Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

HR P&O Human Resource Manager

HR P&O Human Resource Manager

Werkervaring interimmanager

Mei 2004 – maart 2006 Human Resources Manager

BBned Hoofddorp; Telecom Operator (ADSL – Fttx)

Verantwoordelijk voor alle HR taken binnen de organisatie. Situatie in mei 2004 was een P&O afdeling die voornamelijk personeelsadministratie voerde. Doelstelling was om vanuit die situatie de afdeling te ontwikkelen, professionaliseren en naar een hoger en meer beleidsmatig niveau te krijgen. De organisatie heeft momenteel 165 vaste medewerkers en zo’n 80 flex contracten. Leidinggevend aan 2 medewerkers.
Algemene verantwoordelijkheid HR
• planning en beheer (HR systeem, salarissen, arbeidsvoorwaarden, dossiers, opleidingen etc.);
• uitvoering (werving en selectie, introductie, beoordeling, opleiding, promotie, ontslag);
• advisering, beleidsvorming en ontwikkeling instrumenten: adviseren management als het gaat om de uitvoering van personeelsbeleid, adviseren directie gevraagd en ongevraagd, ontwikkelen sociaal beleid, waaronder ziekteverzuimbeleid, opleidingsbeleid, wervingsbeleid en het ontwikkelen van instrumenten zoals beoordelingssystematiek, HR systematiek, ziekteverzuim etc.

Verantwoordelijk voor HR rol in het bijzonder:
• draagt zorg voor een verdere professionalisering van het HR management;
• verdere ontwikkeling HRM-instrumenten;
• werving en selectie van interne management vacatures en alle vacatures buiten de IT-talenten en IT-professionals;
• signalering en bewaking van de voortgang van het HR-systeem en advisering over trends en ontwikkelingen;
• begeleiding ziekteverzuim i.s.m. bedrijfsarts;
• advisering/begeleiding individuele medewerkers,
• implementatie van Hay functie waarderingssysteem




april 2002 – april 2004 Human Resources Coordinator

Robert Half International Inc. Amsterdam; hoofdkantoor Nederland van het internationale werving- en selectiebureau.

De afdeling HR opgezet en verder uitgebouwd. De organisatie telde 40 fte’s en zo’n 60 gedetacheerden.
• Eerste aanspreekpunt voor medewerkers met betrekking tot alle facetten van het P&O vakgebied,
• Ontwikkeling, uitvoering en bewaking van functioneringsgesprekken/beoordelingsgesprekken, exitinterviews, personeelswerving, loopbaanbegeleiding, kinderopvangregeling en bonusregeling.
• Arbo-wetgeving
• Bewaking toepassing van arbeidsvoorwaarden, wet- en regelgeving en het informeren van medewerkers en directie hieromtrent
• Begeleiden, coördineren ontslagprocedures waaronder een aantal rechtszaken
• Zorgdragen van de bonusberekeningen
• Rapportage aan het hoofdkantoor in België


Mrt 2000 – mrt 2002 Managing Recruitment Consultant

Robert Half Finance (onderdeel van Robert Half International Inc.), Rotterdam; een werving- en selectiebureau gespecialiseerd in financiële functies voor hoger kader personeel.

Mede verantwoordelijk voor het opzetten van het nieuwe kantoor in Rotterdam. Activiteiten:
• Opbouwen van de business voor nieuw kantoor
• Adviseren opdrachtgevers over de te volgen wervingsstrategie
• Opstellen wervings- en corporate advertenties
• Werving en interviewing kandidaten
• A.C.M.'en (active candidate marketing): juiste opdrachtgevers vinden voor high potential candidates

Nov 1998 – febr 2000 International Sales Manager

InnoConcepts International BV, Capelle a/d IJssel; een beursgenoteerde onderneming die uitvindingen op internationaal niveau patenteert en vermarkt.

Verantwoordelijk voor de sales van nieuwe, innovatieve en gepatenteerde producten in Nederland, Duitsland en Zwitserland aan mail-order en sales promotion bedrijven. Daarnaast het vinden van nieuwe product-markt combinaties in deze markten. Opzetten van new business in deze markten; de organisatie was hierin voorheen nog niet actief.. Werkzaamheden:
• Formuleren van productportfolio
• Ontwikkelen van de verpakkingen van nieuwe producten
• Vaststellen van prijsstructuren
• Bepalen van het logistieke traject en inrichting van het magazijn
• Actieve acquisitie van nieuwe klanten


Mei 1997 – okt 1998 Supervisor Customer Service (Special Accounts)

Emery Worldwide, a CNF Company, Schiphol; een luchtvrachtexpediteur, daarnaast gericht op diensten zoals: “express” en “logistics”.

Verantwoordelijk voor de verbetering van het service niveau en de fulfillment-wensen van de "special accounts" voornaamste taken:
• Bezoeken van klanten met als doel hun concrete klantvraag te achterhalen en daardoor optimaal in hun behoeften te kunnen voorzien
• Schrijven van instructies ter behandeling van zendingen van “Special Accounts”
• Opzetten en maandelijks bijhouden van administratieve en financiële rapportages per klant
• Aansturing medewerkers op klantgerichte Customers Service handelingen
• Schrijven van handleidingen zoals: “Employee Manual” en een “Introduction Program”


Jul 1995 – apr 1997 Senior Consultant

Accountemps (onderdeel van Robert Half International inc.), Amsterdam; een uitzend- en interim-bureau gespecialiseerd in financieel/administratieve functies.

Samen met de Branch Manager deze eerste Accountemps vestiging in Nederland opgezet en hiervoor marketingstrategieën ontwikkeld. Activiteiten:
• Behandelen van de vacatures: interviewen en selecteren van kandidaten,
• Opdrachtgevers selecteren bij het aanbod van geïnterviewde kandidaten,
• Acquisitie: ontwikkelen en uitvoeren van een marketingplan,
• Werven van kandidaten,
• Marktinformatie: verzamelen van markt- en concurrentie-informatie.


Opleiding interimmanager

Kwalificaties

Universiteit van Amsterdam, Politicologie; afstudeerrichting Bestuurskunde; verkorte doctoraal opleiding; propaedeuse diploma behaald (1994) en diverse vakken van de doctorale fase in 1995
Haagse Hogeschool (HBO); Personeel & Organisatie, diploma behaald in 1993
Meao; commercieel/secretarieel, diploma behaald in 1989


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Een enthousiaste, gemotiveerde en hard werkende professional die haar doelen duidelijk stelt en deze bereikt door teamgericht te werken met persoonlijke toewijding en overtuiging. Persoonlijkheid is te typeren als toegankelijk, ondernemend en pro-actief. Werkhouding is kritisch en kwaliteit-, mens- en klantgericht met een groot gevoel voor service.
Meest recent goede ervaring in algemene P&O. Daarnaast veel ervaring met en expertise in recruitment en sales. Als internationaal sales manager een brede expertise en ervaring opgedaan in het opzetten van new business en het werken met internationale klanten. Algemeen bedrijfskundige expertise als logistiek, financiën en human resource door opleiding en diverse werkomgevingen met elk haar specifieke bedrijfsprocessen.


Talenkennis interimmanager

Talen

Engels goed
Frans redelijk
Duits goed
Spaans redelijk


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :