Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Product- marketingmanager

Product- marketingmanager

Werkervaring interimmanager

April 2009 t/m juni 2009: Productmanager Hypotheken bij Obvion te Heerlen
Binnen het programma Obvion+ verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van het assortiment hypotheken door introductie van een netto beloningsmodel waarbij het hypothekenassortiment provisieloos aangeboden kan worden aan de intermediairs.

Januari 2009 t/m 31 maart 2009 Assortimentsmanager Hypotheken bij Rabobank Nederland
Binnen het marktdirectoraat Particulieren verantwoordelijk voor het uitwerken van het plan van aanpak om het hypothekenassortiment te vereenvoudigen. Doelstelling is de portefeuille hypothekenverzekeringen te migreren naar alternatieve producten binnen het actieve assortiment. Ik werk met een projectteam op basis van analyses een strategie uit om de portefeuille te migreren. Hierbij wordt rekening gehouden met producteigenschappen van de 'oude' en 'nieuwe' producten, de fiscale, juridische en zorgplichtaspecten, de bankrisico's en de belangen van klant, lokale bank en aanleverende organisaties.

Juni 2008 t/m september 2008 Productmanager hypotheken bij Avéro Achmea.
Verantwoordelijk voor de ontwikkeling van een nieuwe Kapitaalverzekering Eigen Woning, een levensverzekering die in combinatie met een hypotheeklening verkocht wordt. In mijn rol heb ik de (commerciële) productspecificaties doorontwikkeld, afgestemd en bewaakt. Ik heb in afstemming met interne stakeholders en externe partners de propositie voor consumenten en de verschillende distributiekanalen vastgesteld. Ik heb de businesscase en verdienmodellen voor de verschillende partijen in de keten opgesteld en doorgerekend en de profittest begeleid. Uiteindelijk hebben de verkregen inzichten in de productpropositie, de concurrentiepositie en de winstgevendheid voor Avéro Achmea én de andere partners in de keten ertoe geleidt dat de ontwikkeling van het product gestopt is. Naast de ontwikkeling van de verzekering heb ik een adviesrol gehad over actuele vraagstukken zoals op welke wijze Avéro Achmea moet omgaan met wettelijke regels rondom provisietransparantie.

2007 – augustus 2008: marketingmanager bij Rabobank Nederland
Verantwoordelijk voor ontwikkelen, realiseren en beheren van nieuwe marketingconcepten binnen fysieke kanalen. De concepten kenmerken zich door het innovatieve karakter en gaan verder dan de gebruikelijke bancaire dienstverlening. Belangrijkste doelgroepen zijn de grootstedelingen, jongeren, studenten en allochtonen. In dit kader ben ik verantwoordelijk geweest voor de doorontwikkeling, realisatie en evaluatie van een samenwerkingsverband met de Heineken Music Hall gericht op het vergroten van de zichtbaarheid van Rabobank in de grote steden bij de doelgroep jongeren, studenten en allochtonen. Daarnaast ben ik betrokken geweest bij de ontwikkeling van een nieuw vestigingstype voor Rabobank op high-traffic locaties.

2005 – 2007: productmanager bij Rabobank Nederland
Verantwoordelijk voor het ontwikkelen, realiseren en in de markt zetten en onderhouden van het productassortiment (individuele en aan hypotheken gebonden) levensverzekeringen voor het segment Particulieren van de Rabobank. Uitgangspunt hierbij is het realiseren van een concurrerend assortiment levensverzekeringen voor de particuliere massamarkt dat zich laat herkennen als ‘beste koop’ voor consument en lokale bank. In deze functie heb ik het concept Rabo Zicht op Later ontwikkeld. Dit behoefteconcept heb ik ontwikkeld voor de particulieren massamarkt voor de behoefte Stoppen met Werken en Zorg voor Nabestaanden. Het concept brengt een advies op basis van een bij/benadering benadering. Deze benadering van ‘wat de klant heeft’, ‘wat de klant wil’ en ‘het advies’ sluit goed aan op de wensen en eisen van de klant en reduceert de analyse en adviestijd. Voor de ontwikkeling is nauw samengewerkt met lokale banken en consumenten. Een ander project dat ik opgestart heb is wat nu bekend staat als de ´woekerpolissen´. Een jaar voordat de woekerpolisaffaire de actualiteit bereikte heb ik aan de hand van 2 klachtendossiers de problematiek van de beleggingspolissen binnen Rabobank geanalyseerd en doorgrond en onder de aandacht gebracht bij directie. Naast een sterke inhoudelijke rol op de inhoudelijke aspecten heb ik de projectorganisatie opgezet binnen Rabobank Nederland en bijna 1 jaar de rol van projectmanager voor dit project gehad.

2006 – heden: eigenaar van café The Rambler te Eindhoven
Dit café als zelfstandig ondernemer van de grond af aan opgebouwd. Ik run dit café samen met een compagnon. We richtten ons op de doelgroep van 20+ -ers waarbij we regelmatig opkomende en doorgebroken bands presenteren. Belangrijkste verantwoordelijkheden zijn het invullen van de marketingmix, aansturing van personeel, promotie, organiseren van concerten en activiteiten, het maken van afspraken met leveranciers en externe partijen en de administratie.

1997 – 2005 diverse functies bij Interpolis levensverzekeringen
Diverse functies bij het levenbedrijf van Interpolis waaronder bankensupporter, productmanager, marktmanager en marketingmanager. Als bankensupporter vervulde ik een commerciële (binnendienst)functie voor de dienstverlening aan lokale Rabobanken en eindconsumenten. De werkzaamheden vonden grotendeels plaats vanuit een callcenter, waarbij ik me ook nadrukkelijk heb beziggehouden met de doorontwikkeling van het callcenter. In de rol van productmanager, marktmanager en marketingmanager verantwoordelijk geweest voor invulling van een of meerdere van de marketing-p’s. Ik ben verantwoordelijk geweest voor de totale keten van de productgroep beleggingsverzekeringen . In deze functies heb ik diverse verzekeringsproducten bedacht, ontwikkeld en vermarkt. Voorbeelden hiervan zijn de beleggingslijfrente (Cumulent Lijfrente) en een lijfrenteverzekering gericht op de aftrekbare ruimte (Nu & Later). Laatstgenoemde verzekering verdrievoudigde het marktaandeel op premiebetalende lijfrenteverzekeringen. Het concept Interpolis Zicht op Later is de voorloper van Rabo Zicht op Later en is bedacht en ontwikkeld door mij. Ik ben medeverantwoordelijk voor de above-the-line campagne en introductie bij de lokale banken van dit concept. Naast ontwikkelfuncties heb ik me ook bezig gehouden met beheer van de verzekeringsportefeuille, veelal in projectvorm. Voorbeelden hiervan zijn de introductie van de Code Rendement & Risico en een omzettingsactie van een portefeuille hypotheekverzekeringen van Avéro naar Interpolis.

1995 – 1997: commercieel medewerker relatiebeheer bij Delta Lloyd Verzekeringsgroep
Bij onderdeel Noord-Braband Verzekeringen verantwoordelijk voor inbound telefoon, het voeren van een actief klantbeheer en het deelnemen en leiden van diverse projecten en werkgroepen op het gebied van particuliere schade- en levensverzekeringen.


Opleiding interimmanager

Opleiding
• Lager onderwijs
• VWO, diploma 1991
• HEAO management, economie en recht, diploma 1995
• Verzekeringsleer, diploma 1995
• NIBE bankleer, diploma 1995
• Assurantie-A, diploma 1996
• Pensioenpraktijk, diploma 1997
• Branche levensverzekering, diploma 1998
• Commerciële vaardigheden, diploma 1998
• Nima-A, diploma 1999
• Nima-B, diploma 2000
• Senior projectmanagement, diploma 2000
• Nima-C, diploma 2002
• Sociale hygiëne, diploma 2006
• Bedrijfshulpverlening, 2006


Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :