Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim-manager binnen de not-for profit

interim-manager binnen de not-for profit

Werkervaring interimmanager

vanaf 2001: Schaduwmanagement bij opdrachten voor organisatieon-derzoek en interim-management. Coaching van managers
2005: onderzoek en analyse van werkprocessen en productie-problemen in de reclassering
2005: trainen van operationeel management in werken met re-sultaatverantwoordelijkheid en coachend leidinggeven
2005: Ontwikkelen van functiewaarderingstraject en loonge-bouw voor het Stimuleringsfonds Nederlandse Culturele Omroepproducties
2004:Adviseur bij een organisatie voor jeugdhulpverlening (Cardea Leiden) over ontwikkeling van een project
2005:Projectmanager bij BoumanGGZ te Rotterdam van een project voor verslaafde prostituees: sluiting prostitutiezone; ontwikkeling zorgprogrammering; werving panden voor beschermd wonen; afstemming met gemeente, GGD en wo-ningcorporaties
2005: Senior Adviseur procesbegeleiding structuur- en cultuur-verandering bij de Jellinek, organisatie voor Verslavingszorg in Amsterdam (GGZ)
2004: Projectleider experiment reclassering BoumanVerslavings-zorg te Rotterdam (GGZ)
2003: Interim directeur bij BudgetBalans te Spijkenisse, organisa-tie voor schuldhulpverlening. Problematiek: vorige directeur functioneerde als leidinggevende en ondernemer niet vol-doende; demotivatie personeel; dreigende financiƫle tekorten door slecht onderhouden relatie met gemeenten; onvoldoen-de ondernemerschap. Positie: direct onder stichtingsbestuur.
2003: Interim manager afdeling reclassering BoumanVersla-vingszorg Rotterdam. Achterblijvende productie; motivatie-problemen personeel; reorganisatie van de afdeling; over-bruggingsmanagement
2002: Ontwikkelen P&C-cyclus voor Exodus Nederland, een landelijke netwerkorganisatie in de maatschappelijk opvang voor (ex) gedetineerden.
2001: Crisismanager (interim-directeur) bij Exodus Den Haag, een stichting waarin (ex) gedetineerden worden begeleid op het gebied van wonen en het verkrijgen van werk. Liquidi-teitsproblemen; werven van middelen; bezuinigingen; per-soneelsproblemen (ontslagen); opzetten van personeelsma-nagement; opzetten van nieuw financieel verantwoordings-kader. Positie: direct onder het stichtingsbestuur.
2002: Interim adjunct-directeur bij Exodus Nederland. Over-brugging van een periode waarin gezocht werd naar een nieuwe adjunct-directeur. Adviseren van aangesloten bestu-ren; harmonisatie loongebouw; opzetten structuur perso-neelsmanagement.
1996-2000: Unitmanager van de vestiging Amsterdam / Flevoland voor de reclassering van het Leger des Heils, 35 medewer-kers waaronder twee teamleiders. Functie direct onder de directie.
Organisatiegrootte: 250 personen (onderdeel van stichting Welzijns & Gezondheidszorg Leger des Heils, 2700 perso-neelsleden).
1992-1996: Hoofd AMW (12 maatschappelijk werkers) en interim hoofd thuiszorg (12 leidinggevenden, 200 gezinsverzorg-sters) bij Rijn & Lekstreek en WeideSticht (organisatiegrootte: 1100 personeelsleden).
Functie direct onder de directie. Profileren AMW; cultuur-verandering en het bijeenbrengen van twee elkaar vijandig gezinde teams; bedrijfsmaatschappelijk werk opgezet.
Als interim hoofd thuiszorg leiding gegeven aan het fusie-proces
Naast deze hoofdtaak -als staflid van de afdeling Organi-satie & Ontwikkeling- een onderzoek uitgevoerd naar sa-menwerkingsmogelijkheden in de eerste lijn tussen verschil-lende disciplines in Maarssen
In het laatste half jaar tevens interim-manager thuiszorg-winkel. Overbruggingsmanagement, opzetten van nieuw verkoopsysteem.


Opleiding interimmanager

Universiteit: arbeid- en organisatiepsychologie, afgerond augustus 2000. On-derwerp onderzoek: De invloed van agressie en self-efficacy op het ontstaan van burnout. Studie afgemaakt (drs)
Post-HBO cursus werkbegeleiding Hogeschool Nijmegen (mrt 1992)
Post-HBO cursus management en leidinggeven in welzijnswerk en gezond-heidszorg, aan de Hogeschool Den Bosch (1989);
Hogeschool de Vijverberg te Ede, afgestudeerd in 1982, richting maatschap-pelijk werk.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Bij veranderingsprocessen die ingezet moeten worden vind ik het belangrijk om ruimte te laten voor de manier waarop het proces door de werknemers wordt beleefd. Dat is essentieel voor te committeren van medewerkers aan de te bereiken doelen, waardoor de gewenste organisatieverandering ook kan plaatsvinden. Open communicatie is voorwaarde voor het begeleiden van ver-anderingsprocessen en het managen van weerstanden. Als interim-manager ben ik zeer goed in staat om anderen te motiveren en ben ik in sterke mate gericht op het bereiken van de afgesproken doelen. Daarbij kan ik goed zelfstandig beslissingen nemen en heb een goed vermogen om de zienswijze van een ander in overweging te nemen zonder daarbij mijn eigen standpunt helemaal los te laten. In het implementeren van veranderingen ben ik gericht op wat goed is en wat er klopt, waarbij ik in staat om een positieve, optimistische stemming te handhaven. Sa-menwerking met andere mensen heeft mijn voorkeur, maar wel zo dat een ieder eigen verantwoordelijkheden heeft

Talenkennis interimmanager

nederlands, engels en duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :