Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

manager HRM

manager HRM

Werkervaring interimmanager

Algemeen:
Ruim 20 jaar ervaring als HRM manager, (organisatie)adviseur en manager en uitvoerder van projecten. Acht jaar interimervaring waarvan 4 jaar in gezondheidszorg (ziekenhuis,verpleging en verzorging, gehandicapten- en thuiszorg)en 3 jaar bij gemeenten.
Specifieke interimervaring:
Vanaf sept 2009 Ipse de Bruggen
Afgerond advies voor positionering, taken, inrichting, optimalisatie bezetting en implementatie centrale HR Serviceafdeling.
Afgerond advies voor professionalisering en verbetering efficiency en effectiviteit werving en selectie (beleid, positionering, taken, werkprocessen en implementatieaanpak).
Afgerond advies voor inrichting, werkwijzen en leveringsvereisten voor in- en externe dienstverlening door providers op het gebied van bedrijfsgezondheidszorg.

Vanaf sept 2009 Zenez, Gezondheidsmanagement
Opzet systeem met arbeidsvoorwaarden en personele regeling en advisering over ontwikkeling nieuwe diensten op het gebied van gezondheidsmanagement


Aug 2008 – juli 2009 Ipse de Bruggen Alphen a/d Rijn, gehandicaptenzorg met 5500 medewerkers, manager HRM
Opdracht: integratie HRM n.a.v. fusie van 2 gehandicaptenzorgorganisaties per 1 juli 2008; dagelijkse leiding over HRM afdeling (85 medewerkers), verantwoordelijk voor ontwerp en inrichting een HRM afdeling (geïntegreerd en klantgericht), harmonisatie en optimalisatie processen, regelingen en procedures (w.o. personeelsvoorziening, bedrijfsgezondheidszorg, arbeidsvoorwaarden, functiewaardering en opleidingen), start nieuwe projecten (w.o. levensfasebewust personeelsbeleid), toepassing sociaal plan, selectie HR applicaties, (bijdragen aan) ontwikkeling HRM beleid en invulling managementvacatures

Feb – juli 2008 Gemeente Westland, 850 medewerkers, projectleider binnen afdeling P&O en adviseur HR manager
Opdracht: leidinggeven aan verbetertraject P&O afdeling (kwaliteit werk, klantgerichtheid, processen, samenwerking) en projectleider
Resultaten: analyse verbeteropties en start verbeteringstrajecten, opzet, start en borging diverse projecten (personeelsvoorziening, en documentontwikkeling en –beheer)

Jan 2007 – juli 2008 De Bruggen Zwammerdam, gehandicaptenzorg met 3000 medewerkers, Social Controller
Opdracht: advisering bestuur en directie over ontwikkeling en implementatie sociaal beleid, evaluatie uitvoering sociaal beleid, herstructurering P&O regelgeving, aanpak specifieke knelpunten, overleg met OR.
Resultaten: ontwikkeld beleid en regelgeving voor diverse P&O onderwerpen, uitgevoerde beleidsevaluaties (kwantitatief en kwalitatief) waaronder competentiemanagement en personeelsverloop, verbeterde samenwerking met OR

Apr – nov 2007 Ministerie van Defensie, directie Personeel, projectleider
Opdracht: ontwikkelen van P&O kwaliteitsaanpak en P&O jaarplan systematiek voor defensiebrede toepassing.
Resultaten: ontwikkelde kwaliteitsaanpak voor P&O afgestemd op kwaliteits-management binnen de defensieonderdelen en ontwikkelde P&O jaarplanmethodiek die middels pilot (opzet, toepassing en evaluatie) beproefd is in praktijk

Mei 2006 – dec 2006 Stichting Groenhuysen Roosendaal, zorgorganisatie met 2200 medewerkers, hoofd sectie Arbeid
Opdracht: dagelijkse leiding over sectie, richten en inrichten P&O afdeling in veranderende cultuur en structuur, initiëren/participeren in projecten
Resultaten: inrichtingsplan P&O, uitgevoerde projecten: implementatie nieuwe managementstructuur en besturing, aanpak arbeidsmarktproblematiek, arbo- en verzuimbeleid, medewerkers waarderingsonderzoek, voorstudie e-hrm

Apr – dec 2006 Dienst Publiekszaken (200 medewerkers) , gemeente Rotterdam, hoofd Personeel en
Organisatie
Opdracht: dagelijkse leiding over P&O afdeling (5 medewerkers), leiding project gericht op de ontwikkeling en inrichting nieuwe dienst Publiekszaken met inpassing van management en medewerkers van delen van andere diensten in Publiekszaken, advisering directie, overleg met OR
Resultaten: nieuwe inrichting Publiekszaken (o.a. wijziging functiestructuur , opzet en uitvoering organisatiebreed plaatsing- en ontwikkeltraject voor de medewerkers), plaatsing medewerkers eigen en andere diensten, professionalisering P&O (meer klant- en resultaatgericht).

Sept 2005 - mei 2006 Diverse (zorg)instellingen
Haalbaarheidsstudies uitgevoerd en opzet gemaakt voor ontwikkeling meerjaren opleidingsprogramma’s met ESF 3 financiering voor Sanquin regio Zuidoost, ziekenhuis en voor combinatie van verpleeg- en vezorgingsinstellingen

Juni 2004 – feb 2006 ZORGsaam Dirksland, hoofd Personeel, Organisatie en Opleidingen
Opdracht: dagelijkse leiding over concernafdeling PO&O ZORGsaam (in april 2004 gestart samenwerkingsverband van ziekenhuis en 5 verzorgings- en verplegings-instellingen met 1500 medewerkers) en over P&O afdeling ziekenhuis, advisering Raad van Bestuur.
Resultaten: inrichting van ondersteunende diensten in nieuwe ZORGsaam structuur, projectleider invoering nieuw personeelsinformatiesysteem inclusief managementinformatie, invulling en operationalisering nieuwe PO&O organisatie, invulling diverse managementfuncties op concernniveau en bij PO&O, ontwikkeling en implementatie van o.a. meerkeuzesysteem arbeidsvoorwaarden, verbeterplan arbeidsbelevings-onderzoek, sociaal plan (incl. onderhandelingen met vakbonden), levensloopregeling, verzuimbeleid, opstelling en uitvoering meerjaren opleidingsprogramma met gerealiseerde ESF3 financiering en ontwikkeling MD programma

Apr-juni 2004 TNO Management Consultants
Onderzoek opgezet en uitgevoerd naar de behoefte aan gestructureerd klachtenmanagement in de gezondheidszorg

Feb-mrt 2004 Gezondheidsdienst voor Dieren B.V. Deventer
Plan van aanpak opgesteld en gedeeltelijk ingevuld voor verdere professionalisering (gestructureerd klantgericht en projectmatig handelen) onderzoekers

Jan 2003-jan 2004 Dienst Gemeentewerken Rotterdam, hoofd afdeling Onderhoud Bruggen en Tunnels;interne aannemer voor technisch onderhoud
Opdracht: dagelijkse leiding over afdeling met 70 medewerkers, verantwoordelijk voor alle onderhoud aan bruggen, tunnels en sluizen in Rotterdam, budget- en resultaatverantwoordelijk (omzet €8,5 mio, uitbesteding €3,5 mio), verbeteren functioneren, opstellen bedrijfsplan, lid managementteam, lid veranderingsteam
Resultaten: hersteld vertrouwen tussen afdelingen, verbeterde bedrijfsvoering, wijziging en borging interne procedures, opzet en uitvoering actief personeelsbeleid , kwaliteitsverbetering werkvoorbereiding en directievoering. Als lid veranderteam opzet en sturing traject voor bepaling kerntaken binnen overkoepelende afdeling

Nov-dec 2002 Dienst Gemeentewerken Rotterdam, afdeling Onderhoud, Wegen en Groen
Doorlichting uitvoerende onderhoudsafdeling (300 medewerkers) met als doel inventarisatie en analyse van sterke punten en (toekomstige) knelpunten in het functioneren. Hierover is een advies opgesteld dat intern breed is gedragen en door directie als uitgangspunt is genomen voor een veranderplan

Feb-okt 2002 Dienst Gemeentewerken Rotterdam (2300 medewerkers), hoofd Personeel en Organisatie
Opdracht: dagelijkse leiding aan 20 P&O-adviseurs, professionalisering afdeling P&O
Resultaten: positionering P&O, kwaliteitsverhoging P&O-team, versterking adviesrol, implementatie competentiemanagement, verbeterde interne procesvoering, nieuwe en lopende P&O-projecten opgezet c.q. gerevitaliseerd


Ervaring bij werkgevers:

1989 – 2002 Nederlandse Organisatie voor Toegepast Natuurwetenschappelijk Onderzoek (TNO)
Adjunct Directeur Personeel en Organisatie, holding Delft (2001 - 2002)
Hoofd Personeel en Organisatie, 3 instituten, waaronder 7 jaar instituut TNO Voeding Zeist (1991 - 2000)
Organisatieadviseur/managementtrainer, holding Delft (1989 - 1991)

1984 – 1989 PTT-Post, Postdistrict Rotterdam
Organisatieadviseur (1985 - 1986)
Afdelingschef, diverse interim functies (1984 - 1985)

1981 – 1984 Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Directoraat Generaal voor het Verkeer Beleidsmedewerker Planologie

1979 – 1980 Militaire dienstplicht, Officier Aan- en Afvoertroepen




Opleiding interimmanager

HBO opleiding Verkeerskunde en academisch opleiding Sociologie met als afstudeerrichting Organisatiekunde. Daarnaast diverse vakstudies.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

vakdeskundige, resultaatgericht, bouwer, taak- en persoonsgericht, initiatiefrijk, hoog verantwoordelijkheidsgevoel

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels en Duits (spreken)

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :