Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

HRM

HRM

Werkervaring interimmanager

September 2010 - december 2010
Werkzaam bij Estinea (850 medewerkers). Doen van onderzoek naar de oorzaken van het geconstateerde disfunctioneren van de taakgroep Personeel, doen van voorstellen om te komen tot het oplossen van de geconstateerde knelpunten.

november 2009 - december 2010
Werkzaam als Interim P&O manager bij de Verenigde Scholen J.A. Alberdingk Thijm (550 medewerkers) te Hilversum.
Het optimaliseren van de P&O werkprocessen, schrijven van een veranderplan P&O, doorvoeren van het veranderplan P&O. I.v.m. het vertrek van de P&O\'er ondersteuning van het management bij de uitvoering van het personeelsbeleid.

maart 2009 - september 2009 als interim HR manager werkzaam bij Scholengemeenschap De Brouwerij te Zetten.
Taken: Het adviseren van de directie ten aanzien van veranderingstrajecten (structuur en cultuur). Het opzetten van een nieuwe afdeling P&O. Begeleiden van het management bij de invoering van integraal management. Het ontwikkelen en implementeren van (nieuw) personeelsbeleid. Het ontwerpen van de administratieve organisatie rondom P&O processen. Het herinrichten van de kantoororganisatie. Het mede ontwikkelen, vormgeven en inrichten van het nieuwe bedrijfsbureau, ondersteunen van de uitwerking van processen die het principe integraal management ondersteunen.

Daarnaast begeleid ik teams in positionerings- en indentiteitsvraagstukken. Wat is ons bestaansrecht, wat is onze missie, wat hebben we nodig om de missie optimaal te kunnen uitvoeren (kennis en vaardigheden). Wat zijn onze waarden en hoe leven we onze waarden (hoe willen we onze werkzaamheden uitvoeren, houding).


2007 – maart 2009
De Hoenderloo Groep (jeugdzorg en onderwijs) als Projectleider organisatieontwikkeling.
Taken: In samenwerking met de voorzitter raad van bestuur ontwerpen van de nieuwe organisatiestructuur, verzorgen van de schriftelijke en mondelinge communicatie, het begeleiden van instemmings- en adviestrajecten, het aansturen van projecteigenaren met betrekking tot de (proces) uitwerking van de voorgestelde structuur, begeleiden van het hieraan gekoppelde cultuurveranderingsproces, in beeld brengen van de financiële consequenties. Daarnaast ontwikkelen van het conceptidee Jeugdzorgacademie en initiëren van een onderzoek naar de haalbaarheid van een jeugdzorgacademie.

1999 – 2008 De Hoenderloo Groep als Hoofd Personeel & Organisatie.
Taken: Verantwoordelijk voor het (laten) initiëren, ontwikkelen, implementeren en realiseren van strategisch beleid op het gebied van organisatieontwikkeling, organisatieverandering, opleidingen, personele zaken en arbeidsomstandigheden. Dagelijks aansturing van 15 medewerkers (P&O, P&O administratie, Salarisadministratie, Opleidingen). Functioneel leidinggevend aan de gehele organisatie met betrekking tot de uitvoering van het personeelsbeleid (gedelegeerde verantwoordelijkheid vanuit de directie). Begeleiden van fusietrajecten (onderwijs) en organisatieveranderingstrajecten. Begeleiden van de COR (OR en MR) instemmings- en adviestrajecten rondom het personeelsbeleid en organisatieveranderingstrajecten. Budgethouder (8 miljoen). Lid van het managementteam. Het behartigen van belangen van de organisatie en het vertegenwoordigen van de organisatie naar buiten op het gebied van personele- en arbeidsmarktvraagstukken. Het onderhouden van externe relaties die o.a. betrekking hebben op provinciale en landelijke samenwerkingsrelaties.

1999 – heden De Hoenderloo Groep, overige werkzaamheden
Overige werkzaamheden: Naast de werkzaamheden als hoofd P&O ben ik vanwege mijn persoonlijkheid en kwaliteiten breed ingezet en heb ik bemoeienis gehad met vrijwel alle bedrijfsprocessen binnen de Hoenderloo Groep. In deze periode tevens de functies Hoofd FEZ en Hoofd Ontwikkeling, Onderzoek & Kwaliteit waargenomen. Daarnaast verantwoordelijk geweest voor het doorvoeren van diverse cultuur- en veranderingsprojecten. Tevens, met een gedelegeerde bevoegdheid, verantwoordelijk geweest voor het inzetten en begeleiden van het organisatieveranderingstraject binnen een divisie.
Mede organiseren en inhoudelijk vormgeven van evenementen & symposia voor organisatieoverstijgende doelgroepen. Deelnemer Werkgroep Arbeidsvoorwaarden Jeugdhulpverlening. Deelnemer in diverse projectgroepen voor uitwerking thema’s binnen de sector Jeugdhulpverlening.

1997 – 1998 Uitgeverij Kluwer als Personeelsadviseur.
Taken: Ondersteunen van directie en management bij de uitvoering van het personeelsbeleid van een businessunit en een serviceunit (430 medewerkers). Advisering t.a.v. organisatievraagstukken. Leidinggevend aan 2 personeelsfunctionarissen en 2 medewerkers P&O. Bestuurlijke taken als lid van het BU managementteam. Begeleiden van organisatieveranderingstrajecten. Projectleider invoering competentiemanagement.

1996 – 1997 Kluwer BedrijfsInformatie als Personeelsfunctionaris.
Taken: Ondersteunen van het management bij de uitvoering van het personeelsbeleid (225 medewerkers).

1995 – 1996 Wolters Kluwer Nederland als Projectmedewerker Personeel & Organisatie.
Taken: Invoering functiewaarderingssysteem bij vier werkmaatschappijen, volgens een zelf ontwikkeld beschrijvingsmodel, welke tot op heden wordt gebruikt. Op basis van zelf uitgevoerd onderzoek uitwerken van beleidslijnen ten aanzien van interne communicatie en flexibele arbeidsrelaties. Het ontwikkelen en implementeren van beleid hierop.

1983 – 1990 Voor diverse profit organisaties gewerkt als secretaresse, boekhoudkundig medewerker, verkoopondersteuning en systeembeheerder.

Opleiding interimmanager

Opleidingen (relevant)

1990 – 1994 Academie Mens & Arbeid (HBO), Personeel & Organisatie
1987 – 1988 MEAO, bedrijfseconomie
1979 – 1982 HAVO, 3/4

Trainingen (relevant)

2007 Basistraining Mediation, Merlijn Groep
1999 – 2008 Diverse managementtrainingen en modules Open Universiteit op het gebied van organisatieverandering en -psychologie
1998 Krauthammer Trainingen, coachen van managers

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Profiel
Gedreven, betrouwbaar, (organisatie)sensitiviteit, loyaal, innovatief, analytisch, stressbestendig, open, ambitieus met betrekking tot kwaliteit en resultaat, besluitvaardig, pragmatisch, ondernemend, authentiek, creatief in denken en doen.

Een bedrijfsmatige, ontwikkelings- en mensgerichte leider. Mijn persoonlijke waarden als leider zijn ruimte, betrouwbaarheid, openheid, loyaliteit, inspiratie en authenticiteit.



Talenkennis interimmanager

Nederlands, uitstekend in woord en geschrift.
Duits, goed mondeling
Engels, goed mondeling

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :