afhandeling van Ideeën, Problemen en Wensen (IPW’s). Het proces opnieuw vorm gegeven en taken en verantwoordelijkheden helder omschreven. Daarmee een efficiency winst van 75% behaald.

• De Lage Landen Lease [mei 1995 - februari 1996], projectmanager verantwoor¬delijk voor de migratie en implementatie van een systeem voor de afhandeling van alle administratieve en financiële zaken, in de Duitse dochteronderneming.

• Randstad Automatiserings Diensten [maart 1995 - mei 1995], managing consultant verantwoordelijk voor het uitwerken van een samenwerkingsovereenkomst tussen Origin en Randstad Automatiserings Diensten. Hierin zijn de verplichtingen van beide partijen vastgelegd inzake de inhuur van tijdelijk personeel.

Digital Equipment Corporation (DEC)
(juni 1983 - maart 1995)

Business/engineering manager SIC [januari 1993 - maart 1995]

• Verantwoordelijk voor de software engineering van alle vier de Digital vestigingen in Nederland en in dit kader vertegenwoordiger van Digital Nederland in Europees verband.

• Als lijnmanager verantwoordelijk voor de inzet van 25 specialisten op het gebied van software engineering, consultancy en projectmanagement via DPM (Digital Project Methodologie), inclusief de inhuur van 10 specialisten in tijdelijke dienst.

Unit manager SIC (software integration centre) [december 1991 - januari 1993]

• Lijnmanager van een groep van 20 professionals en tijdelijke krachten met een grotere nadruk op software development en pre-sales.

• Verantwoordelijk voor het ontwikkelen van het beleid met externe business partners.

Unit manager Field Service organisatie [maart 1986 - december 1991]

• Als lijnmanager verantwoordelijk voor het welzijn van 35 specialisten op het gebied van hardware en software dienstverlening, on site bij klanten.

• Manager van het telefoon support center

• Internationaal ontwikkelen van nieuwe services waaronder System Management Consultancy Service, inclusief promotie daarvan en sales support.

Coach Netwerk Unit [juli 1985 - maart 1986]

• Begeleiden junior specialisten, bewaken afhandeling uitstaande problemen, toewijzen specialisten aan binnenkomende service-aanvragen, voorbereiden board voor promotie naar “first line management”.

Netwerk specialist [juni 1983 - juli 1985]

• On- en off-site oplossen van problemen op het gebied van operating systemen en netwerken en het geven van diverse technische (on-site) trainingen aan klanten.


Bos & Kalis (augustus 1980 - juni 1983) Account manager research department

IHC-Smit Kinderdijk (augustus 1968 - augustus 1980) Medewerker computerafdeling


Opleiding interimmanager

zie CV

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Lijnmanagement, Linemanagement, change manager, project manager

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels

Overig

Zie CV

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :