Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim management, project management, organisatieadvies

Interim management, project management, organisatieadvies

Werkervaring interimmanager

ERVARING IN BRANCHES:
Uitgeverijen, financiele instellingen, zakelijke dienstverlening, overheidsinstellingen, gemeenten, waterschappen, ICT-bedrijven, drukkerijen

VERKORT CV:
Projectmanagement en Organisatieadvies 2003-heden
Opdrachten op het gebied van projectmanagement, organisatieadvies, interimmanagement, veranderings-management, organisatieverbetering, informatievoorziening

CMG Finance, Public Sector
Adjunct Directeur 1997-2002
Consultant Projectmanager, mgt consultant 1997

VNU Business Information Services, New York, 1987-1997
Projectmanager Information Systems Development 1992–1997
Projectleider integratie Agency /Magazine Group 1991–1992
Financial Analyst 1990–1991
Projectleider ter ondersteuning van directie 1988–1990

VNU Hayden Publishing, New Jersey, U.S.A. 1988
Marketing Research medewerker en projectleider

VNU Business Publications, Amsterdam 1987–1988
Marketing Manager, Projectleider bijzondere projecten

Verenigde Nederlandse Uitgeversbedrijven (VNU), Haarlem-
Afdeling Corporate Planning - Medewerker strategische planning 1986- 1987


UITGEBREID CV
Werkervaring 1986 - heden

PROJECTMANAGEMENT EN ORGANISATIEADVIES
Directeur/eigenaar
Het uitvoeren van opdrachten op het gebied van projectmanagement, organisatieadvies, interimmanagement, veranderingsmanagement, organisatieverbetering en informatievoorziening:

Freund + Van Elsacker mrt 2003
Opstellen van een projectvoorstel voor de inrichting van een planning & control en managementinformatie systeem en werkwijze voor een client van de opdrachtgever

Capital investment organisatie / participatiemaatschappij jan-feb 2003
Organisatieadvies inzake de strategie en richting van investeringen in één der participaties

Disy Informationssysteme GmbH, Karlsruhe, Duitsland jan-feb 2003
Marktonderzoek naar de potentie van een Internet Call-Back service op de Nederlandse markt

Stichting YMCA-Nederland okt 2002 - heden
1) Opstellen van een projectplan voor YMCA-Nederland om te komen tot de opzet van een keten van kinderopvang en buitenschoolse opvang in Nederland.

2) Advies inzake de acquisitie van een kinderopvangcentrum: doorlichting van de bedrijfvoering, financieel-juridisch boekonderzoek, groeimogelijkheden, kostprijs, financiele haalbaarheid.

3) Opstellen van een strategisch plan, een business plan en een programma van activiteiten voor een YMCA-center naar Amerikaans voorbeeld, op te richten in een grotere stad in Nederland. Onderzoek naar locaties die aansluiten qua behoeften en qua financiele haalbaarheid bij het concept.


CMG NOORD NEDERLAND B.V.
Adjunct Directeur 1997 – dec 2002
Lid van het management team van een CMG-vestiging van circa 120 consultants. Als zodanig mede-verantwoordelijk voor vestigingsstrategie, -beleid en -uitvoering. Verantwoordelijk voor CMG’s dienstverlening in een deel van de noordelijke markt, onder meer financiële instellingen en overheidsorganisaties. Verantwoordelijk voor een team van consultants variërend van 20 tot 40 personen. Verantwoordelijk voor acquisitie van opdrachten, voortgangsbewaking van uitgevoerde opdrachten, relatiemanagement, werving en selectie, loopbaanbegeleiding, beoordeling van consultants, financiële administratie rondom uitgevoerde werkzaamheden, organiseren van relatiemanagementactiviteiten en seminars. In deze periode groeide CMG Noord Nederland uit van 150 naar 400 werknemers.

Per september 2001 overgegaan naar de vestiging “ business development”. Verantwoordelijk voor het accountmanagement van een aantal key-accounts. Sterkere focus op coördinatie van werkzaamheden van andere managers, met als doel de kwaliteit van de dienstverlening verder te verhogen en strategischer posities in te nemen bij onze klanten.

Consultant 1997
Gedurende het eerste half jaar bij CMG als projectmanager onder meer verantwoordelijk geweest voor de uitvoering van euro impact analyses voor een tweetal financiële instellingen in het noorden van het land.


VNU BUSINESS INFORMATION SERVICES, NEW YORK, U.S.A.
Projectmanager Information Systems Development 1993 – 1997
Initiatie, ontwikkeling en implementatie van een tweetal divisiebrede informatiesystemen: een verkoop, marketing & klantenservice systeem en een geïntegreerd sales order processing en financieel-administratief systeem. Aanleiding hiertoe was de behoefte aan betere management informatie en betere sturing en controle op divisieniveau.

Projectleider Agency/Magazine Group 1991 – 1992
Ter ondersteuning van de directie diverse opdrachten uitgevoerd t.b.v. de nieuw opgerichte agency/magazine group:
- Assistentie bij de formering van de nieuwe organisatie;
- Onderzoek naar de mogelijkheden tot een joint venture met SRDS-online;
- Projectcoördinatie t.b.v. de ontwikkeling van een nieuwe personeels-beloningstructuur (salaris, bonussen, commissie);
- Realisatie van een corporate promotie brochure;
- Vooronderzoek naar de ontwikkeling van een divisiebreed verkoopondersteunend informatiesysteem.

Financial Analyst 1990 – 1991
Als financieel analyst / controller werkzaam geweest op de financiële afdeling, met als hoofdtaken:
- Opstellen van de winst & verliesrekeningen voor een 3-tal bedrijven, analyse van gegevens;
- Opstellen van de jaarlijkse begroting en van periodieke ‘forecasts’;
- Maken van financiële bedrijfsanalyses en rapportages: product- en markt profitability, cost structures, etc.;

Projectleider / assistant divisiedirectie voor corporate projects 1988 – 1990
Ondersteuning van de divisiedirectie bij de verzameling en interpretatie van bedrijfsgegevens. Deelname in de periodieke evaluatie van bedrijven binnen de divisie. Ondersteuning bij organisatieoverstijgende projecten, met name:
- Sluiting van twee bedrijven in New Jersey en New York (LNA Print Center en Media Records) en heropbouw van deze bedrijven in Virginia. Taken en verantwoordelijkheden bestonden onder meer uit het opstellen van het projectplan, voortgangsbewaking, analyse van het productieproces, inrichten nieuwe organisatie, werving en selectie van nieuwe werknemers, ondersteuning bij de planning en organisatie in de opstartfase van het nieuwe bedrijf.


VNU HAYDEN PUBLISHING, NEW JERSEY, U.S.A. 1988
Marketing Research medewerker en projectleider
- Advertentie-effectiviteitsonderzoek en marktstudies t.b.v. adverteerders;
- Lezersmarktonderzoeken t.b.v. advertentieacquisitie;
- Vooronderzoek “opzet advertentiemarkt analyse systeem” om adverteerders inzage te geven in hun concurrentie, marktaandeel, marktpenetratie, prospectingmogelijkheden, etc;
- Onderhandelingen met Europese tijdschriftendrukkers.


VNU BUSINESS PUBLICATIONS, AMSTERDAM 1987 -1988
Marketing Manager Textilia en Texpress
Verantwoordelijk voor alle marketing gerelateerde activiteiten rondom deze twee vakbladen:
- Advertentiemarktanalyse, lezersmarktonderzoek, promotie en werving van nieuwe abonnees, samenstellen van het uitgeefplan en van de financiële begroting, coördinatie van het redactioneel plan en de advertentieacquisitie.

Projectleider bijzondere projecten
T.b.v. de directie diverse afdelingoverstijgende opdrachten uitgevoerd:
- Ondersteuning bij de lancering van een nieuw management magazine: marktonderzoek, gegevensanalyse, testmarketing en financiële haalbaarheidsanalyse;
- Opstellen van het uitgeefplan voor een vijftal geacquireerde bladen van de Ingenieurs Pers: advertentiemarktanalyse, concurrentieanalyse, segmentatie van de advertentiemarkt, advertentie/redactie verhouding, vaststellen van abonnee- en advertentietarieven, oplagesamenstelling, verschijningskalenders, themanummers, verkoopplan, marketingplan, financiële begroting;
- Vooronderzoek naar de mogelijkheden om lezersbestanden commercieel uit te nutten;
- Concurrentieanalyse ten behoeve van het tijdschrift “Management Team”
- Ondersteuning bij de verkenning naar de mogelijkheden om uit te breiden op de bedrijfsopleidingenmarkt.


VERENIGDE NEDERLANDSE UITGEVERSBEDRIJVEN, HAARLEM, 1986 - 1987
Afdeling Corporate Planning
Medewerkster strategische planning
Meedenken/adviseren over de strategisch consequenties van grote investeringen, acquisities, reorganisaties, bedrijfssluitingen en/of -verkopen, met als speciale aandachtsgebieden de divisies Drukkerijen, Business Publications en Business Information Services U.S.A.

Opleiding interimmanager

VOLTIJDSE OPLEIDINGEN:
VWO, Alloysius College – Den Haag 1973–1979
Kandidaats Geschiedenis, Rijks Universiteit Leiden (1983)
Docteraal Bedrijfskunde, Erasmus Universiteit Rotterdam (1986)

CURSUSSEN:
Coachingsvaardigheden bij het Persoonlijke Ontwikkelings Plan (2000)

Cursus Contracten (1999)

International Management Training Course (1999)
- accountmanagement
- personeelsmanagement
- accountingstandaarden

Academie voor Ondernemerschap, Rijksuniversiteit Gron.:
- Veranderingsmanagement (1998)
- Commercieel management (1998)

PMTC: Preparatory Management Training Course & Management Assesment(1997)

MIC: Management Intake Course (1997)

Salesmanagement (1997)

Euro-cursus: Impact van de invoering van de Euro op organisaties (1997)

CMG kwaliteitsmanagement (1997)

Ross Systems: Accounts Receivable en Sales Order Processing (1995)

Financiën voor de niet-financiële manager, Intermediair Seminars (1986)

SEMINARS GEVOLGD EN/OF GEORGANISEERD (1997 - 2002):
Customer Relation Management
Multi channel management
Call Centers
Elektronische overheid
E-business
Evolutionair Projectmanagement
Business Intelligence
Kwaliteitsmanagement
Informatiebeveiling
ICT beheer, ITIL
Professionalisering van het testen


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Aansturen van bedrijfsinformatievoorzieningsprojecten:
ERP, CRM,Planning & Control, Management Informatie
Projecten rondom fusies, reorganisaties en relocatie van
bedrijven
Veranderingsmanagement
Salesmanagement, accountmanagement en relatiemanagement
Marketing
Personeelswerving en -selectie, personeelsmanagement en
loopbaanbegeleiding
Financieel-administratieve processen, controller
Integraal management
Kwaliteitsmanagement (INK)
Verbetering van bedrijfsprocessen
Organisatie van seminars
Geven van trainingen, workshops

Talenkennis interimmanager

Nederlands (vloeiend in woord en geschrift
Engels (vloeiend in woord en geschrift)

Overig

Profiel:
Profesioneel, zakelijk, resultaatgericht, effectief, analitisch, veelzijdig
Initiatiefrijk, zelfstandig, creatief
Enthousiast, motiverend, gedreven, energiek, betrokken
Oog voor de zachte aspecten van bedrijfsvoering, zoals draagvlak en cultuur, in staat om met veel verschillende hirarchische niveaus samenwerking te zoeken

Lid van aantal ideele besturen
Hobbies: piano, saxofoon, badminton

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :