Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Financieel Interim Management

Financieel Interim Management

Werkervaring interimmanager

Interim opdrachten:

Periode : September 2007/ heden
Bedrijf : VtS Politie Nederland te Driebergen
Functie : (Senior) Controller a.i. (Opdracht via Alterim Support in Amersfoort)
Werkzaamheden : Werkzaam op de afdeling P & C (Planning & Control).
Eerste opdracht het assisteren van de Senior Controller. Na vertrek Senior Controller diens taak overgenomen.

Kerntaken:

• Het opstellen van financiële projectrapportages en het bespreken met projectleiders (initiëren van correctieboekingen, forecasts, mogelijke verliezen, toetsing aan projectplan, aangeven vrijval ohw etc.
• Maandcijfers opstellen en analyseren.
• Bespreken maandcijfers met Directie/MT-leden.
• Het verzorgen van de externe kwartaalrapportages aan het Ministerie van Binnenlandse Zaken.
Laatste taak van de opdracht bestond uit:
• Het participeren in het opzetten van een nieuw intern rapportagemodel in een Cognos-omgeving.



Periode : februari 2007 tot juli 2007
Bedrijf : Autorent Europa Services BV (Franchisegever) te Veenendaal, omzet ca. € 25 miljoen, 15 medewerk(st)ers.
Functie : Controller a.i. (opdracht via I&D/BDO Interim Mananagement in Utrecht)
Werkzaamheden : Bij de opdracht lag de nadruk op:
• Inrichten en ingebruikname van het financiële pakket zijnde Carwise.
• Verbeteren procedures rond crediteuren, debiteuren, facturatie etc.
• Incasseren/verminderen van debiteurensaldi.
• Diverse adviezen m.b.t. het goed voeren van de administratieve afhandelingen in de breedste zin des woords.
• Het optimaliseren van de module Centrale Digitale Facturering (CDF) in het programma Carwise tussen de aangesloten franchisenemers en leasemaatschappijen


Periode : Oktober 2006 tot februari 2007
Bedrijf : Koninklijke Auping BV te Deventer, omzet ca. € 60 miljoen, 340 medewerk(st)ers.
Functie : Manager Finance & Control a.i. (opdracht via M&P Turnaround Management in Ermelo (voorheen Meijerman & Partners)
Werkzaamheden : Bij deze opdracht lag de nadruk op:
• het verzorgen voor consolidatie, maandelijkse verslaglegging, het tot stand komen van het meerjarenplan 2006-2011 en budget 2007.
• Participeren in het opzetten van een nieuw commercieel rapportagemodel.
• Rapporteren en adviseren aan de algemeen directeur Koninklijke Auping Groep BV.
• Direct leidinggeven aan productie- en commercieel controller, hoofd F&A en ICT en stafmedewerker ICT. Indirect leidinggeven aan 10 medewerkers.




Vaste Arbeidsovereenkomsten:






Periode : 2003 tot september 2006
Bedrijf : ITAB Shop Concept BV te Woudenberg, omzet € 23 miljoen, 80 medewerk(st)ers.
Functie : Business Controller
Werkzaamheden : Verantwoordelijk voor financieel beleid, Personeelszaken en Automatisering.
Lid MT. Bedrijf produceert en verkoopt winkelinterieur.
Leidinggeven aan 3 administratieve medewerksters en een systeembeheerder.
Maandelijkse (en tussentijdse) rapportage aan Zweeds moederbedrijf en directie. Verantwoordelijk voor financiële analyses, budgetten, voorraadbeheer, jaarrekening, verzekeringen, beheer lease-auto’s, facilitaire zaken, salarisverwerking, automatisering aangelegenheden.
Contactpersoon voor accountant, bank, verzekering etc.








Periode : 1999-2002
Bedrijf : Trendhopper Holding B.V. te Leusden, omzet € 16 miljoen, 50 medewerk(st)ers
Functie : Directeur Financiën & Administratie
Werkzaamheden : Trendhopper Holding is de beheersmaatschappij van de franchise organisaties Trendhopper, OTAK en BO-Concept. Al deze formules bevinden zich in de woonmodemarkt. In totaal zijn er ongeveer 100 winkels bij aangesloten. (consumentenomzet € 150 miljoen)
De Directeur Financiën & Administratie rapporteert aan de algemeen directeur en RvC. Hij is lid van het directieteam.
Geeft direct leiding aan de manager financiële admini¬stratie en de manager automatisering. Heeft functionele leiding over de binnendienst voor wat betreft administratieve /automatiserings-aangelegen¬heden.
Verantwoordelijk voor het gehele financiële en administratieve beleid van de holding en de gelieerde werkmaatschappijen.





Periode : 1992 –1999
Bedrijf : Jarvis Porter Peha B.V. te Utrecht, omzet € 10 miljoen, 60 medewerk(st)ers
Functie : Financial Controller
Werkzaamheden : Jarvis Porter Peha is een drukkerij van zelfklevende etiketten, onderdeel van de in Engeland aan de beurs genoteerde Jarvis Porter Group.
Leidinggeven aan 2 medewerkers.
Verantwoordelijk voor complete financiële administratie, debiteurenbewaking, zorgdragen voor betalingen crediteuren, aanleveren maandcijfers aan directie en de Holding in Engeland. Lid van het management team.




Periode : 1990 –1992
Bedrijf : Kok Woninginrichting en Interieurbouw te Hoogland
Functie : Hoofd Administratie
Werkzaamheden : Verrichten van werkzaamheden m.b.t. administraties, jaarrekeningen en aangiftes.
Verzorgen personeel- en salarisadministratie. Leiding
geven aan van 3 medewerkers.
Externe- en interne contacten op administratief en fiscaal gebied.




Periode : 1975 –1990
Bedrijf : P.T.T. Telecom Kabel- en Radio Verbindingen te Amersfoort
Functie : Diverse administratieve functies
Werkzaamheden : Verrichten van administratieve werkzaamheden op diverse afdelingen.
Adm.medewerker loonadministratie
idem debiteuren en projectadministratie
idem crediteurenadministratie
Groepchef begroting/analyse, budgetbewaking,
Financieelanalist begroting/analyse, exploitatie
budgetten, personeelsbegrotingen
kostenverdeelstaten etc.
Hoofd crediteuren leiding geven 9 personen.
Maken verslagen en rapporten, be
waking saldi, applicatiebeheer
crediteurensysteem.
Hoofd grootboek leiding geven 7 personen, sturen en
begeleiden van de gehele comptabele
processen binnen de organisatie
Tevens plv hoofd boekhouding






Opleiding interimmanager

Algemeen :
1969 – 1974: MAVO “Astro-MAVO” te Baarn
Diploma behaald in 1974

1974 – 1975 : MTS-werktuigbouw “Gooise MTS” te Hilversum
Diploma niet behaald

Overig :
1978 – 1979: ECABO-B
Diploma behaald in 1979


1981 –1982: MBA
Diploma behaald in 1982

1984 – 1986: SPDI
Certificaten: -Bedrijfseconomie I
-Bedrijfscalculatie
-Statistiek
-Economisch Technische Verschijnselen (ETV)
Diploma behaald in 1986

1987 – 1988: SPDII
Certificaten: -Bedrijfseconomie II




Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Na mijn MTS ben ik meteen in dienst getreden bij de P.T.T. in Amersfoort.
Begonnen als beginnend administratief medewerker en in de periode dat ik daar heb gewerkt doorgegroeid tot groepchef, tevens plaatsvervangend hoofd financiële administratie. Dit bereikt door de ECABO, MBA en SPD opleiding in de avonduren te hebben gedaan.
Daarna gewerkt als Hoofd administratie, Controller, Financieel Manager en Directeur Financiën & Administratie.
Verantwoording voor goed functioneren van bedrijfseconomische processen binnen verschillende soorten ondernemingen. AO/IC procedures en rapportage naar MT/directie. Ervaring in acquisities. Sterk in het in doorvoeren van besparingprogramma’s. Kennis van IFRS grondslagen.
Op verzoek van Itab Holding in Zweden de financiële administratie van 2 dochterondernemingen in Tsjechië weer op de rit gezet.
Beschikt over een groot doorzettingsvermogen en is stressbestendig, heeft een vaste wil en de creativiteit om problemen op te lossen. Gaat obstakels niet uit de weg. Analytisch en communicatief vermogen is sterk ontwikkeld. Hands-on mentaliteit. Stressbestendig en geen “9 tot 5” mentaliteit. Kan zowel in teamverband als zelfstandig werken. Geeft op een directe manier leiding. Geeft vrijheid aan medewerkers zolang de taken op de juiste wijze worden uitgevoerd.

In 2006 ben ik als zelfstandig financieel interim-manager gaan opereren.


Talenkennis interimmanager

TALEN- & COMPUTERKENNIS
Engels, Duits : Engels: Goed Duits: Goed
Frans : Niet


Overig

IT : Exact, Lotus SmartSuite, Sera Produktiesofware, Unit 4, Excell, Word, Powerpoint, Navision, SAP, CERM Grafische Productiesoftware, Jeeves ERP, FIS 2000, Carwise, Baan, Cognos.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :