Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Hoofd P&O / HR manager / personeelsfunctionaris / personeels

Hoofd P&O / HR manager / personeelsfunctionaris / personeels

Werkervaring interimmanager

• Centraal Orgaan Opvang Asielzoekers, huisvesting en inburgering van asielzoekers, Adviseur P&O van 2007-2009. Een ‘zelfstandig bestuursorgaan van het ministerie van Justitie. Binnengekomen voor de vervanging van de Adviseur P&O binnen het Project terugkeer met 2 decentrale vertrekcentra en een centraal projectbureau (samen bijna 50 medewerkers) en dit project ‘gesloten’. Binnen enkele maanden gevraagd om deel te nemen aan het multidisciplinaire Kernteam pardonregeling. Daarna gevraagd als Adviseur P&O voor de directie Huisvesting (90 medewerkers) en snel daarna ook voor de clusters Utrecht en Zuid-Holland (samen circa 180 medewerkers in 11 locaties). Reorganisaties van de directies Huisvesting en Vastgoed & Capaciteit begeleid en een circa 50% van de uitvoerende medewerkers verplaatst binnen het cluster. Nieuw benoemde leidinggevenden sterker gemaakt als 'people manager'. Leidinggevenden geadviseerd bij het opzetten van hun Personeelsjaarplan 2009. Een junior Adviseur P&O gecoacht.

• Nationaal Epilepsie Fonds, HR adviseur in 2007. Onderzoek naar de voor- en nadelen van de CAO Ziekenhuizen t.o.v. de eigen arbeidsvoorwaardenregelingen.

• Top Institute Pharma, HR adviseur in 2006/2007. Een organisatie, gestart in 2006, die 45 farmaceutische onderzoeksprojecten leidt waarin 400 onderzoekers werkzaam in farmaceutische bedrijven en onderzoeksinstellingen deelnemen. Arbeidsvoorwaardenregeling opgezet (waaronder werknemers verzekeringen en pensioen), functieomschrijvingen opgesteld (Hay methodiek), e.d.

• Evides, waterbedrijf, HR adviseur in 2005/2006. Een geprivatiseerde organisatie voortgekomen uit 3 fusiepartners (650 medewerkers). Vervanging personeelsadviseurs in een zich professionaliserende HR afdeling, advies over de professionaliseringsslag van de HR afdeling, opzetten van Service Level Agreements, aanpassing deelgebieden van het beleid aan deze veranderde omstandigheden, voorbereiden reorganisatie en beoordeling geschiktheid medewerkers hierin middels de STAR methode.

• Vivium Zorggroep, Rayon Bussum als Hoofd P&O in 2004/2005. Een organisatie met 4 gefuseerde verpleeg- en verzorgingshuizen (450 medewerkers) onder een eenhoofdige directie. Door de fusie van de vier afdelingen P&O ontstond de behoefte aan een eenduidige manier van werken én een leidinggevende op die afdeling P&O: een hoofd P&O. De interne organisatie van de afdeling P&O is verbeterd en de afdeling werkt nu professioneler: P&O in de lijn gezet o.a. door opzetten van Personeelsplannen, (administratieve) efficiencyverbeteringen doorgevoerd, e.d.

• Laurus N.V. als Manager afdeling P&O in 2003/2004. Binnen het Distributiecentrum Regio West van Laurus werken (in 4 regionale distributiecentra) 700 medewerkers die zorgen voor de bevoorrading van de winkels van Super de Boer, Edah en Konmar. Diverse projecten uitgevoerd (o.a. sluiting en reorganisatie van distributiecentra, herplaatsen van medewerkers binnen de kaders van het sociaal plan, voeren van procedures bij de kantonrechter en verbeteren van efficiëntie van de afdeling P&O) en vervanging van Manager P&O.

• Gamko holding b.v. als Manager P&O in 2003. Gamko is producent van koelapparatuur voor dranken ten behoeve van de horeca en maakt onderdeel uit van UTC/Carrier. Diverse projecten uitgevoerd (invoering Personeelsplan, invoering Rookbeleid) en Manager P&O vervangen.

• F. van Lanschot Bankiers N.V. als HR manager in 2002. Van Lanschot is een beursgenoteerde bank met 35 kantoren in Nederland en circa 1800 medewerkers. Vervanging tijdens zwangerschap van de HR manager, verantwoordelijk voor advisering aan 9 kantoren in de noordelijke helft van het land en een aantal afdelingen op het hoofdkantoor. Tevens inkrimping van een afdeling en begeleiden van medewerkers naar andere functies.

• UW holding BV als Manager afdeling HR in 2001/2002. UW holding is een organisatie die zich richt op het re-integreren van medewerkers “met een grote afstand tot de arbeidsmarkt”. UW is voortgekomen uit de voormalige gemeentelijke sociale werkplaatsen. Mogelijkheden voor re-integratie zowel intern als extern worden geboden. Ombuigen van de afdeling HR naar een professionele, servicegerichte afdeling. De afdeling van nog maar 2 medewerkers uitbreiden naar een van 7 medewerkers om de dienstverlening aan de interne klant te garanderen; leidinggeven aan de afdeling tot de komst van een nieuwe manager HR. Lid Management Team.

• F. van Lanschot Bankiers N.V. als personeelsmanager in 2001. Vervanging tijdens zwangerschap van de personeelsmanager, verantwoordelijk voor advisering aan 14 kantoren in de noordelijke helft van het land. Werving en selectie van moeilijke vervulbare commerciële functies.

• KPN Autolease / CarflexS als Manager P&O in 1999/2000. Vanaf 1 november 1998 maakt KPN Autolease deel uit van ABN Amro Lease holding. Onder de naam CarflexS B.V. is de voormalige business unit service verzelfstandigd; een bedrijf met zo’n 250 medewerkers verdeeld over 9 vestigingen. Als manager P&O, lid van het MT, mede doorvoeren van de veranderingen die de organisatie moest doormaken om slagvaardig, marktconform en klantgericht te worden. Binnen de kaders van het sociaal plan medewerkers herplaatsen dan wel het ontslag voorbereiden. ISO 9002 mede ingevoerd. Doorvoeren van arbeidsvoorwaardelijke overgangsregelingen. Opzetten van de afdeling P&O; P&O waar gewenst en mogelijk terugbrengen naar de lijn. “Regulier” P&O werk.

• GTI Klimaatkontrakt bv in 1998/1999. Onderdeel van GTI holding nv; GTI Klimaatkontrakt richt zich op het technisch beheer van gebouwgebonden installaties: 300 werknemers op 8 verschillende locaties. Als “tussenpaus” de periode overbrugd tussen het vertrokken en het nieuwe hoofd P&O. Het vertrouwen in de afdeling hersteld van zowel medewerkers als leidinggevenden. Onderdeel van het management team. Veel activiteiten ontplooid om technici binnen te halen in een zeer moeilijke markt. Lid Management Team.

• PwC Shared Services Centre Netherlands b.v. als Projectmanager in 1998. Onderdeel van PricewaterhouseCoopers; het SSC is in 1997 opgezet en het richt zich op grote internationale bedrijven waarvoor diensten verricht worden zoals het voeren van de financiële administratie en het inkopen van grote hoeveelheden niet-handels goederen. In 1998: 100 werknemers en 50 uitzendkrachten. Eerst binnengekomen om tijdens de ziekte van de Manager Human Resources Department het functiewaarderingsproject uit te voeren. Aanname van 50 nieuwe medewerkers in het 2e kwartaal van 1998, opstellen en invoeren van intern HR procedureboek, verbeteren van het administratieve proces van de afdeling w.o. de (overigens uitbestede) salarisadministratie, voorbereiden van de invoering van een ondernemingsraad, niet-roken beleid, e.d. De laatste maanden leiding gegeven aan 2 medewerkers op de afdeling Human Resources.

• AT&T - Unisource Communication Services v.o.f. als Manager HR Administration & Support in 1997/1998. Europese joint-venture van AT&T, Zweedse, Zwitserse en Nederlandse Telecom (KPN). In 1997 300 werknemers, 75 uitzendkrachten, 35 “expats” en zo’n 200 consultants. Vervanging Manager Human Resources Administration & Support (personeels- en salarisadministratie). Doen van voorstellen m.b.t. het uitwerken van arbeidsvoorwaarden¬regelingen, leidinggeven aan het team (4 medewerkers), doen van voorstellen ter verbetering van de efficiëntie.

• Geveke nv – Amsterdam als Projectmanager in 1996. Technische handelsonderneming met verschillende vestigingen in Europa en het hoofdkantoor in Nederland. Opzetten en beschrijven van procedures in het kader van het decentraliseren van de salarisadministratie en het doen van voorstellen voor het opzetten van een Euro-OR voor geheel Geveke.

In loondienst bij:
• Sony Nederland B.V. als General Manager Human Resources Department
• Vierhand b.v. als Hoofd Personeelszaken
• Drukkerij Vada als Personeelschef
• Hema b.v. als personeelschef


Opleiding interimmanager

HBO en allerlei cursussen en trainingen.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Zelfstandigheid, klantgericht, pragmatisch, hands-on, delegeren, didactische vaardigheden, lijn brengen in zaken, inventief, uithoudingsvermogen, betrokken.

Talenkennis interimmanager

Moedertaal: Nederlands
mondeling schriftelijk
Engels goed goed
Frans voldoende voldoende
Duits voldoende voldoende


Overig

Ik vind het leuk om zaken beter te organiseren en zodanig kennis over te dragen dat medewerkers op de afdeling P&O of elders in de organisatie zelfstandiger kunnen werken. Ik houd er eveneens van om managers te begeleiden bij het versterken van hun rol als 'people manager’.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :