Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

algemeen manager

algemeen manager

Werkervaring interimmanager

2005-heden: Manager Verzekeringen a.i. bij een bedrijf dat zich bezig houd met logistieke dienstverlening en verzekering van mobiele telefonie.
Verantwoordelijkheidsgebieden zijn backoffice verzekeringen en claimafdeling. Opdracht betreft het implementeren en evalueren van nieuwe processen.
Direct leiding geven aan 20 personen.
2003-2004: Manager Operations a.i. bij een facilitaire dienstverlener die gespecialiseerd is in het onderwijs.
In deze functie was ik verantwoordelijk
voor het opzetten en implementeren van (nieuwe) processen en de dagelijkse aansturing van de 4 backoffice
medewerkers en afdeling automatisering.

1999-2003: Manager Verzekeringsinformatie Economisch Bureau – Zorgverzekeraar te Utrecht.
Binnen de concernstaf Economisch Bureau wordt (innovatief) onderzoek verricht op diverse gebieden zoals premiebeleid, budgettering, marketing en commercie, zorg en zorgvernieuwing.
De resultaten vormen input voor beleidsbeslissingen van de Raad van Bestuur maar tevens voor besluitvorming op overheidsniveau.
Als manager van de informatiegroep was ik verantwoordelijk voor het beschikbaar en benaderbaar zijn van hoogwaardige gegevens. Dit is van groot belang voor het concern omdat er zonder deze gegevens geen verantwoorde besluiten genomen kunnen worden.
Mijn taakgebieden zijn: datacollectie en -distributie, inkoop, releasemanager datawarehouse, en presentatie van onderzoeksresultaten en beleidsinformatie (bijv. via intranet).
Direct leiding geven aan 8 personen van de afdeling en ca. 15 medewerkers in de projectorganisatie.
1997-1999: Manager ondersteuning callcenter zorgverzekeraar Utrecht.
In deze functie was ik verantwoordelijk voor alle ondersteunende diensten binnen vestiging. Onder mijn verantwoordelijkheidsgebied vielen:
• Facilitaire dienst (gebouwenbeheer, catering, schoonmaak, inkoop, beveiliging, etc.);
• Receptie;
• Budget;
• Applicatiebeheer en –ontwikkeling (incl. commissie wijzigingenbeheer);
• Postkamer;
• Arbo (waaronder bedrijfshulpverlening).
Daarnaast heb ik als plaatsvervanger gefungeerd van de manager van het callcenter en deel uitgemaakt van het managementteam. (zie ook projecten).
Een van de meest in het oog springende resultaten was de ontwikkeling van het cluster applicatiebeheer en –ontwikkeling. Door het aantrekken van de juiste mensen, de organisatie en opleiding coaching waren wij in staat afscheid te nemen van de disfunctionerende leverancier van het callcenter systeem. Op jaarbasis leverde dit een kostenbesparing van 1 miljoen gulden op..
Direct en indirect leiding geven aan ca. 25 personen.
1996-1997: Projectleider acceptatie en implementatie callcenter applicaties – Zorgverzekeraar(detachering in Rotterdam).
Binnen deze organisatie was een reorganisatie ingezet. In grote lijnen hield deze in dat een aantal kantoren werd gesloten. De frontoffice activiteiten werden ondergebracht in een nieuw op te zetten callcenter in Utrecht en de backoffice activiteiten voor ziekenfondsverzekerden werden centraal ondergebracht in Apeldoorn.
Op verzoek van de directie werd ik projectleider van een project waarbinnen de acceptatie en implementatie van een extern op maat ontwikkeld callcenter systeem moest worden gerealiseerd.
Binnen dit project zijn in fasen 70 mensen (in-/extern) werkzaam geweest.
Synchroon met dit project liep de opbouw van het callcenter. Trefwoorden: inrichting van de facilitaire dienst en -processen, werving en selectie, inkoop van schoonmaak en catering, afstemming met andere organisatie onderdelen.
Voor dit traject ben ik eindverantwoordelijk geweest.

1991-1996: Hoofd Stafbureau – Zorgverzekeraar kantoren Huizen en Leerdam.
In deze functie was ik verantwoordelijk voor alle ondersteunende diensten binnen de kantoren Leerdam en Huizen (plus een aantal verzekeringswinkels/bijkantoortjes). Onder mijn verantwoordelijkheidsgebied vielen:
• Facilitaire dienst (gebouwenbeheer, catering, schoonmaak, inkoop, beveiliging, etc.);
• Financiën en budget;
• Telefonische klantenservices en recepties;
• Informatisering en automatisering;
• Postkamers;
• Arbo (waaronder bedrijfshulpverlening).
Direct en indirect leiding geven aan ca. 25 personen.
1984-1990: Medewerker Statistisch Economische Afdeling – Stichting Samenwerkende Ziekenfondsen te Gorinchem.
De SSZM was een samenwerkingsverband tussen drie regionale ziekenfondsen. Binnen deze stichting waren een aantal specifieke stafafdelingen ondergebracht.
Werkzaamheden: systeembeheer, beleidsinformatie op het gebied van zorg, projectmedewerker.

1978-1983: Medewerker Interne Controle – Ziekenfonds in Gorinchem.
Werkzaamheden: interne controle, administratieve organisatie, rapportage aan directie en extern accountant.





Projectnaam / Periode Rol Inhoud / omschrijving Resultaat / bijzonderheden
Datawarehouse
10-2002/06-2003 Projectleider
decentraal Integreren van een 3-tal datawarehouses en een aantal losstaande databanken;
Conversie/synchronisatie van coderingen en tabellen;
Ontwikkelen en implementeren van nieuwe gebruikersinterfaces en reports. Enorme efficiency- en kwaliteitswinst. Besparing van 30% op gelieerde personeelskosten.
Euro
08-2001/01-2002 Projectleider decentraal Integreren van euro binnen 3-tal datawarehouses en een aantal losstaande databanken. Noodzakelijk kwaad.
Administratie Bedrijfsinformatie Systeem
01-2000/09-2000 Projectleider en initiatiefnemer Het opzetten, ontwikkelen en implementeren van een systeem voor het Economisch Bureau. Dit systeem moest waarborgen scheppen voor continuïteit en kwaliteit van onderzoek en gegevens. Binnen dit systeem werden ook de SAS reports vastgelegd die ontwikkeld werden in het kader van onderzoek.
Dit systeem werd concernbreed aan managers en onderzoeksafdelingen beschikbaar gesteld. De meest elementaire onderzoeksinformatie werd via intranet beschikbaar gesteld. • Onderzoeken werden reproduceerbaar;
• Programmatuur kon eenvoudig en efficiënt worden hergebruikt;
• Werkzaamheden konden door andere medewerkers worden overgenomen (bijv. bij ziekte of vakantie);
• Het aantal informatievragen aan het Economisch Bureau werd beperkt doordat relevante informatie concernbreed beschikbaar was;
• Dus verhoging van continuïteit, kwaliteit en efficiency.
Huisstijl
08-1999/05-2000 Projectleider decentraal Als gevolg van fusie werd een nieuwe huisstijl doorgevoerd. Dit was een veelomvattend en complex project: nieuwe logo’s, drukwerk, reclame, naamborden, lettertypes, etc. Een dergelijk project dringt zo diep door in de organisatie dat er steeds nieuwe verrassingen waren.
Millennium
10-1998/03-2000 Projectleider decentraal Millennium proof maken van databases, programmatuur en interfaces van alle systemen die binnen het callcenter werden gebruikt.
Implementeren van nieuwe millennium releases van soft- en hardwareleveranciers.
Millennium proof maken van de facilitaire omgeving. Dit was een zeer complex traject vanwege de vele interfaces naar verschillende andere systemen en gegevensverzamelingen.
Hiervoor was veel afstemming binnen het concern nodig, mede door de verschillende prioriteringen door de vele belanghebbenden/verantwoordelijken.
Inkoop
09-1998/01-1999 Projectleider en initiatiefnemer Binnen dit project werd op concernniveau de gehele facilitaire inkoop onder de loep genomen. D.w.z. catering, schoonmaak, beveiliging, drukwerk, kantoorartikelen, etc.
Dit project omhelsde inventarisatie van inkoopactiviteiten en –contracten, offertetrajecten en (her) onderhandelingen met leveranciers, SLA’s, etc. Dit project had als resultaat een kostenbesparing van 0,8 miljoen euro op jaarbasis. Bovendien werd een nieuwe, efficiënte, inkooporganisatie neergezet.
Milieu
06-1998/09-1998 Projectleider en initiatiefnemer Binnen dit project werd milieu verantwoord werken doorgevoerd. Het project was van ideële aard en was kostenneutraal. Binnen dit project werden ook andere kantoren en ondernemers van winkelcentrum Hoog Catharijne betrokken. Tijdens de looptijd van dit project werd het project concernbreed getrokken. Leuke bijkomstigheid was dat het management van winkelcentrum Hoog Catharijne werd “gedwongen” tot gescheiden afvalinzameling.
Itil
01-1998/06-1998 Projectleider decentraal Het doorvoeren van de belangrijkste Itil processen binnen het callcenter (configuratiebeheer, gebruikersbeheer, autorisatiebeheer, wijzigingenbeheer). Een goede afstemming tussen diverse organisatie afdelingen en met stafafdelingen van het hoofdkantoor over projecten op decentraal en op concernniveau. De resultaten van dit project waren van vitaal belang voor bijv. het millennium project.
BHV
01-1998/06-1998 Projectleider en initiatiefnemer Het opzetten van een bedrijfshulpverleningsorganisatie binnen het callcenter. Dit project werd uitgevoerd met ondersteuning van een Arbo-dienst. In grote lijnen bestond dit uit:
• Risico inventarisatie en evaluatie;
• BHV plan, ontruimingsplan;
• Personele bezetting en opleiding;
• Afspraken met hulpverleningsdiensten. Wat ben je blij wanneer je een BHV hebt en er een collega van de trap valt of onwel wordt.
‘Algemene Zaken’ van A tot Z.
01-1998/03-1998 Projectleider en initiatiefnemer Het in kaart brengen en beschrijven van de facilitaire organisatie. D.w.z. contractinformatie, leveranciers, contactpersonen, procedures, etc. Veelal is deze informatie ondergebracht bij meerdere personen, moeilijk te vinden (zeker bij afwezigheid) en de juiste persoon/plaats is vaak niet bekend. Als gevolg van dit project kon iedereen binnen het callcenter direct de vitale informatie via intranet vinden. Verder wordt de continuïteit van vitale processen en gegevens enorm verhoogd.


Ontmanteling kantoren Leerdam en Huizen.
01-1997/06-1997 Deel -projectleider Als gevolg van reorganisatie werden de kantoren Leerdam en Huizen gesloten.
Binnen dit project werden:
• De productie processen/werkvoorraden overgeheveld naar een kantoor te Apeldoorn;
• Personele verhuizing;
• Verhuizing van werkplekken;
• Beëindiging van facilitaire contracten;
• Leeg opleveren van kantoorpanden. Resultaat was een voor klanten “geruisloze” overgang en beperking van achterstand in werkvoorraden.
Implementatie callcenter
09-1996/03-1997 Deelprojectleider Dit was een veelomvattend en complex project dat bestond uit:
• Inrichting van het callcenter (werkplekken, ruimtes, apparatuur, etc.);
• Inkoop van catering, schoonmaak en beveiliging;
• Werving van personeel (facilitair en applicatiebeheer en –ontwikkeling)
• Ontwerpen en implementeren van procedures;
• Opleiding en instructie Het mooiste callcenter van Nederland!
Sofi-nummer
10-1995/03-1996 Projectleider op concernniveau Zorgverzekeraars werden wettelijk verplicht het sofi-nummer op te nemen in hun bestanden. Binnen dit project werden digitaal gegevens uitgewisseld met de belastingdienst. Retourinformatie werd ingelezen in onze systemen.
Omdat niet alle klanten geautomatiseerd geïdentificeerd konden worden werden binnen dit project ook een mailing verzorgd, werd een telefoonteam geïnstalleerd om de vragen vanuit deze mailing te beantwoorden en werd een backoffice ingericht om de respons op de mailing te verwerken. Dit is een van de mooiste resultaten die ik heb geboekt. Tijdens de gegevensuitwisseling met de belastingdienst kwam ik er achter dat er enorme kwaliteitsvoordelen behaald konden worden, nl. de correcte spelling/bepaling van personalia en adresgegevens.
Door handmatige verwerking van dit soort gegevens in het verleden, het niet doorgeven van wijzigingen etc. bleken onze bestanden enorm vervuild/verouderd.
Het resultaat van dit project was dat de bestanden werden geactualiseerd en gecorrigeerd. Dit bespaarde heel veel klachten en gerelateerd telefoonverkeer.
EDI
Geheel 1994 Projectleider kantoor Leerdam Het gedigitaliseerd declareren door zorgverleners, met als onderdelen:
• Benaderen van en afspraken maken met zorgverleners en instellingen omtrent wijze van aanlevering;
• Leveren van retourinformatie aan zorgverleners/instellingen
• Ontwikkelen en implementeren van werkprocessen.;
• Accountmanagement richting zorgverleners/instellingen. In grote lijnen waren de resultaten:
• Besparing op personeelskosten van 20%;
• Sterk verbeterde kwaliteit van informatie/gegevens;
• Betere relatie met zorgverleners/instellingen;
• Positieve onderscheiding van de eigen organisatie t.o.v. concurrerende zorgverzekeraars.
RUCB
08-1993/12-1993

Projectleider en initiator Het opzetten en implementeren van een nieuw organisatie onderdeel wat belast was met de verwerking van farmacie declaraties. Binnen dit project vielen:
• Werving en selectie van deskundig personeel;
• Implementeren van benodigde systemen;
• Ontwikkelen en implementeren van nieuwe processen. Volledige onafhankelijkheid t.o.v. een stichting waardoor deze kon worden opgeheven.
10-sec.
08-1993/10-1993 Projectleider Vanwege klachten omtrent bereikbaarheid en werkachterstanden werd besloten het inbound telefoonverkeer te onttrekken aan de productie en onder te brengen binnen een klantenservice. Doelstelling was dat een inkomend gesprek binnen 10 seconden door een deskundige medewerker werd aangenomen.
Verder werden normen opgesteld voor het afwikkelen van telefoonverkeer. Resultaten:
• Ontlasting van backoffice;
• Snelle en deskundige afhandeling van telefoonverkeer;
• (Gemeten) verhoogde klanttevredenheid.
Implementatie nieuwe infrastructuur.
01-1993/05-1993 Projectleider decentraal Concernbreed werd overgeschakeld naar een nieuwe IT infrastructuur. Van domme terminals werd overgeschakeld naar intelligente werkstations en een wide area network. Bovendien werd kantoorautomatisering ingevoerd.
In grote lijnen: bekabeling, installatie van servers en pc’s, opleiding van gebruikers en ontwikkelen en implementeren van nieuwe processen en het invoeren van standaardcorrespondentie. Een revolutie, ineens waren wij een moderne organisatie.
Vernieuwbouw kantoor Leerdam.
10-1992/07-1993 Projectleider decentraal Binnen dit project werd dit regiokantoor geheel vernieuwd en werd een nieuw gedeelte aangebouwd. Mijn rol was:
• Het bewaken van de dagelijkse gang van zaken;
• Afstemming met eigen organisatie, aannemer, hoofdkantoor;
• Interne verhuizingen en andere relevante maatregelen. Het is niet prettig om te werken wanneer er net naast je een heipaal de grond in wordt geslagen of wanneer er isolatie materiaal brand vat. Desondanks is de winkel opengebleven met een mooi en toch wel prestigieus resultaat.
Conversie primair systeem
01-1992/06-1992 Projectleider decentraal Binnen de gefuseerde organisatie werd een nieuw primair systeem in gebruik genomen t.b.v. klanten-, zorgverleners- en schadeadministratie. Binnen dit project vielen in grote lijnen:
• Gegevensconversie;
• Invoeren van vernieuwde processen;
• Switch naar een ander computercentrum;
• Opleiding. Omdat binnen de databases van de fusiepartners bleek dat klantnummers niet uniek waren moest een deel van de klanten van een ander klantnummer worden voorzien. Hiervoor is een geautomatiseerde uitwisseling met zorgverleners/instellingen ontwikkeld (in samenwerking met leveranciers van zorgverlenersystemen). Ik heb de communicatie met de zorgverleners opgezet en onderhouden. Hiervan heb ik veel profijt gehad in het EDI project.



Opleiding interimmanager

Basisopleiding:
MAVO 4 (Chr. Scholengemeenschap De Wegwijzer te Sleeuwijk / 1971-1974)
MEAO (Chr. Scholengemeenschap De Wegwijzer te Sleeuwijk / 1974-1978)
Aanvullende opleidingen:
Praktijkdiploma Boekhouden (1980)
Basiscursus Ziekenfondswezen (VNZ / 1979)
Opleiding Intern Controleur (Dijker en Doornbos Accountants / 1979)
Hoofd Interne Dienst / Facility Manager (FMH / 1996)
Managementopleidingen:
Assertief leiding geven (Quadri / 1993)
Van Pop tot Vlinder (Tweede Natuur / 1998)
De Agis Manager (Horizon / 2000)
Ziekteverzuimbegeleiding (Arbo Management Groep / 1994)
Projectmanagement (De Baak / 1995)
Automatiseringsopleidingen:
Unix; modules eindgebruiker en beheer (Unisys / 1983)
Mapper; modules eindgebruiker, programmeren en beheer (Unisys / 1984)
Novell beheer (Kroon Automatisering / 1985)
Vax/VMS (Digital / 1991)
Overige opleidingen:
Sociale Hygiene (Albeda College/2003)
Basisvakbekwaamheid Cafebedrijf (Albeda College/2003)



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

communicatief, peoplemanager, analytisch, resultaatgericht, praktisch

Talenkennis interimmanager

nederlands, engels, duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :