Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim manager/ senior manager

interim manager/ senior manager

Werkervaring interimmanager

Vaste Betrekkingen

April 2000 - juli 2002 Chief organization officer; senior consultant Byton (Holding)
.. Als COO adviseren over - initiëren en implementeren verandering en groei organisatie richting professionele organisatie (inrichting organisatie, efficiëntie bedrijfsvoering, HRM [beleid, competentiemanagement, beoordeling- en functioneringssystematiek, persoonlijke ontwikkelingsplannen, medewerkerregelingen, werving en selectie], projectmatig werken, kennismanagement, autolease), ontwikkelen projectmanagement methodiek/proces. Indirect leiding geven (ca. 25 personen).
.. Als senior consultant uitvoeren van advies - en interim opdrachten; onder andere:
... Onderzoek naar een nieuwe financieel economische methodiek en vervolgens strategisch, tactisch en operationeel managen van het project voor doorbelasting afgenomen diensten aan klanten. Geadviseerd over programma aan te realiseren activiteiten (klantgericht, juridisch, administratief etc.).
... Interim-manager: leidinggeven aan, adviseren over - en implementeren zelfsturing werkzaamheden door afdeling hoogopgeleide professionals. Daarnaast werken aan professionalisering in de zin van klantgericht denken en handelen, ook in onderlinge communicatie.

Mei 1997 – maart 2000 Senior consultant Synergie Consultancy BV
.. Verandermanager: uitvoeren intern onderzoek en adviseren over veranderen organisatie met als doel: lerende organisatie, teamleren, betrokkenheid consultants/medewerkers om zo ook de dienstverlening te verbeteren en ook de uitstroom (wegvloeien kennis) te beperken.
.. Interim-manager/relatiemanager: onderzoek verricht en advies gegeven over mogelijke veranderingen in de beheerorganisatie bij een gemeentelijke organisatie. Er was een spanningsveld ontstaan tussen verwachting en geleverde kwaliteit.
.. Crisismanager: onderzoek ontstaan problemen binnen de medische ICT infrastructuur Ziekenhuis Veldhoven, de wijze waarop de organisatie met het probleem omging en naar de wijze van overleg met - en handelen door de leveranciers en de ziekenhuisorganisatie. Aanpak leidde tot spoedoverleg en betere verstandhouding met leverancier en beter inzicht in ziekenhuisproblematiek bij leverancier. Er is een advies uitgebracht inzake inrichting algehele IT organisatie en relatie met leverancier.
.. Algemeen projectmanager: definiëren nieuwe ICT architectuur bij fusie Cadans en SGG tot Relan. Sterke mate van weerstand, eilanden cultuur, ivoren torens. Lokale infrastructuren moesten worden ondergebracht in een overkoepelende infrastructuur. Aanpak leidde tot buy in betrokkenen en heeft geleid tot optimale ICT architectuur.
.. Algemeen projectmanager: adviseren over en opstellen plan van aanpak inzake de migratie van de werkplekomgeving binnen het bestuursdepartement van Justitie. Overwinnen van weerstanden.
.. Interim-manager: Doel motiveren en rust in de organisatie. Afdeling had zichzelf onthoofd en was op drift, sterke weerstand. Communicatie, vertrouwen in - en lijn met organisatie hersteld. Ook geadviseerd over verbeteringen in de organisatiestructuur en het proces van de organisatie.
.. Interim-manager: adviseren over - en doorvoeren van verbeteringen in het logistieke proces (van klant tot leverancier) en proces van ondersteuning aan de totale organisatie door medewerkers. Operationeel managen van twee afdelingen.

Periode 1985 – 1996 Diverse functies/werkgevers
.. Internationaal projectmanager/adviseur ICT
.. Applicatiespecialist
.. Docent Informatica
.. Analist programmeur
.. Docent Biologie/Geografie
.. Medisch Analist diverse laboratoria


Nevenfuncties

1996 - heden Organisatie advies, interim-management, trainingen, coaching
.. Juni 2003 heden: vermarkten tool voor optimaliseren ketencontrale in informatievoorziening
.. Februari – april 2003: Informal Capital Network; Adviseur onderzoek kwaliteitsborging (INK) in ICN (joint venture 3 partijen). Dit om risico’s inzake verstrekte kapitaal te beperken om de gevolgde werkwijze, de processen en procedures zodanig in te richten dat een en ander transparanter en flexibeler kan verlopen.
.. December 2002 – januari 2003 Hogeschool voor de Kunsten Utrecht Trainer: ontwikkelen en geven seminar ‘Effectief presenteren’. Presenteren vanuit je eigen kracht (kernkwaliteiten en archetype). In communicatie leren horen, zien, vertalen en gebruiken (non-) verbaal gedrag (NLP-technieken).
.. September 2002 – heden:Vermarkten en adviseren over methodiek om niveau van kennisdelen binnen organisaties te bepalen en richting voor groei naar lerende organisatie te bepalen.
.. Januari - oktober 2002 DAT-groep; Adviseur: Onderzoek en advies inzake een noodzakelijke herstructurering van de DAT-groep gelet op de voorgenomen strategische richting: kwaliteit, innovatie en groei.
.. 2001 - 2003 Konditorei, bakkerij in Oostenrijk; Adviseren over bedrijfsvoering, ontwikkeling, marketing, HRM, familie opvolging
.. 1998 – heden; Coaching van een aantal jonge professionals bij hun professionele ontwikkeling.
..Februari - juni 1998 CVA opleidingen; Docent: Op basis van centrale examenspecificaties ontwikkelen van cursus, lesmateriaal en doceren op het gebied van informatie analyse en organiseren informatievoorziening.
.. November 1996 - april 1997 Zorgvoorzieningen Nederland N.V.; Manager automatisering divisie en waarnemend hoofd automatisering concern: adviseren concern directie over doorvoeren verbeteringen Informatievoorziening van het concern. Adviseren directie Welzorg Care Products over doorvoeren verbeteringen Informatievoorziening. Operationeel managen ICT Welzorg Care Products. Opstellen informatieplan divisie Welzorg Care Products.


Opleiding interimmanager

2001 - 2002 Management en Organisatie van Ondernemingen diploma, Tias/KUB
1998 - 1999 Verandermanagement; certificaat, UvM/RUG
1991 - 1993 Hogere bedrijfskunde; diploma, IBW
1982 - 1985 Biologie; diploma, RUU
1977 - 1982 Biologie en geografie; diploma, NLO
1971 - 1975 HBO-A medische microbiologie, diploma, COVALU)

Cursussen

.. Organisatiekunde (1988 – 1989, diploma, OU)
.. Ondernemingsplanning (OU)
.. Gegevensmodellering en gegevensbanken (1990, diploma, OU)
.. Commerciële vaardigheden (1998, Kenneth Smit)
.. Klantgericht denken en handelen (1989, Ordina)
.. PION (diploma, 1986)
.. Meerdere AMBI modulen


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Persoonlijke kenmerken

Mensgericht: vertrouwen, respect, integer; analytisch, zakelijk, oplossingsgericht, vermogen om zaken vanuit meerdere perspectieven te bekijken, besluitvaardig, helicopterview, leidinggevende, creatief, stressbestendig, moed, zelfkennis, sociaal, inlevingsvermogen, intuïtie, toekomstgericht, eigen ontwikkeling


Carrière ontwikkeling, kerncompetentie & ambitie

De rode lijn zit in het rust en evenwicht brengen en geven, bruggen bouwen in werk-/probleem-/conflict-/crisis situaties, kunnen richten op de oplossing, het resultaat, de angel er uit kunnen halen en vanuit een mensgerichte houding komen met creatieve oplossingen en deze implementeren. Daarnaast het ondersteunen van organisaties en mensen in hun groei, hun professionaliteit naast eigen groei. Zelfontwikkeling. Duidelijk gegroeid naar seniore positie. Kerncompetenties: snel inlevingsvermogen in organisaties, mensen en problematieken/uitdagingen. Doel- en resultaatgericht. Leidinggevende capaciteiten. Creativiteit. Strategisch inzicht. Motiverend vermogen.

Talenkennis interimmanager

Nederlands: Moedertaal
Engels: goed
Duits: redelijk
Frans: matig

Overig

Meerdere publicaties geschreven over Besturen van organisaties; o.a.
.. Sociocratie: een bespreking. Sygnals 1999.
.. Paradigma’s; voor de Belastingdienst 2000.
.. Bestuurlijke begrenzingen van de Balanced Scorecard (Wondergem & Eskens; M&I juni 2003 )
.. Nachfolgung in Familien Unternehmen: einige Anmerkungen (in voorbereiding)

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :