Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Service Manager /Interim / Project manager / Consultant

Service Manager /Interim / Project manager / Consultant

Werkervaring interimmanager

Facent Werklinq: Service Level Manager: september 2000 – april 2001

Facent Werklinq is de ICT dienstverlener van de voormalige Arbeidsvoorzienings organisatie. Een omgeving die sterk in beweging is. De organisatie zelf ondergaat een verandertraject om van overheidsorganisatie naar private onderneming te groeien. In dit kader was het noodzakelijk om Service Level Agreements af te sluiten met hun eveneens veranderende klanten (andere onderdelen uit de Arbeidsvoorzieningsorganisatie).

Heeft in deze functie een Mantelovereenkomst en drie onderliggende SLA’s opgesteld en afgesloten met één van de grootste klanten van Facent Werklinq. De SLA’s dekten de gehele dienstverlening af (Werkplekservices, Applicatie Services en Project Services) voor de betreffende klant en vertegenwoordigden een jaaromzet van ruim 50 miljoen gulden. Heeft verder in deze vorm gegeven aan een Service Verbeter Programma en het opzetten van Service Level Rapportage. Heeft in deze periode ook intensief commercieel klantcontact onderhouden en heeft opgetreden als aanspreekpunt op tactisch niveau voor de klant.

In deze periode is het bewustzijn van service verlening en klantgerichtheid gegroeid binnen de Werklinq organisatie. Service Level Management is gegroeid tot een geaccepteerde rol een volwaardige eenheid binnen de organisatie.

Rabofacet-IT Netwerkservices: Lijnmanager: februari 2000 – augustus 2000

Heeft in deze functie leiding gegeven aan een afdeling met ITIL procesmanagers (incident, problem, change en configuratie management), testcoordinatoren en applicatiebeheers. Totaal 11 mensen. Heeft in deze functie zowel vakinhoudelijke als HRM management taken uitgevoerd, waaronder het leiden van een project om configuratie management op te zetten en het sturing geven aan een migratietraject naar een nieuw service management tool.

Rabofacet-IT Netwerk Services: Projectmanager: juli 1999- januari 2000

Heeft in deze functie leiding gegeven aan het project Eeuwwisseling voor het netwerk van de Rabobank. Dit is één van de grootste netwerken in Nederland met ongeveer 40.000 WAN aansluitingen en Mail adressen en ongeveer 12.000 LAN en telefonie aansluitingen.

Heeft als projectmanager eeuwwisseling leiding gegeven aan de laatste 2000 compliancy testen en embedded software testen, maar heeft zich vooral gericht op het implementeren van een groot aantal noodmaatregelen geïmplementeerd die eventuele calamiteiten gedurende de eeuwwisseling konden opvangen. Verder is er in dit project de roll-over tot in detail, zowel organisatorisch als technisch voorbereid en met succes uitgevoerd.

Rabofacet-IT Beheer & Infrastructuur: Projectmanager 1998- juni 1999

Heeft in deze functie een tweetal business unit overstijgende projecten geleid binnen het aandachtsgebied Beheer & Infrastructuur.
 Integraal Service Level Management: Een veranderingsproject voor Service Level Management, waarbij de service managers van de diverse business units van Rabofacet meer samenwerking moesten vinden en een integrale dienst aan klanten moesten leveren. Eindresultaat van dit project was een adviesrapport wat de basis is geweest voor een veranderingstraject. Verder heeft het ertoe geleid dat service managers in klantenteams zijn gaan werken en heeft het een concrete integrale SLA opgeleverd voor een specifieke business case.

 Opstartfase van een veranderingsproject voor systeembeheerders van lokale Rabobanken, waarbij de lokale beheerwerkzaamheden onder centrale aansturing moesten komen van Rabofacet. Heeft meegewerkt aan de opstart van het gehele project en heeft zich later geconcentreerd op het deelproject Personeel en Opleidingen.

Rabofacet-IT Centrale Computer Services: Service Manager 1995-1998

Was in deze functie verantwoordelijk voor het Service level management en account management voor meerdere klanten van Rabofacet. Is samen met twee collega’s als eerste begonnen in deze functie en heeft de functie binnen Rabofacet tot een algemeen geaccepteerde rol binnen Rabofacet.

Heeft verder in deze periode het Service Level Management proces ingericht en uitgebouwd. Heeft ondermeer een project geleid waarin een Service catalogus is opgesteld en een SLM-backoffice is ingericht. In deze periode is de groep service managers gegroeid van 3 naar 6 functionarissen en is 75% van de omzet van de business unit afgedekt door SLA’s.

Rabobank Nederland Informatisering Betalingsverkeer: Applicatiebeheerder 1992-1995

Was in deze functie verantwoordelijk voor het functioneel applicatief beheer van een groot informatiesysteem met rekening courant informatie. Deze applicatie was een batch-applicatie wat draaide op een OS/390 omgeving. In deze applicatie stonden alle rekeningnummers van de Rabobank en werden de mutaties op deze rekeningen verwerkt. Dagelijks betekende dit zo’n 2,5 miljoen tot 4,5 miljoen boekingen en het printen van 150.000 tot 400.000 rekening afschriften.

Heeft in deze tijd meegewerkt aan diverse projecten in deze applicatie waaronder de realisatie van diverse interfaces met on-line systemen van geld- en betaalautomaten en invoering van nieuwe huisstijl van de Rabobank. Heeft verder zelf leiding gegeven aan een project om de continuiteit van de applicatie te verbeteren (aantal verstoringen in de applicaties teruggebracht tot een derde van het oorspronkelijke aantal) en heeft een project geleid om de tijdlijn (in de batch verwerking) te optimaliseren en terug te brengen. Dit laatste heeft buiten dagelijkse tijdsbesparingen ook financiële besparingen opgeleverd.

Ministerie van Defensie DMKL in Den Haag: Informatiesysteem manager 1990-1992

Was in deze functie verantwoordelijk voor het functioneel beheer van een groot inkoop systeem. Dit systeem ondersteunde het inkoopproces van de DMKL. Deze applicatie draaide op een OS/390 omgeving. De werkzaamheden bestonden uit functioneel beheer, begeleiden en opleiden van eindgebruikers (ong. 150), meewerken aan diverse ontwikkelingen in de applicatie.



Nevenactiviteiten:
Exin:
 Voorzitter examencommissie ITIL-Practitioner sinds 1997
 Examinator ITIL Practitioner en ITIL Service manager examens sinds 1997




Opleiding interimmanager

 HAVO: Christelijk Lyceum Alphen a/d Rijn 1981- 1986
 H.E.A.O.-Bedrijfsinformatica: Hoge school Utrecht 1986-1990

 AMBI HS9: Informatiebeleid / Informatieplanning 1991
 ITIL Essentials: 1995
 ITIL Service Manager (gecertificeerd): 1996 / 1997
 Leiding geven aan Veranderingen: 1998
 Prince 2 Foundations: 1999
 Jong Management Leergang Rabobank Academie: 1999-2000 een door de Rabobank georganiseerde leergang voor ‘potentials’ binnen de organisatie, gericht op alle relevante aspecten van management.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Communicatief zeer vaardig, zowel mondeling als schriftelijk.
Kan goed in politiek gevoelige situaties optreden
Gevoel voor essentie
Stressbestendig
Durf


Talenkennis interimmanager

Nederlands uitstekend
Engels goed

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :