Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Onderwijsdirectie

Onderwijsdirectie

Werkervaring interimmanager

1998 - heden Divisiemanager bij een onderwijsadviesbureau.

Een divisiemanager stuurt op een inspirerende en duidelijke wijze professionals aan en is verantwoordelijk voor het behalen van een afgesproken omzet per jaar van de divisie.

Functie-inhoud.

De divisiemanager is integraal verantwoordelijk voor het algemeen beleid van de divisie, het strategisch en personeelsbeleid, en materieel en financieel beleid en levert een bijdrage in het MT aan het beleid van de totale organisatie. De divisiemanager legt verantwoording af aan de Raad van Bestuur.

Geef leiding aan de medewerkers in de divisie, stel jaarlijks businessplannen op in samenwerking met hen en heb omzetverantwoordelijkheid. Neemt in voorkomende gevallen de directie waar.

Voert coachings-, en beoordelingsgesprekken op basis van competentieprofielen en persoonlijke ontwikkelingsplannen van medewerkers. Ontwikkeld professionaliseringsbeleid.

Giralis is ISO-gecertificeerd. De ontwikkeling van een systeem van kwaliteitszorg, de implementatie ervan en het sturen volgens de processen, zoals die beschreven zijn, zijn mij bekend.

Bijzondere taken en projecten:

Opbouwen van een portfolio "ontwikkeling van mens & organisatie" en dat in de markt zetten, voornamelijk het Primair Onderwijs.
Hieronder vallen producten en adviestrajecten zoals "integraal personeelsbeleid" , "Leiderschap" , "Cultuur", "Communicatie" en "Verandermanagement".

Opzetten en leiden van een product-marktcombinatie in het veranderingsproces van taakorganisatie naar een vraaggestuurde, marktgerichte organisatie. Als PMC-leider verantwoordelijk voor de ontwikkeling en kwaliteit van de producten/projecten, gericht op de versterking van het primair onderwijs op het terrein bestuur, management en organisatie, kwaliteitszorg, integraal personeelsbeleid, Lokaal onderwijsbeleid, WSNS. Uitbouwen van bestaande markten en toetreden tot nieuwe markten. (VO en BVE)

In het MT een actieve rol in de totstandkoming en implementatie van het systeem van kwaliteitszorg dat leidt tot de ISO-certificering bij onderwijsbegeleidingsdiensten.

Opstarten en inrichten van accountmanagement.

Als onderwijsadviseur vooral bezig gehouden met opdrachten op het terrein van Strategische beleidsvoering voor schoolbesturen, gemeentes en ook voor Samenwerkingsverbanden Weer Samen Naar School.

Nadat de vorming van het ROC compleet was en de daarmee gepaard gaande fusies afgerond, heeft dat geleid tot de realisatie van 1 sector volwasseneneducatie. De sectordirecteur is integraal eindverantwoordelijk voor het beleid en legt verantwoording af aan het College van Bestuur

Geeft leiding aan het Managementteam, bestaande uit vier unitmanagers en een projectleider.

Bijzondere projecten:

Ik heb een omvangrijk veranderingsproces in gang gezet en geïmplementeerd, waarbij een "kanteling" van de organisatie is gerealiseerd van regionaal (versnipperd) werkende teams naar inhoudelijk georganiseerde units, die via een managementcontract aangestuurd werden door een unitmanager.

Tijdens mijn periode is het gehele NT2 onderwijs geherstructureerd en opnieuw ingericht.

In samenwerking met het ROB en de afdeling cursus en contract verder ontwikkelen en uitbreiden van contractactiviteiten, zoals Nederlands op de werkvloer, sova-kursussen en een Volksuniversiteitaanbod.

Plaatsvervangend directeur 1-1-1994 / 1-8-1995
Geeft leiding aan regioteam.
Projectleider van het Nieuwkomerproject
Neemt in voorkomende gevallen de directeur waar

Directeur.1992 / 1994
Is integraal verantwoordelijk voor Personeel, Financiën, Middelen, Onderwijs en Kwaliteit voor een kleine plaatselijke instelling met 10 medewerkers.
Tevens project nieuwkomers opgezet voor de gehele regio i.s.m.. Ik werd projectleider voor de gehele regio


Educatief medewerker/ coördinator NT2-onderwijs 1-8-1987 / 1-7-1992
Verantwoordelijk voor het ontwikkelen van kwalitatief goed NT2-onderwijs aan volwassenen. Gaf daarnaast les aan diverse doelgroepen in de Volwasseneneducatie, zoals allochtonen, lees- en schrijfgroepen, jongeren, opfriscursussen. Naast de lesgevende taak ook coördinatie van diverse projecten. Heb de vakgroep NT2 opgezet en gecoördineerd. De vakgroep is gegroeid van 3 tot 18 docenten

Vormingswerker Jong Volwassenen / Educatief medewerker Basiseducatie
Diverse (inval) lesgevende functies in het onderwijs 1-8-1979 / 1-1-1984
Leerkracht op de basisschool
Leraar Nederlands op MAVO
Ontwikkelen ICT op ZMOK-school








Opleiding interimmanager

Master in Educational management; NSO Amsterdam 1993
Kultureel werk spec. VE; De Horst Driebergen
Pedagogische Academie; Marienburg te 's Hertogenbosch
Master in Management of Education (1991-1993)
Diploma behaald in 1993 aan de Nederlandse School voor Onderwijsmanagement te Amsterdam

Cultureel werk met specialisatie volwasseneneducatie (1984-1985)
Diploma behaald in 1987 aan Akademie De Horst in Driebergen

Volledig bevoegd onderwijzer 29b (1976-1979)
Diploma behaald in 1979 aan Pedagogische Academie Marienburg/Concordia te
‘s-Hertogenbosch.

Professionaliseringsactiviteiten:
· Certificering Workplace Big Five: Pi Media (2003)
· Certificering Reflector: Pi Media (2003}
· Training acquisitievaardigheden : SARV training en advies te Nieuwegein (2002)
· Training “Balanced Scorecard” : Alex van Groningen (2001)
· Training “werken met het INK-model” : Stevens Consultancy (2001)
· Training “Meesterschap” : Het Nieuwe Trivium te Eindhoven (2000)
· Training “Marktgericht werken” : Van Veen & Partners te ‘s-Hertogenbosch (2000)




Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Coachend leider. Begeleider van veranderingsprocessen in een organisatie. Resultaatgericht, ondernemend.

Talenkennis interimmanager

nvt

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :