Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

HR manager, manager algemeen

HR manager, manager algemeen

Werkervaring interimmanager

November 2010 - heden HR manager bij de provincie Utrecht, P&O Dienstverlening
• Begeleiden van reorganisatietraject
• Cultuurverandering realiseren
• Recruitmentgroep richten op doorstroom
• Opstellen Arbeidsmarktbeleidsplan
• Afdeling voorbereiden op Het Nieuwe Werken
• Resultaatgerichtheid vergroten
• Invoeren 2e fase E-HRM (ESS/MSS)
• MT-lid, verantwoordelijk voor aansturing van 25 medewerkers
• Afsluiten DVO’s

Mei 2010 – Februari 2011 Directeur P&O a.i. Yulius (vh RMPI-De Grote Rivieren) - GGZ en Onderwijs. MT-functie
• Eindverantwoordelijke voor P&O afdeling van ruim 40 fte, Yulius heeft ongeveer 2200 medewerkers.
• P&O afdeling weer op de kaart zetten
• Harmonisering arbeidsvoorwaardenregelingen na fusie
• Structureren afdeling P&O: advies, administratie, BMW, Bedrijfsartsen, Opleidingen, Arbo en Begeleiding
• Kwaliteit verbeteren
• Nieuw functiehuis opzetten
• Invoeren roostersysteem voor primaire proces
• Resultaat- en klantgerichtheid verhogen
• Flankerend beleid mbt bezuinigingen opzetten en de lijnafdelingen hierin begeleiden
• Nieuwe doorbelastingsystematiek invoeren, samen met Finance
• Flexibilisering van de arbeid icm loopbaanfasebeleid
• Regievoeren op invoering E-HRM (SAP) en e-learning

Maart 2010- mei 2010 Assessor bij Het Onderwijsinstituut.
In verband met economische teruggang een andersoortige opdracht gedaan als assessor voor gastouders. In verband met de nieuwe Wet op gastouderschap moeten alle gastouders aan diploma-eisen voldoen. Deze eisen worden getoest middels een assessment waarna certificering volgt.

Juli 2008 – November 2009 Hoofd Administratie Arrondissementsparket Den Bosch (Openbaar Ministerie) MT-functie.
• Verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering van de afdeling door efficiënte en effectieve inzet van mensen en middelen om de productafspraken in kwaliteit en kwantiteit te realiseren.
• Invoeren van kwaliteitsmanagement, AO/IC. Werken met Balance Score Card.
• Cultuur, gedrag ombuigen naar resultaat- en klantgericht werken.
• Leidinggeven aan 3 sectiechefs, 80 medewerkers.
• Coachen 3 personeelsadviseurs.
• Verantwoordelijk voor behalen convenanten met ketenpartners zoals politie, Justitie, Rechtbank, Veiligheidshuizen, Slachtofferhulp e.d.
• Projectleider voor het invoeren van het digitale verwerkingsproces (GPS) binnen de Administratie. Hierbij wordt het papieren dossier vervangen door een digitaal.
• Reorganisatie van de afdeling met als doel optimaliseren van de inrichting van de Administratie. (bezuinigingen, ombuigen werkstromen, verminderen personeelssterkte inclusief management, van 3 naar 2 secties)
• Samenwerken met andere afdelingen verbeteren.
• Verlagen verzuim.
• Verlagen van doorlooptijden, verhogen van kwaliteit.
• Invoering P-direkt (digitaal P&O-systeem/ E-HRM)

Formeel ben ik in deze opdracht Afdelingshoofd van de Administratie en begeleider van jonge MT-leden. Daarnaast informeel de rol van Hoofd P&O waarbij het Afdelingshoofd Bedrijfsvoering verantwoordelijk blijft voor P&O.

April 2008 - Juli 2008 Manager Service Centrum Drechtsteden te Dordrecht
• Verantwoordelijk voor het verbeteren van de dienstverlening en het goed verlopen van alle contacten,
• Verantwoordelijk voor het HR/account. Inzet en ontwikkeling van p/adviseurs.
• Opstellen SLA’s.

November 2007 - April 2008 Coördinator P&O – Gemeente Alblasserdam MT-functie
• Het op orde brengen van de P&O afdeling.
• Beleid ontwikkelen en implementeren op gebied van integriteit, werktijden, verzuim, functiewaardering e.d.
• Functiebeschrijving, functiewaardering.
• Langlopende probleemdossiers afhandelen.
• Gemeente voorbereiden op overgang naar Service Centrum Drechtsteden.
• Begeleiden plaatsingsproces Service Centrum Drechtsteden
• Gesprekspartner Concern, College van B&W, Leidinggevenden en OR.

Mei 2007 – November 2007 Kwartiermaker/Coördinator P&O - P&O Beleid en Advies - Universiteit van Leiden, Faculteit der Rechtsgeleerdheid
• Ondersteunen van de directeur Bedrijfsvoering bij implementeren van visie, afdelingsplannen, budgetteringsmethodieken e.d.
• Coördinatie van P&O afdeling en daarnaast behandeling van zwaardere arbeidsrechtelijke dossiers.
• Organisatie-ontwikkeling, zowel facultair als universiteitsbreed.
• P&O afdeling herpositioneren zodat PIOFA-taken effectiever en efficiënter worden uitgevoerd.
• Coaching medewerkers.
• Gesprekspartner voor Universiteitsbestuur, Faculteitsraad, Professoren en OR.

2001 - heden Docent aan de Hogeschool van Utrecht, modules op gebied van gesprekstechnieken, conflicthantering, verzuim, werving & selectie, onderhandeling, functiewaardering, functiebeschrijving, managementvaardigheden e.d. Begeleiden eindejaarsstudenten, supervisiebijeenkomsten, assessments afnemen.

2004 Bedrijfsplan opstellen voor sport- en healthclub.
2005 Organiseren bedrijfsfeest voor 1000 medewerkers.
2005 Opzetten P&O-afdeling bij internationaal transportbedrijf. Verminderen schadekosten, verlagen verzuim, beoordelingstraject, handboek P&O.

Vaste dienstverbanden:
2004 – 2007 Hoofd P&O, gemeente Utrecht Stadswerken (1200 fte). Mt-functie
• Verantwoordelijk voor de overname van de Stichting Stadstoezicht (150 fte), inclusief het bestuurlijke proces.
• Verantwoordelijk voor de fusie met Reinigings- en Havendienst (450 fte).
• Verantwoordelijk voor reorganisatie, taakstelling 45 fte.
• Na de overname en fusie harmoniseren van drie rechtsposities en arbeidsvoorwaarden.
• Reduceren van overhead, bepalen van kerntaken van de organisatie.
• Budgetverantwoordelijk.
• Leidinggeven aan 22 fte, werkzaam op diverse locaties,
• Vergroten van het klantbesef, resultaatgericht werken, integraal management.
• Cultuurveranderingen en organisatie veranderingsprocessen,
• Meedenken/werken aan Shared Service Center inclusief e-diensten en productencatalogus,
• Vernieuwen van de Utrechtse Managementschool,
• Opstellen van jaarplan en sociaal jaarverslag, afdelingsplannen.
• Invoeren kwaliteitsmanagement, AO/IC. INK-model.
• Vormen van een centrale ondernemingsraad.
• Opstellen nieuwe functieprofielen en –waarderingen.
• Competentiegericht werven en selecteren/Arbeidsmarktcommunicatie.
• Verlagen verzuim. Verzuim is een keuze.
• Beleid voor telewerken/thuiswerken.
• Vergroten kennisniveau van P&O-medewerkers
• Werkwijze P&O van aanbodgericht naar vraaggericht ombuigen.
• Outsourcen van P&O-administratie naar Service Centrum.
• Afhandelen van arbeidsrechtelijke trajecten.

Gesprekspartner directie, wethouders, OR en COR en aanspreekpunt voor scholen, Justitie, Bestuursrechter,

1998 – 2004 Senior Personeel- en Organisatieadviseur gemeente Utrecht.
• Plaatsvervangend hoofd P&O vanaf 2002.
• Invoering van integraal personeelsmanagement.
• Competentiemanagement mbt functioneren en beoordelen invoeren.
• Reorganisatie van lijnafdelingen.
• Functiebeschrijvingen maken.
• Arbeidsmarktbeleid introduceren.
• Stage- en vacaturebank opzetten.
• Ken- en stuurgetallen ontwikkelen ten behoeve van leeftijdsbewust personeelsbeleid.
• Opstellen van richtlijnen met betrekking tot alcohol,drugs en medicijnen.
• Internetprotocol.
• Ziekteverzuimprotocol.
• Reïntegratieadviseur.
• Opstellen managementrapportages.

1998 – 1998 Personeelsadviseur bij Bestuur Regio Utrecht
• Alle voorkomende personeelszaken.
• Opstellen van rapportages obv ken/ en stuurgetallen.
• Re-integratiezaken begeleiden.

1993 – 1998 Coördinator parkeerpolitie met personeelstaken, Gemeente Culemborg. (6 fte).
1990 – 1993 Toezichthouder recreatieschap, Provincie Utrecht.
1989 – 1990 Logistiek medewerker Transportbedrijf Boekhout Bunnik.
1987 – 1989 Boekhoudkundig medewerker Aannemersbedrijf.
1980 – 1987 Douanier te Enschede en Schiphol.

Opleiding interimmanager

2005 – 2007 NSOB-Metropool: Leergang over het openbaar bestuur op (groot)stedelijk niveau bezien vanuit procesmatige en maatschappelijke invalshoeken.
2001 - 2005 Doctoraal Bedrijfswetenschappen, afstudeerrichting Organisatie en Strategie (MSc.) Afgestudeerd op het onderwerp Outsourcen van P&O-afdeling, hoe zit het met de zachte financiële aspecten.
2000 – 2001 Voortgezette opleiding P&A, Hogeschool Arnhem-Nijmegen
1998 – 2001 HBO-P&A, Hogeschool Utrecht. Cum Laude
1993 – 1994 Middenstandsdiploma
1980 – 1982 Douaneschool
en vele cursussen en seminars waaronder:
2007 Integraal Verzuimmanagement Falke & Verbaan
2005 Communicatiestrategieën Kluwer Opleidingen
2005 Wet Medezeggenschap werknemers De Beuk
2004 Strategisch HRM Beleid Leeuwendaal
2004 Seminar over Shared Service Centra Topontmoetingen
2004 Cursus Reorganisatierecht nieuwe stijl Leeuwendaal
2003 Financiën voor niet-financiële medewerkers Bestuursacademie
2003 Kluwer cursus Inleiding Ambtenarenrecht Kluwer Opleidingen
2002 Coachend leidinggeven ICM Opleidingen & Trainingen
2001 Ken- en Stuurgetallen PriceWaterhouseCoopers

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Betrokken en verbindend
Samenwerken en anderen enthousiasmeren.
Doel- en resultaatgericht.
Maatschappelijk betrokken.
Denken vanuit kansen i.p.v. bedreigingen en denken vanuit de klant.
Bedrijfsmatig en juridisch denken en werken.
Creatief.
Spin in het web zijn.
Initiatiefnemend en aanjagen.


Talenkennis interimmanager

Ne-En-Du

Overig

Sinds 2001 ook freelance docent aan de Hogeschool van Utrecht

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :