Flex Manager
De top 21218 Flexmanagers van Nederland
21218 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

directeur, interim manager

directeur, interim manager

Werkervaring interimmanager

1999-2005 Bedrijfsontwikkeling, Huizen
Interim Management
Opdracht voor Intergas N.V. te Oosterhout (reorganisatie en structuur) rol directeur (4 maanden)
Opdracht voor N.V. NRE te Eindhoven (reorganisatie en structuur) rol directeur NRE Energie (14 maanden)
Opdracht voor debitel N.V. te Hoofddorp (reorganisatie en structuur) algemeen directeur debitel shops b.v. (19 maanden)

Overige ervaring

2001 - Management Rotterdam b.v.
Management consultancy, interim management, eigenaar.
Deelnemingen in bedrijven voor verbetering facilitaire dienstverlening, DGA opvolging

Activiteit:
§ Onderzoek naar synergie tussen energie, telecom en kabel bedrijf
§ Bod uitgebracht op energiebedrijf in samenwerking met Bank of America en Commerzbank
1999 Samas NV
Kantoorbenodigdheden
Regio directeur Aspa
· Locaties Eindhoven and Sittard georganiseerd.

1995 – 1998 Rubo Lederwaren bv, Nieuwegein
Lederwaren producent
Algemeen directeur
Assortimentswijzigingen en daardoor marktvergroting
Acquisitie 2 concurrenten in België en Duitsland en deze geïntegreerd.
Bedrijf doorverkocht aan Engelse holding.

1993 – ’95 OFFICE+ Nederland cv, Lelystad
Postorder kantoorbenodigdheden,
Oprichter
Bedrijf opgezet en gebracht naar 15000 klanten per maand. Formule beeindigd na problemen met leveranciers.

1992 Nashua, Den Bosch
Directeur Nashua
Reorganisatie opdracht na overname door Ricoh

1989 – 1992 Office Centre (B.O.S. c.v. business unit SHV), Amsterdam
Oprichter algemeen directeur
Na voorbereiding van 1 jaar bedrijf neergezet als grootste leverancier van kantoorbenodigdheden voor het MKB

1983 – ’89 RICOH Europe bv,
Amstelveen
Manager Noord Europa
Verantwoordelijk voor positionering en marketing

Diverse commerciële functies bij o.a. Herman Miller, KN, Dirk van den Broek, de Bijenkorf

Opleiding interimmanager

Bedrijfskunde (cursus) 1993
Havo 1973
Diverse cursussen op het gebied van algmeen management en marketing via ISW en IBW

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Marketing & Sales Account management**, Commercieel beleid ontwikkeling***, Concurrentie-onderzoek*, Concurrentiestrategie**, Corporate identity*, CRM (Customer Relation Management)*, Direct marketing*, E-Commerce**, E-Marketing*, Interactieve marketing*, Internetmarketing**, Marketingplan ontwikkeling***, Marktonderzoek***, Merkenbeleid***, Mobile Marketing*, Productmanagement**, Promotieplan opstellen***, Public Relations (PR)**, Reclame & Promotie**, SWOT-analyse***, Verkoopplan opstellen***
Kosten & kostprijzen Activity Based Costing (ABC)*, Bedrijfseconomische calculaties*, Cost management**, Investeringscalculaties**, Kostenallocatie*, Kostenreductie/-sanering**, Kostprijscalculaties***, Kostprijsmodel ontwikkelen***, Make- or buy calculaties*, Tarief- en offertecalculaties**, Vaste verrekenprijzen*
Besturing & Beheersing Afdelingsplan opstellen**, Balanced Score Card (BSC)**, Bedrijfseconomische analyses*, Begroten en budgetteren***, Benchmarking**, Besturingsmodel ontwikkelen**, Control-instrumenten ontwikkeling**, EFQM-model*, EVA (Economic Value Added)*, INK-model*, Integraal management**, Management Control**, Prestatie-indicatoren opzetten**
Managementgebieden Algemeen management***, Commercieel management***, Crisismanagement***, Facility management***, Financieel management*, ICT Management*, Inkoopmanagement**, Juridisch management*, Kwaliteitsmanagement*, Logistiek management**, MKB Management***, Office management*, Overheidsmanagement**, Personeelsmanagement**, Productiemanagement***, Projectmanagement*, Transitie management**, Turn around management**, Verandermanagement***
Juridisch Arbeidsovereenkomsten**, Arbeidsrecht*, Bezwaarschriftenprocedures*, Europees aanbestedingsrecht*, Intellectueel eigendom*, Juridische structuur opzetten**, Merkenrecht*, Ondernemingsrecht*, Ontslagrecht**
Personeel Arbeidsvoorwaarden**, Arbo-beleidszaken*, Beloningssystemen**, Beoordelingssystemen**, CAO onderhandelingen*, Cultuurveranderingstraject**, Executive Search*, Loopbaan begeleiding/advisering**, Management ontwikkeling**, Ontslagprocedures**, Outplacement*, Personeelsbeleid ontwikkeling**, Personeelsbezetting vaststellen*, Personele reorganisatie**, Prestatiebeloning*, Rechtspositionele zaken*, Recruiting/Werving & Selectie**, Ziekteverzuimbeleid ontwikkeling*
Organisatie structurering Back office opzetten/inrichten**, Call Center opzetten**, Customer Contact Center opzetten**, Dochter oprichten buitenland**, Insourcing*, Joint Venture oprichten**, Ontvlechting/verzelfstandiging*, Organisatiestructuur opzetten***, Organisatorische herstructurering***, Outsourcing*, Outsourcing Back Office*, Outsourcing IT*, Reorganisatie begeleiding***, Reorganisatieplan opstellen**, Shared Service Centre opzetten*, Startup opzetten***, Vestigingenbeleid***
Bedrijfsovername/-verkoop Bedrijfsfusie begeleiding**, Bedrijfsovername begeleiding**, Bedrijfsverkoop begeleiding**, Bedrijfswaardering*, Doorstart begeleiden*, Earn-out-regelingen*, Management Buy In (MBI)*, Management Buy Out (MBO)*, Strategic Alliances**
Communicatie Brochure ontwikkelen*, Communicatiebeleid ontwikkeling*, Communicatiecampagne (extern) opzetten**, Communicatieplan opstellen*, Folder/Flyer ontwikkelen*, Mailing ontwikkelen*, Reclame campagne opzetten**, Website ontwikkeling/-beheer**
Strategie & Beleid Business development (internationaal)***, Business development (nationaal)***, Business planning***, Businessplan opstellen***, Franchise concept ontwikkelen**, Organisatieontwikkeling***, Scenario-ontwikkeling***, Strategie ontwikkeling***, Turn-arounds***, Visie en missie-ontwikkeling***
Financieel management Cash management*, Corporate Finance*, Credit management*, Debiteurenbeheer en -incasso*, Financieel beleid-ontwikkeling*, Investeringsanalyse/-onderzoek**, Kredietregelingen*, Liquiditeitsplanning***, Schuldsanering**, Surceance & Faillissement**, Venture Capital aantrekken**, Werkkapitaal management**
Corporate Governance Code Tabaksblat*, Corporate Risk management**, Maatschappelijk verantwoord ondernemen*, Risicobeleid ontwikkeling*
Administratiegebieden Concernadministratie*, Contractadministratie*, Crediteurenadministratie*, Debiteurenadministratie*, Grootboekadministratie*, Leaseauto administratie*, Ledenadministratie*, Orderadministratie*, Projectadministratie*, Vastgoedadministratie*, Voorraadadministratie*
Facilitair Contractmanagement**, Facilitair Benchmarkonderzoek**, Facilitair kwaliteitsonderzoek**, Facilitair Projectmanagement**, Facilitaire inkoop**, Fleetmanagement*, Gebouwenbeheer**, Huisvestingsplannen**, Kantoorconcepten**, Onderhoudsbeheer*, Onderhoudsplan opstellen*, Service Level Agreements*, Vastgoed zaken*, Veiligheidsbeleid/-plannen*
Overheidsmanagement/-Beleid Duaal Stelsel*, Privatisering**
Accountancy & Auditing Due Diligence onderzoek*, Financial audits*, Fraudeonderzoek*
Inkoop E-Procurement**, Europese aanbestedingen*, Inkoopbeleid ontwikkeling*, Inkoopcontract onderhandelingen**, Leveranciersselectie**, Projectinkoop*, Vendor Management*
Subsidies & Fondsen Energiesubsidies**, Europese subsidies*, Exportsubsidies*, Innovatiesubsidies*, Loonkosten subsidies*, Milieu-investeringsaftrek*, Milieusubsidies*, Subsidieaanvraag begeleiding (Senter)**
Management Support Evenementen organisatie*
Fiscaal Fiscale structuur opzetten*, IB aangifte*, OB aangifte*
Productie & Logistiek Fysieke Distributie management**, In- en exportmanagement**, Just in Time management**, Logistieke planning**, Material Requirement Planning (MRP)**, Productieplanning**, Supply Chain Management**, Support Chain Management*, Vooraadmanagement**
Accounting & Reporting Grootboek rekeningschema inrichten**, Maand- en jaarafsluiting*, Management rapportage opzetten*, Overnamebalans opstellen*
Kwaliteit & Certificering HACCP-certificering/audits*, Integrale kwaliteitszorg/IKZ/TQM*, ISO-certificering/audits**, Kwaliteitsaudits (intern)**, Kwaliteitsbeleid ontwikkeling*
Training & Coaching Mediation/conflictbemiddeling*, Personal Coaching**, Team building**, Time management*
Externe verslaggeving Milieuverslaggeving*, Samenstellen jaarrekeningen*
Projectmanagement Plan van Aanpak opstellen**, Projectorganisatie/-team opzetten*

* = kennis van, ** = ervaring in, *** expert

Talenkennis interimmanager

Nederlands Moedertaal
Engels Goed
Duits Goed
Frans Goed

Overig

Nevenactiviteiten/overig
________________________________________
Lid redactieraad vaktijdschrift voor Facilitair Management
Personal coach van 2 bevriende relaties
Workshop leider op de gebieden inkoop en marketing in NL en B

Betsruursvoorzitter STEW (Opleidingsinstituut)


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :