Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Sales interim, Account manager, Inkoper

Sales interim, Account manager, Inkoper

Werkervaring interimmanager

KPN Telecom (3 jaar te Amsterdam)
Hier ben ik werkzaam geweest voor een periode van 3 jaar waarin ik ben begonnen als callcenter medewerker. Het ging hier om een inbound callcenter voor het aanvragen en verhuizen van telefoon aansluitingen en internet abonnementen. Vervolgens ben ik tijdelijk manager geweest van de afdeling door ziekte van mijn toenmalige manager. Na terug keer van mijn manager ben ik Trainer on the job geworden, wat inhield dat ik nieuwe medewerkers moest inwerken en bestaande collega’s trainde op cross selling. Na verloop van tijd wilde ik een nieuwe uitdaging en ben ik overgestapt naar het business center waar ik telefoon centrales voor bedrijfsmatig gebruik ben gaan verkopen. Bij KPN heb ik veel geleerd over verschillende werkprocessen en over het in kaart brengen van netwerkbekabeling en techniek.

DGB Adviesgroep ( 1½ jaar te Badhoevedorp)
Hier ben ik werkzaam geweest als financieel adviseur. In deze functie geef je particulieren advies m.b.t. hypotheken, verzekeringen en pensioenen. Op de inwerkperiode van drie maanden na was deze functie volledig zelfstandig, je was zelf verantwoordelijk voor het maken van je afspraken, offertes en het bijhouden van je administratie. De werktijden varieerde van 10 uur tot 12 uur per dag. Het voordeel van deze functie was de afwisseling, het salaris en het indelen van je eigen agenda en tijde. Wat ik hier vooral geleerd heb is visueel adviseren.

06 Software / Misco Nederland (7 maanden te Amstelveen)
Hier ben ik werkzaam geweest als large account manager en was ik verantwoordelijk voor het opzetten van een nieuw onderdeel dat zich totaal ging richten op overheid en non-profit. Hierbij kreeg ik te maken met aanbestedingen en raamovereenkomsten ten behoeve van hard en software. In deze functie heb ik contacten gelegd met veel gemeentes in Nederland en ministeries. Ik was verantwoordelijk voor mijn eigen acquisitie en voor het behalen van mijn omzet targets.
In deze functie heb ik veel geleerd over b2b relaties en het benaderen van deze relaties. Tevens heb ik veel kunnen leren over de ICT branche. Computers en nieuwe gadgets zijn tevens een grote hobby van mij.

Ajax brandbeveiliging (2½ jaar te Amsterdam)
Hier ben ik werkzaam geweest al vertegenwoordiger. Zoals de naam al zegt verkocht ik brandblusmiddelen. De functie hield in dat ik bestaande en nieuwe relaties bezocht en benaderde. Het segment was erg breed, ik deed zaken met zowel de klant direct als met wederverkopers / installateurs. Bij de relaties stelde ik o.a. risico-inventarisaties op die ik zelf uitwerkte tot een offerte. Bij de wederverkopers en installateurs besprak ik staffelprijzen en adviseerde ik over hoe je de producten in de markt kon zetten om zo meer omzet te verkrijgen. Zelf was ik verantwoordelijk voor het maken van afspraken. Bij Ajax Brandbeveiliging ben ik naast mijn vaste functie als vertegenwoordiger ook verantwoordelijk geweest als planner van 52 monteurs. Inhoudelijk deed ik de week planning per monteur, het bijhouden van ziekte en vakantiedagen, en de voorraad beheersing van de monteurs. De functie bij Ajax was uitdagend en vooral leerzaam omdat je alle aspecten van het verkoop vak nodig had om je doelen te bereiken.

Twentel BV (1/2 jaar te Haarlem)
Hier ben ik werkzaam geweest als account manager telecom. Dit bedrijf was relatief een jong bedrijf dat nog niet veel naamsbekendheid had. De producten die zij voerde waren de telefooncentrales van Siemens en Alcatel. Het bestaande klantenbestand was nihil en het ging vooral op New business. Ik ben voornamelijk bezig geweest met het opstellen van acquisitielijsten en het maken van marketingplannen. Ik bezocht nieuwbouwterreinen waar ik flyers door de brievenbussen deed en maakte bellijsten van de nieuwe inschrijvingen uit de KvK, welke ik vervolgens na belde. Ik heb afspraken gemaakt met installateurs en verhuisbedrijven om zo aan nieuwe klanten te komen. Deze baan was uitdagend en moeilijk, het loont echter wel om vanuit het niets te beginnen. Ondanks de korte periode heb ik hier ook veel kunnen uitproberen en heb ik hier uiteindelijk veel van geleerd.

Inkoopbemiddeling en consultancy (Mijn eigen onderneming)
Sinds 10 maanden ben ik nu zelfstandig ondernemer en ben ik bezig geweest met het opstellen van mijn bedrijfsplan, mijn websites en marketing. splitst zich in meerdere onderdelen. Inkoopbemiddeling doen wij middels het internet en richt zich op offerte vergelijkingen voor de zakelijke markt. Hierbij maak ik veel gebruik van mijn huidige netwerk van relaties is vele branche groepen. Daarnaast doet ook nog Consultancy, dit houd in dat ik werk op interim basis. Ik houd erg van afwisseling en op deze manier kan ik mijzelf een bepaalde periode helemaal richten op een nieuwe uitdaging en zichtbaar resultaat boeken. Mijn interesses liggen heel breed waardoor ik snel op nieuwe situaties kan inspelen. Ik ben vooral commercieel georiënteerd en zie veel verkoopkansen en nieuwe verkooptechnieken. De eerste maanden ben ik actief geweest met mailingen opstellen en acquisitie plegen naar bestaande contacten en hierna ben ik mij gaan richten op nieuwe relaties.

Roy Resorts (4 maanden “freelace” te Amsterdam)
Bij dit bedrijf ben ik 4 maanden bezig geweest met het maken van een website gebaseerd op wereldwijd vastgoed. Samen met de klant hebben wij gekeken naar zijn wensen en behoeften en die hebben wij omgezet naar een website. Tevens heb ik voor deze klant flyers en pdf bestanden ontworpen en gemaakt.


Opleiding interimmanager

Opleiding

- 1987 t/m 1991, de Amstelhoorn, Uithoorn.
L.B.O. Diploma behaald richting Handel.
- 1991 t/m 1993, Economische school Amstelveen, Amstelveen.
M.B.O. Diploma behaald richting Handel en Economie.

Cursussen
- 1998
ISDN en PC Oriëntatie, Europa College, Amsterdam, KPN Telecom.
Verkoop en Communicatie Training, Wage Training, de Bilt, KPN Telecom.

- 2001
Assurantie opleiding, Tiel Utrecht, Utrecht, DGB Adviesgroep.
Erkend Hypotheek adviseer, SEH, Alkmaar, DGB Adviesgroep.
Verkoop training, Kenneth Smit, Eindhoven, DGB Adviesgroep.

- 2002
Bedrijfs Hulp Verlener, NIBHV, Amsterdam, Ajax.
Onderhoudsmonteur kleine blusmiddelen, REOB, Amsterdam, Ajax.

- 2004
Producttraining telefonie, Nextel, Ede, TwenTel BV
Producttraining telefonie, KPN, Den Haag, Twentel BV


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Persoonlijk profiel

In mijn persoonlijke profiel analyse word ik beschreven als: zelfverzekerd, stoutmoedig, besluitvaardig,
vriendelijk, volhardend, wilskrachtig, onafhankelijk, alert, actief, eigenwijs en flexibel.

Het motiveert mij als ik aantoonbare resultaten kan boeken. Ik prefereer een breed werkterrein, waarin ik van tijd tot tijd betrokken ben bij ongewone en gevarieerde activiteiten. Vooral projectmatige opdrachten zijn hetgeen waar ik veel voldoening uithaal.


Talenkennis interimmanager

Engels & Nederlands

Overig

Vaardigheden

New business:
- Marketing plan opstellen voor het benaderen van New Business.
- Opstellen acquisitie lijsten. Per branche en per regio.
- Telefonisch acquisitie plegen.

Customer Relationship Management:
- Jaarplan opstellen voor het bezoeken van bestaande relaties.
- Bezoeken van bestaande relaties, op elk niveau.
- Telefonisch contact onderhouden met bestaande relaties.
- De wensen en behoeften inventariseren van bestaande relaties en hier actie op ondernemen.

Buitendienst vaardigheden:
- Bezoeken van relaties, zowel op afspraak als koud binnen lopen.
- Zoeken naar nieuwe werkterreinen en mogelijkheden.
- Geven van presentaties en instructies en het bijwonen beurzen.
- Bespreken van offertes en raamovereenkomsten.
- De huidige situatie en wensen van relaties inventariseren.

Binnendienst vaardigheden:
- Opstellen van offertes en raamovereenkomsten
- Opstellen van marketing- en verkoopstrategieën.
- Maken van presentaties en reclamemateriaal.
- Opstellen en tot uitvoering brengen van planningen.
- Telefonisch contact onderhouden met relaties.
- Opstellen en verwerken van correspondentie.
- Maken van standaard brieven, sjablonen en faxen.
- Maken en bijwerken websites in HTML.

Overige vaardigheden:
- Werken met diverse software pakketten zoals;
Microsoft Word, Excel, PowerPoint, Visio en FrontPage
JD Edwards
Unit4 Agresso
- Inwerken en begeleiden nieuwe medewerkers.
- Creatief denken en deze ideeën uitwerken.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :