Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim Manager

Interim Manager

Werkervaring interimmanager

1993-2001 Diverse functies in Zakelijke dienstverlening, ICT en Telecom
2001-2004 Management van twee business lines bij KPN Telecom
2005-2008 Diverse (interim) management functies bij Robeco

Toelichting werkzaamheden laatste 7 jaar:

In 2001 werd ik binnen KPN verantwoordelijk voor de Business Line e-Business Services. Deze afdeling heb ik vorm gegeven vanuit 13 verschillende KPN onderdelen waar vergelijkbare diensten ontwikkeld waren. Deze diensten varieerden van het ontwikkelen van websites tot het beheer van webomgevingen van multinationals en ministeries.

Als eindverantwoordelijke heb ik gezorgd dat er een duidelijk profiel kwam van de activiteiten die wij ontplooiden. Ik heb verliesgevende portfolio gesaneerd en een reorganisatie doorgevoerd. Na afscheid te hebben genomen van een aantal medewerkers heb ik, met mijn MT, ervoor gezorgd dat de medewerkers vanuit de verschillende “bloedgroepen”, als een team naar voren traden. Het resultaat was dat de verlieslijdende afdeling in 2003 positief draaide.

In 2003 heb ik met mijn manager een voorstel richting de KPN directie uitgewerkt om een deel van de activiteiten die door de Business-Line uitgevoerd werden buiten KPN voort te zetten. Dit voorstel is geaccepteerd en doorgevoerd. Ik heb de splitsing van de Business-Line begeleid, waaronder de herplaatsing van de medewerkers. Na succesvolle afronding ben ik als zelfstandig interim-manager aan de slag te gaan.

Mijn eerste interim opdracht was een vervangingsmanagement opdracht bij Robeco Direct voor de afdeling Business Alignment. Aan het begin van de opdracht heb ik duidelijke afspraken gemaakt over te realiseren doelstellingen. Deze lagen op het gebied van het verbeteren van het contact van de afdeling met de (interne) klanten, het opstellen van een proces voor kleine onderhoudswensen en het profileren van de afdeling binnen Robeco. Met de consultants en analisten uit de afdeling heb ik de gewenste veranderingen vormgegeven. Intensief contact met klanten en coaching van de medewerkers waren de belangrijkste succesfactoren.

Aan het einde van de opdracht van drie maanden was men dusdanig onder de indruk van de reeds zichtbare resultaten, dat ik vanuit verschillende kanten binnen de organisatie het verzoek kreeg om ook daar een aantal veranderingen in gang te zetten. De opdracht die ik aanvaardde was om binnen de beleggingsafdeling twee teams te fuseren. Omdat deze teams veel onderlinge afhankelijkheden kenden, heb ik samen met de medewerkers een proces herontwerp ingezet. De samensmelting van de teams was daarmee een logische vervolgstap. Discipline aanbrengen in het volgen van het werkproces was de volgende uitdaging waar ik voor gesteld stond. Ik heb met een aantal medewerkers heldere afspraken gemaakt, waar mijn opvolger vervolg aan kon geven…

Hierna ben ik gevraagd om als programma manager een van de grootste ambities binnen Robeco – de implementatie van een nieuwe back-office architectuur – op te starten. Na korte tijd werd mij gevraagd om leiding te geven aan de afdeling die verantwoordelijk zou worden voor de implementatie van deze opdracht. In deze functie heb ik ervoor gezorgd dat de afdeling zowel kwalitatief als kwantitatief op sterkte gebracht werd om deze uitdaging aan te kunnen. Beginnend bij mijn MT, heb ik een gecontroleerde beweging gemaakt om gekwalificeerd personeel aan te trekken en minder gekwalificeerd personeel uit te laten stromen in combinatie met selectieve (out-) sourcing.

Bij een reorganisatie binnen Robeco, met een centralisatie van de ICT functie als gevolg, is de afdeling Business Solutions gesplitst naar een demand en een supply organisatie. Na deze reorganisatie heb ik mij een aantal maanden ingezet om de opgebouwde relatie met de interne klant op peil te houden en de afspraken met de centrale ICT organisatie in SLA’s vast te leggen. Hiermee heb ik een basis gelegd voor verdere professionalisering van de dienstverlening.


Opleiding interimmanager

Technische Universiteit Eindhoven Bedrijfskunde

Diverse cursussen en Seminars:
Projectmanagement
Coaching
Onderhandelen
Persoonlijke Effectiviteit
Financieel Management
Effectief Beoordelen
etc.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Resultaatgerichte verandermanager die in korte periode de gewenste veranderingen initieert, organiseert en realiseert. Dit vanuit vooraf overeengekomen doelstellingen en veranderaanpak. Mensgerichte aanpak; gebruik makend van het bestaande potentieel in de organisatie. Door het beleggen van verantwoordelijkheden bij de medewerkers die dit aankunnen duurzame veranderingen realiseren. Richting geven, aansturen, coachen, begeleiden, aanspreken op gemaakte afspraken en resultaten terugkoppelen zijn de belangrijkste vaardigheden. Indien nodig ook hardere maatregelen nemen en doorvoeren.

Talenkennis interimmanager

Engels zeer goed
Duits goed
Frans basiskennis

Overig

Inhoudelijke affiniteit met ICT binnen de zakelijke dienstverlening doch niet hiertoe beperkt.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :